کاوازاکی Z650RS

معرفی موتور سیکلت کاوازاکی Z650RS، شاهکاری از صنعت موتورسازی ژاپن

07:00۱

 

اوازاکی که یک برند موتورسازی ژاپنی است، بسیار معروف بوده و موتور سیکلت‌های بسیار خوب و باکیفیتی را تولید می‌کند. از بین محصولاتی که این برند در سال ۲۰۲۲ تولید کرده است، کاوازاکی زد ۶۵۰ آر اس (Z650 RS) سر و صدای زیادی به پا کرده است و همین امر نیز باعث شده تا افراد زیادی جذب آن شوند. می‌توان گفت که این موتور سیکلت یک نمونه بازسازی شده از کاوازاکی زد ۶۵۰ سال ۱۹۷۶ است که تغییرات ظاهری نسبتا کمی را تجربه کرده، اما بروزرسانی‌هایی که برای اجزای داخلی و فنی این موتور سیکلت انجام گرفته، تفاوت آن را با نسخه قدیمی خود بیان می‌کند. به طور مثال رنگ‌بندی که برای موتور جدید انتخاب شده، در دو طیف رنگی مشکی – سبز و سفید – مشکی است. در ادامه این مطلب از  سایت یدک تیمچه، فروشگاه لوازم موتور سیکلت با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را درباره موتور سیکلت کاوازاکی زد ۶۵۰ آر اس در اختیارتان قرار دهیم.

معرفی موتور سیکلت کاوازاکی Z650RS

بین سال‌های ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۳، Z650 کاوازاکی دومین موتور سیکلت سری زد را پس از Z900 Super Four طراحی و عرضه کرد که با استقبال خوبی نیز روبرو شد. موتور سیکلت زد ۶۵۰ با خنک کننده هوا، ۸ سوپاپ، DOHC، با حجم انجین ۶۵۲ س‌سی خطی، قدرت تولید ۶۴ اسب بخار را داشت. اما اکنون به جای انجین چهار سوپاپ خطی، در موتور سیکلت زد ۶۵۰، یک انجین دوقلو موازی ۶۴۹ سی‌سی با خنک کننده مایع قرار گرفته که قدرت این موتور سیکلت را حد زیادی افزایش داده است. آزمایش‌های انجام شده در کارخانه کاوازاکی در پلتفرم‌های Ninja 650 و Z650 این نشان می‌دهد که هنوز ۶۷ اسب بخار قدرت و ۴۷ فوت پوند گشتاور را تولید می‌کند.

کاوازاکی، انجین دوقلو موازی را برای Z650 RS انتخاب کرد، بدنه جدید میان‌وزن نیکد به طراحی پایه و قدیمی وفادار ماند و فقط برخی از قطعات و امکانات مدرن به آن اضافه شده است. زد ۶۵۰ آر اس ۲۰۲۲ دارای نورپردازی LED همه جانبه است، اما پیکربندی کلاسیک آن به مدل ۶۵۰ قدیمی بازمی گردد. مخزن، کناره‌ها، پنل‌ها و بخش دم موتور سیکلت نمای یک دوچرخه استاندارد کلاسیک را ارائه می‌دهند، اما مدرنیزه شده این موتور، یک شاهکار را خلق کرده است.

جدا از زیبایی رترو، Z650RS قاب بدنه زیبایی را دارد که یک حالت فیس لیفت در آن است، قسمت جلویی ۴۱ میلی‌متری و کمک فنر عقب افقی با نینجا ۶۵۰ و Z650 مشترک است. کالیپر دو پیستونه جلو که با دیسک‌های ۳۰۰ میلی‌متری جفت می‌شود به RS منتقل می‌شود در حالی که ترمز ABS دو کاناله بر کلاسورهای جلو و عقب اختیار دارد.

موتور سیکلت زد ۶۵۰ آر اس با قیمت ۷۵۴۹ پوند برای رنگ متالیک اسپارک مشکی و ۷۶۹۹ پوند برای رنگ متالیک سبز و مشکی و متالیک مشکی و خاکستری برای فروش آماده می‌شود. که قرار است در ماه نوامبر سال ۲۰۲۲ در نمایندگی‌های اروپایی Kannwaki در شمال آمریکا عرضه شود. البته توجه داشته باشید که این اطلاعات کاملا موثق نیستند و قیمت این موتور سیکلت ممکن است تغییراتی را به خود ببیند.

کاوازاکی زد 650 آر اس

مشخصات موتور سیکلت زد ۶۵۰ آر اس

  • قیمت موتور سیکلت: ۹۹۹۹ دلار (مشکی) ۱۰,۱۴۹ دلار (سبز)
  • موتور: ۶۴۹ سی‌سی ۴ زمانه دوقلو موازی با مایع خنک کننده
  • گیربکس: شش سرعته
  • درایو: زنجیر
  • شاسی: داربست، فولاد با کشش بالا
  • سیستم تعلیق، جلو: دوشاخه تلسکوپی ۴۱ میلی‌متری با ۱۲۵ میلی‌متر سفر
  • سیستم تعلیق، عقب: پیوند عقب افقی، پیش بار فنر قابل تنظیم و ۱۳۰ میلی‌متر
  • چرخ ها: ۱۲۰/۷۰ ZR17 M/C (58W) جلو، ۱۶۰/۶۰ ZR17 M/C (69W) عقب
  • ترمزها: دو دیسک نیمه شناور ۳۰۰ میلی‌متری با کالیپرهای دو پیستونی جلو، دیسک ۲۲۰ میلی‌متری با کالیپر تک پیستونی پشتی
  • وزن پایین: ۱۸۷ کیلوگرم
  • فاصله بین دو محور: ۱۴۰۵ میلی‌متر
  • طول: ۲۰۶۵ میلی‌متر
  • عرض: ۸۰۰ میلی‌متر
  • ارتفاع صندلی: ۸۰۰ میلی‌متر
  • ظرفیت سوخت: ۱۲ لیتر

بدنه محکم

قاب فلزی و بازو چرخشی نیز شبیه به Z650 هستند، اما RS دارای یک زیرفراب عقب کمتر است که به معنای صندلی صاف تر و نمای افقی تر است، به خصوص با مخزن سوخت جدید و کوچکتر (۳.۲ گالن در مقایسه با ۴.۰ گالن در دستگاه). Z650). دم آن کوتاه تر از Z900RS است اما پوشش اردکی مشابهی را ارائه می دهد. علی‌رغم تفاوت‌های ظاهری و مخزن کوچک‌تر، کاوازاکی ادعا می‌کند که Z650RS وزنی معادل ۴۱۲.۳ پوند دارد، همان وزن Z650 معمولی.

فضای کنار موتور سیکلت

زین صاف و شیب‌دار این موتور سیکلت دارای ارتفاع صندلی ۳۱.۵ اینچی است که کمی بیشتر از ۳۱.۱ اینچ مدل Z650 است، اما Z650RS فضای پای بیشتری را به راننده ارائه می‌دهد زیرا گیره‌های پا در هر دو مدل در یک مکان قرار دارند. برای بازارهای اروپایی، Z650RS دارای صندلی بلندی است که ۳۲.۳ اینچ از سطح زمین فاصله دارد. کاوازاکی ارتفاع صندلی‌های دیگری را نیز به عنوان لوازم جانبی اختیاری ارائه می‌دهد.

فرمان و هندلینگ

فرمان مسطح Z650RS در مقایسه با Z650، ۲ اینچ بالاتر و ۱.۲ اینچ عقب‌تر است و موقعیت سواری راحت‌تری را ایجاد می‌کند. باک بنزین شکل باریکی دارد تا هنگام گرفتن فرمان و چسباندن زانوها، ارگونومیک بهتری داشته باشد، اما به ازای ظرفیت سوخت، مخزن ۳.۲ گالنی Z650RS بنزین کمتری نسبت به ۴.۰ گالن Z650 دارد.

هد لایت‌های جلو

چراغ جلو دایره ای LED ترکیبی از طرح‌های مدرن و سبک را ارائه می‌دهد. حلقه بیرونی لامپ موقعیت است در حالی که لامپ داخلی دارای دو محفظه برای پرتوهای پایین و بلند است. بالای چراغ جلو یک صفحه ابزار با یک صفحه نمایش LCD کوچک قرار دارد که توسط صفحه سرعت سنج سنتی و سرعت سنج آنالوگ دایره‌ای ای شکل بسته شده است. کاوازاکی Z650RS مدل ۲۰۲۲ در سه طیف رنگی، مشکی متالیک و دو رنگ ویژه ارائه می‌شود که سبز – مشکی متالیک و سفید – مشکی متالیک هستند.

صفحه کیلومتر

موتور سیکلت کاوازاکی زد ۶۵۰ آر اس دارای دو کیلومتر سنتی است که دور موتور و سرعت را نشان می‌دهد که حس و حال یک موتور سیکلت کلاسیک را منتقل خواهد کرد. یک صفحه کوچک دیجیتالی نیز در بین دو کیلومتر سنتی قرار گرفته است که وضعیت موتور سیکلت، مقدار سوخت، دنده، دما و مسافت طی شده را نشان می‌دهد. صفحه دیجیتالی برای موتور سیکلت قدیمی که مدل زد ۶۵۰ وجود ندارد.

سخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه با شما کاربران گرامی همراه بودیم و موتور سیکلت کاوازاکی زد ۶۵۰ آر اس را معرفی کردیم. این موتور سیکلت در ماه نوامبر سال ۲۰۲۲ رونمایی می‌شود که با قیمت‌های بالایی فروش آن شروع خواهد شد. امکانات این خودرو نسبت به رقبای خود متوسط است، اما اجزای فنی به کار برده شده در آن کیفیت بسیار بالایی داشته و موتورسوار را راضی نگه می‌دارد. انجین آن نیز قدرت خوبی را دارد و می‌تواند تا سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت را ارائه دهد که بسیار بالا است. سطح راحتی زد ۶۵۰ آر اس نیز بسیار بالا است و برای مسافرت‌هایی که مسافت نسبتا کمی دارند، پیشنهاد می‌شود.

منبع:

www.motorcyclemojo.com


1 دیدگاه

  1. محمد ق

    من یدونه مخوام فوری کی بهم میدیدش

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند