اکسسوری دوچرخه چیست

بهترین اکسسوری دوچرخه برای خرید کدام است؟

08:05۰

به دنبال اکسسوری دوچرخه خاص برای خود هستید؟ آیا می‌خواهید یک کیف زیبا برای رفع تمام نیازهای دوچرخه سواری داشته باشید؟ یا شاید یک کلاه ایمنی با تکنولوژی امروزی که یک سیستم روشنایی جدید نیز دارد را می‌خواهید؟ چه یک سوارکار معمولی باشید و یا یک دوچرخه سوار حرفه‌ای باشید، داشتن تجهیزات مناسب برای سفر می‌تواند، تفاوت بزرگی در کیفیت سواری ایجاد کند.

اکسسوری دوچرخه معمولا به ۵ یا ۱۰ مورد محدود نمی‌شود، بلکه این گجت‌ها و لوازم جانبی دوچرخه تعداد زیادی دارند و با طراحی‌های متفاوت در بازار موجود هستند. در ادامه این مطلب از سایت یدک تیمچه، فروشگاه تزئینات موتور سیکلت با ما همراه باشید تا ۱۰ مورد اکسسوری دوچرخه که بیشترین استفاده را داشته‌اند را معرفی کنیم.

۱. کلاه ایمنی هوشمند دوچرخه

کلاه ایمنی، یک اکسسوری نیست و جزو تجهیزات است، اما اگر به بهتر کردن کیفیت سواری کمک کند، تبدیل به اکسسوری می‌شود. کلاه ایمنی هوشمند، دارای یک چراغ در عقب و جلو است که راننده‌های دیگر را از وجود شما با مطلع می‌کند. امروزه این نوع کلاه‌های ایمنی، به عنوان یکی از بهترین کلاه‌ها در بازار شناخته می‌شوند، زیرا ارتقا یافته از طریق یک کنترل از راه دور بی‌سیم کنترل می‌شوند که روی فرمان نصب شده است و دارای یک صفحه نمایش LED بزرگ در پشت نیز می‌باشد.

اکسسوری دوچرخه کلاه

۲. کوله پشتی مسافرتی تیمباک ۲ پارکر (Timbuk2’s Parker)

اگر یک کوله پشتی نرم و کاربردی برای سفرهای طولانی و کوتاه مانند محل کار نیاز دارید، کوله پشتی مسافربری پارکر تیمباک ۲ گزینه مناسبی است. این کوله مدرن که از مواد PVC 600D ساخته شده است، می‌تواند، حتی در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی مقاومت کند و وسایل درون خود را ایمن و خشک نگه دارد. انواع تسمه به همراه پنل پشتی توری هوا، امکان حمل همه کاره و راحت را فراهم می‌کند، در حالی که تسمه‌های فشرده مغناطیسی که در بخش بیرونی قرار گرفته، ظرفیت آن را به طور موثر افزایش می‌دهند.

اکسسوری دوچرخه کوله پشتی۳. جعبه ابزار دوچرخه ثابت

جعبه ابزار چند کاربره اِستَش (STASH) که مجهز به آچارهای شش ضلعی ۲ تا ۶ میلی متری، ابزار T25 Torx و پیچ گوشتی قدرتمند است، یک همراه مطمئن برای سواری است. این جعبه‌ی ریز، نه تنها مجموعه‌ای از لوازم ضروری را برای نیازهای جاده‌ای شما را در کنار یکدیگر جمع کرده، بلکه به طرز هوشمندانه ای طراحی شده است تا در لوله فرمان دوچرخه‌های ساخته شده با کربن یا آلیاژ قرار بگیرد. برای حذف و اضافه کردن ابزار نیز در کنار آن یک کلید قرار داده شده که می‌توان ابزار را خارج کرد.

اکسسوری جعبه ابزار دوچرخه۴. زنگ دوچرخه ای او (IO)

زنگ دوچرخه آی او که توسط برند آی او طراحی و تولید می‌شود، نه تنها از نظر زیبایی مناسب دوچرخه است، بلکه صدایی بهتر از اکثر زنگ‌های دوچرخه را دارا می‌باشد. این دستگاه کوچک که مانند یک انگشتر است، بر روی فرمان بسته می‌شود، به گفته کاربران صدای نواختن گلوکن اسپیل را از خود ساطع می‌کند که بسیاری زیبا است و همین امر نیز آن را به یک اکسسوری دوچرخه با استفاده بالا تبدیل کرده است.

اکسسوری زنگ دوچرخه۵. لباس دوچرخه سواری

اگر در منطقه زندگی شما دما متغیر است و می‌توانید از لباس دوچرخه سواری که از جنس گرتکس است، استفاده کنید. این لباس ضد باد، مقاوم در برابر آب و بسیار تنفس پذیر است. همچنین برای روزهای سرد عالی است، اما با گرم شدن در روز به لطف آستین‌های قابل جابجایی، به لباسی آستین کوتاه تبدیل می شود. گُرِس اکتیو فیت (Gore’s Active Fit) یک اکسسوری دوچرخه است که سطح فوق‌العاده‌ای از راحتی و آزادی را حرکت را ارائه می‌دهد. وقتی که خودتان این لباس را خریداری می‌کنید، مطمئن باشید آن را به دیگر دوچرخه سواران نیز معرفی می‌کنید.

۶. بطری آب دوقلو

بطری‌های آب باید در صدر فهرست اکسسوری دوچرخه قرار دارند که با توجه به این موضوع می‌توان گفت که آب، یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که در سفر باید به همراه داشته باشید. یکی بطری‌های دوقلو که کیفیت ساخت خوبی را نیز دارا است، توسط برند کَمِل باک (CamelBak) تولید شده که طراحی زیبا و کاربردی را در دوچرخه دارد. به لطف ساختار دوجداره و وزن کمی که دارد، آب را دو برابر بطری‌های معمولی ورزشی، خنک نگه می‌دارد که یک نکته مثبت برای کَمِل باک است. در مقابل هم نوشیدنی‌های گرم نیز به اندازه فلاسک‌ها گرم نگهداری می‌شوند.

اکسسوری دوچرخه بطری دوقلو۷. سبد حمل و نقل

سبد حمل و نقل اکسسوری دوچرخه ها، جزو پرفروش‌ترین‌ها بوده است که زیرا ابزار و اقلام زیادی را می‌توان با این وسیله حمل کرد. این سبد در عقب یا جلوی دوچرخه نصب می‌شود که وزن قابل تحمل آن حداقل ۱۰ کیلوگرم است. به طور مثال ترولی توت (TrolleyTote)، یک سبد دوچرخه عقب تاشو با دسته و چرخ‌های تلسکوپی برای استفاده آسان در بازار است، که حمل اقلام با دوچرخه را راحت می‌کند. این لوازم جانبی دوچرخه با اکثر دوچرخه‌ها سازگار است و به لطف طراحی تاشو مقاوم آن، می‌توان آن را هر زمان که نیاز بود استفاده کرد.

سبد حمل اکسسوری دوچرخه۸. ایربگ دوچرخه سواری

هاودینگ سه (Hövding 3) در اکسسوری دوچرخه ها، بهترین مدل است که برای دوچرخه سواران شهری طراحی شده. این ایربگ در قسمت یه مورد استفاده قرار می‌گیرد و دور گردن شما می‌پیچد. روش کار این ایربگ به این صورت است که زمانی که زاویه بدن از تراز قرار گرفته در ایربگ، فراتر رود، ایربگ در زمان ۰.۱ ثانیه باز می‌شود و عملکرد آن تا ۸ برابر یک کلاه ایمنی معمولی بیشتر خواهد بود. دیگر ویژگی ایربگ هاودینگ این است که وقتی به تلفن همراه شما متصل است، با مخاطبینی که از قبل انتخاب شده‌اند، تماس گرفته می‌شود و وضعیت شما اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اکسسوری دوچرخه ایربگ۹. جی پی اس کامپیوتری دوچرخه

یکی از پیشرفته‌ترین جی پی اس‌های دوچرخه سواری موجود، برند المنت (ELEMNT) است که از طریق یک نرم افزار رایگان به تلفن هوشمند شما متصل می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد که به داده‌های خود را که مسیر‌ها مبدا و مقصد هستند را تنظیم کنید، ردیابی را در لحظه انجام داده، پروفایل‌ها را سفارشی کنید و داده‌های سواری را به اشتراک بگذارید. در مقایسه با سایر جی پی اس‌های دوچرخه، استفاده از این واهو فیتنس (Wahoo Fitness) بسیار آسان است.

اکسسوری دوچرخه جی پی اس۱۰. قفل دوچرخه

در این اوضاع اقتصادی که قیمت دوچرخه پرواز کرده است، از دوچرخه خود با قفل‌های مختلف مانند کریپتونیت مینی (Kryptonite Mini) که بسیار ایمن است، محافظت کنید. طراحی این قفل یو لاک (U-Lock) است که قفلی جمع و جور و پیشرفته برای مقاومت در برابر برش‌ها و حملات اهرمی به لطف قید فولادی کریپتونیوم (۱۸ میلی‌متری) است. همچنین دارای قفل دوبل برای محافظت بیشتر در برابر حملات خوردگی، بریدگی و همچنین پوشش کشویی گرد و غبار برای محافظت از آن در برابر عناصر دیگر  است.

سخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه با شما کاربران گرامی همراه بودیم و ۱۰ اکسسوری دوچرخه که بیشتری استفاده را دارند، معرفی نمودیم. معمولا کسانی که علاقه زیادی به دوچرخه سواری دارند، به ایمنی و راحتی خود اهمیت می‌دهند و برای دوچرخه خود اهمیت قائل هستند، اقدام به خرید این اکسسوری‌ها می‌کنند که معمولا قیمت زیادی ندارند و کسانی که آن‌ها را خریداری کرده‌اند، با رضایت به استفاده از اکسسوری‌ها پرداخته‌اند. به نظر شما دیگر چه اکسسوری‌هایی توسط دوچرخه سواران استفاده زیادی دارند؟

 

منبع: travelaway.me


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند