10 دوچرخه عجیب در جهان

معرفی ۱۰ دوچرخه عجیب در جهان

08:00۴

همیشه افرادی هستند قوه تخیل آن‌ها فراتر از نیاز جامعه می‌رود و معمولا وسایل نقلیه را با توجه به سلیقه خود طراحی می‌کنند. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم که هر دوچرخه عجیب در جهان طراحی شده است را در این مقاله جای دهیم. البته برخی از این تغییرات برای بهبود وضعیت دوچرخه بوده و بعضی از آن‌ها نیز واقعا هوشمندانه هستند. معمولا دوچرخه‌ها در طراحی بدنه، لاستیک‌ها، وزن، زنجیر، ترمزها و دنده‌ها دچار تغییر و تحول می‌شوند که این تغییرات برای سهولت استفاده و یا راحتی دوچرخه سوار انجام می‌شود. در ادامه این مطلب از  یدک تیمچه، فروشگاه لوازم یدکی موتور سیکلت با ما همراه باشید تا ۱۰ دوچرخه عجیب در جهان را به شما معرفی کنیم؟

۱۰ دوچرخه عجیب در جهان

در ادامه دوچرخه‌هایی را خواهید دید که شاید اصلا به خیابان راه پیدا نکنند، اما از ایده‌هایی که روی این دوچرخه‌ها پیاده‌سازی شده است، می‌توان استفاده‌های زیادی کرد که به آن‌ها دوچرخه‌های مفهومی یا کانسپت نیز می‌گویند. معمولا این دوچرخه‌ها با تولید بسیار محدود و یا نمونه‌های اولیه عرضه می‌شوند.

۱. دوچرخه مینیمالیست ضد سرقت هوشمند (Minimalist Theft-Proof Computer-Aided Bicycle)

می‌توان گفت این دوچرخه، تنها گزینه‌ای است که امکان ساخت و تولید آن در آینده وجود دارد. طراحی این دوچرخه بسیار عجیب و جالب است، به طوری که اگر سوار آن شوید، با آن طراحی ظریف و نازک احساس می‌کنید هر لحظه ممکن است از دوچرخه بیفتید. لاستیک‌های این دوچرخه اصلا پنچر نمی‌شود و اتصالات با پدال نیز به طور مستقیم است. استفاده از یک کامپیوتر هوشمند و سیستم ضد سرقت، از دیگر ویژگی‌های این دوچرخه بدون برند است.

دوچرخه عجیب در جهان۲. دوچرخه مفهومی لپ تاپ شارژی (Laptop-Charging Bike Concept)

یک لپ تاپ با دو چرخ، مگر ممکن است؟! طراحی این دوچرخه به شکلی است که اگر از روبرو آن را ببینید، تصور می‌کنید که یک لپ تاپ بزرگ در حال آمدن به سمتتان است. باید بدانید که بدنه این دوچرخه اصلا آیرودینامیک نیست و به شکل غیر قابل تصوری زین این دوچرخه کوچک است. احتمالا این دوچرخه حتی به مرحله تولید نمونه اولیه نیز نمی‌رسد. تنها ویژگی مثبت این دوچرخه استفاده از باتری است.

دوچرخه لپ تاپی عجیب در جهان۳. دوچرخه نولا اولترا مدرن (Nulla: Ultramodern Spokeless Bike)

دیگر دوچرخه عجیب در جهان، نولا است. بالاخره اینجا یک دوچرخه اصل و نسب دار پیدا کردیم. نولا اولترا مدرن ساخت ایتالیا است که طراحی آن به یک دوچرخه مینیمالیستی بسیار نزدیک می‌باشد. تولید این دوچرخه بعید است، زیرا نمونه‌های بهتری برای جایگزین کردن این دوچرخه وجود دارد. ویژگی این دوچرخه قرار دادن دنده به جای زنجیر است که خلاقیت سازنده را تحسین برانگیز می‌کند.

دوچرخه نولا تاشو۴. دوچرخه کوله پشتی (Incredible Folding Backpack Bicycle)

دوچرخه‌ای که تبدیل به کوله پشتی می‌شود؟ تنها نکته‌ای که به ذهن من آمد، وزن این دوچرخه است. یعنی به قدری سبک است که می‌توان آن به آسانی حمل کرد؟ طراحان این دوچرخه نام آن را دوچرخه تاشو کوله پشتی گذاشته‌اند و بنا بر گفته‌های طراحان می‌توان گفت که وزن قابل قبولی دارد و برای مدت زمان کوتاهی می‌توانید آن را حمل کنید. تولید این دوچرخه در مرحله پروتوتایپ و نمونه اولیه است.

دوچرخه کوله پشتی۵. دوچرخه مفهومی تاشو (Collapsible Bike Concept)

یک دوچرخه عجیب در جهان، این دوچرخه مفهومی است که فضایی را در زیر بدنه برای قرار دادن وسایل ریز و درشت قرار دادن است. طراحی این دوچرخه به گونه‌ای است که برای راندن آن باید به شدت خم شد. تولید این دوچرخه مفهومی بسیار بعید است، زیرا تنها ویژگی آن استفاده از فضای زیر بدنه است.

دوچرخه مفهومی تاشو 2022۶. دوچرخه با انرژی خورشید (Solar Powered Electric Bike)

دوچرخه‌ عجیب در جهان زیاد دیده‌ایم، اما دوچرخه‌ای که با نور خورشید باتری ذخیره کند، بسیار جالب خواهد بود. این دوچرخه زمانی که پاهایتان خسته می‌شوند، به کمک شما می‌آید. یکی دیگر از ویژگی‌های این دوچرخه محافظت در برابر باران است که البته خیلی زیاد نیست.

دوچرخه عجیب جدید۷. دوچرخه بیزار دی سایکل (Bizarre Di-Cycle)

بیزار دی سایکل، از نام آن می‌توان حدس زد که هلند محل زندگی این دوچرخه است. این دوچرخه شبیه فیلم‌های علمی و تخیلی است. یک صندلی بر روی آن قرار گرفته است که می‌توانید رو آن لم داده و هر چقدر که خواستید پدال بزنید. بیزار دی سایکل برای مسافرت‌های طولانی قابل استفاده است که هنوز به تولید انبوه نرسیده و فقط چند نمونه اولیه از آن در دسترس است.

طراحی عجیب بیزار دی سایکل۸. دوچرخه‌ای برای هر آب و هوا (All-Weather Bicycle Design)

دوچرخه عجیب دیگر که شبیه به خودروهای تک سرنشین است. این دوچرخه می‌توان از شما در برابر برف و باران محافظت کند که طراحی بسیار زیبایی نیز دارد. فرمان و پدال این دوچرخه به طور کاملا آیرودینامیک طراحی شده که راحتی را به سوارکار دارد. دوچرخه برای هر آب و هوا، در چندین نمونه اولیه تولید شده، اما هنوز به مرحله تولید انبوه نرسیده است.

دوچرخه باران و برف۹. دوچرخه منعطف لوکاست (Locust Flexible Folding Bicycle)

یک دوچرخه عجیب دیگر در جهان دوچرخه منعطف لوکاست است که طراحی واقعا عجیبی دارد و اگر آن را از نزدیک ببینید، قطعا برایتان سوال می‌شود که اصلا این دوچرخه چطور کار می‌کند. تمام قسمت‌های این دوچرخه از قطعات دایره‌ای شکل درست شده است که فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند. از این دوچرخه فقط یک نمونه تولید شده است.

دوچرخه منعطف لوکاست۱۰. دوچرخه ملخ، تاشو و برقی (Grasshopper: Folding Electric Bike)

هر کسی از نام این دوچرخه می‌تواند بفهمد که چه عجوبه‌ای طراحی شده است. این دوچرخه وقتی تا می‌شود، با کاهش سایز بسیار عجیبی روبرو می‌شوید. این دوچرخه واقعا شبیه به ملخ است و با استفاده از یک باتری می‌تواند در رکاب زدن به شما کمک کند. از این دوچرخه تنها چند نمونه اولیه تولید شده است که تولید انبوه آن کمی بعید خواهد بود.

دوچرخه تاشو برقی ملخ عجیب در جهانسخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه با شما کاربران گرامی همراه بودیم و ۱۰ دوچرخه عجیب در جهان را معرفی کردیم. همانطور که مشاهده کردید، برخی از این دوچرخه‌ها اگر به تولید انبوه برسند، اصلا کاربرد خاصی را نیز به سوارکار ارائه نمی‌دهند، اما تعداد کمی از دوچرخه‌ها واقعا کاربردی بوده و در صورت تولید انبوه آن‌ها، فروش خوبی را خواهند داشت. نمونه‌ای از این دوچرخه در ایران موجود نیست و می‌توان با ایده گرفتن از این دوچرخه‌ها و تولید انبوه آن‌ها، یک دوچرخه ملی را وارد خیابان‌ها کرد.

منبع: bicycling


4 Comments

  1. داریوش

    ممنون از اطلاع رسانی کامل و جامع

  1. صالح

    سلام
    عالی بود
    عکس نداشت

      1. سام زارع (ادمین)

        سلام ممنون صالح جان. سعی میکنیم بزودی عکس های این دوچرخه ها رو پیدا کنیم.

  1. صالح

    سلام

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند