برند تریومف

معرفی برند محبوب تریومف و آشنایی با موتورسیکلت‌های این برند

09:009۰

شرکت موتورسازی تریومف، یک برند بریتانیایی است که در سال ۱۸۸۸ تاسیس شد. این کمپانی در ابتدا به تولید دوچرخه مشغول بود و زمانی که موتورهای دو زمانه وارد بازار شد، نوع فعالیت این برند نیز تغییر یافت. تولید موتور سیکلت توسط این برند در سال ۱۹۰۲ آغاز شد کرد. این برند علاوه بر تریومف، به ترایمف نیز معروف است. به طور کلی می‌توان گفت که این برند در تجربه زیادی در عرصه تولید موتور سیکلت دارد و باید بدانید که این برند در تولیدات خود از طراحی شیک و کلاسیک، نوآوری و مصرف سوخت کم بهره می‌برد. در ادامه این مطلب از سایت یدک تیمچه، خرید لوازم جانبی موتور با ما همراه باشید تا برند تریومف را به طور کامل معرفی کنیم.

تاریخچه برند تریومف

هنگامی که در سال ۱۹۸۳ مهندسی تریومف مورد قبول قرار گرفت، جان بلور (John Bloor) نام و حقوق تولید رسمی را خریداری کرد. کارخانه تولیدی جدید ورشکست شده بود و قادر به رقابت با فناوری دیگر تولیدکنندگان ژاپنی نبود، بنابراین بلور بیخیال تریومف (Triumph) شد و قید راه‌اندازی دوباره آن را زد. در ابتدا، تولید موتور سیکلت بونویل (Bonneville) قدیمی تحت مجوز (Les Harris of Racing Spares)، در نیوتن آبوت (Newton Abbot)، دِوون (Devon) ادامه یافت تا فاصله بین شرکت قدیمی و شرکت جدید را پر کند. به مدت پنج سال از سال ۱۹۸۳، حدود ۱۴ هفته، این موتور سیکلت به صورت انبوه تولید شد. سپس این شرکت در ایالات متحده، به دلیل مشکلات بیمه مسئولیت، هریس بونویل (Harris Bonneville) هرگز وارد بازار نشد.

برند تریومف

سال ۱۹۸۷ – شروع کار تریومف

جان بلور با برند تریومف کار خود را شروع کرد و در آغاز کار چندین طراح سابق گروه را برای کار بر روی مدل‌های جدید استخدام کرد. این تیم در یک تور، امکانات رقیبان خود در ژاپن را دیدند و تصمیم گرفتند از تکنیک‌های تولید و ماشین آلات نسل جدید که با کامپیوتر کنترل می‌شوند، استفاده کنند. در سال ۱۹۸۵، تریومف اولین مجموعه تجهیزات را برای شروع کار مخفیانه بر روی نمونه‌های اولیه جدید را خریداری کرد. تا سال ۱۹۸۷، این شرکت اولین موتور خود را تکمیل و آن را معرفی کرد.

سال ۱۹۸۸ – خرید کارخانه جدید برند تریومف

در سال ۱۹۸۸، بلور بودجه ساخت یک کارخانه جدید را در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار (۴۰،۰۰۰ متر مربع) در هینکلی (Hinckley)، لسترشایر (Leicestershire) تاسیس کرد. بلور بین خرید مارک تجاری و شکستن آن در سال ۲۰۰۰ بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون پوند به شرکت وارد کرد. همزمان با افزایش ظرفیت تولید، جان بلور شبکه جدیدی از توزیع کنندگان را ایجاد کرد که توانایی صادر کردن موتور سیکلت خود را به دیگر کشورها نیز داشته باشد. ایم شخص قبل از اینکه اقدام به تاسیس شرکت اصلی کند، دو شرکت فرعی به نام‌های (Triumph Deutschland GmbH) و (Triumph France SA) ایجاد کرده بود. در سال ۱۹۹۴، بلور شرکت موتور سازی آمریکا را تاسیس کرد.

برند تریومف

سال ۲۰۰۲ – آتش سوزی

در ۱۵ مارس ۲۰۰۲، هنگامی که این شرکت در حال آماده سازی برای جشن صدمین سالگرد تاسیس خود به عنوان یک شرکت موتور سازی بود، نیمی از کارخانه اصلی که شامل محل مونتاژ و فروشگاه‌ها بود، در آتش سوزی، سوخت که از قسمت عقب تاسیسات شروع شد. در اوج آتش سوزی، بیش از ۱۰۰ آتش نشان با ۳۰ خودرو در حال اطفای حریق بودند. با این حال که آتش قسمت زیادی از این شرکت را سوزاند، تریومف که تا آن زمان بیش از ۶۵۰ نفر کارمند و کارگر داشت، به سرعت بخش تاسیسات و فروشگاه را بازسازی کردند که باعث شد تا در ماه سپتامبر همان سال، شرکت تریومف  به تولید بازگردد.

در مه ۲۰۰۲، تریومف ساخت یک کارخانه تولیدی را در چونبوری (Chonburi)، تایلند برای ساخت اجزای مختلف آغاز کرد. دومین کارخانه در سال ۲۰۰۶ توسط شاهزاده اندرو (Prince Andrew)، دوک یورک (Duke of York) افتتاح شد که در آن تاسیسات نقاشی مرطوب و خط مونتاژ قرار گرفته است. سومین کارخانه تریومف در سال ۲۰۰۷ افتتاح شد که شامل ریخته گری فشار قوی و ماشینکاری بود.

مدت کوتاهی بعد، سران تریومف اعلام کردند که آن‌ها در حال گسترش کارخانه‌های خود برای افزایش ظرفیت به بیش از ۱۳۰،۰۰۰ هزار موتور سیکلت هستند. مالکیت کارخانه تایلند تریومف به طور کامل در اختیار انگلستان است و در حال حاضر حدود ۱۱۰۰ کارمند دارد. در ژوئن ۲۰۰۹ دیجبی جونز (Digby Jones)، بارون جونز بیرمنگام (Baron Jones of Birmingham) که وزیر سابق تجارت امور خارجه بود، به سمت رئیسی تریومف نایل شد.

سال ۲۰۱۱ – جانشین نیک بلور

در اوایل سال ۲۰۱۱ نیک بلور (Nick Bloor)، پسر جان بلور، جانشین توئه مانتونی (Tue Mantoni) به عنوان مدیرعامل موتور سیکلت‌های تریومف شد و در سال ۲۰۱۷ تریومف یک مرکز بازدید جدید را به ارزش ۴ میلیون پوند، به همراه مجموعه‌ای از موتورسیکلت‌های تریومف، یادگاری‌ها و یک تور کارخانه را تاسیس کرد. در فوریه ۲۰۲۰ شرکت تریومف اعلام کرد که خطوط تولید موتور سیکلت‌های خود، از جمله خطوط تولید تایگر ۱۲۰۰ (Tiger 1200) و اسپید تریپل (Speed ​​Triple) را به کارخانه‌های خود در تایلند منتقل می‌کند و تنها گمرک تریومف و نمونه‌های اولیه در انگلستان باقی می‌ماند. همچنین بخش تحقیق و توسعه این شرکت نیز در انگلستان باقی ماند و حدود ۲۰ نیروی اضافی نیز در آن بخش استخدام شدند.

در بیانیه مطبوعاتی که در ۲۰ جولای ۲۰۲۱ اعلام شد، تریومف از کارهای خارج از برنامه کارخانه برای ایجاد موتورسیکلت‌های جدید مانند موتور کراس و اندورو خبر داد. از همان بیانیه به بعد، آن‌ها از هفت بار قهرمان موتور سیکلت‌های AMA و پنج بار قهرمان سوپر کراس با ریکی کارمایکل (Ricky Carmichael) و پنج قهرمان اندورو را با ایوان سروانتس (Iván Cervantes) به دست آوردند.

عملکرد مالی برند تریومف

در سال ۲۰۱۷، درآمد برند تریومف حدود ۲۲ درصد افزایش یافت و به رقم ۴۹۸.۵ میلیون پوند رسید و این سود با محاسبه مالیات از ۱۶.۶ میلیون پوند در یک سال به ۲۴.۷ میلیون پوند افزایش پیدا کرد. بیش از ۸۵ درصد موتورسیکلت‌ها در بازارهای خارج از کشور فروخته می‌شوند، اما ۹،۴۰۰ موتور سیکلت از این برند در انگلستان در سال ۲۰۱۷ فروخته شده که یک رکورد برای این شرکت محسوب می‌شود.

جان بلور بیش از ۸۰ میلیون پوند در موتورسیکلت‌های تریومف سرمایه گذاری کرد تا اینکه برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ شکست خورد. در دوران رکود ۲۰۰۸، بلور هولدینگ (Bloor Holdings) که تحت نظارت تریومف قرار دارد، از عهدنامه‌های بانکی خود تخطی کرد، اما توانست مجددا وام دهندگان مذاکره برای بازپرداخت آن‌ها کند.

موتور سیکلت‌های سفارشی تریومف

در دسامبر ۲۰۱۸، تریومف گفت که آن‌ها در حال توسعه دسته بندی جدیدی از موتورسیکلت‌ها با امکانات و ویژگی‌های جدید هستند که  کارخانه شخصی سازی تریومف Triumph Factory Custom (TFC) آن را خواهد ساخت. اولین مدل ساخته شده توسط این برند Thruxton TFC بود که تولید آن به ۷۵۰ دستگاه محدود بود. در ماه مه ۲۰۱۹، دومین مدل از دسته بندی جدید موتور سیکلت‌های تریومف، Rocket 3 TFC بود که در یک نمایشگاه موتور در شهر شوردیچ (Shoreditch)، لندن معرفی شد. در نوامبر ۲۰۱۹، تریومف سومین مدل Bobber TFC را در نمایشگاه موتورسیکلت EICMA در میلان نمایش داد.

برند تریومف

مسابقه و افتخارات برند تریومف

از فصل ۲۰۱۹ برای یک دوره سه ساله، به تریومف یک قرارداد داده شد تا تامین کننده موتور سیکلت‌های محدود شده برای مسابقات جهانی FIM Moto2 باشد. این قرارداد در سال ۲۰۲۱ به مدت سه سال دیگر تمدید شد. همه تیم‌های Moto2 از یک دستگاه هوندا CBR600 به یک موتور سه سیلندر ۷۶۵ سی‌سی که توسط تریومف تامین می شد و در اصل از موتور Street Triple RS ساخته شده بود، تغییر کردند. انجین این موتور سیکلت‌ها توسط ExternPro که یک کارخانه مستقل در اسپانیا است، آماده می‌شوند.

بازاریابی، قرار دادن محصول و مدیریت نام تجاری Triumph

در قرن بیست و یکم، تریومف خطوط تولید پوشاک را با دریافت تایید موتور سواران مشهور راه‌اندازی کرد و همچنین افراد مشهوری که خارج از عرصه موتور سواری بازنشسته و یا مشهور بودند نیز به این کار رضایت دادند. از جمله این افراد می‌توان به باب دیلن (Bob Dylan)، مارلون براندو (Marlon Brando)، الویس پریسلی (Elvis Presley)، جیمز دین (James Dean) و استیو مک کوئین (Steve McQueen) اشاره کرد. نام استیو مک کوئین برای به یاد ماندن این شخص، بر روی یکی از مدل‌های بونویل (Bonneville) قرار داده شد.

سخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه با شما کاربران گرامی همراه بودم و سعی کردیم که برند محبوب تریومف را به معرفی کنیم. این برند قدیمی در حال حاضر حدود ۱۷۰۰ کارمند و کارگر دارد که به کمک آن‌ها توانسته درآمد خود را حدود ۲۰ میلیون یورو تا سال ۲۰۲۱ افزایش دهد. سرمایه کلی این شرکت به حدود ۵۵۰ میلیون یورو می‌رسد که با تولید موتور سیکلت، پوشاک و اکسسوری‌ها به این درآمد رسیده است. باید بدانید که اگر جان بلور این شرکت را از خریداری نمی‌کرد، هیچ کدام از این موارد تا به امروز وجود نداشتند. جان بلور با خرید کل سهام این شرکت و بازسازی آن، توانست علاوه بر تولید محصولات متنوع، سود خوبی را نیز به دست آورد.

منابع:

www.company-histories.com

www.en.wikipedia.org


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند