زنگ‌زدگی موتور سیکلت کرومی

نحوه از بین بردن زنگ زدگی موتور سیکلت کرومی

06:00۰

در همین ابتدا باید به شما این حقیقت را بگوییم که کروم، فلزی غیر قابل خوردگی و زنگ زدگی است. اگرچه ممکن است که در ظاهر کروم زنگ زده به نظر برسد، اما در واقع کروم زنگ نمی‌زند. چیزی که به عنوان زنگ‌زدگی موتور سیکلت کرومی می‌بینید، زنگ زدگی فولاد در زیر روکش کروم است، جایی که یک ساییدگی و خرابی در کروم باعث ورود آب به آن شده است. همین امر باعث می‌شود تا کروم به مرور زمان اکسید شود، بنابراین اگر پوششی را بر روی سطح کروم مشاهده کردید و سعی بر صیقل دادن آن داشتید، متوجه شده‌اید که این کار چقدر ممکن است کسل کننده به نظر برسد. یکی از دلایل آبکاری محصولات فلزی این است که در مقابل زنگ زدگی و خوردگی مقاوم کنند. از آنجایی که کروم یک پوشش سطحی است، قبل از اینکه اقدام به تعویض آن کنید، می‌توانید کارهای زیادی برای تمیز کردن آن انجام دهید. به طور مثال اگر حفره‌های ایجاد شده بر روی کروم را کمی زود تشخیص دهید، می‌توانید مقدار زنگ زدگی را به حداقل برسانید و از بدتر شدن آن جلوگیری کنید. در ادامه این مطلب از یدک تیمچه، مرکز خرید لوازم جانبی موتور با ما همراه باشید تا درباره نحوه از بین بردن زنگ‌زدگی موتور سیکلت کرومی، اطلاعاتی کسب کنید.

چگونه زنگ زدگی را از کروم موتور سیکلت خود پاک کنیم؟

اگر حفره‌های جزئی و کمی زنگ زدگی وجود داشته باشد، شانس نجات از وضعیت را دارید. اگر کروم پوسته پوسته شده دارید، مستقیم به سراغ مرحله ۶ بروید. در ادامه مراحل تمیز کردن زنگ زدگی کروم را از روی موتور سیکلت به شما خواهیم گفت:

۱) محل زنگ زدگی را به خوبی با آب صابون بشویید. سپس مقدار زنگ زدگی را بررسی کرده و در صورتی که بر روی قطعه یا قطعات مورد نظر دانه‌های پولک شکل مشاهده کردید، به مرحله ۴ بروید. اگر نه ادامه مطلب را دنبال کنید.

۲) ناحیه مورد نظر را با فویل آلومینیومی و کمی آب تمیز کنید. برخی از مردم با استفاده از نوشابه کوکاکولا این کار را انجام می‌دهند، اما در واقع همین فویل آلومینیومی است که بیشتر کار را با ایجاد اصطکاک کافی  کمی گرما انجام می‌دهد که سپس به یک واکنش شیمیایی با آلومینیوم اجازه می‌دهد تا زنگ را از بین ببرد.

۳) سعی کنید که فویل را به آرامی به محل مورد نظر بسابید. فویل نرم‌تر از کروم است، بنابراین نباید سطح را خراشید، اما ایده این است که از واکنش شیمیایی برای تمیز کردن زنگ زدگی استفاده کنید، بنابراین نیروی متعادل بهترین گزینه برای شما است. اگر می‌خواهید از کوکاکولا استفاده کنید که در آن مقداری اسید فسفریک وجود دارد، ما نوشابه رژیمی را توصیه می کنیم که چسبندگی کمتری دارد.

۴) مرحله ۲ را با کوکاکولا امتحان کنید که در اینجا فویل و نوشابه به عنوان آب و صابون عمل خواهد کرد. حتما بر روی هر قسمتی که زنگ زده است، به طور جداگانه تمیز کردن را انجام دهید.

۵) به جای ترکیب فویل و نوشابه می‌توانید از یک پولیش کروم (Autosol do one) استفاده کنید تا سطح درخشندگی را افزایش داده و از سوراخ شدن بیشتر سطح کروم و فولاد، محافظت کنید. فراموش نکنید که لایه کروم بسیار نازک است، بنابراین استفاده از پولیش‌های اسیدی باعث ساییدگی آن می‌شود. اگر سطح فقط به صاف شدن نیاز دارد، پولیش موم یا پاک کننده شیشه ایمن‌تر است.

۶) اگر تمیز کردن و پولیش تکه‌های کروم را نشان داده است، پس این پایان فرآیند تمیز کردن است. بعد از دیدن لایه و یا تکه‌های کروم می‌توانید رنگ‌های کروم بخرید، اما آن‌ها با کروم واقعی همخوانی ندارند و به عنوان یک پوشش استفاده می‌شوند. یک راه دیگر که به عنوان جایگزین رنگ کروم استفاده می‌شود، برداشتن کلی کروم و جلا دادن کلی آن قسمت است که به هیچ وجه مشخص نمی‌شود. پیشنهاد می‌کنیم که از یک کروم با کیفیت برای جایگزین کردن استفاده کنید که لایه ضخیم‌تری داشته باشد.

۷) از آنجایی که بسیاری از موتور سیکلت‌های کلاسیک به کروم سازی مجدد قطعات نیاز دارند، صنعت پر رونقی در آنجا وجود دارد. اما مقررات زیست محیطی باعث شده تا این کار با هزینه‌ی زیادی انجام شود. به طور مثال قطعه‌ای که نیاز به جایگزین شدن دارد، گران‌تر از قطعه اصلی خواهد بود.

زنگ‌زدگی موتور سیکلت کرومی

پاک کردن زنگ‌زدگی موتور سیکلت کرومی با جرم‌گیر

اگر موتور سیکلت شما بر اثر رطوبت و قدیمی شدن زنگ زده است، بنابراین می‌خواهید از آن‌ها خلاص شوید. همانطور که گفتیم، کروم زنگ نمی‌زند، اما مواد فلزی که به آن چسبانده می‌شود، زنگ زدگی را ایجاد می‌کنند، بنابراین شما همچنان باید هر از چند گاهی زنگ را از قطعات کرومی قطعات موتور سیکلت خود را پاک کنید. از بین بردن زنگ از قطعات کرومی قطعات، آسان‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. کافی است ناحیه آسیب دیده را با جرمگیر چندکاربره تمیز کنید، بگذارید حدود ۱۰ دقیقه بر روی آن بماند، سپس محل را به آرامی بشویید تا مقدار زنگ زدگی از بین برود و در عین حال حواستان باشد که از خراشیدگی کروم جلوگیری کنید.

سخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه با شما کاربران گرامی همراه بودیم و آموزش قدم به قدم پاک کردن زنگ زدگی کروم را آموزش دادیم. در زمان پاک کردن زنگ زدگی کروم، حواستان باشد که فشار زیادی به پوسته وارد نکنید، زیرا ممکن است لایه رویی کروم نیز از بین رفته و آسیب بیشتری به قطعه برسد. در استفاده از محصولات متفرقه نیز دقت نمایید، زیرا اگر مقدار اسید موجود در محلول بیش از حد باشد، به طور کلی لایه محافظ کروم را از بین برده و علاوه بر یک ظاهر بد، هزینه زیادی را نیز برای بازسازی بخش آسیب دیده بر روی دستتان خواهد گذاشت.

منبع:

www.bennetts.co.uk


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند