موارد مهم نیازمندی در موتور سواری در زمستان که باید بدانید

موتور سواری در زمستان | چگونه در زمستان موتورسواری کنیم و گرم بمانیم!

10:19۰

برخی افراد معتقدند که موتور سواری در زمستان سرگرم کننده نیست و خطرناک است، زیرا هوا بسیار سرد بوده و حرکت موتور سیکلت نیز سرما را بیشتر می‌کند. اما افراد دیگری معتقدند که این باور به طور کلی غلط است و با خرید کیت مناسب موتور سواری، لذت  موتورسواری در زمستان چندین برابر می‌شود. زمانی که سوار موتور سیکلت با کیت مناسب هستید، هیچ علاقه‌ای به پیاده شدن از موتور ندارید، زیرا انرژی زیادی را دریافت خواهید کرد. اما توجه داشته باشید که حتما باید کیت موتور سواری داشته باید که همه‌ی قسمت‌های بدنتان پوشانده شده باشد تا احساس سرما نکنید. در ادامه این مطلب از  سایت یدک تیمچه، مرکز خرید لوازم جانبی موتور سیکلت قصد داریم که اجزای مختلف کیت زمستانی موتور سواری را به شما معرفی کنیم.

آشنایی با اجزای مختلف کیت زمستانی برای موتورسواری در زمستان

کیت زمستانی موتور سواری از بخش‌‌های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام از آن‌ها قسمتی از بدن را می‌پوشانند. بنابراین تهیه کیت کامل برای در امان ماندن از سرما کاملا ضروری است. کیت زمستانی موتور سواری از اجزای زیر تشکیل شده است:

دستکش‌های موتور سواری

این موضوع را دیگر همه می‌دانیم که دستکش‌های ضخیم، گرم‌تر هستند و سرمای کمتری از آن‌ها عبور می‌کند. شاید استفاده از آن‌ها در ابتدا کمی سخت باشد، اما مطمئن باشید که در زمان رانندگی به آن‌ها عادت خواهید کرد. توجه کنید که استفاده از موتور در زمستان، در حالی که دستکش نیز بر دست ندارید، ممکن است برایتان بسیار طاقت فرسا باشد، بنابراین اما با توجه به این موضوع حتما دستکش را تهیه کنید. توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید دستکش را به صورت جداگانه خریداری کنید، یک دستکش موتور سواری بخرید.

نکته جالب به توجه درباره دستکش‌های موتور سواری، این است که برخی افراد دستکش‌های کوهنوردی و اسکی را به عنوان دستکش موتور سواری انتخاب می‌کنند. باید بدانید که شاید در سرعت‌های پایین دستکش‌های اسکی و کوهنوردی جواب دهند، اما زمانی که سرعت به بالای ۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، باد قطعا از دستکش‌ها عبور کرده و سرما را به دستان شما می‌رساند. اما دستکش‌های موتور سواری بسیار تراکم یافته هستند و هیچ سرمایی در هر سرعتی از آن‌ها عبور نمی‌کند. دستکش‌های موتور سواری علاوه بر سرما می‌توانند جلوی ضربه و حرارت زیاد را نیز تا حدی بگیرند که در تصادفات به نفع شما است.

برخی از تولیدکنندگان دستکش که از آن‌ها می‌توان به اسپیدی (Spidi)، آلپینستار (Alpinestars) و دینیس (Dainese) اشاره کرد، اقدام به تولید دستکش‌های سه انگشتی می‌کنند. شاید برایتان سوال باشد که دلیل انجام این کار چیست؟ در جواب این سوال باید بگوییم که این شرکت‌ها معتقدند زمانی که انگشت‌ها در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، گرمای بیشتری تولید می‌کنند. شاید خنده دار باشد اما این دستکش‌ها اخیرا طرفداران زیادی پیدا کرده است و شرکت‌های فروشنده این دستکش‌های نیز فروش خوبی را تجربه کرده‌اند. از ویژگی این دستکش‌ها می‌توان به ضد آب بودن، ترکیب پارچه و چرم و ضد ضربه بودن اشاره کرد. اما باز هم بعد از خرید آن را امتحان کنید که از ویژگی‌های آن اطمینان حاصل نمایید.

گردن پوش مناسب برای موتور سواری در زمستان

خرید گردن پوش را حتما در اولویت قرار دهید، زیرا قرار است که قسمت گردن و صورت شما را بپوشاند. با داشتن گردن پوش دیگر سرما را در قسمت سر و گردن خود احساس نخواهید کرد، زیرا لایه داخلی آن‌ها از پشم ساخته شده و لایه بیرونی آن‌ها نیز جلوی نفوذ باد را تا حد زیادی می‌گیرد. معمولا برند باف (Buff) بهترین گردن پوش‌ها را تولید می‌کند، زیرا طول عمر آن‌ها بیشتر از برندهای دیگر است. استفاده از گردن پوش، در صورتی که از عینک نیز استفاده می‌کنید، ممکن است باعث ایجاد بخار در شیشه عینک شده و دیدتان مختل شود. بنابراین اگر از عینک استفاده می‌کنید، بهتر است که گردن پوش را تا بالا نبرید.

در صورتی که سرمای هوا خیلی زیاد بود، پیشنهاد می‌کنیم که گردن پوش را به طور کامل استفاده کنید و به جای عینک نیز کلاه کاسکت بگذارید. گردن پوش‌ها دو نوع دارند که یکی از آن‌ها فقط گردن و دیگری سر و گردن را می‌پوشاند. شما با توجه به نیازتان می‌توانید هر کدام گردن پوش‌هایی که نیاز داشتید را خریداری کنید. معمولا فروشگاه‌های لوازم جانبی موتور سیکلت گردن پوش دارند و با مراجعه به آن‌ها می‌توانید این محصولات را خریداری کنید.

ژاکت و شلوار

به طور کلی دو نوع ژاکت و شلوار داریم که دو تکه و یکپارچه هستند. لباس‌های دو تکه معمولا یا به صورت جداگانه خریداری می‌شوند و یا دو طرح مختلف از یک هستند. همچنین ممکن است که چنس پارچه و روش دوخت آن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت باشند. اما در لباس‌های یکپارچه، همه چیز کاملا یکدست است و قیمت معقولی نیز دارد. در مقابل لباس‌های دو تکه، به دلیل اینکه برخی طرح‌ها را دستچین می‌کنند، قیمتشان افزایش دارد. لباس‌های چرمی معمولا عملکرد بهتری نسبت به لباس‌های پارچه‌ای دارند، زیرا باد و سرما از آن‌ها عبور نخواهد کرد.

یک نوع پارچه دیگری نیز به تازگی ساخته شده که نام آن کوردورا می‌باشد و بدون در نظر گرفتن کیفیت بالای آن، ضد آب و ضد ضربه بودن، گرمای خوبی را به بدن منتقل می‌کند. این لباس در ابتدا ممکن است کمی شما را اذیت کند، اما بعد از مدت کوتاهی به آن عادت خواهید کرد. لباس‌هایی که با پارچه کوردورا ساخته می‌شوند، قیمت بسیار بالایی دارند، زیرا در هر شرایط آب و هوایی، بهترین عملکرد را دارد. بهترین برندی که این لباس‌ها را تولید می‌کند، شرکت آمریکایی کلیم (Klim) است که تجربه خوبی در زمینه تولید لباس‌های موتور سواری دارد. لباس‌های موتور سواری در طرح‌ها مختلفی تولید می‌شوند و با توجه به سلیقه خود، دستتان برای انتخاب باز خواهد بود.

کفش زمستانی

اگر به پیک‌های انگلستان توجه کرده باشید، متوجه شده‌اید که در اکثر مواقع که هوا سرد است، از چکمه استفاده می‌کنند. اما رانندگان تاکسی معمولا از بوت‌های معمولی استفاده زیرا آن‌ها خیلی کم در معرض هوای سرد و رطوبت بیرون قرار می‌گیرند. بنابراین می‌توان گفت که موتور سواران به دلیل اینکه رطوبت و هوای بیرون بیشترین تاثیر را بر روی آن‌ها می‌گذارد، باید از چکمه استفاده کنند. چکمه‌های موتور سواری معمولا دارای طراحی خاصی هستند که از اندازه و جنس آن‌ها می‌توان این موضوع را متوجه شد.

معمولا برندهای آلپینستار (Alpinestars) و دینس (Dainese) کفش‌های خوبی را تولید می‌کنند که در رنگ‌ها، طرح‌ها و کیفیت‌های متفاوت وجود داشته و قادر به انتخاب هر کدام هستید. این بوت‌ها در زمان استفاده به هیچ وجه پاره نخواهند شد، زیرا از چند لایه تشکیل شده است که هر کدام از دیگری محافظت می‌کنند. بوت‌های تولید شده توسط این برند، تمام استانداردها را رعایت کرده و ضد آب نیز می‌باشند.

لباس‌های زیرین

موتور سواران حرفه در سرما و گرما لباس‌هایی می‌پوشند که کل بدن آن‌ها را می‌پوشاند و مانند یک محافظ عمل می‌کند. دلیل پوشیدن این لباس‌ها در مرحله اول، ضد حریق بودن آن‌ها است. سپس به گرمایی که تولید می‌کند و این تمام بدن را می‌پوشاند باید توجه کرد. این لباس مورد پسند برخی از موتور سواران است و در قطب شمال و جنوب که سرمای زیادی وجود دارد، این لباس بیشترین استفاده را دارد.

این لباس وزن بسیار کمی داشته و فضای کمی را نیز اشغال می‌کند؛ همین امر باعث شده تا بسیاری از موتور سواران، این لباس را در کوله پشتی خود قرار دهند و در زمان نیاز از آن استفاده کنند. خرید این لباس ضرری برایتان ندارد و یک روزی به کارتان خواهد آمد.

کلاه کاسکت مناسب برای موتور سواری در زمستان

یکی از وسیله‌هایی که در هنگام موتور سواری، حتما باید از آن استفاده نمود، کلاه کاسکت است. اگر در فصل زمستان قصد راندن موتور سیکلت را دارید، اهمیت استفاده از این تجهیز دوچندان می‌شود، زیرا هم امنیت رانندگی را افزایش داده و از برخورد باد سرد به صورت شما، جلوگیری خواهد کرد. برخی از کلاه کاسکت‌ها دارای سیستم‌های محافظتی مانند پینلاک ضد مه هستند که می‌توانند در مواقعی که مه در هوا بوده و دید شما بسیار کم است، با فعال کردن آن دید وضوح دید را افزایش داد. همچنین برخی تولیدکنندگان نیز بدون پینلاک ضد مه کلاه کاسکت را تولید می‌کنند، اما باز هم خاصیت ضد مه در آن وجود دارد.

این فرایند به صورتی انجام می‌شود که تولیدکنندگان به جای پینلاک از دو شیشه مخصوص برای از بین بردن مه استفاده می‌کنند که باعث می‌شود قیمت کلاه کاسکت دو برابر شود. اگر نمی‌توانید که همچین کلاه‌هایی را تهیه کنید، بهتر است، کلاه کاسکت معمولی خود را با آب و صابون یا شوینده‌های مخصوص بشویید تا سطح شیشه کاملا تمیز شود. همچنین همیشه یک دستمال نزد خود داشته باشید تا در صورت کثیفی کلاه کاسکت، آن را تمیز نمایید.

لباس‌های الکتریکی

شاید برایتان جالب باشد، اما لباس‌هایی ساخته شده‌اند که گرما تولید کرده و آن را به بدن شما می‌رسانند. از این لباس‌ها می‌توان به کلاه، دستکش، شلوار، ژاکت، کفش و جلیقه اشاره کرد. این تجهیزات، تغییرات چشمگیری را موتور سواری شما در زمستان می‌دهد که خودتان نیز آن را احساس خواهید کرد. اگر توانایی خرید این لباس‌ها را دارید، بهتر است که کیت الکتریکی لباس‌ها را خریداری نمایید، زیرا هم عملکرد بهتری نسبت به لباس‌های معمولی دارند و هم بسیار ایمن هستند. این لباس‌ها برای هر دمایی مناسب است و حرارت لباس نیز به قدری قابل افزایش است که حتی حاضر به امتحان کردن آن نیستید. برندهایی مانند کیس (Keis) و گربینگ (Gerbing) می‌توانند بهترین نمونه کارها را در اختیارتان قرار دهند.

سخن پایانی

 در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه کیت زمستانی موتور سواری را به شما معرفی کردیم. این لباس در انواع مختلفی تشکیل شده و با توجه به نیاز خود می‌توانید هر کدام از آن‌ها را خریداری کنید. توجه داشته باشید که در زمستان سرما موتور سواری بسیار سخت است، زیرا هم سرما مانع خواهد بود هم لغزنده بودن زمین خطرناک است. برای اینکه بر یکی از آن‌ها توجه داشته باشید، خرید یک کیت مناسب می‌تواند تمرکزتان را در راندن موتور سیکلت قرار دهد.

شما هم در زمستان موتور سواری می‌کنید یا ترجیح می‌دهید از وسایل نقلیه دیگری استفاده کنید؟

منبع: 

gearpatrol.com

منبع
bennetts.co.uk

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند