کویر موتور / راهنمای خرید محصولا کویر موتور در ایران

معرفی برند کویر موتور و بررسی برخی از محصولات شرکت کویر موتور

09:00۳

کویر موتور یکی از برندهایی است که از سال ۱۳۸۰ توسط عباسعلی رضایی در شهر کاشان تاسیس شد و از آن زمان تا به امروز مشغول تولید و عرضه موتور سیکلت می‌باشد. این برند دستاوردهای زیادی را کسب کرده است که با اتحاد و همدلی کارکنان و مدیران توانسته‌اند که محصولات خود را در سراسر ایران به فروش برسانند. کویر موتور با برندهای معتبر زیادی مانند هوندا، کاواساکی، وسپا و دیگر برندها همکاری کرده است و همین امر باعث شده تا تجربه زیادی از ساخت موتور سیکلت و قطعات آن داشته باشد. در ادامه این مطلب از سایت یدک تیمچه، فروشگاه لوازم یدکی موتور سیکلت با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره برند کویر موتور بدست آورید.

آشنایی با موتور سیکلت کویر

موتور سیکلت‌های کویر از استانداردهای متفاوتی پیروی می‌کنند که باعث شد در کشور ما بسیار شناخته شوند. در گذشته که نیاز به وسیله نقلیه زیاد بود، مدیران کویر موتور تصمیم گرفتند که محصولات خود را در اختیار مردم قرار دهند. تنوع بالای موتور سیکلت‌های کویر، موجب جذب علاقه‌مندان موتور سیکلت و سرعت شد و در سال اول عرضه محصولات خود، فروش خوبی را به دست آوردند. در حال حاضر، کارخانه اصلی کویر در استان اصفهان قرار دارد و از آن مکان، بخش عمده‌ای از بازار موتور را به خود اختصاص داده است.

نکته جالب به توجه درباره این برند، واردات و صادرات موتور سیکلت است. همانطور که می‌دانید کشور ما تحت تحریم بوده و ورود برخی از قطعات غیر ممکن می‌باشد. بنابراین کویر موتور اقدام به واردات و صادرات موتور سیکلت می‌کند که علاوه بر موتور سیکلت‌های کم ظرفیت کویر، موتور سیکلت‌های با ظرفیت پیشرانه بالا نیز داشته باشیم. مهندسان کارخانه کویر، برای بومی سازی بسیاری از موتور سیکلت‌ها تلاش می‌کنند که امکانات بیشتری را در اختیار مشتریانشان قرار دهند.

انواع موتور سیکلت‌های کویر

برند کویر موتور، موتور سیکلت‌های متنوعی را تولید و عرضه کرده است. همین امر باعث شده تا هر کدام از آن‌ها سلیقه‌های مختلف را جذب کرده و فروش محصولات خود را داشته باشد. به طور مثال از تفاوت این موتورها، مصرف سوخت آن‌ها بسیار مهم می‌باشد. فردی که در سطح شهر فعالیت می‌کند و در شلوغی زیادی قرار می‌گیرد، مصرف سوخت برای او اهمیت زیادی خواهد داشت. اما فردی که از یک شهر، به شهر دیگر می‌رود، مصرف سوخت برای آن، از اهمیت زیادی برخوردار نیست و سرعت در نقطه تمرکز او قرار دارد.

در موارد دیگر نوع سوخت برای افراد بسیار مهم است، زیرا بنزین در کنار مزایایی که دارد، معایبی نیز داشته و مهم‌ترین عیب آن، ایجاد آلودگی هوا است. به همین دلیل، افرادی که به دنبال حمایت از محیط زیست هستند، اقدام به خرید موتور سیکلت‌های برقی می‌کنند که کویر تایر این نوع موتور سیکلت‌ها را نیز عرضه کرده است. موتورهای برقی هم آلودگی بسیار کمی تولید می‌کنند، هم خرابی کمتری در موتور و قطعات آن به وجود می‌آید و هم با سوخت قابل جایگزین کار می‌کند.

فناوری به کار رفته در موتورهای برقی بسیار پیچیده است، اما تعداد خرید و فروش آن‌ها  از خودروهای بنزینی کمتر می‌باشد. شرکت کویر موتور با الگو برداری از موتورهای برقی برندهای دیگر، اقدام به تولید و عرضه موتور سیکلت‌های برقی کرده است. بنابراین موتور سیکلت‌ها برند Kavir Motor به دو دسته بنزینی و برقی تقسیم می‌شوند که مدل‌های مختلفی برای هر کدام از آن‌ها طراحی شده است. اما به طور کلی محصولات بنزینی این برند به دلیل تاریخ آن، بیشتر از محصولات برقی می‌باشد.

ویژگی‌های موتور سیکلت کویر

هر کدام از موتور سیکلت‌های کویر موتور، ویژگی‌ها و خصوصیات خاص خود را دارند که آن‌ها را منحصر به فرد کرده است. تفاوت این موتور سیکلت‌ها به ظاهرشان خلاصه نمی‌شود و از لحاظ فنی نیز با یکدیگر متفاوت هستند. کسانی که به موتور سیکلت علاقه دارند، قادر هستند که با توجه به سلیقه خود، موتوری که لازم دارند را با هر مشخصات، انتخاب کرده و از آن استفاده کنند.

به عنوان مثال، برای افرادی که مصرف و نوع سوخت اهمیت دارد، موتور سیکلت‌های برقی یا بنزینی کویر و برای کسانی که سرعت و شتاب اهمیت دارد، موتور سیکلت‌هایی با پیشرانه پرقدرت، در دسترس هستند. همچنین برای کسانی که زیبایی موتور برایشان اهمیت دارد، کافی است به موتورهای سفارشی سازی شده کویر تایر نگاهی بیاندازند تا موتور مورد علاقه خود را پیدا کنند. بنابراین این شرکت توانسته که نیازهای مشتریان را در خصوص فراهم کردن انواع مختلف موتور سیکلت و ویژگی‌های مورد نیاز آن‌ها، برطرف کند.

دستاوردهای کویر موتور

کویر موتور طی ۵۳ سالی که در حال تولید و عرضه موتورسیکلت بوده است، دستاوردهای زیادی داشته است که در حوزه‌های مختلفی بوده است. در ادامه دستاوردهای Kavir Motor را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

  • کویر موتور توانسته که ۶ سال متوالی مقام اول خدمات پس از فروش و رضایتمندی مشتری را در کل کشور از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران دریافت کند.
  • این برند خط تولید باتری را برای موتور سیکلت‌های برقی راه‌اندازی کرده است.
  • کویر دارای ۹۰ تعمیرگاه مجاز در سراسر کشور است که در هر کدام خدمات یکسانی ارائه داده می‌شود.
  • کویر دارای مجهزترین مرکز آموزش تعمیرکاری کشور است که با همکاری ای وی ۸ (LV8) و بتا (Beta) راه‌اندازی شده است.
  • برای افزایش رضایت مشتریان، این شرکت امکان دریافت موتور خریداری شده را در درب منزل ارائه می‌دهد.
  • کویر موتور اقدام به بومی سازی و انتقال تکنولوژی خارج از کشور، کرده است که محصولات داخلی را توسعه داده و با همین کار سرمایه گذاران زیادی را نیز جذب کرده است.
  • کویر موتور بخش عمده‌ای از بازار ایران را در دست دارد و همین امر باعث شده که مشتریان زیادی داشته باشد.

برندهای بزرگی که کویر موتور با آن‌ها همکاری کرده است

کویر موتور با برندهای زیادی کار کرده و از محصولات، تکنولوژی و فناوری آن‌ها برای ساخت موتور سیکلت‌های خود الگوی برداری کرده است. در ادامه می‌توانید با برندهایی که با Kavir Motor همکاری داشته‌اند را مشاهده کنید:

  • کی‌تی‌ام (KTM)
  • هوسکوارنا (Husqvarna)
  • کاواساکی (Kawasaki)
  • وسپا (Vespa)
  • پیاجیو (Piaggio)
  • موندیال (Mondial)
  • لامبرتا (Lambertta)
  • بی آر پی (BRP)
  • هیوسانگ (Hyosung)
  • مگلی (Megelli)
  • ولوسیفرو (Velocifero)
  • زونتس (Zontes)
  • کوادرو (Quadro)
  • رویال‌الوی (Royal Alloy)
  • کیمکو (Kymko)
  • سی اف موتو (CFMOTO)

یدک تیمچه

محصولات کویر موتور

کویر موتور، موتورهای زیادی را تولید کرده است؛ در این بخش از مطلب سعی می‌کنیم که چند مورد از آن‌ها را شما معرفی کنیم.

موتور برقی ES5 2000

این موتور سیکلت در سال ۲۰۱۸ وارد بازار شد. حداکثر سرعت این موتور سیکلت، ۵۲ کیلومتر بر ساعت است. این موتور دارای باتری سربی اسیدی است که مدت شارژ شدن آن حداقل ۸ ساعت بوده و حدود ۴۰ الی ۵۰ کیلومتر با این مقدار شارژ، توانایی حرکت دارد. شاسی این موتور سیکلت با پرس فلزی جوش خورده که با آلیاژ مقاوم نیز ترکیب شده است. ظرفیت ES5 دو نفر است و امکان نشستن ۳ نفر بر روی آن وجود ندارد.

در خصوص ویژگی‌های موتورسیکلت برقی اینجا بخوانید!

موتور برقی CUx Ducati

همانطور که می‌دانید موتورهای برقی دارای سرعت بسیار کمی هستند و برای مقاصد داخل شهر به کار می‌روند. باتری این موتورهای ۶۰ ولت – ۳۰ آمپر ساعت است که حدود ۶ الی ۸ ساعت شارژ شدن آن‌ها زمانبر خواهد بود. حداکثر سرعت این موتورها حدود ۴۵ کیلومتر بر ساعت می‌باشد که حدود ۱۲ الی ۱۶ ساعت نیز شارژ نگه می‌دارند. قیمت این موتور سیکلت‌ها مقطوع است و با توجه به امکاناتی که دارند، افزایش پیدا می‌کنند.

موتور بنزینی جهانرو CF

یکی از بهترین موتور سیکلت‌های نیکد کویر موتور، جهانرو CF می‌باشد که در کلاس خیابانی (Street) قرار گرفته است. این موتور دارای سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است که با وزن ۱۷۰ کیلوگرم، کنترل آن را راحت می‌کند. استارت این موتور به صورت برقی است و چراغ‌های آن نیز LED می‌باشند. ترمزهای عقب و جلوی جهانرو دیسکی است که در سرعت بالا به خوبی می‌توان موتور سیکلت را متوقف کند.

موتور بنزینی S2

طول این موتور سیکلت تقریبا ۲ متر است و عرض آن نیز به ۶۸ سانتی متر می‌رسد. با پیشرانه نسبتا قدرتمندی که دارد، می‌تواند تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت سرعت برود که با وزن ۱۰۲ کیلویی آن، در سرعت بالا، احتمالا کنترل آن کمی سخت شود. ظرفیت این موتور سیکلت ۲ نفر است و اگر افراد بیشتری از آن استفاده کنند، شاسی‌های آن به مشکل بر خواهند خورد. چراغ‌های جلوی این موتور LED بوده و ترمزهای آن از نوع دیسکی می‌باشد.

سخن پایانی

 کویر موتور به یکی از برندهای برجسته ایران تبدیل شده است و با توجه به محصولاتی که تولید می‌کند، هر روزه انتظارات از این شرکت بیشتر از قبل می‌شود. اگر قصد خرید محصولات Kavir Motor را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که یا به صورت حضوری در شعبات معتبر آن مراجعه کنید یا از پس خرید از سایتشان، موتور سیکلت را درب منزل تحویل بگیرید.

شما به غیر از محصولات کویر موتور، دیگر چه برندهای دیگری را پیشنهاد می‌دهید؟

منبع
kavirmotor.com

3 Comments

  1. سعید

    دروغگو ونانجیب تر از این فرد. صدا سیمای میلی و بعد شمایید که آب به آسیاب این کمر مردم شکن میریزیید .چه بسر من دوستان آمده . ( اکه ندانسته گزارش تهیه کردید که بدا به حالتون با این عنوان و… اگر دانسته بودیدو … دیگه وای به حالتان ) احتمالا شجاعت افزودن دیدگاه رو نخواهید داشت که این هم اضافه میشه به …

  1. ناصر یوسفی

    با سلآم اگه میشه یا قیمت کاهش بدهید یاهزینه قسط را کمتر بکنید

      1. سام زارع

        با سلام. ناصر جان قیمت دست ما نیست و قیمت ها از نمایندگی های کویر دریافت میشود.

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند