سفر به دور دنیا با موتورسیکلت

سفر به دور دنیا با موتورسیکلت ! | افرادی که دور دنیا را با موتورسیکلت سفر کردند

08:00۱

در این مقاله از وبسایت یدک تیمچه، مرکز خرید آنلاین لوازم یدکی موتور سیکلت قصد داریم موتورسوارانی به شما معرفی کنیم که با موتورسیکلت به دور دنیا سفر کرده و به تنهایی مدت زیادی را در سفر می‌گذرانند. اگر شما هم دوست دارید این افراد ماجراجو را بشناسید، پس با ادامه این مطلب همراه باشید تا با زندگی جذاب این افراد بیشتر آشنا شوید.

مهسا همایونفر و سفر به دور دنیا با موتورسیکلت

مهسا همایونفر یکی از موتورسوارانی است که جنگ و حتی شکستن پاهایش هم نمی‌تواند مانع ماجراجویی او شود. او متولد ایران و ساکن اسپانیا بوده که سفر و ماجراجویی اولویت زندگی اوست. خانم همایونفر با موتور سیکلت برای لذت بردن از زندگی به دور دنیا سفر می‌کند که معمولا سفرهایش بین ۱ الی ۹ ماه طول می‌کشد. او از سال ۲۰۱۰ ماجراجویی را آغاز کرد و در تمام سفرهایش به تنهایی و بدون کمک گرفتن از بقیه از پس مشکلاتش برآمده است. به گفته خانم همایونفر، او به موتورسواری علاقمند شد چون می‌خواست با نزدیک شدن به طبیعت کمی از تمدن بشر فاصله بگیرد. او برای سفر کردن هیچ محدودیتی ندارد و به جنوب شرق آسیا، آفریقای غربی، ترکیه، پرتغال، اسپانیا، ایران، پاکستان، اتیوپی، هند، سریلانکا، آسیای میانه، خاورمیانه و آمریکای لاتین سفر کرده است.

زندگی نامه مهسا همایونفر

خانم همایونفر اصالتا ایرانی بوده و در سن ۱۷ سالگی به آلمان مهاجرت کرده است. او چند سال در آلمان زندگی کرده و بعد به انگلستان و بعد به کانادا مهاجرت کرده است. پس از چند سال به آلمان برگشته و سپس به اسپانیا نقل مکان کرده است. او پس از چند سال سکونت در اسپانیا به افغانستان سفر کرده و مجدد به اسپانیا برگشته است.

او می‌گوید طوری برای زندگیش برنامه ریزی کرده که در کنار سفرهایش بتواند کارهایش را آنلاین انجام دهد. او همیشه در جاده توقف می‌کند تا به ایمیل و پیام‌هایش جواب بدهد. او برای این کار به برنامه ریزی، آمادگی و انرژی بدنی زیادی نیاز دارد چون همزمان در حین سفر باید برای کارهایش برنامه ریزی داشته باشد. او از آزادانه سفر کردن و مواجه شدن با چالش‌های ناگهانی لذت می‌برد. به عقیده او، چالش زندگی انسان را جوری تغییر می‌دهد که گویی دوباره متولد شده است. او از زندگی روزمره لذت نمی‌برد و زندگی بدون چالش را کسل کننده می‌داند. حمل و نقل موتور سیکلت با کشتی، اردو زدن، رزرو هتل و اخذ ویزا را سخت‌ترین چالش‌های پیش روی خودش می‌داند.

مهسا همایونفر از جمله موتورسوارانی است که جنگ هم مانع سفر او نشده است. تا به حال در ۳ یا ۴ کشوری که سفر کرده بود ناگهان جنگ شروع شده و او مجبور به تغییر برنامه سفرش شده است.

مهسا همایونفر

او یک بار در سفرش به ساحل خلیج فارس تصادف کرد آسیب زیادی دید. او در این تصادف با خودرویی برخورد کرد و هر دو پایش شکست. متاسفانه او در جزیره کوچکی تصادف کرده بود که امکانات زیادی برای درمان او نداشتد و او درد زیادی را تحمل کرد. این تصادف بزرگ‌ترین چالش زندگی او بود که بعد ۴ روز توانست هواپیمایی برای انتقال او به تهران پیدا کند تا در پایتخت ایران زودتر درمان شود. اما در تهران به او گفتند تا شش ماه نمی‌تواند راه برود. او وقتی توانست روی پای خود بایستد فورا یک دوچرخه خرید تا بتواند به سفرش ادامه دهد. او از این تصادف با خاطرات خوب یاد می‌کند و می‌گوید در زندگیش تاثیر مثبت زیادی داشته است. او همیشه اتفاقات و چالش‌های ناسناخته لذت برده و مقید بودن به مکانی خاص را کسل کننده می‌داند.

Bostjan Skrlj

باستین (Bostjan Skrlj)

باستین مردی است که با موتورش با ۴۱ کشور دنیا سفر کرده و معتقد است با هیچ وسیله نقلیه‌ای نمی‌توان به دور دنیا سفر کرد و کل دنیا را خوب دید. او ناگهان روزی به موتورسواری علاقمند شد و سفر دور دنیا را شروع کرد. او ابتدا به فرانسه، آلمان، اتریش، بلاروس، سوئیس، جمهوری چک، مصر، فنلاند، ایرلند، اردن، هلند، لهستان، اسلوونی، کانادا و ایالات متحده سفر کرد و بعد سفرش را به کشورهای دیگر ادامه داد. شاید امروزه موتورسواری و سفر به دور دنیا کاملا عادی باشد اما چیزی که این موتورسوار را از بقیه متمایز می‌کند این است که او در هر شرایط آب و هوایی سرد، یخبندان، برف، مه و غیره به سفرخود ادامه می‌دهد. اوعاشق هوای سرد، برف و یخبندان است. او زمانی که موتورسواری را شروع کرد نمی‌دانست که یک روز موتورسواری تمام زندگی او خواهد شد. اما حالا در چهار فصل سال سفر می‌کند و و از موتورسواری لذت می‌برد.

زندگی نامه باستین

او از سال ۲۰۰۸ سفر به دور دنیا را شروع کرد. او در اسلوونی زندگی می‌کرد که در سال ۲۰۰۸ خانه را ترک کرد و ماجراجویی را شروع کرد. اول به اروپا سفر کرد و بعد به ترکیه، سوریه، اردن و لبنان سفر کرد. او همیشه قبل شروع سفر می‌دانست به کجا سفر می‌کند و مقصد بعدی خود را هم می‌دانست. او پس از سفر به تمام کشورهای اروپایی، سپس به آسیا و بعد آفریقا و کانادا سفر کرد.

تجربیات سفر به دور دنیا با موتورسیکلت باستین

او می‌گوید همیشه باید پیش از سفر به کشوری دیگر، قوانین و مقررات آنجت را بدانید و درباره قوانین آنها تحقیق کنید تا برای شما مشکلی ایجاد نشود. او می‌گوید مثلا در چین شما باید حتما راهنما داشته باشید تا راهنما رفتارهای شما را کنترل کند. شما باید با این موضوع قبل از سفر به چین آشنا باشید تا هزینه لازم برای پرداخت به راهنما را فراهم کنید. یا برای مثال در برخی کشورها سفر با موتور حجم بیش از ۲۵۰ سی سی ممنوع است و شما باید این کشورها را بشناسید و قوانین آنها را نقض نکنید.

تامین هزینه‌های سفر به دور دنیا با موتورسیکلت

یکی از مشکلات سر راه باستین کمبود بودجه برای سفرهایش بود. به همین دلیل او مجبور شد به دنبال اسپانسر بگردد تا هزینه‌هایش تامین شود.  او به برندهای زیادی پیشنهاد داغ که اسپانسر او شوند اما آنها قبول نکردند و گفتند باستین اولین نفری نیست که برای این کار از آنها کمک خواسته است. برندهای بزرگ دنیا به او گفتند که باید برای رسیدن به هدفش به تنهایی بجنگد و برای رسیدن به خواسته‌هایش تنهایی بجنگد و به دنبال کمک دیگران نباشد. به همین دلیل او تنهایی سفر کرد و سعی کرد مهارت‌هایی یاد بگیرد تا هزینه سفرش را تامین کند. او طی سفر به کشورهای مختلف زبان‌های گوناگونی یاد گرفت و دوستان جدیدی پیدا کرد. او برای ادامه سفرش مجبور بود بدون سکونت در هتل، در چادر استراحت کند. اما گاهی می‌توانست به واسطه دعوت بعضی از دوستان، طعم خوابیدن در تخت و جای گرم و نرم را باری دیگر بچشد.

مهم‌ترین مهارت باستین در سفر به دور دنیا با موتورسیکلت

مهم‌ترین مهارت باستین در سفر به دور دنیا، توانایی تعمیر موتور سیکلتش بود. او یاد گرفته بود چطور خودش موتورش را تعمیر کند. تعمیر موتور یکی از پر هزینه‌ترین موارد در هنگام سفر است که شما باید هزینه زیادی برای تعمیر به تعمیرگاه‌های بین جاده پرداخت کنید. پس اگر شما نحوه تعمیر موتور سیکلت خود را بدانید،می‌توانید در بسیاری از هزینه‌ها صرفه جویی کنید. همچنین صرف نظر از هزینه، ممکن است موتوز شما در مکانی خراب شود که شما به تعمیرکار و مکانیک دسترسی نداشته باشید. پس حتما پیش از سفر باید نحوه تعمیر موتور را یاد بگیرید.

جمع بندی

در این مقاله از وبلاگ وبسایت یدک تیمچه به معرفی دو نفر از موتورسوارانی پرداختیم که به دور دنیا سفر کردند و تجربیات سفر آنها را با شما علاقمندان موتور و موتورسواری به اشتراک گذاشتیم. شما می‌توانید برای مطالعه مطالب بیشتر در این زمینه به وبلاگ ما مراجعه نموده و همچنین برای خرید قطعات جانبی و لوازم یدکی موتور سیکلت به صفحه محصولات مراجعه نمایید.

 

منابع:

redbull.com

ducachica.com


1 دیدگاه

  1. s.mohades

    خانم مهسا همایونفر باعث افتخار همه ایرانی ها و موتورسواران ایران هستن

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند