موتورسیکلت NA180

معرفی بهترین موتور سیکلت‌ها در ایران | ۹ مدل موتور سیکلت برتر ایرانی

10:35۱۲

امروز تعداد و انواع موتور سیکلت‌ها در ایران و مخصوصا شهر تهران بسیار زیاد شده و همین امر باعث شده تا تعداد موتورهای موجود در تهران از خودروهای این کلانشهر، بسیار نزدیک باشد. با توجه به این موضوع می‌توان گفت که موتور سیکلت‌ها از محبوبیت زیادی برخوردار هستند و بسیاری از افراد به دنبال خرید یکی از این وسیله‌های نقلیه می‌باشند. اما کدام مدل برای شما بهتر است و بودجه‌ شما برای خرید با کدام مدل از موتور سیکلت‌ها متناسب است. در ادامه با تیم یدک تیمچه، مرکز خرید آنلاین لوازم یدکی موتور سیکلت همراه باشید تا بهترین مدل‌های موتور سیکلت‌ها در ایران را به شما معرفی کنیم. 

بهترین مدل‌های موتور سیکلت در ایران

مدل‌های متنوع و زیادی ار موتور سیکلت‌ها در ایران وجود دارد که مدل و قطعات به کار رفته در آن‌ها به طور کلی با یکدیگر فرق می‌کند. اما در ادامه بهترین موتور سیکلت‌هایی که در بازار ایران بیشترین تعداد خرید و فروش را به خود اختصاص داده‌اند را معرفی و بررسی خواهیم کرد. 

موتور سیکلت کویر (CDI ۱۵۰ سی‌سی) 

یکی از قدیمی‌ترین موتور سیکلت‌هایی که امروزه استفاده زیادی از آن می‌شود، موتور سیکلت‌های کویر CDI ۱۵۰ سی‌سی و ۲۰۰ سی‌سی است. این موتور سیکلت‌ها به دلیل ارزان بودنشان نسبت به دیگر موتور سیکلت‌ها خریداران زیادی دارد. ترمز این موتور نسبتا ضعیف بوده و همین امر باعث شده تا افراد بعد از خرید، برای تقویت آن اقدام کنند. استارت موتور کویر CDI ۱۵۰ سی‌سی به صورت هندلی است و با موتور ۱۵۰ سی‌سی، سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت را به شما ارائه می‌دهد. نوع لامپ استفاده شده در عقب و جلوی این موتور از نوع رشته‌ای است. این مدل موتور برند کویر، دارای دو جک وسط و کنار برای تعادل بیشتر موتور در زمان ایست می‌باشد.

بهترین موتورسیکلت‌ها در ایران 

موتور سیکلت کویر (CDI ۲۰۰ سی‌سی) 

این مدل موتور سیکلت برند کویر کمی قدرتمندتر از مدل قبلی آن است که در حجم و قدرت موتور به سادگی قابل مشاهده است. تمام مشخصات موتور CDI ۱۵۰ سی‌سی با این موتور مطابقت دارد و این موتور سیکلت فقط حجم موتور بیشتری را دارا است. ترمزها، چراغ عقب و جلو، نوع استارت و جک یکی بوده و تنها نوع سوخت رسانی آن‌ها متفاوت می‌باشد که در این موتور انژکتوری است. 

موتور سیکلت جهانرو (CF ۱۵۰ سی‌سی) 

بعد از دیدن موتورهای ساده کویر، نوبت به بررسی یک موتور با طراحی شیک و زیبا می‌رسد که به آن‌ها موتورهای نیکد یا برهنه نیز می‌گویند. موتور سیکلت ۱۵۰ سی‌سی جهانرو می‌تواند با جعبه دنده و کلاچ دستی که دارد، با استفاده از ۵ دنده، سرعت ۱۲۵ کیلومتر بر ساعت را به شما ارائه دهد. یکی از مزیت‌های این موتور سیکلت‌ها، دیسکی بودن ترمز عقب و جلو است که امنیت سفر را افزایش می‌دهد. با یک استارت برقی و لامپ هالوژن در چراغ‌های عقب و جلو، از سواری با این موتور لذت ببرید. در زمان نگارش این مطلب، موتور سیکلت‌های جهانرو CF ۱۵۰ سی‌سی، با قیمت ۴۶ تا ۵۱ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. 

موتورسیکلت

موتور سیکلت کویر (S2) 

بعد از موتورهای جهانرو، نوبت به معرفی موتور کویر S2 می‌رسد که طراحی بسیار جالبی دارد. این موتور به گونه‌ای طراحی شده است که پاها در زمان نشستن بر روی موتور، دیگر به کناره‌ها نمی‌روند و مانند یک صندلی، روبه روی خودتان قرار خواهد گرفت. موتور سیکلت‌های کمی هستند که با موتور ۱۵۰ سی‌سی، صدای کمی را تولید کنند، اما موتور کویر S2 این کار را انجام داده و صدای بسیار کمی را تولید می‌کند. وزن این موتور تقریبا ۱۰۲ کیلوگرم است که با موتور ۱۵۰ سی‌سی، سرعت ۸۵ تا ۹۵ کیلومتر بر ساعت را در اختیارتان قرار می‌دهد. ترمز جلوی این موتور دیسکی بوده، اما ترمز عقب، کاسه‌ای است. چراغ‌های استفاده شده در عقب و جلوی این موتور، از نوع هالوژن است که طول عمر بالایی را دارا هستند.

  

موتور سیکلت گلکسی (NA180) 

امنیت سفر با این مدل موتور سیکلت برند گلکسی، به حداکثر می‌رسد. ترمزهای عقب و جلوی  این موتور دیسکی بوده که با نصب لنت تقویت شده، رانندگی و ایستادن با هر سرعتی ممکن می‌شود. چراغ‌های عقب و جلوی LED این موتور و طراحی هجومی شکل آن باعث شده تا موتور مناسبی برای جوانان باشد. سیستم سوخت رسانی این موتور به صورت انژکتوری بوده و که با موتور ۱۸۳ سی‌سی که دارد، می‌تواند سرعت ۱۳۰ تا ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت را ارائه دهد. اجزای به کار رفته در بدنه این موتور از مقاوم‌ترین قطعات بوده که در نصب و نوع آن‌ها، استانداردهای لازم رعایت شده است. این موتور با یک گیربکس ۶ دنده و کیلومتر دیجیتالی، طرفداران زیادی را به سمت خود کشانده است و در زمان نگارش این مطلب با قیمت ۵۵ تا ۶۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.  

موتورسیکلت NA180 

موتور سیکلت باجاج پالس (SN200) 

اگر به دنبال یک موتور سوپر اسپورت با طراحی خاص می‌گردید، موتور سیکلت باجاج پالس SN200 را به شما پیشنهاد می‌کنیم، زیرا کلاس خاصی از موتور سواری را به شما ارائه می‌دهد. این موتور با توجه به اینکه سرعت ۱۲۵ تا ۱۳۵ کیلومتر را در اختیارتان قرار خواهد داد، از امنیت سفر بالایی برخوردار است، زیرا ترمز عقب و جلوی آن هر دو دیسکی بوده و بدنه مقاومی را نیز دارا است. چراغ‌های عقب و جلوی این موتور از نوع LED است که نور بسیار زیادی را نیز دارد. این موتور با یک استارت برقی، در کمترین زمان ممکن روشن شده و با یک جعبه دنده با کیفیت، ۶ دنده را در اختیار شما قرار می‌دهد. این مدل قطعا یکی از بهترین موتور سیکلت‌ها در ایران و در حال حاضر می‌باشد.

موتورسیکلت باجاج پالس 

موتور سیکلت بنلی (KV ۱۵۰ سی‌سی) 

یکی از ساده‌ترین مدل‌های برند بنلی KV است که طراحی یکدست و نسبتا قدیمی را دارا است. این نوع موتور سیکلت به دلیل ارزان بودن نسبی آن نسبت به دیگر موتور سیکلت‌های بنلی محبوبیت دارد. در زمان نگارش این مطلب، این مدل از موتور سیکلت‌های بنلی در رنج قیمتی ۴۰ تا ۵۰ میلیون خرید و فروش می‌شوند. وزن این موتور تقریبا ۱۱۵ کیلوگرم است و با موتور ۱۵۰ سی‌سی، بین ۱۱۰ تا ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت سرعت این موتور است. نوع سوخت‌رسانی این موتور به صورت انژکتوری است که نرخ خنک کنندگی نسبتا خوبی را دارد. 

موتور سیکلت بنلی (S ۱۸۰ سی‌سی) 

این مدل از موتور سیکلت‌های بنلی دارای شتاب بسیار بالایی هستند، اما با این وجود راندن آن‌ها در سطح شهر، مجاز اعلام شده است. این موتور سیکلت‌ها معمولا با قیمت ۶۰ میلیون تومان در زمان نگارش این مطلب خرید و فروش می‌شوند که با توجه به کیفیت بالایی که دارند، قیمت معقولانه‌ای است. این موتور تقریبا ۲۰۳ سانتی متر می‌باشد که با وزن ۱۴۷ کیلوگرمی، تعادل نسبتا خوبی را در موتور ایجاد می‌کند. این موتور سیکلت با موتور ۱۵۰ تا ۲۰۰ سی‌سی که بر روی آن سوار است، با سرعت ۱۲۰ تا ۱۴۰ کیلومتر در ساعت قادر به حرکت است.

موتورسیکلت بنلی  

 موتور سیکلت بنلی (TNT25N) 

این مدل موتور سیکلت برند بنلی، یکی از غول‌ترین موتورها در بین دیگر محصولاتش است که طرفداران بسیار زیادی در ایران و خارج از کشور دارد. قیمت این موتور در زمان نگارش مطلب حدود ۷۳ میلیون تومان است که با توجه به کیفیت ساخت آن، این قیمت کاملا برازنده آن می‌باشد. ترمزهای این موتور دیسکی است که امنیت سفر آن را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد. این موتور حداکثر ۱۳۰ کیلومتر سرعت دارد که با توجه به وزن ۱۷۰ کیلویی و موتور ۲۵۰ سی‌سی بسیار خوب خواهد بود. استارت موتور سیکلت بنلی به صورت برقی بوده و با فشردن یک دکمه روشن می‌شود. لامپ عقب و جلوی این موتورها ال ای دی می‌باشد و احتمال سوختگی آن‌ها بسیار کم است.

موتورسیکلت بنلی مدل بالا

جمع بندی بهترین موتور سیکلت‌ها در ایران

در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه با شما کاربران گرامی همراه بودیم و بهترین مدل‌های موتور سیکلت در ایران را معرفی کردیم. موتور سیکلت‌هایی که معرفی کردیم، بیشترین تعداد خرید را در کشور ما به خود اختصاص داده‌اند، بنابراین می‌توان گفت که قطعات آن‌ها در بازار وجود دارد. اگر دارای هر کدام از این موتور سیکلت‌ها هستید و نیاز به قطعه اصلی و غیر تقلبی دارید، تیم یدک تیمچه می‌تواند، نیازهای شما را در کمترین زمان ممکن برطرف کند.

با مطالعه این مطلب می‌خواهید کدامیک از موتور سیکلت های معرفی شده در این مطلب را خریداری کنید؟ 

سوالات متداول:

از نظر کاربران بهترین موتور سیکلت این لیست، هوندا سی بی است، زیرا در ایران موجود بوده و سواری خوبی را ارائه می‌دهد.

از نظر فنی بهترین موتور سیکلت جهان که در این لیست قرار دارد، موتور سیکلت کاوازاکی نینجا است که سرعت، وزن و مصرف سوخت در رده اول قرار دارد.

گران‌ترین موتور سیکلتی که در این لیست قرار دارد، کاوازاکی نینجا است.

اکثر این موتور سیکلت‌ها در ایران موجود هستند، اما اجازه استفاده از آن‌ها در خیابان و کوچه‌ها وجود ندارد.

دلیل خریداری این موتور سیکلت این است که توسط کلکسیونرها نگهداری شده و یا استفاده از آن‌ها در پیست انجام می‌شود.


12 Comments

  1. دانیال

    ایا شرکت کثیر موتور برند خوبی است؟

      1. a

        صد درصد

  1. مصطفی

    در مورد اینکه خود موتور سوار بتونه به فرض مثال موتور رو تعمیر چیز خاصی ننوشتید خواهشا در مورد تعمیر به چه صورت انجام میشه رو بگید ممنونم

      1. هادی

        سلام
        موتور ۱۵۰.۲۰۰کدوم بهتره
        اسم موتور کودوم خوبع کویر، همتاز، نیکتاز، پرواز، خاهش میکنم جواب بدین

  1. رامتین

    تا همتاز هست اخه کویر

  1. غلام

    تشکر از مطالب شما

  1. سعید طاهری

    خدا کویر را از ما نگیره شما هم که ارتباطی با کویر ندارید صلوات

      1. reyham

        ما که ارتباطی با کویر موتور نداریم. ولی اگه یه تحقیق ریز انجام بدید، متوجه میشید که تنها برندی که موتور سیکلت‌های مقرون به صرفه و خوبی داره کویره. اگر برند دیگری مد نظرتون هست، عرض کنید که در مقاله جای بدیم. ممنون از شما

          1. رضا

            درمورد همتاز ۲۰۰ سی سی خواهش میکنم بزارین

              1. سام زارع (ادمین)

                سلام رضا جان، حتما درباره این موتور هم مطلب خواهیم نوشت

  1. مسیح

    برتر اینان دیگه؟ NS و RS و اینام کشکه
    جیره بگیر کویرم که نیستید؟

      1. reyham

        سلام دوست عزیز. یدک تیمچه یک برند مسقل است و با هیچ برند دیگری در ارتباط نمی‌باشد.

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند