باجاج پولسار اِن اِس 200 bajaj pulsar NS 200

پرفروش ترین موتورهای سال ۱۴۰۱ را بشناسید

12:27۱

موتور سیکلت‌ها در فصول سرد مانند زمستان و پاییز طرفداران زیادی ندارد و خریداران موتور سیکلت، اصلا توجه نمی‌کنند که پرفروش ترین موتورهای سال ۱۴۰۱ کدام هستند. اما برعکس در فصول گرم که بهار و تابستان باشند، فروش موتور سیکلت به طرز چشمگیری افزایش پیدا می‌کند، زیرا این وسیله نقلیه زمان انتظار در ترافیک را به طور چشمگیری کاهش داده و راحتی موتورسوارها را نیز بیشتر می‌کند.

در بین فروشندگان موتور سیکلت نیز این موضوع جا افتاده است که در بهار و تابستان طوری فروش داشته باشند که در پاییز و زمستان به مشکل بر نخورند. با توجه به رسیدن به فصل بهار و افزایش دما، اگر قصد خرید موتور سیکلت را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه با ما همراه باشید تا پرفروش ترین موتورهای سال ۱۴۰۱ را به شما معرفی کنیم.

پرفروش ترین موتورهای سال ۱۴۰۱

پرفروش ترین موتورهای سال ۱۴۰۱ توسط برندهای مختلفی طراحی و تولید شده و همین امر نیز تنوع در بازار را افزایش داده است. از این رو افرادی که به موتور سیکلت‌ها علاقه‌مند هستند و قصد خرید موتور دارند، می‌توانند مدل دلخواه خود را از بین صدها برند و مدل انتخاب کنند. در ادامه ۱۰ مورد پرفروش ترین موتورهای سال ۱۴۰۱ را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. تی وی اس آپاچی ۲۰۰ سی‌سی (TVS Apache)

شرکت هندی تی وی اس (TVS) موتوری تولید کرد آپاچی ۲۰۰ نام دارد و اولین بار در سال ۲۰۱۶ پس از تولید توسط این شرکت در ایران به فروش رسید. این موتور اغلب به عنوان موتور سیکلت عاشقان این وسیله نقلیه استفاده می‌شود و طرفداران زیادی دارد. برخی از مردم معتقدند موتور آپاچ ۲۰۰ رقیب ضعیفی برای آپاچی ۱۸۰ است. هزینه تعمیر آپاچ ۲۰۰ بیشتر از آپاچی ۱۸۰ است و عملکرد آن نیز تقریبا یکسان است. اما با این وجود هنوز هم بین طرفداران محبوب است و به لطف رنگ‌بندی منحصربه‌فردش می‌توانند آن را با سلیقه خود خریداری کنند.

تی وی اس آپاچی TVS apacheموتور تک سیلندر ۴ سوپاپ دارای ۲۰۰ سی‌سی حجم موتور است و لاستیک عقب با عرض ۱۳۰ میلی‌متر را به حرکت در می‌آورد. سایز لاستیک جلو ۹۰ میلی‌متر و گیربکس آن ۵ دنده دستی است. موتور کاربراتوری این موتور سیکلت حداکثر ۲۰.۳ اسب بخار قدرت در ۸۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۸.۱ نیوتن متر در ۷۰۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند. دسته‌های جلوی آن بالا می‌آیند و کمک‌های تلسکوپی را تشکیل می‌دهند که ضربه‌های ناشی از چاله چوله‌های جاده را کاهش می‌دهند. ترمزهای این موتور دیسکی است و می‌تواند موتور را در سرعت بالا در زمان مناسب به سرعت سکون برساند.

۲. بنلی تی ان تی ۲۴۹ سی‌سی (Benelli TNT)

بنلی تی ان تی یک از موتور سیکلت‌های پرطرفدار بازار است که در سال ۱۴۰۱ فروش خوبی را تجربه نمود. Benelli TNT 249 در اصل از موتور سیکلت‌های ساخته در ایتالیا الهام گرفته شده است. این موتور سیکلت سنگین وزن به دلیل ترکیب بزرگ بودن بدنه و یا به اصطلاح اندام عضلانی که ظاهر تهاجمی را القا می‌کند، شناخته شده است. نمای بیرونی این موتور سیکلت با به حداکثر رساندن آیرودینامیکی به کاهش مقاومت هوا کمک کرده است.

بنلی تی ان تی benelli TNTگلگیرهای جلو و عقب، کمک فنر همگی با هم کار می‌کنند تا به راکب حس راحتی را القا کند. علاوه بر این، ویژگی‌های ظاهری و طراحی موتور تی ان تی با هدف افزایش اعتماد به نفس موتورسوار بهینه شده است. این موتور سیکلت دارای یک انجین با حجم ۲۴۹ سی‌سی است که به یک سیستم دو سیلندر موازی متصل می‌باشد. موتور آن دارای هشت سوپاپ بوده و ۳۱.۵ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. سیستم خنک کننده موتور مبتنی بر آب، آن را قادر می‌سازد تا ۸ سوپاپ را به سادگی تغذیه کرده و بهترین عملکرد را به آن‌ها بدهد. انتظار می‌رود یک گیربکس ۶ سرعته توانایی اعمال ۲۱.۲ نیوتن گشتاور را برای خودرو فراهم کند.

۳. تی وی اس باکسر ۱۵۰ سی‌سی (TVS Boxer)

پیشرانه‌ای با یک سیلندر و دو سوپاپ با ظرفیت ۱۵۰ موتور به باکسر HLX زندگی می‌بخشد. این موتور می‌تواند ۱۱.۸ اسب بخار قدرت و ۱۱.۳ نیوتن متر گشتاور را با تنها یک سوپاپ تولید کند. باکسر محصول شرکت TVS است. این یکی از محصولاتی است که فروش خوبی را در سال ۱۴۰۱ تجربه کرده و رضایت از آن نیز نسبتا بالا می‌باشد. این موتور سیکلت قیمت بسیار خوبی دارد و رقابت سختی نیز با سایر مدل‌های هم رده خود دارد. از مزیت های تی وی اس باکسر می‌توان به این سواری نرم، مصرف سوخت پایین، تجربه سواری عالی، شتاب مناسب و مزیت‌های دیگر اشاره کرد.

تی وی اس باکسر TVS Boxer۴. باجاج پولسار اِن اِس ۲۰۰ سی‌سی (Bajaj Pulsar NS)

در هر صورت، زمان بررسی Bajaj Pulsar NS 200 که جزو پرفروش ترین موتورهای سال ۱۴۰۱ است، فرا رسیده. ان اس ۲۰۰ یکی از موتورهای محبوب بازار است که توسط برند هندی باجاج طراحی و تولید شده است. این موتور سیکلت جذاب از سال ۲۰۱۲ وارد خط تولید باجاج شد که در سال اول با استقبال خوبی مواجه نشد اما به مرور فروش خوبی به دست آورد.

باجاج پولسار اِن اِس 200 bajaj pulsar NS 200واردات این موتور سیکلت به بازار ایران در چند مرحله انجام شد، زیرا باجاج هر ساله، باجاج تغییراتی را انجام داد تا پالس NS 200 تکراری نباشد. پالس ان اس ۲۰۰ دارای یک انجین تک سیلندر ۴ سوپاپ است که با سه شمع می‌تواند قدرت ۲۳ اسب بخار در ۹۵۰۰ دور در دقیقه تولید کند. بیشترین گشتاور این انجین ۱۸ نیوتن متر در ۸۰۰۰ دور در دقیقه است.

۵. تی وی اس ویگو ۱۱۰ سی‌سی (TVS Wego)

موتور سیکلت تی وی اس ویگو ۱۱۰ محصول شرکت هندی تی وی اس است که توسط شرکت نیرو موتور مونتاژ و به بازار ایران عرضه شد. موتور TVS wego یک موتور سیکلت شهری کوچک متعلق به کلاس اسکوتر است که تحویل آن از سال ۲۰۱۴ آغاز شد و از سال ۲۰۱۶ به صورت انژکتوری تولید می‌شود. این اسکوتر به دلیل عملکرد خوبش مورد توجه قرار گرفت و توانست که جزو پرفروش ترین موتورها سال ۱۴۰۱ قرار بگیرد.

تی وی اس ویگو 110 TVS Wego 110موتور سیکلت تی وی اس ویگو ۱۱۰ وسیله نقلیه‌ای مناسب برای تردد شهری است. ویگو از گیربکس اتوماتیک (cvt) استفاده می‌کند و نیازی به تعویض دنده یا کلاچ دستی ندارد. این موتور ۸ اسب بخار قدرت و ۸ نیوتن متر گشتاور تولید کند که از طریق گیربکس اتوماتیک به چرخ عقب منتقل می‌شود.

۶. بنلی تی ان تی ۱۵۰ سی‌سی (Benelli TNT)

موتور سیکلت نیکد کلاس TNT150، یک موتور اسپرت با انجین ۱۵۰ سی‌سی چهار زمانه تک سیلندر با تزریق الکترونیکی سوخت از طریق ECU برای عملکرد و کارایی بهتر است که موتور سیکلت تی ان تی ۱۵۰ را به یک سواری عالی به خصوص در جاده‌های آسفالت طولانی تبدیل می‌کند. پس از ورود موفقیت آمیز TNT15 به بازار ایران، نیکران موتور پاسارگاد تصمیم گرفت موتور سیکلتی با ظاهر بهتر و موتور جدیدتر با انجین ۱۵۰ سی سی در بازار ایران عرضه کند تا سهم بیشتری از فروش در آن حجم و کلاس این موتور داشته باشد. در همین زمان بود که بنلی تی ان تی با انجین ۱۵۰ سی‌سی وارد ایران شد و یکی از پرفروش ترین موتورهای سال ۱۴۰۱ لقب گرفت.

بنلی تی ان تی 150 Benelli TNT 150۷. هوندا کلیک ۱۵۰ سی‌سی (Honda Click)

هوندا کلیک ۱۵۰ سی‌سی که یکی دیگر از پرفروش ترین موتورهای سال ۱۴۰۱ است که امروزه با آن در شبکه‌های اجتماعی مردم را نصیحت می‌کنند. جدا از شوخی کلیک موتور سیکلت خوبی برای شهر است و با توجه به انجین ۱۵۰ سی‌سی که بر روی آن سوار است، می‌تواند قدرت ۱۶.۷ اسب بخار قدرت و ۱۲.۸ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این موتور سیکلت به وسیله جعبه دنده اتوماتیک ۵ سرعته، عملکرد بسیار خوبی را ثبت کرده و بسیاری از خریداران نیز از عملکرد آن راضی هستند. وزن هوندا کلیک ۱۱۰ کیلوگرم است که کنترل خوبی را در اختیار موتورسوار قرار می‌دهد.

هوندا کلیک 150 Honda Click 150۸. بنلی ۱۸۰ اِس (Benelli 180S)

بنلی ۱۸۰ در اوایل سال ۲۰۱۸ با نمایندگی شرکت نیکران موتور پاسارگاد وارد ایران شد و در بازار با ظاهر جذاب خود توانسته چشمان افراد زیادی را به خود خیره کند. طراحی بیرونی که فلاپ‌ها، بدنه، ریز کاری‌ها و طراحی‌ها سه بعدی هستند، موتور را  بسیار زیبا کرده‌اند. شما می‌توانید ۱۸۰ اِس را در چهار رنگ قرمز، سفید، مشکی مات و فسفری در بازار پیدا و خریداری کنید.

این موتور دارای پیشرانه‌ای با حجم ۱۷۵ سی‌سی، ۴ زمانه، ۴ سوپاپ، تک سیلندر می‌باشد و از سیستم خنک کنندگی توسط آب بهره می‌برد. انجین بنلی ۱۸۰ قادر است ۱۸ اسب بخار قدرت در ۹۵۰۰ دور در دقیقه و ۱۴ نیوتن متر گشتاور را در ۷۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند. ترمزهای بنلی ۱۸۰ اس دیسکی است و قدرت خوبی دارد و می‌توان گفت که بنلی به خوبی بر روی این بخش مانور داده است.

بنلی 180 اِس Benelli 180 S۹. گلکسی اِف ایکس ۱۵۰ سی‌سی (Galaxy FX)

یکی دیگر از پرفروش ترین موتورهای سال ۱۴۰۱ گلکسی اس اف ۱۵۰ سی‌سی است که طرفداران زیادی در بازار دارد و با توجه به ظاهر زیبای آن، می‌توان گفت که یک موتور سیکلت کلاسیک طرح جدید زیر پای شما است. کمپانی سازنده این موتور سیکلت اصالتا به تایوان برمی‌گردد که موتور سیکلت‌های خوبی را از آن در بازار دیده‌ایم. یک انجین ۱۵۰ سی‌سی بر روی اف ایکس سوار است که توانایی تولید ۹.۵ اسب بخار و ۹.۶۷ نیوتن متر قدرت را دارد. پیشرانه این موتور سیکلت دارای استاندارد یورو ۴ می‌باشد که مصرف سوخت را بهبود می‌دهد. همچنین وزن حدودی این موتور سیکلت بین ۱۰۲ تا ۱۲۰ کیلوگرم می‌باشد.

گلکسی اِف ایکس Galaxy FX 150۱۰. هوندا ۱۲۵ و طرح‌های مشابه

دیگر همه‌ی ما موتور سیکلت هوندا ۱۲۵ و طرح‌های مشابه آن را می‌شناسیم که در هر کوچه و خیابان حداقل ۱ مورد از این موتورها وجود دارد. دلیل فراوانی موتورهای طرح هوندا نیز ارزانی آن‌ها است که همین امر نیز موجب شده جزو پرفروش ترین موتورها سال ۱۴۰۱ نیز باشد. اما رقیب‌هایی که این موتور سیکلت در بازار می‌بیند، در حال پیشرفت هستند و در چند سال آینده ممکن است که فروش این موتور سیکلت با کاهش چشمگیری روبرو شود. کیفیت این موتورها نسبتا خوب است و اگر بودجه کافی برای خرید موتور بهتر را ندارید، ما خرید موتور سیکلت هوندا ۱۲۵ و طرح‌های مشابه آن را برای رفع نیاز پیشنهاد می‌کنیم.

هوندا 125 honda 125کم فروش ترین موتور در ایران چیست؟

کم فروش‌ترین موتور سیکلت‌ها در ایران را می‌توان موتورهای برقی معرفی کرد. اگر متوجه شده باشید، پر فروش‌ترین موتورهایی که معرفی کردیم، بنزینی هستند و این یعنی شما باید در رده‌های بالاتر به دنبال موتور‌های بنزینی باشید و تقریبا موتور‌های برقی تا پیشرفت بیشتر فراموش کنید. البته نباید موتورهای برقی را نیز دست کم گرفت، زیرا با پیشرفت تکنولوژی شاهد قرارگیری امکانات بیشتری بر روی این موتور سیکلت‌ها شده‌ایم.

یکی از دلایلی که فروش موتور برقی کم است، نبود جایگاه مناسب سوخت گیری همانند پمپ بنزین در بین شهرها می‌باشد که موتورسوار را می‌ترساند. معمولا کسانی که سفرهای کوتاه درون شهری زیادی دارند و به برق نیز دسترسی ممتد دارند و همچنین دوست دار محیط زیست هستند، موتورهای برقی بهترین گزینه برای آن‌ها است.

سخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه با شما کاربران گرامی همراه بودیم و سعی کردیم پرفروش ترین موتورهای سال ۱۴۰۱ را معرفی کنیم. همانطور که متوجه شدید موتور سیکلت‌های پرفروشی که در این مقاله معرفی کردیم، اکثرا موتورهای درون شهری هستند و بهترین عملکرد خود را در مسافرت‌های کوتاه درون شهری دارند. همچنین هزینه‌های این موتور سیکلت‌ها نیز نسبت به موتورهای ریس کمتر است و در صورت خرابی، قطعات را راحت‌تر و با قیمت بهتری پیدا می‌کنید. فروش موتور سیکلت‌های برقی نیز رو به افزایش است، اما هنوز درصد زیادی از بازار را به دست نگرفته‌اند و باید منتظر پیشرفت بیشتر این موتورها ماند.


1 دیدگاه

  1. نام ندارم

    هوندا ۱۲۵ چرا اینقدر فروش داره، من نمیفهمم، با اون همه صدا. فقط ارزونه همین

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند