بوت‌های تورینگ

معرفی بهترین بوت‌های موتورسواری که راندن موتور سیکلت را بریتان لذت بخش می‌کند!

08:29۰

اگر با موتور سیکلت خود به خارج از شهر می‌روید، بهتر است که مانند دیگر موتورسواران بوت‌های خود را آماده کنید، زیرا احتمال به وجود آمدن هر شرایط آب و هوایی وجود دارد. همچنین ژاکت و شلوارتان نیز باید با توجه به شرایط بوت‌ها انتخاب شوند. چه ظاهر بوت و چه جنس بوت باید به صورتی انتخاب شود که به طور همزمان شما را خشک نگه داشته و به پاها نیز اجازه نفس کشیدن بدهد. بوت‌ها باید بتوانند از پاهای شما مراقبت کنند، اگر به‌طور بدی از ارتفاع فرود آمدید یا پاهایتان را در معرض خطرات قرار می‌دهید، بوت باید به صورتی عمل کند که پاهایتان آسیب نبیند. به طور کلی دو نوع بوت موتورسواری وجود دارد که نام آن‌ها بوت ادونجر و بوت تورینگ هستند. این بوت‌ها بسیار انعطاف‌پذیرتر و مقاوم‌تر و راحت‌تر از بوت‌های اندرو یا موتور کراس آفرود هستند. راحتی بوت‌های ادونچر در جاده، مقاوم و ضد آب بودن آن‌ها معیارهای اصلی خرید مشتریان این بوت‌ها هستند. بوت‌های تورینگ نیز به همین صورت بوده و فقط نیاز کاربران را برای مناسب برای جاده‌های خاکی را نیز برطرف کرده است. در ادامه این مطلب از  یدک تیمچه، فروشگاه لوازم موتور سیکلت با ما همراه باشید تا بوت‌های تورینگ و ادونچر را به شما معرفی کنیم.

معرفی بوت‌های ادونچر و تورینگ

بوت‌هایی که در بازار موجود هستند، توسط برندهای مختلفی تولید می‌شوند و مواد اولیه هر کدام نیز با دیگری فرق می‌کند. بنابراین شاید برایتان سوال شود که کدام برند بهترین است و کدام برند بوت باکیفیتی را تولید می‌کند. در ادامه چندین مورد از با کیفیت‌ترین بوت‌های تولید شده تا به شما معرفی می‌کنیم که فروش خوبی را تجربه کرده‌اند.

سیدی ادونچر ۲ گورتکس (Sidi Adventure 2 Gore-Tex)

شباهت فاحش این بوت‌ها با مدل Mad Max: Beyond Asphalt بسیار مشخص است، اما مدل‌های قبلی این بوت‌ها سال‌ها قبل مورد تایید کارشناسان و موتورسوارانی بوده است که از آن بوت استفاده کرده‌اند، بنابراین نیازی به نگرانی درباره مدل‌های جدیدتر نخواهد بود. بوت سیدی کیفیت خوبی در ساخت دارد و به وضوح برای محیط‌های سخت‌تر از جاده‌های هموار مورد استفاده قرار می‌گیرند. آن‌ها با مواد اولیه میکروفیبر و با یک غشای ضد آب و گورتکس قابل تنفس ساخته شده است. به علاوه دارای فیکس کننده مچ پا و محافظ ساق پا، ضربه‌گیر پاشنه پا و یک گتر داخلی برای راحتی هستند. قیمت این بوت بین ۳۵۰ تا ۳۸۰ دلار است.

بوت‌های تورینگ

فرما ادونچر (Forma adventure)

در حالی که چکمه های Sidi در تست RiDE موارد توصیه شده را به خود اختصاص داده است. کیفیت بالای بوت فرما باعث شده تا سازنده آن که از ایتالیا است، جایزه بهترین عملکرد را نسبت به قیمتی که دارد، دریافت کند. این بوت در دو مدل ساقدار و بدون ساق تولید شده است که نسخه بلند یا ساقدار آن دارای سه سگک برای بالا بردن آن‌ها هستند. این سگک‌ها در قسمت‌های محافظ پلاستیکی روی مچ پا، بر روی محافظ بزرگ ساق پا و یکی دیگر در بالاترین بخش روی بوت قرار دارد. رویه این بوت چرم روغنی است و دارای غشای ضدآب و قابل تنفس Drytex برای راحتی بیشتر هستند. قیمت این بوت بین ۲۶۰ تا ۲۹۰ یورو است.

بوت‌های تورینگ

تی سی ایکس باجا جی تی ایکس (TCX Baja GTX)

یکی دیگر از چکمه‌های بلند موتور سواری، TCX Baja است که از چرم در رویه با یک غشای ضد آب و قابل تنفس GoreTex تشکیل شده است تا پاها را خشک اما خنک نگه دارد. آن‌ها از سه سگک برای تناسب ایمنی بوت با قسمت‌های پلاستیکی در بالای بوت برای راحتی عضلات ساق پا و مچ پا استفاده می‌کنند. یک محافظ بزرگ در بخش ساق پا وجود دارد که کاره آن جلوگیری از وارد شدن ضربات محکم است. همچنین برای محافظت از انگشتان پا نیز پنل محافظتی قرار گرفته است. برای پاشنه پا و نواحی دیگر، مالئول وجود دارد. قیمت این بود بین ۲۲۰ تا ۲۴۰ یورو است.

بوت‌های تورینگ

جیرنه جی ادونچر (Gaerne G-Adventure)

بوت‌های سبک‌وزن ادونچر که تولیدکننده ایتالیایی آن Gaerne است، از بیرون بوت‌های خود از چرم استفاده کرده که با غشای ضدآب و قابل تنفس Drytech به فضای داخل چرمی بیرونی و آستر، چسبانده شده است. آن‌ها دارای یک پنل محافظتی بزرگ در بخش ساق پا و سه سگک برای بستن بوت قرار داده‌اند. این بوت با یک فلاپ برای ساق پا و مچ پا محکم شده و لبه آن نیز بسیار نرم طراحی شده است. پنل‌های آکاردئونی در جلو و پشت برای کمک به حرکت وجود دارد. مواد به کار رفته در این بوت بسیار باکیفیت و مقاوم هستند و خریداران این بوت بسیار راضی بوده‌اند. قیمت این بوت بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ یورو است.

بوت‌های تورینگ

آر اس تی راید (RST Raid)

این چکمه بلند از طیف لباس‌های آفرود و ادونچر Raid RST می‌آید و از چرم استفاده شده برای ظاهر آن، می‌توان گفت که احساس راحتی را منتقل می‌کند. ممکن است که ظاهر این بوت با توجه به نرم بودن، مقاوم نبودن آن را نشان دهد، اما مقاومت در برابر سایش بالایی دارد و از ورود اجسام سخت به آن نیز جلوگیری می‌شود. همچنین بوت‌ها دارای یک غشای تنفسی و ضد آب Sympatex هستند تا پاها را خشک و خنک نگه می‌دارد، اما به آن‌ها اجازه تنفس می‌دهد. سه سگک برای بالا بردن و محکم کردن چکمه‌ها وجود دارد. محافظ‌هایی که برای دیگر بوت‌های وجود دارد برای آر اس تی راید نیز مورد استفاده قرار گرفته است. قیمت این بوت بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ یورو است.

بوت‌های تورینگ

اسپادا رایدر سی ای (بوت‌های تورینگ)

بوت بلند چرمی و نوبوک اسپادا یکی دیگر از سبک‌های بوت در سری ادونچر است که با ساق‌های بلندی داشته و از دو سگک برای محکم کردن آن‌ها استفاده می‌کند. در حالی که قسمت بالایی بوت دارای یک فلاپ با چسب است که بالای بوت را محکم می‌کند. چکمه ها با آستر Hipora، قابلیت ضد آبی پیدا کرده‌اند. پنل‌های آکاردئونی در جلو و عقب و یک پنل محافظ بزرگ TPU با تهویه داخلی برای محافظت و فیکس کردن ساق و مچ در این بوت قرار گرفته است. در زره‌های TPU محافظت بیشتری از پاشنه و پنجه پا انجام می‌شود تا در برخوردها کمترین آسیب به موتور سوار برسد. قیمت این بوت ادونچر بین ۱۴۰ تا ۱۷۰ یورو است.

ریچا کلت لانگ (Richa Colt Long)

مانند اسپادا، ریچا لانگ نیز در دو نوع کوتاه و بلند تولید شده است که با رویه چرمی با غشای ضد آب و قابل تنفس Hipora که به داخل چسبانده شده، تشکیل شده‌اند. ریچا کلت لانگ با دو سگک و یک فلپ بزرگ با چسب بسته می‌شوند و دارای صفحات آکاردئونی کوچک در جلو و عقب بوت هستند، تا به حرکت روی موتور سیکلت کمک کنند. آن‌ها دارای پنل‌های محافظ ​​پا برای محافظت و همچنین دیسک‌های TPU بر روی مچ پا و قسمت‌های پاشنه پا هستند تا از ورود ضربات جلوگیری کنند. قیمت این بوت بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ یورو است.

بوت‌های تورینگ

سخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه با شما کاربران گرامی همراه بودیم و بهترین بوت‌هایی که می‌توانید برای موتور سواری خریداری کنید را معرفی کردیم. بوت موتور سواری یکی از بخش‌های مهم لباس یک موتور سوار است و کیفیت آن نیز بسیار حائز اهمیت است. بنابراین بوت یا چکمه‌ای که انتخاب می‌کنید، باید دارای حداقل مسائل ایمنی باشد. به طور مثال بوت شما باید دارای محافظ ساق، مچ، پاشنه و پنجه پا باشد تا در زمان پریدن از ارتفاع و یا برخورد با اجسام به خوبی پا را تحت محافظت قرار دهد. نکته‌ی دیگر نیز کیفیت لایه رویی بوت است که باید از ورود اجسام نوک تیز به درون بوت جلوگیری کند.

منبع:

www.motorcyclenews.com


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند