موتور سیکلت پیک

بهترین موتور سیکلت برای پیک و باربری را بشناسید

09:00۰

برای بسیاری از افراد سوال است که کدام موتور سیکلت برای پیک و باربری مناسب است؟ امروزه کار به عنوان پیک برای رستوران‌ها، شرکت‌های مسافرتی و پستی، میوه فروشی و حتی سوپر مارکت‌ها افزایش پیدا کرده است. همین امر نیز باعث افزایش تقاضا برای خرید موتور سیکلت شده است که برخی افراد از این وسیله نقلیه اطلاعات لازم را ندارند و یا نمی‌دانند که کدام موتور سیکلت برای پیک یا باربری مناسب است. افرادی که در این روزها به شغل پیک موتوری مشغول می‌شوند، از قشر جوانان هستند که معمولا به عنوان شغل دوم یا کار نیمه وقت از آن بهره می‌برند. در ادامه این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه، فروشگاه لوازم یدکی موتور سیکلت با ما همراه باشید تا موتور سیکلت برای پیک و باربری را به شما معرفی کنیم.

ویژگی موتورسیکلت مناسب پیک و باربری

اگر قصد خرید موتور سیکلت برای پیک و باربری را دارید، حتما این بخش را به خوبی مطالعه کنید، زیرا نکات مهمی که در درآمد شما تاثیر دارد، را خواهیم گفت.

استهلاک و قیمت پایین قطعات

موتور سیکلتی که انتخاب می‌کنید، باید از هر لحاظ شما را پشتیبانی کند و در گردش‌های درون شهری، کمترین استهلاک و هزینه را داشته باشد. استهلاک پایین یک نقطه قوت برای موتور سیکلت محسوب می‌شود، زیرا رفت و آمد زیادی در شهر با این وسیله نقلیه صورت می‌گیرد. اما هر قطعه‌ای یک روز خراب می‌شود و باید تعویض گردد. اینجاست که هزینه خرید قطعات اهمیت پیدا می‌کند و باید قطعه ارزان با طول عمر بالا برای موتور سیکلت‌تان وجود داشته باشد. قیمت قطعات و استهلاک پایین موتور سیکلت برای پیک و باربری نکته مهمی است، زیرا این موقعیت شغلی باید کیلومترها مسیر را طی کند. هزینه پایین برای موتور سیکلت درآمد پیک را به بیشترین مقدار ممکن خواهد رساند.

موتور سیکلت برای پیکمصرف سوخت کم و بهینه

همه‌ی ما می‌دانیم که چه خودرو و چه موتور سیکلت باید مصرف سوخت کمتری داشته باشند تا کار با آن‌ها باعث سودآوری شود. یکی مهم‌ترین نکات در موتور سیکلت برای پیک و یا باربری، مصرف سوخت پایین این وسیله نقلیه است، زیرا اگر مصرف سوخت کمتر باشد، پول کمتری نیز برای آن خرج خواهد شد. در این وضعیت اقتصادی که باید برای هر لیتر بنزین، ۳۰۰۰ تومان پول پرداخت می‌کنیم، مصرف سوخت کم به یکی از فاکتورهای اساسی موتور سیکلت تبدیل می‌شود. هر پیک شاید روزی دو یا سه بار بنزین خواهد زد و اگر این عدد کمتر باشد، قطعا سود بیشتری برای پیک خواهد ماند. توصیه می‌کنیم که از موتور سیکلت‌های انژکتوری استفاده کنید که مصرف سوخت کمتری دارند.

قدرت بالا

شاید این مسئله برای برخی پیک‌ها مهم نباشد، اما برای کسانی که هم می‌خواهند از موتور سواری لذت ببرند و هم از شغلی که در آن مشغول به کار هستند، قدرت بالای موتور سیکلت در وارد اولویت‌ها می‌شود. البته شرایط کاری نیز می‌تواند در این فاکتور تاثیر گذار باشد. به طور مثال اگر بار شهر به شهر داشته باشید، وزن آن ۱ کیلوگرم نیست و ممکن است تا ۱۰۰ کیلوگرم نیز برود. بنابراین قدرت موتور نیز در برخی مواقع بسیار مهم است.

قابلیت نصب لوازم باربری

اکثر موتور سیکلت‌ها این قابلیت را دارند، اما تعداد کمی از موتور سیکلت‌ها، هیچ جایگاهی برای نصب و استفاده از باربند، گارد، ترکبند، باکس و یا لوازم موتور سواری یا باربری ندارند. این مسئله بسیار مهم است، زیرا شما نمی‌توانید همه‌ی مرسولات ارسالی را در جیب خود جا کنید و حتما نیاز به یک محفظه باری دارید. در برخی مواقع دیده شده است که فرد خریدار موتور سیکلت پیک است، اما باز هم نمی‌داند که موتور سیکلتی که خریده، دارای جایگاه محفظه نیست. در مقابل برخی از موتور سیکلت‌ها نیز از همان ابتدا دارای محفظه‌ای برای حمل بار هستند.

موتور سیکلت‌های پیشنهادی و رایج برای پیک

موتور سیکلت‌ها می‌توانند به قدری سریع باشند که شما را حیرت زده کننده و یا به قدری آهسته باشند که صبرتان را لبریز کند. در شغل پیک موتوری، اهمیتی ندارد که موتور سیکلت شما چیست، کاوازاکی نینجا یا وسپا جی تی اس. بنابراین قانونی برای انتخاب مدل موتور سیکلت توسط پیک وجود ندارد و دست موتورسوار برای انتخاب وسیله نقلیه کار خود باز است. اما مواردی همچون مصرف سوخت، استهلاک و قیمت قطعات، قدرت موتور و دیگر فاکتورها باعث می‌شود که مدل موتور سیکلت اهمیت پیدا کند. در ادامه چند موتور سیکلت برای پیک و باربری را معرفی می‌کنیم که منتخب یدک تیمچه هستند.

موتور سیکلت مناسب پیکموتور سیکلت هوندا سی دی آی  ۱۲۵ و ۱۵۰ (CDI 125 & 150)

معمولا این موتور سیکلت‌ها را با صدای بلندشان می‌شناسید و قطعا حداقل ۱۰ بار این موتور سیکلت‌ها را در خیابان دیده‌اید. برندهایی که این موتور سیکلت‌ها را تولید می‌کنند، بسیار زیاد شده‌اند و با قطعات مختلفی سمبل شدن این موتور انجام می‌گیرد. بنابراین برندهایی مانند همتاز، کویر و احسان می‌توانند سلامت و کیفیت موتور سیکلتی که خریداری می‌کنید را تضمین کنند.

اگر دقت کرده باشید، بیشترین خریداری این موتور توسط پیک‌ها انجام می‌شود که سی دی آی را به عنوان ابزار کار پیک‌ها معرفی می‌کنند. قدرت این مدل‌ها به قدری است که شما را راضی نگه دارد و تا وزن ۲۰۰ کیلوگرم با راکب سبک، تحمل کند. استهلاک پایین و قطعات نسبتا ارزان را نیز به ویژگی‌های این موتور سیکلت‌ها اضافه کنید.

موتور سیکلت طرح ویو (Wave Type)

اگر بخواهیم از استهلاک پایین صحبت کنیم، موتور سیکلت‌های طرح ویو حرف اول را می‌زنند، البته شرکت تولید کننده آن‌ها نیز بسیار مهم است. موتور سیکلت‌ها ویو که جزو کلاس‌های موتور کاب یا اتوماتیک هستند، قدرت مناسبی دارند و همین امر نیز باعث شده تا به یک موتور خوب برای پیک‌ها تبدیل شود. از دیگر ویژگی‌های این نوع از موتور سیکلت‌ها، می‌توان به سواری نرم، ترمز دیسکی در جلو و فضای خالی بین پاهای موتور سوار اشاره کرد که سبد نیز در آنجا جای می‌گیرد.

موتور سیکلت باکسر ۱۵۰ (BOXER 150)

موتور سیکلت هندی باکسر که یکی از پرفروش‌ترین موتورها برای شغل پیک است، توسط کارخانه باجاج تولید شده که برخی افراد معتقدند، باکسر ۱۵۰ یکی از بدترین محصولات این برند می‌باشد. اما از این موضوع که بگذریم، هر وسیله نقلیه ویژگی‌های خوب نیز دارد که در این موتور سیکلت قدرت بالا و استهلاک پایین از نقاط قوت باجاج محسوب می‌شود.

موتور سیکلت اچ ال ایکس ۱۵۰ (HLX 150)

نام موتور سیکلت برای پیک و باربری که می‌آید، ای چال ایکس ۱۵۰ همیشه یک گزینه روی میز خواهد بود. این مدل از موتورها، قابلیت نصب انواع لوازمی جانبی مخصوص پیک‌ها را دارد که علاوه بر آن می‌تواند ۲ نفر لاغر اندام و یا یک نفر فرد چاق را بر روی ترک جای دهد. قدرت این موتور سیکلت بسیار بالا است، اما سرعت آن از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت بیشتر نمی‌رود که یک ضعف برای این مدل ثبت می‌شود.

موتورسیکلت کی ال دی ۱۸۰ (KLD 180)

تنها ضعف این موتور سیکلت نداشتن محفظه و جایی برای حمل بار است. سرعت، قدرت، استهلاک پایین، قطعات ارزان نسبت به طول عمر و کارایی را می‌توان از نقاط قوت این موتور سیکلت معرفی کرد. این موارد کی ال دی ۱۸۰ را به یک موتور سیکلت مناسب برای پیک‌ها تبدیل کرده است. سیستم سوخت رسانی این موتور سیکلت انژکتوری است که مصرف سوخت را نیز کاهش می‌دهد.

بهترین موتور سیکلت برای پیک ، برقی یا بنزینی؟

همانطور که می‌دانید، وسیله‌های نقلیه برقی در کشور ما با افزایش چشمگیری روبرو بوده که از آن‌ها می‌توان به دوچرخه، موتور سیکلت، خودرو و حتی کامیون نیز اشاره کرد. صدای وسیله‌های نقلیه برقی بسیار کم است و اصلا اذیت‌تان نمی‌کند؛ همچنین برای محیط زیست نیز هیچ آلودگی تولید نمی‌کنند. جدیدا این موتور سیکلت‌ها توجه پیک‌ها را جلب کرده است، زیرا دیگر هزینه‌ای برای سوخت نمی‌دهند، خرج زیادی برای قطعات موتور برقی نمی‌کنند و درآمدشان بیشتر می‌شود. اما زمان زیادی نیاز است که از تمام پیک‌ها انتظار داشته باشیم، از موتور سیکلت‌ها برقی استفاده کنند.

موتور سیکلت مناسب باربریسخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه با شما کاربران گرامی همراه بودیم و سعی کردیم چندین موتور سیکلت برای پیک و باربری معرفی کنیم. همانطور که مشاهده کردید، موتور سیکلت‌های مناسب برای پیک و باربری را معرفی کردیم. اگر قصد خرید موتور سیکلت مناسب برای پیک را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما به استهلاک موتور سیکلت، قیمت و کمیابی قطعات، مصرف سوخت موتور، قدرت و سرعت موتور و جایگاه توجه کنید تا در این شغل درآمدتان را بیشتر کنید. باید بدانید که نحوه استفاده از موتور سیکلت نیز در خرابی قطعات و افزایش استهلاک تاثیر گذار است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند