نکات مهم موتورسواری 2022

جدیدترین نکاتی که باید در موتور سواری رعایت کنید، ۵ نکته که کیفیت رانندگی شما را بهبود می‌بخشد!

07:39۰

ما اکنون در فصل هدف گذاری هستیم، و با وجود اینکه شب سال نو گذشته است، هنوز دیر نیست که خود را متعهد به یکی دو راه حل کنید که زندگی شما را در سال ۲۰۲۲ لذت بخش تر می کند. البته، تقریباً ۸۰ درصد قطعنامه ها تا اوایل فوریه شکسته می شوند، اما در مواردی که قطعنامه‌ها واقعا لذت بخش هستند، این تعداد کاهش می‌یابد. به همین دلیل است که ما برنامه‌های خود را برای سال آینده روی موتورسواری متمرکز کردیم، نه رژیم‌های غذایی یا روتین‌های تمرینی. در ادامه این مقاله از یدک تیمچه، مرکز فروش لوازم یدکی موتور سیکلت پنج هدف ما برای سال ۲۰۲۲ را مشاهده خواهید کرد که فکر می کنیم برای هر موتورسوار مناسب است. ما در اینجا دقیقاً به نکات مهم موتورسواری ۲۰۲۲ اشاره کرده‌‌ایم.

جدیدترین نکات مهم موتورسواری در سال ۲۰۲۲

یک نقطه ضعف را انتخاب کنید و آن را بهبود ببخشید.

شاید برای بسیار از افراد سخت باشد که اعتراف کنند آن‌ها نیز دارای نقطه ضعف هستند و سخت‌تر این است که برای بهبود بخشیدن آن و تبدیل نقطه ضعف به نقطه قوت، تلاش کنند. معمولا اکثر سوارکاران، حداقل یک نقطه ضعف در مجموعه مهارت‌های خود دارند. در نظر داشته باشید که نقطه ضعف حتما در مهارت و تکنیک سواری شما نیست. به طور مثال ممکن است که یک شخص همیشه فراموش می‌کند که روغن موتور سیکلت خود را طبق برنامه معین شده، تعویض کند و یا فشار باد لاستیک خود را قبل از سواری چک کند. بنابراین نقطه ضعف در هر چیزی که مربوط به موتور سیکلت باشد، محسوب شده و باید برای رفع آن تلاش کنید.

پیشنهاد ما برای اینکه بتوانید نقطه ضعف‌های خود را از بین ببرید و یا آن‌ها را به نقطه قوت تبدیل کنید، این است که ه در یک دوره موتور سواری شرکت کنید یا چند تکنیک و درس را با یک مربی خصوصی برگزار کنید تا همه چیز برایتان شفاف شود. نکته کلیدی این است که بیکار مانند را کنار بگذارید و هر کاری که لازم است انجام دهید تا نقطه ضعف خود را از بین ببرید، یا حتی بهتر، آن را به یکی از نقاط قوت خود تبدیل کنید.

یادگیری موتور سواری در مسیر خاکی

اگر هرگز این شانس را نداشتید که در یک مسیر خاکی با موتور سیکلت خاکی موتور سواری کنید، پیشنهاد می‌کنید که به هر قیمتی که شده حداقل یک بار این کار را انجام دهید. البته این کار نیاز به کمی سرمایه و زمان دارد که ممکن است هر کسی این دو را نداشته باشد، اما مکان‌هایی نیز هستند که ابزار و روش انجام این کار را در اختیار شما قرار می‌دهند که نیاز به سرمایه دارند.

مهارت‌های کلیدی که در پیست‌های خاکی یاد می‌گیرید، بسیار کاربردی هستند و در بهبود مهارت حفظ تعادل و تحمل شرایط سخت نیز تاثیر می‌گذارند. اگر ابزار و وقت کافی داشته باشید، می‌توانید آخر هفته را به راندن موتور سیکلت در جاده‌های خاکی بپردازید. جالب است بدانید که مهارت‌های کنترلی که در طول مسیر یاد می‌گیرید، در موتورسواری خیابانی و آفرود قابل اجرا است.

نکات مهم موتورسواری 2022

در مسابقات جدید شرکت کنید.

این مورد شاید کمتر از دیگر نکات کاربردی باشد، اما قطعا بر روی مهارت شما تاثیر می‌گذارد. برای اینکه مهارت شما در موتورسواری بهتر شود، می‌توانید در مسابقات موتور سواری داخلی و محلی شرکت کنید. اگر موتور سیکلت مناسب برای آن مسابقه را ندارید، می‌توانید یک دستگاه از آن نوع را اجاره و یا خریداری کنید تا در مسابقات شرکت نمایید. سازمان‌های دولتی و خصوصی هستند که مسابقات موتور سواری را در حوزه‌های مختلفی راه‌اندازی می‌کنند و می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید. این کار باعث می‌شود که مهارت شما در موقعیت‌های جغرافیایی مختلف بهبود پیدا کند.

تا زمانی که مبتدی هستید از بزرگراه‌ها دور بمانید.

تنها راه یادگیری موتور سواری، کسب اعتماد به نفس و تمرین است. اما قبل از اینکه بتوانید بدوید، باید راه رفتن را به خوبی یاد بگیرید. سعی کنید تا زمانی که تجربه لازم را به دست نیاوردید و با موتور سیکلت خود کاملا راحت نشدید از مناطق پرترافیک دور بمانید. این مورد فقط درباره ایمنی شما نیست. هنگامی که تصمیم می‌گیرید مهارت‌های سوارکاری خود را آزمایش کنید، باید ایمنی دیگران را نیز در نظر بگیرید. در برخی موارد، شما باید از اتوبان‌ها استفاده کنید، اما بهتر است که تا زمانی که دستتان راه نیفتاده است، این کار را انجام ندهید. اما زمانی که یادگیری به پایان رسید، می‌توانید بهترین استفاده را از جاده‌های مختلف ببرید.

موتور سیکلت را در بازه‌های زمانی مشخص، بررسی کنید.

تعمیر و نگهداری منظم بسیار مهم است و باعث افزایش طول عمر قطعات موتور سیکلت و کاهش هزینه‌ها می‌شود. حتی تمیز کردن و شستشوی موتور سیکلت نیز جزو سرویس موتور سیکلت است که باید هر زمان که موتور سیکلت کثیف بود، انجام شود. شاید زمان آن رسیده است که قطعات و لوازم جانبی موتور سیکلت از جمله دستگیره، زنجیر یا لاستیک را خریداری کرده و آن‌ها را جایگزین کنید. شاید بخواهید قطعات اصلی را با اگزوز جدید، شیفتر سریع یا اجزای سیستم تعلیق بهتر تجهیز کنید. این کار باعث می‌شود که موتور سیکلت شما همیشه آماده به کار باشد و وسط دستتان را در حنا نگذارد. همچنین با بررسی موتور سیکلت در متوجه خرابی‌های دیگر می‌شوید که رفع و تعمیر آن‌ها هزینه کمتری نسبت به تعویض آن‌ها خواهد داشت.

نکات مهم موتورسواری 2022

بیشتر سوار موتور شوید.

این نکته قدیمی است، اما همیشه باید آن را در نظر گرفت، زیرا با سواری بیشتر، تجربه‌ی بیشتری به دست می‌آورید. اگر هر روز برای یادگیری موتور سواری، سوار موتور سیکلت خود نشوید، آخر هفته‌های را بیرون نروید، و صدها کیلومتر با موتور سیکلت خود در تابستان سفر نکنید، احتمالا می‌توانید زمان بیشتری را بر روی زین موتور سیکلت باشید تا موتورسوار خوبی شوید. پیشنهاد می‌کنیم که با برنامه ریزی چند سفر از قبل برای خود وقت بگذارید تا مطمئن شوید که همه جزئیات لحاظ شده و آماده انجام هر کاری هستید.

اگر نمی‌توانید به مسافرت طولانی بروید، اشکالی ندارد، می‌توانید هر روز از خانه به سمت محل کار و یا بالعکس را با موتور سیکلت طی کنید که باز هم در مهارت موتور سواری تاثیر دارد. همچنین آخر هفته‌ها نیز یک مسافت نسبتا طولانی انتخاب کرده و از خیابان‌های شلوغ به سمت مقصد خود سواری کنید. در این صورت هم مهارت شما در مکان‌های شلوغ بهبود می‌یابد و هم به مقصد خود خواهید رسید.

سخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه با شما کاربران گرامی همراه بودیم و نکات مهم موتورسواری ۲۰۲۲ باید بیشترین دقت را به آن‌ها داشته باشید را گفتیم. همانطور که متوجه شدید، موتور سواری مهارتی است که طی تجربه به دست می‌آید و اگر یک فرد تازه‌کار باشید، قطعا نقاط ضعف زیادی خواهید داشت که باید آن‌ها را پوشش داده و یا به قدری بر روی آن‌ها کار کنید که به نقاط قوت شما تبدیل شوند. کلاس‌های آموزشی، مسابقات داخلی و محلی، موتورسواری در مسیرهای متفرقه و شلوغ و غیره، می‌تواند به افزایش مهارت شما در موتوررانی تاثیر زیادی داشته باشد، به طوری که یک روز این مسیرها برایتان عادی شده و به یک موتورسوار حرفه‌ای تبدیل شده‌اید.

منبع:

www.motorcyclistonline.com


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند