بنلی لئونچینو

موتور سیکلت بنلی لئونچینو شگفت انگیز را بشناسید

11:00۶

بیایید با این موضوع روبرو شویم که احساسی که موتور سیکلت‌ها در شما ایجاد می‌کنند، بسیار مهم است. بنلی لئونچینو (Benelli Leoncino) یک موتور سیکلت ایتالیایی است که لذت سواری با آن می‌تواند شما را در جایتان میخکوب کند. این موتور سیکلت در ایران پلاک می‌شود و جزو موتورهای ۲۴۹ سی‌سی قانونی است که با قیمت بین ۱۰۰ تا ۱۳۵ میلیون تومان قابل خریداری می‌باشد. واردات این موتور سیکلت بیش از ۱ سال است که انجام می‌شود و از آنجا که تولید آن از سال ۲۰۲۱ شروع شده است، امکانات بروزی را می‌توان از بنلی لئونچینو انتظار داشت. در ادامه این مطلب از فروشگاه بزرگ یدک تیمچه، مرکز خرید لوازم یدکی موتور سیکلت با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره موتور سیکلت ایتالیایی بنلی لئونچینو در اختیارتان قرار دهیم.

آشنایی با برند بنلی

شرکت ایتالیایی بنلی (Benelli) دارای تاریخ و اهمیت فرهنگی بالایی است که برخی دیگر از تولید کنندگان فقط می‌توانند رویای داشتن فرهنگ آن را داشته باشند. استفانو کازانووا، طراح اصلی بنلی، با چنین شجره‌ای غنی، راه آسانی را انتخاب نکرد. در احیای نامی مانند لئونچینو، کازانووا و تیمش می‌توانستند یک بازتولید مجدد را انجام دهند و سپس دیگر کاری با بخش فروش آن نداشته باشند و سود خود را از روی فروش موتورها بردارند. در عوض، آن‌ها نشانه‌های اساسی طراحی ایتالیایی را برای عصر مدرن دوباره به تصویر کشیدند و یک پیشنهاد منحصر به فرد که کمتری کسی پیدا می‌شد که آن را رد کند را به مشتریان خود دادند.

موتور سیکلت بنلیطراحی موتور سیکلت بنلی لئونچینو

این موتور سیکلت ابتدا با استایل جدید و منحصر به فرد خود توجه شما را به خود جلب می‌کند، سپس با یک شاسی کاملا اسپورت ایتالیایی دل شما را می‌برد و باعث می‌شود شما این موتور سیکلت را با قیمت شیرین ۱۰۰ تا ۱۳۵ میلیون تومان خریداری کنید و پای قرارداد را امضا بزنید. نسخه بازطراحی شده‌ی این موتور سیکلت در سال ۲۰۲۱ انجام شد که اولین مدل آن به سال ۱۹۵۱ برمی‌گشت که به سختی می‌توانستید یک وسیله الکترونیکی بر روی آن پیدا کنید.

تجربه سواری با موتور سیکلت بنلی لئونچینو

موتور سیکلت بنلی لئونچینو به شیر کوچولو یا (mi scuci) معروف است که با دیزاین و امکاناتی که بر روی آن قرار گرفته است، نوید تجربه سواری با طراوت و لذت‌بخش را به سوارکار می‌دهد. همچنین لئونچینو برای سوارکارانی که تجربه سواری زیاد با موتور سیکلت دارند نیز چالش‌هایی دارد که آن‌ها را نیز راضی نگه می‌دارد. که می‌تواند سواران سطح پایه و با تجربه را به طور یکسان راضی کند. طبق نظرات به دست آمده از سوارکاران این رودستر، می‌توان متوجه شد که سواری با بنلی لئونچینو مملو از شور و نشاط است که همیشه شما را ترغیب به سواری دوباره می‌کند و هیچوقت خسته با آن معنی نخواهد داشت.

مشخصات موتور سیکلت بنلی لئونچینو

در ایالات متحده، لئونچینو بخشی از مجموعه دو موتور سیکلت است، که شامل مدل استاندارد رودستر خیابانی که در اینجا نشان داده شده است و نسخته تریل لئونچینو (Leoncino Trail)، یک نوع اسکرامبلر با حرکت تعلیق بیشتر و چرخ‌های پره‌دار با ارتفاع ۱۱۱ سانتی‌متر و طول ۲۰۳ سانتی متر و عرض ۸۴ سانتی‌متری است. انجین این موتور سیکلت تک سیلندر ۴ سوپاپ ۴ زمانه بوده و حجم دقیق آن ۲۴۹ سی‌سی است و به همین دلیل نیز در ایران پلاک می‌شود و قانونی است. بنلی لئونچینو ۲۵.۲ اسب بخار قدرت را در ۹۲۵۰ دور در دقیقه و ۲۱ نیوتون را در ۸۰۰۰ دور در دقیقه را تولید می‌کند‌.

نوع سوخت رسانی این موتور سیکلت از نوع انژکتور برقی EFI است که کاملا با انجین سازگار بوده و عملکرد خوبی دارد. البته گذاشتن تمرکز بر روی این ارقام که با توجه به عملکرد متوسط موتور سیکلت بنلی لئونچینو به دست آمده، ممکن است کمی گمراه کننده باشد. لئونچینو با وجود گشتاور پایین و قدرت متوسط ​​مناسب، در ترافیک‌های شهری راحتی را به سوارکار ارائه می‌دهد و در زمانی که باید دوندگی بالایی داشته باشد نیز، از هر چیزی که باعث افزایش قدرتش شود، استفاده می‌کند.

شیر کوچولو با وزن ۱۶۰ کیلوگرمی نسبت به رقبای خود وزن کمتری دارد که باعث افزایش شتاب و توزیع مناسب وزن بنلی لئونچینو شده است. زمانی متوجه وزن مناسب آن می‌شوید که موتور سیکلت را از روی پایه کناری بلند می‌کنید یا آن را در اطراف گاراژ هل می‌دهید. با این حال، انجین ۲۵۰ سی‌سی از لحاظ وزنی در مقایسه با موتور سیکلت TRK502X کامل، لئونچینو را در جایگاه برتر قرار می‌دهد. زمانی که موتور سیکلت را برای مدت طولانی هل می‌دهید، قطعا خستگی زیادی را احساس خواهید کرد.

صدای اگزوز موتور سیکلت بنلی لئونچینو

در مکانی آرام موتور لئونچینو را روشن کنید و از صدای خرخر اگزوز لذت ببرید که صدای بسیار زیبا‌تر و پرهیجان‌تری در دورهای بالا می‌گیرد. گیربکس ۶ سرعته تقریبا خیلی نرم تعویض می‌کند و از حس مثبت‌تری در اهرم تعویض بهره می‌برد. اگزوز این موتور سیکلت در سمت راست قرار دارد، بنابراین اگر موتور سیکلت زمان زیادی روشن است، باید در هنگام سوار شدن بر روی موتور سیکلت حواستان باشد که آسیبی نبینید.

موتور بنلی لئونچینوکیفیت قطعات موتور سیکلت لئونچینو

تمام قطعات لئونچینو به یک قاب فلزی دارای پیچ و مهره متصل شده است که با یک بازوی شناور لوله‌ای ظریف همراه شده است و شاسی محکمی را ایجاد می‌کند که عملا پرچم سه رنگ ایتالیا را به اهتزاز در می‌آورد. موتور سیکلت بنلی لئونچینو مجهز به قابلیت‌های زیادی است که راحتی و تجربه خوبی را به سوارکار منتقل می‌کند. قابلیت تنظیم تعلیق برگشتی که در بخش عقب قرار دارد و برای بخش جلویی نیز می‌توان با یک دستگیره آن را تنظیم کرد.

سیستم تعلیق که در این موتور سیکلت قرار گرفته است، در ترافیک شهری و دست‌اندازها عملکرد خوبی دارد و رضایت کامل را به سوارکار می‌دهد. اما موتور سیکلت‌هایی که دارای وزن متوسط هستند، به ندرت در هنگام پیچیدن در یک کلیپ مناسب، اینقدر آماده هستند. شاید موتور سیکلت بنلی لئونچینو چابکی زیادی نداشته باشد، اما می‌توان گفت که ثبات قابل قبولی دارد.

هندلینگ موتور سیکلت لئونچینو

شیر کوچولو یک فرمان عریض دارد که با استفاده از آن هدایت توسط موتورسوار انجام می‌شود. ارتفاع صندلی ۷۱ سانتی‌متر از سطح زمین است که شاید احساس کوچک بودن موتور را به سوارکار بدهد. با توجه به اندازه‌های به دست آمده از لئونچینو، معمولا سوارکارانی که قد کوتاه‌تر از ۱۸۵ سانتی‌متر دارند، استفاده بهتری از این موتور سیکلت خواهند داشت. شاسی‌های نسبتا کوتاه و صندلی پایین این موتور سیکلت شما را در هنگام سوار شدن بر روی آن اذیت نکرده و در زمان سوار شدن کار آسانی خواهید داشت. از لحاظ جذابیت و طراحی نیز نمی‌توان از این موتور سیکلت خرده به دل گرفت، زیرا طراحان ایتالیایی کار خود را به بهترین شکل انجام داده‌اند.

امنیت موتور سیکلت لئونچینو

درباره امنیت موتور سیکلت‌های بنلی حرف و حدیث‌های زیادی وجود دارد، بنابراین باید امنیت لئونچینو را نیز به خوبی بررسی کنیم. از وزن این موتور سیکلت می‌توان فهمید که از فولاد به جای آلومینیوم برای استحکام بیشتر استفاده شده است. صفحه ابزار ال سی دی نیز در هر آب و هوایی کار می‌کند و طور عالی اطلاعات لازم را به موتورسوار نشان می‌دهد. اما برخی از موتورسوارها گزارش داده‌اند که در زمان برخورد نور مستقیم خورشید، خواندن اطلاعات کمی دشوار خواهد بود.

از طرف دیگر، نور LED چراغ جلو برای روشن کردن جاده در شب عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده. است. کالیپر‌های ۴ پیستونی بنلی نیز به خوبی بر روی دیسک‌های بزرگ ۳۲ سانتی‌متری قرار گرفته، به همراه ترمز ABS و چرخ‌های تیونینگ شده اسپرت پیرلی Angel GT می‌تواند سرعت را به طور چشمگیری کاهش دهد. با توجه به این گزارشات می‌توان گفت که بنلی برای امنیت این موتور سیکلت چیزی کم نذاشته و نسبت به آن‌ها حساس نیز بوده است تا به بهترین شکل عمل کنند.

پوشاک پیشنهادی برای موتور سیکلت لئونچینو

  • کلاه ایمنی: Arai Regent-X
  • ژاکت: داینیز باردو
  • دستکش: Dainese Blackjack
  • شلوار جین: Dainese Trento Slim
  • چکمه: Dainese Shelton D-WP

مشخصات انجین موتور

  • نوع: دوقلو موازی عرضی خنک شونده با مایع
  • حجم: ۲۵ سی سی

مشخصات شاسی‌ها

  • اندازه: ۶۹ x 66.8 میلی‌متر
  • نسبت فشرده سازی: ۱۱.۵:۱
  • قطار سوپاپ: DOHC، ۴ سوپاپ در هر سیلندر
  • نحوه سوخت‌رسانی: EFI
  • سیستم روانکاری: حوض مرطوب، ۳.۱۷-qt. کلاه لبه دار.
  • گیربکس: ۶ سرعته، کلاچ با کابل
  • درایو نهایی: زنجیره O-ring

اطلاعات شاسی، صندلی و لاستیک

  • قاب: داربست فولادی با بازوهای لوله‌ای فولادی
  • فاصله بین دو محور: ۵۶.۸ اینچ
  • شیب صندلی: ۲۴.۵ درجه / ۳.۴ اینچ
  • ارتفاع صندلی: ۳۰.۹ اینچ
  • تعلیق، جلو: چنگال ۵۰ میلی متری USD، adj. برای میرایی برگشتی با سفر ۴.۹ اینچی
  • عقب: تک شوک، adj. برای میرایی برگشتی و پیش بارگیری فنر (ریموت) با سفر ۴.۴ اینچی
  • ترمزها، جلو: دو دیسک ۳۲۰ میلی متری با کالیپرهای ۴ پیستونی مخالف و ABS با پایه شعاعی
  • عقب: تک دیسک ۲۶۰ میلی متری با کالیپر شناور ۱ پیستونی و ABS
  • چرخ‌ها، جلو: بازیگران، ۳.۵۰ x 17 اینچ
  • عقب: بازیگران، ۴.۵۰ x 17 اینچ
  • لاستیک جلو: ۱۲۰/۷۰-ZR17
  • عقب: ۱۶۰/۶۰-ZR17
  • ظرفیت بار: ۴۱۵ پوند

مشخصات کارایی انجین

  • اسب بخار: ۳۸ اسب بخار در ۸۹۰۰ دور در دقیقه
  • گشتاور: ۲۹ پوند فوت گشتاور در ۴۵۰۰ دور در دقیقه
  • ظرفیت سوخت: ۳.۶ لیتر
  • مصرف سوخت: ۴۷.۳ mpg
  • برد تخمینی: ۱۵۸.۳ مایل
  • دور در دقیقه نشان داده شده در ۶۰ مایل در ساعت: ۴۵۰۰

موتور سیکلت بنلی لئونچینوسخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه با شما کاربران گرامی همراه بودیم و سعی کردیم درباره موتور سیکلت بنلی لئونچینو اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دادیم. با توجه با اینکه واردات موتور سیکلت‌های زیر ۲۵۰ سی‌سی آزاد است و بدون مشکل قانونی این کار انجام می‌شود، تهیه کردن آن نیز دردسری نخواهد داشت. این موتور سیکلت را می‌توانید به آسانی از نمایندگی‌های بنلی خریداری کرده و با طی کردن فرایندهای قانونی، پلاک مورتوسیکلت‌تان را دریافت نمایید. به نظر شما رقیب‌های این موتور سیکلت در ایران کدامند؟

منبع: forbes


6 Comments

  1. احمدی

    سلام خسته نباشید ببخشید ‌‌‌‌(لوازم موتورسیکلت پاژنگ ۱۵۰ قدیمی دارید )ممنون

      1. سام زارع (ادمین)

        سلام احمدی جان. یدک تیمچه فروشگاه لوازم یدکی موتور سیکلت نیست و قطعه‌ای برای فروش ندارد. ممنون از نظرتون

  1. مهدی

    سلام لوازم هوندا معمولی دارید

      1. سام زارع

        با سلام، انواع لوازم هوندا در فروشگاه موجوده

  1. آریا

    خوب بود مرسی

      1. سام زارع

        ممنون از شما

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند