موتور سیکلت MV Agusta Rush 2020

معرفی موتور سیکلت MV Agusta Rush 1000

08:00۰

وقتی که در بچگی با موتور سیکلت‌های حرفه‌ای و اسپرت مانند Brutale 1000RR آشنا و بزرگ شده باشید، انتظارتان از موتور سیکلت‌های امروزی بیشتر خواهد بود. این موتور سیکلت از هر نظر قابل تحسین است، چرخ عقب بزرگ ساخته شده با کربن، چراغ جلوی تطبیق‌پذیر، انتهای عقب تغییر شکل‌داده شده و صندلی کوچک پیلیون جلوه زیبایی به این موتور سیکلت داده است. موتور سیکلتی که برند ام وی آگوستا (MV Agusta) ساخته و معرفی کرده است، راش ۱۰۰۰ (Rush 1000) نام دارد که با قیمت تقریبی ۶۲۴۹۰ دلار به فروش می‌رسد و جالب است که خریداران زیادی نیز دارد. این موتور سیکلت فقط یک موتور سیکلت نمایشی نیست و حتی با وجود اگزوز مسابقه برای یورو ۴ نیز تایید شده است. موتور میله‌ای تیتانیوم در این فرمت ۲۰۹ اسب بخار در ۱۳۰۰۰ دور در دقیقه نیرو تولید می‌کند. ما به وارسه (Varese)، خانه برند ام وی آگوستا در شمال ایتالیا رفتیم تا این موتور سیکلت جدید و قدرتمند را مورد بررسی قرار دهیم. این موتور سیکلت یک نسخه محدود از تنها ۳۰۰  است که در سراسر جهان فروخته شده است، اما قیمت بیش از ۶۰ هزار دلار پول زیادی است، اگرچه قیمت آن برای برخی از کلکسیونرها و علاقه مندان یک قطره در دریا است. ما در این مقاله از سایت یدک تیمچه، فروشگاه لوازم موتور سیکلت قصد داریم شما را با موتورسیکلت MV Agusta Rush 2020 آشنا کنیم.

اخبار بدی از موتور سیکلت ام وی آگوستا راش ۱۰۰۰ به گوش می‌رسد؟

این موتور سیکلت دارای تنها ۳۰۰ نسخه است که در سراسر جهان فروخته شده است که قیمت آن بیش از ۶۰ هزار دلار بوده است. اگرچه قیمت آن برای برخی از کلکسیونرها و علاقه مندان بسیار کم نیز بوده است. محدود شدن  تولید این موتور سیکلت، آن را به یک هدف برای این نوع افراد تبدیل کرد و به احتمال زیاد دیگر قیمت این موتور سیکلت کمتر از ۶۰ هزار دلار را نمی‌بیند. همچنین احتمالا دیگر راش را در خیابان‌ها نمی‌بینید.

اوج قدرت و گشتاور این موتور سیکلت در محدوده دور بالاست، با گشتاور ۱۱۶.۵ نیوتن متر در ۱۱ هزار دور در دقیقه که شگفت‌انگیز است. کیت مسابقه که از اگزوز و ECU مختلف تشکیل شده است، قدرت را از ۲۰۵ اسب بخار استاندارد به ۲۰۹ اسب بخار می‌رساند و همچنین باعث افزایش گشتاور می‌شود.  موتور سیکلت راش دارای موتور چهار سیلندر خطی است که در MV Brutale 1000RR یافت می‌شود و برای دستیابی به ارقام عملکردی چشمگیر، MV میله‌های تیتانیوم را به همراه سوپاپ و میل بادامک جدید معرفی کرده است. روانکاری بهبود یافته و مقدار روغن مورد نیاز برای موتور نیز کاهش یافته است.

انجین این موتور سیکلت اکنون از طریق یک جعبه هوای جدید تنفس می‌کند که از ورودی‌های هوای طولانی‌تر تغذیه می‌شود. در مدل استاندارد، موتور تیونینگ شده، گازهای خود را از طریق یک سیستم اگزوز چهار به یک با مشارکت Arrow ساخته شده است، آزاد می‌کند. با این حال، نسخه کیت مسابقه تنها از دو اگزوز خروجی استفاده می‌کند. اگر موتور سیکلت استاندارد پاواروتی است، پس راش با اگزوز مسابقه ای چهار تنور بزرگ به اضافه یک ارکستر کامل را در اختیار دارد. در کوه‌های شمال وارسه، در هر تونل طویل، در صورت گذر موتور سیکلت صدایی ناخوشایندی ایجاد می‌شد، زیرا صدای انجین در آن می‌پیچید و صدای عجیبی را ایجاد می‌کرد.

موتورسیکلت MV Agusta Rush 2020

ظاهر و باطن موتورسیکلت MV Agusta Rush 2020

غیرممکن است که صدای راش را دوست نداشته باشید و با اوج قدرت در عدد چشمگیر ۱۳۰۰۰ دور در دقیقه، هیجان زده نشوید. تخصص این موتور سیکلت در دور بالا است و با بالا رفتن سریع دور موتور، اصطکاک مکانیکی کمی وجود دارد. شیفتر سریع، بدون کلاچ و بدون دردسر کار می‌کند و دورهای نرم کاملا با هر تعویض دنده مطابقت دارند. اما نقطه ضعف ام وی آگوستا راش این است که معمولا در دنیای واقعی کمتر از ۶۰۰۰ دور در دقیقه سرعت می‌رویم. بیشتری آن ۸ هزار دور دور در دقیقه است که باز هم با ۱۳ هزار دور اختلاف دارند.

راش کار خود را از دورهای پایین شروع می‌کند و سوخت رسانی به خصوص در حالت بارانی روان است، اما در برخی مواقع تردید در به کار بردن مقدار روغن دیده می‌شود. انجینی که بیش از ۲۰۰ اسب بخار سرعت داشته باشد، قطعا کند نخواهد بود و در رقابت با دیگر همر‌ده‌های خود شتاب و سرعت خوبی را دارا است. موتور سیکلت ۱۰۰۰RR راش تقریبا دو شخصیت دارد. زیر ۸۰۰۰ دور در دقیقه خفیف است و به طور مناسب حرکت می‌کند، بالای ۸۰۰۰ دور در دقیقه سرعت زیادی را به شما می‌دهد و می‌توانید زمان کوتاه به مقصد خود برسید ۱۰۰۰RR روی پیست کار می‌کند و می‌توانم همان نتیجه را از راش جدید ببینم.

ام وی آگوستا حداکثر سرعت را بیش از ۳۰۰ کیلومتر در ساعت اعلام می‌کند و با ۲۰۹ اسب بخار، می‌توان آن را دید که در یک سوم پایانی دورها، راش مانند یک موتور سیکلت مسابقه به شتاب خود را حفظ می‌کند.

مشخصات موتور سیکلت ام وی آگوستا راش ۱۰۰۰

این موتور سیکلت مشخصات گسترده‌ای دارد که در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را به شما خواهیم گفت.

  • موتور ۹۹۸ سی‌سی خطی، چهار سیلندر
  • نسبت تراکم – ۱۳.۴:۱
  • استروک x Stroke – 79 x 50.9 میلی‌متر
  • حداکثر قدرت ۲۰۸ اسب بخار در ۱۳ هزار دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور ۱۱۶.۵ نیوتن متر در ۱۱ هزار دور در دقیقه
  • القاء اجرایی Magneti Marelli / Mikuni EFI
  • کامپیوتر Eldor EM2.10
  • سیستم تعلیق جلو – Electronic Ohlins Nix EC (120 میلی متر)
  • سیستم تعلیق عقب – TTX الکترونیکی (۱۲۰ میلی متر)
  • ترمزهای جلو – کالیپرهای چهار پیستونه برمبو استایلما، روتورهای ۳۲۰ میلی متری
  • ترمز عقب – کالیپر دو پیستونه برمبو، روتور ۲۲۰ میلی متری
  • ای بی اس Bosch 9 plus با حالت مسابقه و کاهش آسانسور
  • گیربکس – شیفت سریع شش سرعته، دو طرفه
  • رینگ‌ها – ۳.۵×۱۷ اینچ (F)، ۶×۱۷ اینچ (R)
  • لاستیک – ۱۲۰/۷۰-ZR17 (F)، ۲۰۰/۵۵-ZR17 (R)
  • فاصله بین دو محور – ۱۴۱۵ میلی متر
  • دنباله – ۹۷ میلی متر
  • L x W – ۲۰۸۰ x 805 میلی‌متر
  • ارتفاع صندلی – ۸۴۵ میلی متر
  • ظرفیت سوخت – ۱۶ لیتر
  • وزن خشک – ۱۸۶ کیلوگرم

موتور سیکلت MV Agusta Rush 2020

لامبورگینی دنیای موتور سیکلت‌ها

کمک فنر‌های این موتور سیکلت عالی هستند، شما احساس نمی‌کنید که سیستم‌های مختلف در حال کار هستند و یا خیابان کمی خراب است. آن‌ها برای کمک به ایمن نگه داشتن و راحتی شما وجود دارند و این امکان را می‌دهند تا مطابق با شرایط و سبک و مهارت خود موتور را برانید. نمایشگر دیجیتالی که بر روی داشبورد قرار گرفته شده است، بسیار شفاف بوده و کار با آن نیز بسیار ساده است، به طوری که انتخاب حالت‌ها را آسان می‌کند، حتی کشش و بالابر چرخ جلو را در حین حرکت خاموش می‌کند.

اگر به برچسب قیمت نگاه می‌کنید، احتمالا به دنبال موتور سیکلت اشتباهی می‌گردید. ام وی آگوستا راش ۱۰۰۰، لامبورگینی دنیای موتور سیکلت‌ها است، زیرا صدا و دیزاین آن بسیار شبیه به این خودرو است. این موتور سیکلت نیکد، در حالی که مانند موتورهای مسابقه‌ای است، برای استفاده در خیابان‌های شهر نیز مناسب می‌باشد و قطعا باعث ایجاد لبخند رضایت بر روی لب‌های شما خواهد شد. اما در اطراف و یا خارج از شهر می‌توانید از روی خشن آن نیز استفاده کنید و سرعت‌های بالا را تجربه کنید. شاید برایتان سوال باشد که چرا یک لامبورگینی به جای این موتور سیکلت خریداری نکنیم؟ خب برای علاقه‌مندان به موتور سیکلت، موتورها اولویت بالاتری به نسبت به خودروها دارند.

سخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه با شما همراه بودیم و سعی کردیم موتورسیکلت MV Agusta Rush 2020 را معرفی کنیم. این موتور سیکلت دیگر در بازار نیست و دلایل آن نیز تولید محدود آن و علاقه کلکسیونرها به داشتن محصول منحصر به فرد است. علاقه مندان به موتور سیکلت‌ها نیز برای خرید آن رقابت می‌کنند و همین امر باعث افزایش قیمت چشمگیر این موتور سیکلت شده است. مشخصات این موتور سیکلت نشان داد که بسیار خاص است و با توجه به کمیاب بودن آن، شاید دیگر آن را در خیابان‌ها مشاهده نکنید.

منبع:

www.mcnews.com.au


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند