موتور سیکلت سی اف 250

بررسی موتور سیکلت سی اف ۲۵۰| پرشتاب‌ترین موتور پلاک شده ایران

08:22۴۴

موتور سیکلت سی اِف ۲۵۰ اِن کِی (CF 250 NK) مدلی است که همه منتظر آن بودند تا بیاید و شکاف طبقاتی بین موتور سیکلت‌های سی اف ۱۵۰ ان کی و سی اف ۴۰۰ ان کی را پر کند. مایکل پوینتون (Michael Poynton)، مدیر سی اف موتور (CFMoto) درباره این موتور سیکلت گفت که سی اِف ۲۵۰ اِن کِی (CF 250 NK) با سبک‌تر بودن از CF 400 و با هندلینگ راحت‌تر و قدرت بیشتر از CF 150، ترکیبی عالی بین این مدل را ارائه داده است که توجه افراد زیادی را جلب کرده است. موتور جدید این برند چهار سوپاپ، DOHC، ۲۵۰ سی‌سی تک سیلندر با شفت تعادل، ۱۹.۵ کیلو وات و ۲۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. وزن موتور سیکلت CF 250 151 کیلوگرم است که موتور سیکلت مناسبی را برای جاده‌های پر پیچ و خم فراهم می‌کند. در ادامه این مطلب از  یدک تیمچه، فروشگاه لوازم یدکی موتور سیکلت با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره موتور سیکلت سی اِف ۲۵۰ اِن کِی (CF 250 NK) در اختیارتان قرار دهیم.

طراحی و استایل موتور سیکلت سی اِف ۲۵۰ اِن کِی (CF 250 NK)

می‌توان گفت که تغییر در برخی مواقع معجزه می‌کند که برد CF این معجزه را به چشم دیده است. سی اف موتو که با شرکت طراحی کیسکا دیزاین (Kiska Design) وارد همکاری شده است، طراحی موتور سیکلت‌ها را به کیسکا سپرده که طراحی‌های منحصر به فردی را نیز ارائه داده است. تخصص کیسکا در طراحی موتور سیکلت‌های تهاجمی و به اصطلاح عضلانی است که احساس خوبی را به موتور سوار می‌دهد و بسیار جذاب خواهد بود. از ویژگی‌های جدیدی که به موتور سیکلت CF 250 اضافه شده است، می‌توان به چراغ جلوی جدید طراحی شده، طراحی مخزن سوخت جدید برای ایجاد احساس آرامش بیشتر به راننده و یک دم جدید با ورودی‌های یکپارچه که ظاهر تهاجمی CF 250 NK را تکمیل می‌کند.

موتور سیکلت CF 250

برند CF Moto واقعا کار خوبی برای واگذاری طراحی این موتور سیکلت کرده است، زیرا اصلا مهم نیست که از چه زاویه‌ای به استایل ۲۵۰ NK نگاه می‌کنید، ظاهر این موتور سیکلت حتی از فاصله ۱ سانتی متری یا ۵۰ متری خوب دیده می‌شود. چراغ بالا جلو ۲۵۰ NK کمی زاویه دارد و به نظر می‌رسد که به سمت عقب متمایل شده است. DRL چراغ جلو را در قسمت میانی تقسیم می‌کند و نور بالا و پایین نور را از هم جدا می‌نماید. رنگ آبی روی رینگ‌ها و قاب نیز مکمل رنگ خاکستری موتور سیکلت شده که ظاهر زیبا و جذابی به موتور سیکلت داده است.

راحتی و فرمان‌دهی موتور سیکلت سی اِف ۲۵۰ اِن کِی (CF 250 NK)

موتور سیکلت سی اف ۲۵۰ یک وسیله نقلیه خیابانی نیکد معمولی نیست، یک مبارز خیابانی تهاجمی است و این موضوع در نحوه کنترل آن بسیار مشهود است. سیستم تعلیق هم جلو و هم عقب کاملا محکم است. سیستم تعلیق سی اف ۲۵۰ در حین پیچیدن در پیچ‌ها، اطمینان بیشتری به شما می‌دهد، اما در جاده‌های پر دست انداز ممکن است کمی شما را اذیت کند. هندلینگ سی اف ۲۵۰ ان کی در حد موتور سیکلت‌های پرچمدار است و خیلی سریع می‌چرخد ​که از چابکی جذاب آن نیز نمی‌توان غافل شد.

فضای زیادی روی مخزن سوخت وجود دارد تا ران‌های شما هنگام خم شدن موتور سیکلت، فضای کافی داشته باشد. لاستیک‌ها نیز چسبندگی بسیار خوبی دارند و به خوبی موتور را روی آسفالت را نگه می‌دارند. سیستم تعلیق سفت، هندلینگ چابک و لاستیک‌های با چسبندگی خوب، عناصر کلیدی برای گشت و گذار با این موتور سیکلت است. همچنین صندلی‌های CF 250 NK بسیار شیک هستند و به نظر نمی‌رسد که سواری‌های طولانی، راننده را اذیت کند.

موتور سیکلت 250 سی سی

موتور ۲۵۰ NK با امکانات‌ترین موتور سیکلت در حال حاضر در رده ۲۵۰ سی‌سی در ایران است. این وسیله نقلیه ویژگی‌های بخش مانند کلاچ هیدرولیک، صفحه نمایش TFT و حالت‌های سواری مختلف را دارا است که حس خوبی را نیز به موتور ارائه می‌دهد. اما هنوز همه امکانات معرفی نشده‌اند؛ ترمز ABS دو کاناله (سیستم ترمز ضد قفل)، چراغ‌های جلو و عقب LED، DRL دِی لایت و غیره را نیز به آن اضافه کنید. دیدن کلاچ هیدرولیک در یک موتور سیکلت ۲۵۰ سی‌سی شگفت انگیز است. کلاچ هیدرولیک بسیار نرم است و در ترافیک توقف و حرکت بسیار مفید خواهد بود، زیرا نسبت به سیم‌های کلاچ معمولی به تلاش کمتری نیاز دارد. صفحه نمایش TFT نیز مورد استقبال قرار گرفت و اطلاعات زیادی را به کاربر نمایش می‌دهد.

عملکرد و کارایی موتور CF 250 NK

موتور سیکلت سی اف ۲۵۰ ان کی با موتور ۲۴۹ سی‌سی می‌تواند قدرت ۲۷ اسب بخار در ۹۰۰۰ دور در دقیقه و ۲۲ نیوتن متر گشتاور در ۷۵۰۰ دور در دقیقه را تولید می‌کند که به راحتی به سرعت ۱۲۸ کیلومتر بر ساعت میرسد. در حالت بارانی این موتور سیکلت کمی کند به نظر می‌رسد، اما نکته اصلی داشتن حالت بارانی این است که مطمئن شوید که روی سطح خیس لیز نمی‌خورید. وقتی موتور سیکلت در حالت اسپرت قرار می‌گیرد، به وضوح می‌توانید تفاوت را احساس کنید. دریچه گاز به ورودی شما پاسخگوتر می‌شود و عملکرد نسبتا سریع‌تری را به موتورسوار می‌دهد.

انتقال نیرو در این موتور سیکلت از نوع خطی است، بنابراین ممکن است موتورسواران جدید با آن احساس همبستگی داشته باشند. اما کشش در محدوده دورهای بالاتر قوی‌تر می‌شود. این موتور سیکلت به راحتی می‌تواند به سرعت سه رقمی برسد، بنابراین برای نگه داشتن آن، ترمز بسیار قوی را دارا است. ترمزهای J.Juan اسپانیایی که به صورت شعاعی نصب شده‌اند، عملکرد بسیار خوبی در سرعت کاهش دارند و همراه با ترمز ABS به معنی عملکرد عالی ترمزگیری است.

ویژگی‌ها و امکانات موتور سیکلت سی اِف ۲۵۰

  • موتور ۲۵۰ سی‌سی تک سیلندر، ۴ زمانه، مایع خنک، ۴ سوپاپ، DOHC با تولید شفت تعادل
  • ۵ کیلو وات در ۹۰۰۰ دور در دقیقه
  • گشتاور ۲۲ نیوتن متر در ۷۵۰۰ دور در دقیقه
  • بوش EFI برای کاهش مصرف سوخت فوق العاده و آلایندگی کمتر
  • گیربکس شش سرعته با قابلیت راندن با سرعت بالا در بزرگراه
  • طراحی جدید مخزن سوخت ۱۲.۵ لیتری برای ارگونومی بهتر سوار
  • ترمز جلو و عقب دیسکی Juan اسپانیایی
  • حالت‌های سواری قابل تغییر از ورزش به باران
  • وزن ۱۵۱ کیلوگرم که بسیار سبک محسوب می‌شود
  • طراحی تهاجمی چراغ‌های جلوی چراغ‌های LED
  • ارتفاع صندلی مناسب (۷۹۵ میلی متر)

موتور سیکلت سی اف 250 ان کیسخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه با شما کاربران گرامی همراه بودیم و سعی کردیم درباره موتور سیکلت سی اف ۲۵۰ ان کی اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم. شاید برایتان کمی عجیب باشد، اما موتور سیکلتی با این امکانات در ایران پلاک شده است و تنها نکته منفی که درباره این موتور سیکلت وجود دارد، قیمت بالای آن است که خرید این وسیله نقلیه را برای افراد بسیاری سخت و یا حتی غیرممکن کرده است. در هر صورت اگر قصد خرید این موتور سیکلت را دارید، می‌توانید از بخش آگهی‌های وب سایت یدک تیمچه و یا مراجعه به نمایندگی‌ها برای تهیه این موتور سیکلت اقدام کنید.

منبع: bikereview

سوالات متدوال

چراغ جلوی جدید طراحی شده، طراحی مخزن سوخت جدید برای ایجاد احساس آرامش بیشتر به راننده و یک دم جدید با ورودی‌های یکپارچه که ظاهر تهاجمی را تکمیل می‌کند، از جمله ویژگی‌ها و  طراحی‌های جدیدی است که برای این موتور سیکلت در نظر گرفته شده است.

بله- این موتور سیکلت پرشتاب در ایران پلاک شده و می‌توانید آن را خریداری نمایید، اما قیمت بالای آن، نکته منفی است که خرید را برای بسیاری از افراد سخت و یا حتی غیر ممکن می‌کند.

موتور سیکلت سی اف ۲۵۰ ان کی با موتور ۲۴۹ سی‌سی می‌تواند قدرت ۲۷ اسب بخار در ۹۰۰۰ دور در دقیقه و ۲۲ نیوتن متر گشتاور در ۷۵۰۰ دور در دقیقه را تولید می‌کند که به راحتی به سرعت ۱۲۸ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.


44 Comments

  1. یاسر

    سلام بنظرشما سی اف۲۵۰ یاگلکسی ان ای۲۵۰ کدوم؟دلیلش رو هم بگید ممنون میشم
    یاعلی

  1. Vahid

    سلام.ممنون از توضحاتتون.بی زحمت میشه بگید از نظر سرعت و شتاب cf250 بهتره یا ns200.با تشکر

  1. ایلیا

    بین بنلی ۳۰۰و سی اف ۲۵۰موندم میدونم قیمتاش فرق میکنه ولی از نظر فنیش و اپشن کدوم بهتره

  1. hamed

    ما ۲۵۰ ۱۴۰۲ گرفتیم فوق العدست این موتور فقط یک ایراد داره ک اگزوزش نزدیک به زمین به سرعت گیر برخورد میکنه 😁باید مراقب بود ـ

      1. میلاد

        پرشتاب تمرین موتور ۲۵۰ایران و خوب اومدی،زارت،۲۵۰zx,بلنتاz,سی اف ۲۵۰ریس

  1. حسین

    شما میگید شتاب سرعت ان اس از این بهتر نیست .

  1. ساسان

    هر چی صفحه بالا پایین کردم به جواب سوال متن نرسیدم.پرشتابترین موتور موجود متنه ولی عدد شتاب تا ۶۰ یا ۱۰۰ هیچ کدوم نبود.کلاچش به نظرم جزو بهترین آپشن‌ها باشه .ولی صد افسوس از بازارهای خالی و قیمتهای نجومی.

      1. سام زارع (ادمین)

        سلام ساسان عزیز. با دقت بیشتری مطلب رو بخونید. در عنوان عملکرد و کارایی میتونید شتاب سی اف ۲۵۰ ان کی رو مشاهده کنید.

  1. مقدم

    ۲سال سی اف دارم کاری داشتید در خدمتم
    ۰۹۱۷***۴۴۲۰

      1. پوریا

        میشه نظرتونو راجبش بگید

  1. مهدی

    الان حدود ۱۲۰تا ۱۲۳قیمت ۲۵۰سی سی

      1. سام زارع (ادمین)

        سلام مهدی جان. به نظرتون با این قیمت ارزش خرید داره یا نه؟

  1. مقدم

    من مدل ۹۹دارم راضی هستم

      1. حسین

        درود

        بین Cf250 یا زونتس z2 150rg کدوم بهتر هس؟

          1. سام زارع (ادمین)

            سلام حسین جان.
            هر دوی این موتورها با اختلاف قیمتی بالا در کنار هم هستند و انتخابت کاملا به بودجه‌ای که داری بستگی داره، اما راهنمایی که می‌تونم بهت بکنم، اینه که زونتس یک مشکل داره که پاشنه آشیل این موتور هم به حساب میاد. اونم کمبود قطعه‌ست که تقریبا سخت پیدا میشه.
            ولی اگه منبع خاص و مشخصی برای تامین قطعه دارید، زونتس رو خریداری کن. اما اگر پول برات مهم نیست و بودجه کافی داری، دیگه خودت میدونی سی اف رو باید برداری.

  1. مقدم

    کیفیت بالا هست .تبلیغ نمیخواد

  1. وحید حبیبی کینگ

    سلام سی اف الان چی قیمت هست تو بازار

      1. سام زارع (ادمین)

        سلام وحید جان. الان سی اف رو میتونید بین قیمت های ۸۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان پیدا کنید که بسته به سال ساخت متفاوت هست

  1. مقدم

    درجه یک زیبا

  1. سید

    به نظر من مشک ان است که ببوید .باید بازخوردهای صاحبان رو ملاک قرار داد.موتور ویو هندا ۲۰ سال پیش اومد بعد کپیهای اون که نتونست هیچی از محبوبیت این کاپ اصلی کم کنه.موتورهای هندی از چینی بهترند ولی اونها هم بیشتر از برندهای کاوازاکی کپی بر میدارند.باید منتظر بود بود تا ببینیم سی اف ۲۵۰ بعد یکی دوسال چی جواب میده.

  1. محسن

    سلام و با تشکر از مطلب خوبتون، نظرتون در مورد سی اف طرح ریس هم بفرمایید، چون در بین تعمیرکاران موتور، بعضیا آر اس و ان س و حتی بنلی جفت سیلندر رو در برابر این موتور پیشنهاد میدن و از کمبود یا گرونی قطعات موتور میگن، از طرفی هم نمیشه از رخ و طراحی بسیار زیبای اون صرف نظر کرد.

  1. امیرحسین

    قطعات یدکی و مصرفی راحت گیر میاد؟

      1. سام زارع (ادمین)

        با سلام. بله قطعات این موتور سیکلت در ایران پیدا میشن

  1. حسن

    با سلام موتور قبلیم . ان اس که داشتم همیشه کتف هام بعد از نیم ساعت رانندگی درد میگرفت.
    ولی با این موتور هم فرمون نرم هست هم ترمزهاش واقعا عالیه.

      1. سام زارع (ادمین)

        سلام حسن جان، سی اف ۲۵۰ مورد پسند خیلی از کاربرا قرار گرفته

      1. عزیزی

        پرشتابتربن ۲۵۰ پلاک ملی شده تو ایران فقطو فقط هیوسانگ gtn و gtr هست شتاب صفر تا صد هیوسانگ فقط ۴ ثانیه طول می‌کشه والسلام

          1. ااورا

            ساقیتو عوض کن خخخ

      1. حامد آذر

        سلام دوستان
        من چند ماهی هست تهیه کردم این موتور رو
        نسبت به رقیبهاش (۲۵۰تکسیلندر)
        واقعا رقیب نداره

          1. سام زارع (ادمین)

            موتور خوبی رو خریداری کردید

  1. سیامک

    سلام.ساخت کدوم کشوره؟

      1. سام زارع

        با سلام. این موتور سیکلت برای کشور چین هستش

  1. عزیزی

    موتور ۲۵۰ تو شتاب قدرت سرعت فقطوفقط هیوسانگ مخصوصا هیوسانگ gtn استریت

  1. یوسف پیامبر

    بلنتا ۳۲اسب بخاره

      1. عباس

        بلنتا یا cf از نظر شتاب داداش؟

  1. حسن هاشمی

    بوق هم دار

  1. حمیدرضا

    یک موتور تریل خوب معرفی می کنید و درباره اش توضیح بدید

      1. سام زارع

        با سلام. بزودی مقاله بهترین موتور تریل ها در ایران نوشته میشه

  1. مهدی بیوک

    سلام روز تون بخیر
    واقعا راضی هستم
    بدون کوچکترین اذیت فقط هزینه سوخت و تعویض روغن همین
    داخل کوه امتحان کردم عالی بوده
    جاده اسفالت و اتوبانم حرفی برا گفتن داره

      1. سام زارع

        سلام ممنون مهدی جان. این موتور یکی از با کیفیت هایه بازاره و رقیب های خوبی هم تو رنج قیمتی خودش داره. اما ۲۵۰ ان کی یه چیزه دیگس.

      1. Ashkann

        خب حداکثر سرعتش نوشته ۱۲۸ تا، ان اس ۲۰۰ هم ارزون‌تر هم راحت ۱۵۵ میره، چطوری میگید این بهتره؟!

          1. سام زارع

            با سلام. اشکان جان در این مطلب اصلا اسم موتور سیکلت ان اس ۲۰۰ آورده نشده. دلیل گرانی این موتور سیکلت هم امکانات زیاده که داره.

          1. احمد

            ان اس ۲۰۰ شده ۲۳۰ میلیون ، صد میلیون از این موتور گرون تره ، کجا ارزون تر میدن؟😂

  1. مقدم

    عالی هست عالی است

      1. سام زارع

        ممنون از شما

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند