مشکلات موتور برقی

مشکلات موتورهای برقی چیست؟ – چرا هر کسی نمی‌تواند موتور برقی بخرد؟!

06:00۰

در چند سال اخیر، انبوهی از موتور سیکلت‌ها و اسکوترهای برقی در انواع مختلف تولید شده و با طراحی‌های خوب، بد و یا زشتی وارد بازار شده‌اند. این نوع از وسایل نقلیه که استفاده از آن‌ها روز به روز در حال افزایش است، بیشترین استفاده را در شهرهایی مانند کُلن، میلان، لندن، لس آنجلس و نیویورک دارند که از شهرهای بزرگ و پرجمعیت هستند. تولیدکنندگان با دیدن استقبال خوب مردم، تصمیم گرفتند که مدل‌های مختلفی از موتور سیکلت‌های برقی را تولید کنند که ظاهر، عملکرد، بازدهی و مشخصات فنی متفاوتی را با یکدیگر دارا هستند.
برخی از مدل‌های تولید شده کارایی مناسبی را ارائه ندادند و توجه به آن‌ها روز به روز کمتر شد. اما برخی دیگر با ظاهر و مشخصات فنی در سطح جهانی، تولید شده و چشم‌های زیادی را به سمت خود چرخاندند. از بزرگ‌ترین مشکلات موتورهای برقی می‌توان به بیش از حد ساکت بودن، برد محدود، زمان شارژ بسیار طولانی و قیمت بسیار بالا اشاره کرد. البته افراد بسیاری به ظاهر و طراحی این نوع موتور سیکلت‌ها معترض هستند که تغییرات لازم در حال انجام است. در ادامه این مطلب از سایت یدک تیمچه، مرکز فروش لوازم یدکی موتور سیکلت در تهران ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره مشکلات موتور برقی در اختیارتان قرار دهیم.

 

ساکت و بی صدا

مشکلات موتور برقی: بی صدا و ساکت

بی صدا بودن موتور سیکلت احتمالا در آینده مشکلی ایجاد نکند، زیرا حداقل از مراجع قضایی که اگزوزهای پر سر و صدا را تحت فشار قرار می‌دهند، در امان هستید. علاوه بر این، نسل جدید موتور سواران، بیشتر به شنیدن موسیقی در بلوتوث کلاه کاسکت خود علاقه دارند تا صدای اگزوز موتور سیکلت. در این مواقع صدای اگزوز تنها با موسیقی آن‌ها تداخل دارد.
دارای محدودیت جاده‌ای
موتور سیکلت برقی زیرو (Zero)، اکنون با آخرین مدل‌های خود می‌تواند تا ۲۰۰ مایل یا ۳۲۰ کیلومتر مسافت را طی کند که حداکثر مسافت طی شده است. با این حال، لازم به ذکر است که در ترافیک شهری، ترمز باعث شارژ مجدد باتری می‌شود، و می‌توانید محدوده بیشتری را طی کنید. برد موتور سیکلت به طور قابل توجهی توسط عواملی مانند گرما، دریچه گاز ثابت (در بزرگراه) و افزایش بار (سربالایی و سواری سنگین یا سرنشین) کاهش می‌یابد.

اما سوارکاران در نهایت متوجه می‌شوند که بیشتر سواری‌های شهری آن‌ها در بخش‌های کمتر از ۱۰۰ کیلومتر انجام می‌شود. از این گذشته، بسیاری از هیپسترها سوار بر موتور سیکلت‌هایی با باتری‌های کوچک با برد بیش از ۱۰۰ کیلومتر نشدند.

مشکلات موتور برقی: مدت زمان شارژ موتورهای برقی طولانی است

در حالی که با تولیدات جدید، زمان شارژ در حال بهبود است، اما هنوز حداقل شش ساعت طول می‌کشد تا یک باتری از حالت خالی به فول شارژ برسد که این یکی از مشکلات موتور برقی ها است. می‌توانید شارژرهای سریع گران قیمت بخرید و یا ولتاژ خروجی برق را افزایش دهید که زمان شارژ را به نصف کاهش می‌دهد. اما با این شرایط هم هنوز سه ساعت برای شارژ کامل یک باتری موتور سیکلت در مقایسه با یک دقیقه برای پر کردن مخزن سوخت باید منتظر بمانید.
ظاهرا موتور سیکلت‌های زیرو، بزرگ‌ترین تولیدکننده موتور سیکلت تمام الکتریکی در جهان، می‌گوید که به ندرت شارژر سریعی را با موتور سیکلت‌های خود به فروش می‌رساند. آن‌ها همچنین تعداد بسیار کمی از تانک‌های قدرت گران قیمت خود را به قیمت ۲۷۰۰ دلار می‌فروشند که موتور سیکلت‌های با دوام و قدرتمند برقی است.

مشکلات موتور برقی: بیش از حد گران هستند.

یکی دیگر از مشکلات موتور برقی، قیمت بالای آن‌ها است که به مرور زمان قیمت‌ها پایین می‌آید. در عین حال، بسیاری از کشورها در حال حاضر یارانه‌هایی را برای خرید یا معافیت از مالیات‌های مختلف مانند عوارض، هزینه تراکم و موارد دیگر ارائه می‌کنند. با این حال، هزینه اضافی که برای این موتور سیکلت‌ها می‌پردازید، در حال حاضر قابل توجیه نیست، مگر اینکه همیشه از آن‌ها استفاده کنید و قصد داشته باشید یکی را برای چندین سال نگه دارید.
هزینه اضافی با برق در مقایسه با سوخت و یکی از و همین امر نیز باعث شده تا برخی افراد ترجیح دهند که هنوز هم از موتور سیکلت‌های سوختی استفاده کنند. اما مشکل بزرگ موتور سیکلت‌های برقی این است که باتری‌ها در عرض پنج سال از بین می‌روند، بنابراین شرکت زیرو نیز پنج سال گارانتی برای باتری‌ها در نظر گرفته است.

گرانی بیش از حدظاهر زیبایی ندارند

اگر به موتور سیکلت‌های برقی استارت‌آپ بوتیک نگاه کنید، ممکن است که بدترین و زشت‌ترین موتور سیکلت‌های برقی آشنا شوید. یکی از نمونه‌های این موتور سیکلت‌های زشت، (Johammer J1) است که این Motochimp جدید از سنگاپور که حدود ۲۷۰۰ دلار قیمت دارد این یک نسخه الکتریکی عجیب و غریب از یک دوچرخه میمون است.

نداشتن ظاهر زیباسخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه با شما کاربران گرامی همراه بودیم و سعی کردیم مشکلات موتور برقی که ممکن است شما را از خرید موتور سیکلت برقی منصرف کند را بررسی کنیم. اگر تا به حال موتور سواری کرده باشید، می‌دانید که شتاب موتور سیکلت چه احساسی دارد. وقتی که به محض پیچاندن دریچه گاز حداکثر گشتاور در انجین به وجود آمده و شما انتقال نیرو به چرخ‌ها را متوجه می‌شوید، در همان لحظه باز هم با افزایش سرعت علاقه نشان می‌دهید.
معمولا سوارکاران آن نوع انجین منحنی، خطی و موتورهای احتراق داخلی را دنبال می‌کنند. اما اگر وسعت دید خود را باز کنید، موتورهای برقی نیز این ویژگی‌ها را دارا هستند. برخی از موتور سواران یک موتور چهار یا شش سیلندر را دوست دارند و از برآمدگی تاپر یا دوقلو متنفرند. اما موتور سیکلت‌های برقی نیز دارای این فیزیک هستند.

منبع: motorbikewriter.com


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند