دریافت مجوز موتور سنگین در ایران

دریافت مجوز موتور سنگین | چرا موتور سنگین در ایران غیر مجاز است؟

07:16۱۳۵

در ابتدای این مقاله لازم است ذکر کنیم که چیزی به اسم موتور سنگین در دنیا وجود ندارد و این یک نام مستعار و لقب انتخاب شده از موتورسواران ایرانی برای موتورهای با حجم بالا (معمولا بیشتر از ۲۵۰ سی سی) است. رانندگی با موتور سیلکت‌هایی که به دلیل حجم بالای موتور آن‌ها، به موتور سنگین معروف هستند، در ایران ممنوع است و در صورت نیاز و لزوم باید اقدام به دریافت مجوز  از نهادهای مربوطه کرد. ممنوعیت تردد این نوع موتور سیکلت‌ها، به دلیل ترورهایی است که در زمان بعد از انقلاب رخ می‌داد که افراد بعد از انجام دادن کار خود، سریعا با موتور سیکلت اقدام به فرار می‌کردند. بعد از این اتفاقات کمی سختگیری‌ها کمرنگ شد تا اینکه در سال ۸۷ باز هم یک ترور دیگر اتفاق افتاد و از آن زمان، راهنمایی و رانندگی برای اینکه بتواند از پیش آمدن چنین مواردی جلوگیری کند، اقدام به وضع چند قانون برای موتورهای سنگین کرد. در ادامه این مطلب از  یدک تیمچه، مرکز فروش لوازم یدکی موتور با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره نحوه دریافت موتور سنگین به دست آورید.

دریافت مجوز موتور سنگین

گرفتن مجوز موتور سنگین به دو صورت انجام می‌شود که هر دو باید توسط دولت مورد پیگیری قرار بگیرد. توجه داشته باشید که موتور سیکلت‌هایی که حجم موتور آن‌ها کمتر ۲۵۰ سی‌سی باشد، بدون نیاز به مدرک و برگ سبز، قادر به استفاده از آن‌ها هستند. همچنین راندن موتور سیکلت‌هایی با این حجم در سطح شهر نیز مجاز می‌باشد و بدون دردسر نیز پلاک می‌شوند. اما موتور سیکلت‌هایی که دارای موتوری با حجم بیشتر از ۲۵۰ سی‌سی هستند، نیاز به برگ سبز و مدارک لازم دارد. برای دریافت مجوز موتورهای سنگین یا باید از طریق گمرک اقدام کرده و یا به سازمان‌ها یا ارگان‌های مربوطه مراجعه کرد. همچنین باید توجه داشته باشید که مجوز دریافت شده نشان دهنده این نیست که شما قادر هستید که در سطح شهر با موتورهای سنگین رانندگی کنید، بلکه به معنی اجازه راندن در پیست‌های موتور سواری می‌باشد.

راندن موتور سنگین در سطح شهر بدون مجوز، جریمه‌هایی مانند قاچاق موتور، به خطر انداختن جان شهروندان، تخطی از قانون، خواباندن موتور و جریمه نقدی را در بر دارد و رانندگی با موتور سنگین در سطح شهر با مجوز فقط جریمه نقدی و قانون به خطر انداختن جان شهروندان را در بر دارد. بسیاری از کاربران سایت یدک تیمچه معتقدند که باید راندن این نوع موتور سیکلت‌ها حداقل باید در روزهای پنجشنبه و جمعه آزاد باشد. این کار باعث می‌شود که میزان رضایت شهروندان نیز بیشتر شود و علاقه‌مندان به موتور سیکلت نیز به آرزوی خود برسند.

دلایل ممنوعیت راندن موتور سنگین

ممنوعیت موتور سیکلت فقط دلایل امنیتی ندارد و عواملی مانند خروج ارز از کشور، ایجاد آلودگی صوتی و آزار شهروندان و افزایش میزان تصادفات نیز در ممنوعیت آن‌ها دخیل هستند. در ادامه اطلاعات بیشتری درباره این عوامل در اختیارتان قرار خواهیم داد.

ایجاد آلودگی صوتی موتورهای سنگین

ایجاد آلودگی صوتی شاید دلیل مناسبی برای ممنوعیت آن‌ها نباشد و اگر بخواهیم به همین دید به دیگر وسایل نقلیه نگاه کنیم، آلودگی صوتی که ماشین‌های سنگین ایجاد می‌کنند، ۱۰ برابر موتورهای سنگین است. با نصب سایلنسر یا ریدوسر صدا می‌توان از کاهش آلودگی صوتی مطمئن شد؛ اما بسیاری از علاقه‌مندان، موتور را به دلیل صدایی که تولید می‌کند، دوست دارند و موتوری که صدا تولید نکند برای آن‌ها جذابیت زیادی نخواهد داشت. موتور سیکلت‌هایی که آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند، هم جریمه شده و هم مصادره می‌شوند.

افزایش میزان تصادفات

باید بدانید که به دلیل ممنوعیت این نوع موتور سیکلت‌ها، آموزش راندن آن‌ها نیز به درستی انجام نمی‌شود و آموزش‌ها اغلب در حوزه موتور سیکلت‌های کمتر از ۲۵۰ سی‌سی است. بنابراین رانندگی با موتورهای سنگین که حساسیت بالایی نیز در گاز و ترمز آن‌ها وجود داشته و کنترل‌شان نیز سخت‌تر است، بسیار دشوار خواهد بود. همین امر باعث می‌شود، کسانی که برای اولین بار پشت این موتورها می‌نشینند، نتوانند آن‌ها را کنترل کرده و تصادفات زیادی را به وجود بیاورند. در گذشته دو نوع گواهی‌نامه وجود داشت که یکی از آن‌ها برای موتورهای معمولی بوده و دیگری برای راندن موتورهای سنگین صادر می‌شد. امروزه که موتورها در سراسر جهان در حال گسترش هستند، باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

خروج ارز از کشور

همانطور که می‌دانید، ایران جزو کشورهایی نیست که اقدام به تولید موتور سنگین می‌کند، بنابراین برای داشتن این موتورها تنها راه موجود، وارد کردن آن‌ها از کشورهای دیگر است که باعث خروج ارز خواهد شد. به طور کلی زمانی که شما یک موتور را از خارج از کشور خریداری می‌کنید، از یک طرف باعث خروج ارز شده و تولیدات داخل را نیز تضعیف می‌کنید.

موتور سنگین باید آزاد شود!

دلایل زیادی وجود دارد که می‌تواند کشور ما را به یکی از قطب‌های برگزاری مسابقات موتور سنگین تبدیل کند. ایران از لحاظ آب و هوایی یک کشور چهار فصل محسوب می‌شود و برای برگذاری مسابقات در هر شرایطی مناسب است. همچنین موتور سواری در ایران بسیار پرطرفدار بوده و درآمد حاصل از این راه نیز می‌تواند به ساخت پیست‌های بیشتر و بهبود آن‌ها کمک کند. دلیل دیگر این است که دولت ایران با خرید موتور سیکلت‌ها با ارزهای متفرقه یا با ارز رایج کشور، موتورهای سنگین را خریداری کرده و سپس آن‌ها را به مردم بفروشد تا علاقه‌مندان این موتور سیکلت‌ها بتوانند، لذت راندن موتور سنگین را تجربه کنند.

منبع تصویر وبسایت تسنیم

جمع بندی

 در این مطلب به ممنوع بودن موتور سنگین و نحوه دریافت مجوز آن، اشاره کردیم. برای دریافت مجوز باید هزینه‌هایی بپردازید که مربوط به فرایندهای دولتی است و در گمرک نیز به همین صورت می‌باشد. برای این که دریافت مجوز آسان‌تر انجام شود، بهتر است که کارهای لازم را قبل از وارد شدن موتور سیکلت یا در زمان تحویل آن در گمرک انجام دهید تا زمان رسیدن به مجوز کمتر شود.

به نظر شما موتور سنگین باید در ایران آزاد شود و یا ممنوع بودن آن به صلاح است؟

سوالات متداول

۱. ایجاد آلودگی صوتی موتور سنگین  ۲. افزایش میزان تصادفات  ۳. خروج ارز از کشور

خیر- مجوز دریافت مجوز بدین معنا  نیست که شما بتوانید در سطح شهر با موتورهای سنگین رانندگی کنید، بلکه به معنی اجازه راندن در پیست‌های موتور سواری می‌باشد.

گرفتن مجوز موتور سنگین به دو صورت انجام می‌شود که هر دو باید توسط دولت مورد پیگیری قرار بگیرد. در ابتدای متن به طور کامل به آن اشاره کردیم.


135 Comments

  1. محمد

    سلام و درود.این قوانین خیلی مسخره هست.من سنم از عشق موتور گذشته ولی بجایی که کشور رو مثل کشورهای بروز دنیا اداره کنن برعکس مثل کره شمالی اداره میکنن این چه وضع مملکت داری هست با این قوانین مسخره و بدرد نخور.به نظر خودم به شخصه باید همه موتور سنگین ها دارای پلاک بشه حالا بحث ترددش رو میشه تصمیم گرفت چه ساعتی و چه روزهایی ولی اینجوری که مال مردم رو میگیرن و مصادره میکنن نامردیه هم اونور تره.اکثر رانندگان که تصادف هم میکنن به خاطر ترس از گیر افتادن و مصادره هست که اولین فکر فرار میخوره به ذهنشون.نکنید با مردم اینکار رو ببینید امریکا چطوری هست مثل همونا قوانین بگذارید ببینید اروپا چطوریه .واقعا زور داره موتور بازها رو ببینیم که نتونن عشق و حال موتور رو تجربه کنن.موتورهای آشغالی که نه صفحه کلاچ داره و نه قدرت رو به قیمت فضایی به مردم میدن بعد بهانه ارز میارن آخه این سیلندر چینی که خرید ارز نخواسته معرفتی بوده.اما ترور که باید امنیت کشور رو درست کنی نه جلوی مردم رو بگیری دولتمردان عزیز وضعیت مالی مردم رو درست کنن که گوشی قاپی و غیره نشه ترور بماند.آخه روزی اینقدر مردم خفت میشن بعد یکی رو صد سال پیش ترور کردن اینقدر فرق میگذارید

  1. نوروز

    بزرگ زاده

  1. Ebi

    من چکار کنم بوردا آخه موتور سنگین میخوام هم گرونه بیخودی و هم نمیشه سوار شد کاش حتی تو افغانستان به دنیا می اومدم شما بگید من چکار کنم بوردا؟آخه من چکار کنم بوردا؟

  1. محمد

    اقا چرا خودمون هی میپیچونیم اینا موتور سنگین ورداشتن پون پولیک باید بدیم cb۱۳۰۰بخریم میریم هندا میخریم اونم هندا یک ملیونیو ۷۰ ملیون میکنن تو پاچمون

  1. علی صادقی

    دوستان عزیز بانق زدن وحرف زدن الکی نتیجه ای گرفته نمی‌شود.اگرهمه موتوربازا وعاشقان موتورسنگین باهم یکصداشویم وازمجاری قانونی پیگیرشویم می شودنتیجه گرفت.مثلا می‌شود طوماری اینترنتی به امضای جمع کثیری رسانده واین قضیه راتبدیل به مطالبه ای عمومی کردآنگاه ازطریق دیوان عدالت ویامجلس ومجاری دیگرپیگیری کردقطعاوقتی مطالبه عمومی باشد میشودنتیجه گرفت

  1. جلال

    دوستان موتور سنگین در کل کشورهای پیشرفته مثل آمریکا غیر مجاز هست. اما نه کاملا.در هر کشوری ۱قانونی برای استفاده کردنش هست که نسبت به شرایط باهم فرق داره.مثلا در امریکا یه مراحلی مثل گرفتن جواز اسلحه هست.یا دیگر کشورها مثل فقط تردد در بزرگراه یا روزهای تعیین شده یا …. هستش. حداقل یه راهی برای استفاده کردن گزاشتن مثل مسئولین عقب افتاده ما عمل نکردن. مملکت نیست.زندانه.تعبیدگاهه

  1. جلال

    اطلاعیه.به نیرهای کل سپاه کتبی دستور داده شده که در توقیف موتور سنگین دخالت نکنن و اجازه توقیف ندارن.فقط فقط نیروی انتظامی. حتی نیروهای امنیتی.اطلاعاتی اجازه ندارن. خبر از یه دوست سپاهی عالی رتبه بهم داد.
    من ۱۳۰۰ دارم.وقتی میرفتم دور دور ۱ باک ۲۰لیتری میسوزوندم بعد میومدم خونه تا کلانتری روی جک ازم گرفت.چون موتور مدارک بنام خودم داره در نهایت قاضی بعد از ۳ماه و جریمه نقدی ۵۰۰تومنی استرداد موتور بهم داد.
    دقت کنید مهم زیاد نیست موتور سند فرمان داشته باشه یا تملیکی یا …..فقط باید بنام خودتون باشه حالا یا قطعی یا وکالتی. درضم اگه داخل این سند مزایده جمله(یک دستگاه) درج شده باشد موتور قیچی نمیکنن و سالم میدن.موتور سوییچ بگیرن طبق قیمت کارشناسی شده علاوه بر مصادره موتور ۲برابر ارزش موتور جریمه خواهید شد بخاطر قاچاق بودن.من عاشق هستم این تاوان دادم و تسلیم نشدم.مال و جونم تقدیم پادشاهم cb1300 کردم. خدا عشق بدونه توان نیافریده.

      1. Amir

        سلام وقت بخیر میخواستم درباره موتور باهاتون صحبت کنم و چندتا سوال داشتم ولی ی جای مناسب اگه امکانش هست

  1. امیر

    یه نگاه به کارنامتون بندازید.چرا باید ترورتون کنن.بجای ممنوع کردن موتور درست حکومت کنید.

      1. موتوری

        من عشق ۱۳۰۰ دارمو دارم

  1. محمد

    اره اینا ک* ش**ه این ظلمه ازاد کنید موتور سنگین رو

  1. ابوالفضل عالی پور

    سلام میگم موتور کراس cr125 نیاز به مجوز دارد یا نه

      1. امیرحسام

        نه

      1. یزدان

        😑میگه بالا ۲۵۰

  1. داش علی

    با سلام خدمت تمامی عشق باران سطح یک کشور
    دوستان من نمی‌دونم این قوانین کی میزاره ولی حد اقل یه دلیل منطقی بیارین که آدم قانع بشه
    یعنی چی آخه یعنی چون صدای زیادی داره ممنوع ؟ مگه بیشتر از یه نیسان صدا داره ؟ .. البته به آقایون عشق نیسان برنخوره 💙
    الان ۹۰ درصد قطعات همین موتور ها همین ماشین های تولید داخل هم از خارج از کشور وارد میشه. یعنی اونا ارز از کشور خارج نمیکنه فقط موتور بالا ۲۵۰ سی سی خارج می‌کنه ؟
    الان من می‌خوام crm بخرم عشق crm دارم .. ۲۵۰ ملیون پول بدم بعد به خاطر این قانون ت.خ.م.ی بزارم گوشه خونه یا سوار بشم موتور ازم بگیرن ؟
    خواهش میکنم بزرگان این رشته . علاقه مندان و تمامی عاشقان موتور . پیگیر این مسله باشن
    به امید روزی که همه سنگین سوارا راهت بدون استرس و دغدغه با موتور هاشون بیان دور دور 🏍️💯

      1. سروش

        سلام اصن یه موتور ۲۵۰ کیلیوویی چجوری میشه باهاش فرار کرد خب اگر بحث ترور باشه من با هوندا ۱۲۵ فرار میکنم ببینم میتونن منو بگیرن اصن

  1. یاسین

    آقا واقعا چرا نمیزارن جونای مردم موتور سنگین رو تجربه کنن اصلا مگه نمیگن مجوز خوب آدم باید دو برابر پول موتور بده مجوز بگیره😂 جدآ این چه قانونیه حداقل قیمت مجوز بیارید پاین ملت بتونن بگیرن تورو قرآن

  1. جعفر تریال

    چرت پ پرت به اسم قانون نگید . . . اینجا اولین و آخرین کشور عجایب دنیاست .
    چون دولتمردان دل گنده و با سواد و دنیا دیده نداره .
    والا هر خری میدونه ترور با یه سی جی ۱۲۵ که مثل فرفره تو ترافیک گم میشه راحتر از یک مثلأ هارلی دیویدسون ۱۲۰۷ کلاسیک لش ۲۵۰ کیلویی است که حتی نمیتونه از جدول ۱۵ سانتی خیابان به پیاده رو عبور کنه . . پس چرت و پرت نگید .
    موضوع چشم دیدن خوشی و خوشحالی جوون ها را نداشتنه . همین و تمام

      1. بهی

        اخ لاقل تا۴۰۰سی سی رو ممنوع نکنی ۴۰۰ سی سی ک چیزی نیست

  1. مجید

    همه اش دری وری و شعر بود اینها همه توجیهات الکی و بدرد نخور میباشد

  1. علی ج راح

    باسلام درمورد خروج ارز از کشور خدمت شما عرض کنم که ۹۹درصد موتور سیکلت هایی که داخل کشور هستش از بیرون میاد
    درمورد ترور با موتور سنگین اینوبگم که در حال حاضر موتور سیکلت هایی هستش همراه با پلاک ملی که سرعت شتاب بالایی داره حتی میتونه با موتور سیکلت های۶۰۰سی سی هم رقابت کنه مثل یاماهاmt03
    Cbr300
    Ninja2022
    Yamaha r3
    و‌‌…
    الودگی صوتی هم اگزوز فراوان روی موتور ۱۲۵سی سی هم اگزوز ببندی صدای ناهنجار داره
    اگه حرفی دیگه ای هستش در خدمتم
    alijapani74@gmail.com

  1. حجت

    عشق فقط یک کلام….سی بی علیه سلام.تمام.ممنوع کیلوچنده

      1. سام زارع (ادمین)

        سلام حجت جان. منم همینو میگم و کیه که گوش کنه

  1. سعید

    با سلام و عرض ادب به استحضار میرساند چرا باید موتور بالای ۲۵۰ سی سی در ایران ممنوع باشد آخر این هم شد بهانه یک نفر را ترور میکنن باید ۴۰ ۵۰ ملیون نفر که عاشق موتور هستند از موتور سواری محروم شوند یعنی با ماشین نمی‌شود ترور کرد اگر قرار به ترور باشه یارو با پای پیاده هم ترور میکنه بعدش اون کسی که ترور میکنه یه حیوون بیش نیست به خاطر یه حیوانی که این کار را کرده نباید همه از این لذت دور باشند و به آرزویشان نرسند و در آخر اگر خواهشا راهی دارد که این قانون اصلاح شود اقدامی بفرمائید تا جوانان این کشور به لذتشان با موتور سواری برسند تا پیر نشدند خدا لعنت کنه آن کسی را که این ترور ها را با موتور انجام داده که این مسئله در کشور و این قانون وضع شود لطفا و تقاضا داریم یه تجدید نظری راجع به این مسئله انجام شود ممنون و سپاسگزاریم

      1. سام زارع (ادمین)

        سلام سعید جان این قانون واقعا نیاز به اصلاح داره، اما کسی نیست که پیگیر بشه

          1. اصغری

            درست میگی دوست عزیز یکی یه غلطی کرده پنجاه میلیون نفر باید تاوان بدن .. اصلا اگه طرف با ‌پیکان بود پیکان باید قدقم
            میشد..والا بخدا یا دوچرخه مسخره شو درآوردن حداقل در هفته دو روز آزاد میشد خوب بود میشد تحمل کرد

  1. Rider2600

    ما که سوار میشیم
    عشقه مث عشق به مادر اینو موتور سوار ک نه عاشقا میفهمن هرکسیم یه عشقی داره مث یه بدنساز ب هالتر 🤣
    قوانینو موافقم میتونین یسری قانون بذارین و راعایتم میکنیم اما اینکه کلا ممنون باشه سرش گرده
    خیلیا هستن که با این اوضاعم سوار میشن
    شمام میگیرن درست ولی بازم سوار میشن

    ولی ولی ولی موتور بازا داشته باشین اینو👇👇👇
    ماکه سوار میشیم
    تونستین بگیرین
    بگی ری ن

      1. المیرا

        سلام

      1. المیرا

        سلام بیا روبیک

          1. سعید

            باش

              1. ..

                اگه تخلف هستش و نباید استفاده کرد چرا دست سرباز یا مامور ها هستش اونم پلاک دارش لطفاً میشه بگید من دقیقا نگرفتم با این حرفا چرا غیر مجازه

          1. کریمی

            موتور سنگین فقط برای تفریح انجام بشه فقط شخص. بتونه پنجشنبه جمعه سوارش بشه کافی هست حدقل می خوای قانون بزارید یکمی هم نگاهی به کشور های دیگه بیندازید مقایسه کنید من دارم اما جرعتش ندارم سوار بشم چون می ترسم ۴۰۰میلیون پولم دولت ببر خودم زحمت کشیدم گرفتم حتی خیلی ها میگن باعث تصادف مرگ فلان میشه اخ اینو چی بگم تنه۱۲۵موتور ۲۰۰گزاشتن روش یه یه نوع خود کشی با دست خود آدمی زاد میگن پراید ملی مرگ میرش کم تره از تیوتا لنکروز اخه اونی که این قانون گفته کی …یه پخش زنده بزارید ببینیم مدرکی هم اثبات می کنه بابت حرفشون ریدن تو مملکت نمی دونن چتور جمش کنن

          1. اریا

            سلام بابت؟

      1. محمد

        منم یه سی بی ۴۰۰داشتم ازم گرفتن مسادرش کردن

      1. امیر

        دمت گرم تونستن بگی رن😂😂😂

  1. حسن

    آقایون مثلا عشق شهادت چطورین خوبین شما چرا از مردن میترسید
    ما که برا عشقمون پول که هیچی جونم میدیم

  1. حسن

    بابا جمع کنید این مسخره بازیها رو به گفته خودتون دو تا نیسان مدارک محرمانه نیروگاهای اتمی از کشور خارج شده ، این همه اختلاس ، رانت ، دزدی … رو چون یه سر وصلن و جلوگیری نمیکنید بعد میگید به خاطر ترور مجوز نمی‌دید خوب آدم باشید کسی ترورتون نکنه اگه یکم غیرت داشته باشید میفهمید که آدم چه با تف ترور کنند چه با حرف چه با گلوله
    خدایا همه موتور سوارا اول سلامت باشن و بعد به عشقشون برسن

  1. open engine girl

    اولا اینو به اونایی میگم که میگن دختر نباید موتور بازی کنه من یه دخترم عشق موتور دوما موتور سنگین باید ازاد بشه البته فرقی هم نداره ازاد بشه یا نشه اونایی که عشق موتورن چه دختر چه پسر سوار میشن چه قانونی چه غیر قانونی سوما پسر و دختری که میگی نباید ازاد بشه تو دوس نداری تو عرضه نداری تو میترسی به بقیه ربطی نداره و چهارما چه ازاد چه ممنوع یا سوار نشید یا ترسو نباشید و عرضه فرار از دست پلیس رو داشته باشید و پنجما اقا ترور و قتل رو پیاده هم میشه انجام داد یا با موتور ۲۰۰ سی سی و اینکه اونی که پول خریدن همینچین موتوری اونم تو این گرونی رو داره نیازی به انجام قتل و ترور نداره
    والسلام
    وحرف اخر من یه دختر موتور بازم برام هم فرقی نمیکنه چی بشه من با عشقم میمونم حتی اگه اخرش مرگ باشه کسی هم نمی تونه منو بگیره تمام اینم بگم هیچ وقت یه دخترو دست کم نگیرید مخصوصا موتورباز هارو چون اونا از جونشون گذشتن بخاطر موتور

      1. م م

        پخه ، چخه

      1. احمدی

        ???? ایولا ????

      1. ghlamhsynhydry854@gmail.com

        حالیت نیست بدبخت ما خودمون سوار میشیم ولی دولت در این مورد درست میگه بعدشم اونیکه ترور انجام میده موتور نمیخره براش میخرن

      1. MAMMADdl

        سکوت کن ک بد ری…….دی
        مادر پدرا موندم چرا گوشی میدن دست بچه?

      1. محد

        اره‌‌راست‌میگه‌ولی‌نباید‌رو‌موتر‌سی‌جی‌سوار‌شین?????

          1. علی

            سلام..بنظر من موتورهایی که خریداری میشه عین ماشین پلاک بدن و مشخصات فردی که خریداری کرده رو اعم از آدرس کد ملی و غیره رو بصورت سیستماتیک داشته باشند که در صورت تخلف و با توجه به گذاشتن دوربین در جای جای خیابانها همانطوری که هست تخلف رو گذارش و دسترسی به شخص متخلف براحتی میسرباشه .. عین بسیاری از کشورها که حتی حمل اسلحه هم با توجه به عدم سو پیشینه و سوابق فرد صاحب اسلحه آدرس و سایر مشخصات و حتی شماره درج شده رو گلوله قابل پیگیری هست.با این ترتیب هیچکس از ترس قانون و آبروی خودش اقدام به تخلف نخواهد کرد .. با تشکر و به امید آزادی موتور سی سی بالا

      1. امید

        حرفات صحیحه ایشالا آزادی دختر موتور سوار😍

      1. امیرعلی

        اینو نگاه چی فکر کرده منم یه رفیقی دارم از دست پلیس با موتور سنگین فرار کرد بعد پلیس با دو تیر یک لاستیکو زد بعد انجین زد فکر کردی پلیس پپه هست

      1. من

        اینو نگاه چی فکر کرده منم یه رفیقی دارم از دست پلیس با موتور سنگین فرار کرد بعد پلیس با دو تیر یک لاستیکو زد بعد انجین زد فکر کردی پلیس پپه هست

      1. نوروز

        بزرگ زاده

  1. امین

    یه تامل کنیم میبینیم در کشور خودمون اسلحه به شرایط خاصی (داشتن صلاحیت و جواز) کاملا ازاد هست و اکثر مردم و حتی قشر بیسواد هم دارند.. حالا سوال اینجاست اسلحه خطرناک تر است یا موتور سنگین و یا اگر کسی قصد عمل ضد امنیتی با موتور سنگین داشته باشه تهیه کردنش سخت نیست.. ما ایرانی ها راحت ترین کار را انتخاب میکنیم پاک کردن صورت مساله…. اگر بخواهیم با احراز صلاحیت افراد و نصب قطعات شناسایی راحت میتونیم این کار را انجام و واردات را ازاد کنیم… و تصمیم گیرندگانی که در راس امور هستند باید بدونند که برای این محدویتهای که برای موتور سنگین اعمال کردند دلیل قوی و محکمه پسندی ندارند.. انشاالله که در حق هیچ انسانی اجحافی صورت نگیرد.. با تشکر از مدیریت و دستندرکاران این سایت..

  1. فراز

    سزاوار و شایسته یک مرد و یک جوون ، یک موتور با ابهت هستش ، سنگین ، مردونه و سربلند ، ،، نه یک موتور ذلیل و بدصدا و تووسری خور ، شما اگر به فرهنگ اسلامی ما توجه کنید امام صادق میگه مرد مسلمون باید مرکب خوب سوار بشه ، یعنی زمان اونها خر و قاطر و اسب و شتر بود و اون بزرگواران همه اسبو انتخاب میکردن ، حصرت امیر اسب یلی داشت ، امام حسین ذوالجناحو داشت ، پیامبر با اسب به معراج رفت ، یعنی طبق زمان خودشون اسب ، بهترینشو داشتن ، الان هم همونه ، حضرت امیر میگه کونو ابنا زماننا ، یعنی فرزند زمان خودتون باشید ، یعنی الان شبیه خر سوارا نباشید ، شبیه اسب سوارا باشید ، سنگین و پرابهت و متین

      1. احمد

        ۱۳۰۰ میخام قیمت چند

  1. علی

    سلام وقتتون بخیر
    آزاد کنید بهتره الان اونایی که موتور سنگین دارن والا ما که تا جایی روخیابان ها دیدیم آروم میرن و بی آزارن و و به هیچکس آسیبی نمی زنند علت تصادف هایی که هست از ترس شماهاست از ترس هل می‌کنند وشما باعث مرگشون میشی ولی آغا شما آزاد کنید الان موتور سنگین پول زیادی هست با مدرک و گمرگی وشما بگی فقط مخصوص پیست مجوز میباشد شما خودتو بزار جای
    ما دلت نمیسوزه سر عشقت ۳۰۰ملیون پول بدی بعد جلوت بگیرن بدونی که کاری کردی ببرن و هیچ کار نتونی بکنی واقعا این زلم در حق ما جووناست تازه ایران که با ژاپن دوستن بازم امریکا نیست که بخواد براتون بد بشه ولی بازم که شماها قبول نمی کنید من هرچقدرم که بگم بازم به امید آزادی موتورسنگین و جشنش ولی خداییش یه کار بکنین چرا باید شب بااسترس موتورو کنار خودمون بخوابونیم والا یه خواب راحت نداریم بازم خودتونو بزارید جای اگر آزاد بشه ما هم قول میدیم که هرچه شما گفتید
    ماهم بگیم چشم ??نذارید مردم از شما کینه بدل بگیرند بزارید مایه افتخارشون نه مایه ی ننگشون?
    ممنون از شما لطفا جدی بگیرید ??
    مارا خوشحال کنید????♥️
    ممنون ازشما

  1. علی

    من خودم عشق موتورم ولی راستم میگن اگر این موتور سنگین رو مسلحانه از شما سرقت کردن و باهاش ترور کردن یا خلاف سنگینی انجام دادن کی جوابگوو هست؟؟ دولت تا حدودی حق داره

      1. Mmd

        مهندس اگ همون دولتی ک میگی پلاک کنه دیگ این اتفاقا نمیفته و اگر قرار باشه با پلاک بیفته با همین موتورای زیر ۲۵۰ سیسی هم میفته ، معلوم نیست شما طرف دولتی یا ب تظاهر طرف مردم؟

          1. reyham

            ما فقط قصد اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم رو داریم. همین

      1. open engine girl

        اقاجان ینی اینقد عرضه نداری موتورت رو نگه داری مگه شهر هرته بیاد ببره بابا پلاک موتورت رو که بلدی همون موقع که بردن پلاک رو میدی به پلیس

          1. Ahmad

            آقای عزیز دوست منو جلوی دانشگاه تهران جنوب(کنار بیمارستان بوعلی )گذاشتن تو نیسان بردن دوربین‌ها رو نگاه کردن دیدن اپاچی۱۸۰ فک کن امام حسین به اون شلوغی بردن اون که جلو چشمته پلیس هیچ کاری نمیتونه بکنه هیچ کاری رفت دیگه رفت مگه۲درصد قفل هم سه تا زده بود

      1. ALI

        شما ببند……

      1. میلاد

        ای کوتاه فکر بی سواد ادا فهمیده عازم درمیاری

      1. محمد

        آخه اسگل من ۶۰۰ میلیون پول موتور دادم که بیام باهاش سرقت کنم؟

  1. میلاد سی سی

    آقا موتور سنگین یه عشق جوونیه
    یارو میاد ۵۰۰میلیون میده بابت یه موتوری که
    استانداردش۰درصده
    موتورسیکلت تو سرعت۴۰اگه یه سنگ کوچیکی رفت زیرش خدایی نکرده یا زربه مغزی میشی یا قطع نخاع
    خلاصه با همون ۵۰۰میلیون یه ماشین با کیفیت میخریم هم صفاش بیشتره هم کلاسش

      1. محمد

        دوست عزیز این طرز فکری که شما داری تو کت ما موتور سوارا نمیره…طرف ۵۰۰ میلیون پول موتور میده مطمئن باش ۲۰ تومنم پول لباس و کلاه داده که طوریش نشه

          1. محمد

            دست خوش

      1. Ahmad

        هیجان موتورو هر وقت تجربه کردی بیا صحبت کنیم

  1. سهراب

    خداوکیلی ما هر چی خر بازی دیدم از جون هوایی با موتور های ۱۲۵ هوندا دیدیم کسی رو ندیدم با ۴۰۰ccبیاد تو خیابون گاز بده یا تیکه بندازه یا دعوا راه بندازه طرف ۵۰۰میلیون پول موتور میده که گوشی ۳میلیونی بدزده‌ ناموصا جمع کنید اصن کار اینا نابود کردن جون های کشورمونه

      1. عشق‌موتور

        ??

  1. ن

    چرا وقت موتور سنگین برای مردم عادی ممنوعه ؟؟ چرا امنیتی ها سوار میشن وقت برای ما آخه

  1. پیمان

    متاسفانه ! صرفنظر از این بحث ؛ ماایراتیها درذات وفرهنگ امان نهادینه شده ، که بجای حل مسئله (اعم از سخت یاآسان ) صورت مسأله روپاک میکنیم .یانهایتا دنبال پاسخ های آسان هستیم .
    مسلم اگه داشتن ورانندگی با موتورهای باصطلاح سنگین ۵۰۰و۱۰۰۰ وبه بالا ممنوع شده .علت اش عدم طی الگوریتم منطقی استفاده ازاون هست :
    ۱- داشتن گواهینامه موتورسیکلت مرتبط و مناسب با سی سی آن (دنده ای تا ۲۰۰سی سی )بدواخذگواهینامه.
    تا ۲۵۰ سی سی بانصب وثبت جی پی اس وریجستری آن تامسافت ۸۰۰۰ کیلومتر رانندگی ویکسال(سازمان استاندارد).هرکدام دیرترواقع شود .
    از۲۵۰ تا ۵۰۰سی سی بشرط معاینات جسمی وشرایط سنی وقدرت بدنی مناسب جهت هدایت تامسافت ۱۶۰۰۰ کیلومتر رانندگی ودوسال .(درج درگواهینامه رانندگی بااحرازهویت شخصی ومجوزدرون شهری و برون‌شهری )
    از۵۰۰ تا ۱۰۰۰ شرایط فوق بانضمام ۲۴۰۰۰ کیلومتروسه سال (مجوزدرون شهری مشروط ویرون شهری)
    ۱۰۰۰ به بالا باشرایط ارتقایی وفقط برون شهری (مسافرتی به لحاظ مهندسی ترافیک نامناسب راههای درون شهری)
    ۲- ایجادراههای ویژه تردد موتورسیکلت باعرض مناسب وحصارکشی شده درراههای درون شهری .
    ۳- احرازهویت مالکین ورانندگان موتورهای سنگین واعتبارسنجی دوره ای آنان وکنترل نمونه ای توسط ضابطین قانون.
    ۴- کلاسهای آموزش منظم جهت فرهنگ سازی نسبت به رعایت نظم و جلوگیری ازناهنجاریهایی مانند عدم نصب اگزوزهای مولدصدا، وبرعکس خفیف سازی آلودگی صوتی ، عدم انجام حرکات نمایشی غیرمتعارف .
    درهر صورت ، چنین تصورمیشه که متاسفانه نهاددولت وضابطین قانون ، در ساماندهی جامعه موتورسیکلت سواران ؛ حتی درکلاس خیابانی ۱۲۵ ناتوان هستند واین ضعف موجب فرافکنی نسبت به احجام موتوربالاتر شده است.
    به امیدحل واقعی مشکلات جامعه موتورسواران واستفاده ظرفیت های بلااستفاده مهندسی ترافیک

      1. 956mmm

        دمت گرم دادااااش….

  1. سسس

    دولت مثل این می مونه که یک پدر به بچه اش اجازه بازی کردن تو حیاط نده

  1. امید

    من دیروز یه سی بی ۱۳۰۰ خریدم، چون دیدم سنم داره میره بالا و تو کف این مواور موندم، به دوستم هم گفتم نمیزارم بگیرن منو، چون خلاف که نکردیم، درهرصورت ایشالا رپزی بشه که با سی بی بریم شمال و حال کنیم

  1. ممد

    هیچ معنی ندارخ ممنوع بودن موتورسنگین.اگه ازترس تروره که یه یاماها۸۰بدیدمن ۱۰تامامورم بوفتن دنبالن اگه تونستن بگیرن میتونن منوبارضایت خودم اعدام کنن.اگه بحث خروج ارزه که خوب اگه مجازبشه ونظارت گمرک ودولت مثل اینهمه ماشینهای میلیلاردی مجازواردبشه یارو۱۴میلیارماشین اورده خروج ارز نداشته؟؟هنه ی اینهابهونس.اتفاقاسنگین سوارهاخیلی بهترازموتورسوارهای عادی هستن چرا؟چون اکثراسن بالاهستن وبجه نیستن بیوفتن توخیابون تک چرخ بزنن ومردموانگشتوبکنن اصلاباموتورسنگینی که دورفرمون انچنانی نداره توترافیک شهری مگه میشه فرارکرد؟ولی بایه۱۲۵ادم ازپیاده روهم میره.هرکی هم میگه ممنوع باشه فقط ازروی عقده ی بچه گیاشه که باموتورسنگین احتمالابردنش

  1. عليرضا

    خريت محض هستش اگر آزاد كنن!
    داداش ما خودمون موتور سواريم ولي
    داريم ميبينم كسي جنبه داشتن اين موتورارو نداره!
    كلي رفيق داريم با ١٢٥ مردن واي از اون روزي كه آزادش كنن!

      1. امیر توگان

        با ۱۲۵ که دوزمانه کیف که سهله ترورم میشه کرد اگه موتور سوار باشی….
        خاک توسر مملکتی که از صدای موتور میترسه…..

      1. امیر

        داداش جسارت نباشه شما جنبه همرو با رفیقات یکی حساب میکنی

      1. Amir

        متاسفم از فکر و فرهنگت ما اینجا ۴۰۰ سوار بشیم تو خارجه h2r میرونن

  1. وحید

    تا جایی که میدونم هیچ تروریستی با موتور سنگین اقدام به ترور نکرده!?
    اگه پول موتور سنگین رو داشت که ترور نمیکرد!
    به نظر من موتور سنگین رو آزاد کنین موتور سی سی پایین رو ممنوع کنین منطقی تره!

      1. H. M

        خیلی ترورها باموتور سنگین دادا

  1. یاسر

    واقعا کسی هست بیاد cb1300 بخره ۵۰۰ میلیون بعد بره کیف قاپی
    به خدا ته نامردی هست که اجازه ندن باعشقت دور بزنی
    عشق که نباید حتما دختر یا زن باشه

  1. BAT

    فرهنگ سازی موتور یه امر کاملا درسته فقط در تعجب اون افرادیم که امدن میگن نه آزاد بشه برای چی؟ ممنوع بمونه بهتره؟ آخه ابله مگه میشه یه وسیله نقلیه رو ممنوع کرد؟ دولت هیچ حقی بابت ممنوعیت موتورای سی سی بالا نداره، یه مثال هست میگن قاتل رو پیدا نکنید آلت قتاله رو پیدا کنید! یعنی چی ترور ربطی به موتور و ماشینش نداره، بخوان ترور کنن بازم میکنن موتور و غیره ام نداره حالا انگار مثلا موتورای ۲۵۰ دیگه توسط ماشینای پلیس گرفته میشن بزارید خیالتون رو راحت کنم با یه موتور ۱۸۰ سی سی ام میشه کار خلاف کرد اونایی که آزادن و خرید و فروش میشن نه دولت مشکلش جون آدما و آسایش مردمش نیست کسایی که نمیدونن بدونن که سود خیلی خیلی زیادی به افراد دولتی میرسه از موتورای غیرقانونی باور نمیکنید برید ببینید چند نفر موتور سی سی بالا دارن در نمیارن ولی خب بالاخره یا از گمرک رد شدن یا قاچاقن در هر صورت دولتمردا پشتشن

      1. سعید

        دمتگرم?

  1. الیرضا

    کاکو خدا کنه اذاد بشه اما در هر صورت ما نمی‌تونیم بخریم. من ک اگه توانشو داشتم تا الان ی ax1 خریده بودم

  1. حق

    به نطرم باید حکم بدن که این موتور میتونه در شهر باشیه ولی زیر نظر و کنترل وزارت اطلاعات،که اگر خطایی رخ داد هم فانونی برخورد شه و هم موتور توقیف شود.چون الان خیلیا هستن که حسرت اینو میخورن یک روز سوار موتور سنگین بشن واقعا بی انصافیه چیز بزرگی نمیخواهیم.امیدوارم فکرمون رو رشد بدیم و عقب نمونیم.

  1. بلقیس

    نه اصلا هیچ وقت باید ممنوع بشه ظرفیت ندارن طرف با صد و بیست وپنجش میپره تو حوض ظرفیت ندارن ایرانی همینه بوی موتور سنگین به دماغش بخوره سرش گیج میره خواهشن آزاد نشه خواهشن

      1. محسن

        شعریجات ممنوع?

  1. علی

    نه مجاز نشه بزار پولدارهای بافرهنگ و پارتی دار سوارش بشن بهتره ظرفیت دارن شمارو چه به موتور سنگین شما باید باشین تا حسرت صداشو بشنوین مثل بوی کباب شما برا دیدن موتور باید پول بدین موتور سنگین موتور سنگین میکنن چه افاده ها با صدور بیست وپنجش ابرو ریزی میکنید تا با سنگینش نمیبینین ی به کنان بادهن باز تک چرخ میزنن ابرو ریزی میکنن

      1. Gsxr1000

        دمت گرم کاملا درسته هههه

          1. رضا

            تو این خرابشده همه چی غیر قانونیه

      1. Amir

        الان خودتو چرا از بقیه جدا میکنی اگه حسرت باشه برا تو هم هست خودتو جدا نکن لطفا،بعدشم هیشکی تو حسرت نمیمونه اونایی ک دارن جمعه ها سوار میشن اونایی ک ندارن هم بالاخره دوست و رفیق دارن که بتونن هفته ای یه بار یه دور بزنن

      1. پارسا ملکی

        مردم کشور ما مثل این علی هست اقا ما خودمون برا خودمون نمیخوایم مردم کشورمون همچیپ فقط فقط برا خودشون میخوان اگر به یه ایرانی بگن همه مردم دنیا بمیرن تو بمونی تنها میگه اره اقا ما اینجوری برا خودمون چیزی نمیخوایم این میگه علی ادم بدون شرافت میگه بمونید صداشو بشنوید تنها اره چون خودت بابات پولداره هیچ غمی هم نداری بایدم اینو بگی چون چیزی کم نداشتی تو زندگیت بایدم بگی همچی بمونه تو دلتون چون خودت هیچی نمونده تو دلت هرچی اومد تو ایران بازا جووونت برات خریده ولی ما باباهامون نتونستن بخرن موندیم خودمون بخریم حالا خودمونم میتونیم بخریم شما بدون شرافتا نمیزارین من میدونم کسی مثل این علی که زه پولش مینازه یک روز میاد به ما ها گدایی میکنه

  1. سعید

    یا موتور سنگین سوار نشید یا اگر سوار شدید عرضه فرار داشته باشید
    آره عزیزم ایران این دو قانون حکمفرماست غیر این دو کار هر کاری با موتور سنگین کنی گرفتار میشی

      1. Ho3iyn

        حلالت

  1. ابوالفضل

    خب میتونین تولید داخلی داشته باشین تا ارز خارج نشه

    ارز هم خارج بشه باز آدم مطمئن هس پولی که پرداخت میکنه خیالش بابت همه چی راحته از لحاظ امکاناتو همه چی

      1. بلقیس

        نه اصلا هیچ وقت باید ممنوع بشه ظرفیت ندارن طرف با صد و بیست وپنجش میپره تو حوض ظرفیت ندارن ایرانی همینه بوی موتور سنگین به دماغش بخوره سرش گیج میره خواهشن آزاد نشه خواهشن

          1. موتور باز

            یک مشت بلا نسبت گاوین دیگه چرا یک جون ایرانی عشق حال نکنه ما رو باش با کیا شدیم ۸۰ ملیون

  1. سید حسن

    همه نعمات خداوند باید آزاد باشد در چهارچوب رعایت حقوق دیگران استفاده درست شود دولت نباید منع کند باید نظارت کند

      1. Saeed

        سلام. ازماکه گذشته ولی سالهای شصت تاشصت وپنج سوارمیشدیم اونم کاوازاکی ۱۳۰۰به قیمت دویست میلیون البته توشه نه ازمیدان پارک به طرف طرقبه و شاندیز آزاد بود

      1. M

        موتور سنگین مگه نعمت خداونده😂

          1. ناشناس

            موتور سنگین برای موتور بازا از نعمت خداوند هم بالا تره ارههههههه دایییی

  1. امین

    کسی که چند صد میلیون پول موتور میده فقط بخاطر عشق به موتور داده،اصلا دلیلی نداره بیاد باهاش کیف قاپی کنه.واقعا که یا مثلا با وارد کردن دسته بیل و میوه پاکستانی ارز از کشور خارج نمیشه.

  1. رضا

    من که از بچگی آرزو داشتم که یک موتور سنگین داشته باشم ولی تا حالا فقط عکس این موتور را دیدم بعد هم میگان که مجاز نیست تو ایران اونم فقط روزی جمعه تو پیتس،میتونه بیاد اگر من موردم،از شما خواهش میکنم هر جمعه یک دور سری،قبرام،بزانید،تا،من،اروم،بیشم،شماها،که به،آرزو،تون،رسیدید،انشااله?????????????????????????

      1. بلقیس

        نه آزاد نشه ظرفیت ندارن بزار تو حسرتش بمونیم نه نه نه

          1. عامر

            مف بری نکنید
            دارید
            آزادش کنید
            هرچند بکنید نکنید
            ما ک‌سواریم

          1. ممد

            واسه احمقهای مثل توماشینموبایدممنوع بشه اتوبوسموبایدممنوع بشه توبایدبامینی بوس بنزترددکنی.خیلی فشارنیاری بخودت اوتیگه باعث ابروریزیه تووامثال توهئه نه موتورسنگین.

  1. علیرضا

    چون ایرانی هستیم نمیتونیم نمیتونیم موتور سنگین سوار شیم
    چون ایرانی هستیم نمیتونیم از خورو های با کیفیت آمریکایی استفاده کنیم
    چون ایرانی هستیم باید گذشته یه جوان اروپایی حرت دل ما باشه
    چون ایرانی هستیم باید یه وسیله رو با قیمت ۱۰ برابر ارزش واقعیش خرید کنید
    واقعا گناه ما چیه که ایرانی شدیم؟!
    آرزوی یه جوان اروپایی خرید لامبورگینیه اونوقت ما حسرت سوار شدن موتور سنگین تو دلمون مونده
    یعنی این همه کشور موتور سنگین دارن امنیت ندارن؟!
    موتور سنگین دارن آلودگی صوتی ایجاد میشه ؟!

    روز به روز آرزوهامون رو دارین میکشین

  1. محمدمهدی

    انشاالله آزاد بشه ، همه اونایی مثل من علاقه دارن و آرزو دارن، با خیال راحت موتور بخرن و سوار بشن

  1. حسین

    ازادی

  1. اسمان

    تمام این ممنوعیتها فقط برای سرگرمی است
    یعنی قوانین به نوعی وضع میشود که اگر ماده قانون را طلب کنید مثل امروز و فردا پاسخ گو نیستند

  1. سعید

    من یه موتور سوزوکی gs1000 مدل ۸۰ دارم و تو کشور آلمان میرسونم واقعا موتورهای سنگین روندنشون لذت بخشه. بنظر من این خوبه که تو ایران ممنوعه چون برای اذاد کردن هر چیزی تو هر مملکتی اول باید فرهنگ سازی بشه، با این وضع موجود در خیابان‌های ایران بهتره که ممنوع بمونه چونکه نه تنها جون خودشون روه بلکه همه رو بخطر میندازند

  1. ناصر

    با چاقو هم تا حالا خیلی ادم کشته شده …
    با طناب هم تا حالا خیلی هارو خفه کردن….
    خنده داره بخدا…

  1. ساقی

    چییییی چرا آخه باید ممنوع بشه ؟
    واقعا مسخرس تو کدوم کشور دنیا موتور سواری ممنوعه؟

      1. Ninjazx10r

        از سمت ما برو تا چین همه شون ممنوعه تو کشورها با حاکمیت دیکتاتوری ممنوعه

  1. ماهان

    مگه چقدر زندگی میکنیم که با حسرت خیلی چیزها باشه

  1. ماهان

    جلوی علایق مردمو میگیرن

  1. رضا .از چالوس

    با سلام خدمت همه علاقه مندان و سنگین سوار .بالآخره مسئولین ومردم بعد این همه از خود گذشتگی ملت و سخت گیری باید یه فکری برای هیجان و ورزش جوانان بکنند این که ممنوعه نشد حرف .ترور اون موقع انجام میشد تو مملکت ماشین اینهمه نبود الان کدوم شهر ترافیکش اجازه میده موتور فرار کنه اصلآ چرا کشتن چرا ترور بخدا زشته یعنی چی این حرفها رو تموم کنید .یکی از بچه های موتور سنگین برای اینکه .آرزوش براورده بشه رفته ترکیه زندگی میکنی .چرا اخه مگه اونا بیشتر میفهمن .خلااصه خدا نبخشه کسی رو که اینا رو قانون میکنن .

      1. ین

        طی

  1. محمدپرویزخانی

    سلام من هم با مجاز شدن تردد موتورهای ظرفیت بالاموافقم . مگه عصر حجره که با زور واجبار با ملت بافرهگ ایران برخورد میکنن بنده بالای ۵۰ سال عمرباعزت از خداوند گرفتم وحسرت اینو دارم یکبار با همسرم دوتایی با موتور سنگین بریم شمال . مثلا.ً من توی این سن و سال اهل ایجاد آلودگی صوتی هستم یا سرعت ؟ بعضی از آدما موتور سواری توی خون شونه وعاشق موتور سوارین اونهم سواری با رعایت اصول راهنمایی ورانندگی اون وسیله.

  1. وحید

    به کارزار آزادی موتور سنگین karzar ملحق شوید.

  1. وحید

    آقا مگه کم ترور داشتیم ک با هندا ۱۲۵ انجام شده این ک دلیل نمیشه

  1. مسلم

    اصلی آرین موضوع نداشتن قدرت مدیریت اوضاع هست..!
    پیرو گفته های دوستان … این همه مشکلات پیش آمده با موتور سنگین بوده ؟
    موقع آموزش در میدان تیر سربازی نگفتن تفنگ تیر جنگی داره دست نزنید پاشید برید خونتون !
    گفتن اینجوری بگیرید این کارو کنید اون کارو کنید… شلیک !
    حالا من و خیلی های دیگه بلد هستیم تیراندازی کنیم…
    پس احتمال اینکه یکی از ما قاتل بشه ?

    نظر کلی من ! فرضیه بافی در جهت خلاف پیشرفت جز پسرفت هیچی نیست !
    ارادتمند عاشقان صدای سرعت

      1. رضا

        من که از بچگی آرزو داشتم که یک موتور سنگین داشته باشم ولی تا حالا فقط عکس این موتور را دیدم بعد هم میگان که مجاز نیست تو ایران اونم فقط روزی جمعه تو پیتس،میتونه بیاد اگر من موردم،از شما خواهش میکنم هر جمعه یک دور سری،قبرام،بزانید،تا،من،اروم،بیشم،شماها،که به،آرزو،تون،رسیدید،انشااله?????????????????????????

  1. هومن

    اقا مجاز باید بشه ولی با دستور سختگیرانه هر کسی که صلاحیت داره

  1. محمد

    منم موافقم خیلی دوست دارم که مجاز بشه

  1. طاها تقی نسب

    باید مجاز بشه ینی چی غیر مجاز ه

  1. حسین

    اقا استفاده از هرچیزی فرهنگ خاص خودشو داره انسانیکه بد تربیت شده باشه با موتورگازی هم مردم را اذیت میکنه اگر ارز از مملکت خارج میشه خود ایران اقدام به تولیدش بکنه بعدا امنیت باید توسط پلیس ایجاد بشه اگر پلیس کشور به امکانات روز دنیا مجهز باشه کسیکه با جت میخواد خرابکاری بکنه را هم میتونن رصد کنن بعدا یعنی اگر کسی بخواد ترور بکنه نمیتونه الان با یه موتور سنگین انجام بده اینجور که براشون راحتتر هست اگر موتور پلاک داشته باشه هیچکس موتورشو در اختیار کسی نمیذاره ولی وقتی پلاک نداشته باشه شاید در اختیار دیگران هم بذاره واگر کسی بخواد خرابکاری بکنه با فرغون هم انجام میده یعنی با ماشین نمیشه باید یه فکر اساسی در این مورد بشه برا الودگی هم اینقدر ماشینا هستن که استاندارد نیستن موتور که میزان الایندگیش به مراتب کمتر از موتور هست باید در این مورد هم سختگیری بکنن نمیشه مردم را از موتور سنگین محروم کرد

  1. بابک

    یه جوری زده خروج ارز

      1. مصطفی

        باسلام چرتوپرتی میگن باهندا تمام دزدیاوخلافا داره انجام میشه اتفاقا مردم باموتورسنگین یواش بااحتیاط میرونن

  1. بابک

    به اسم امنیت همه چی رو ممنوع کردن
    پس بقیه کشورها امنیت ندارن

      1. e_m

        برای جمعه ها هم باید مجوز داشت؟

          1. مصطفی

            باسلام یه چرتی گفتم مگه هچی الان داخل ایران موتورسنگین نیست بیشترین دزدیا باهندامیشه زودجمش کن نمیشه عشق موتورسنگینم ولی افسوس

  1. R1.beast

    چجوری مجوز موتور سنگین بگیریم ؟ موتورمو هفته پیش خوابوندن !

      1. حمید

        ۰۹۱۸۳۴۱۱۴۸۷
        برا موتورت تماس بگیر

      1. Dsat

        مال منم خوابوندن رفت

      1. ۱۳۰۰

        همین الان ۳ تا خوشکل ۱۳۰۰ روبه رو خونه ما بردن بخدا طرف خون گریه میکرد بمولا نکنید طرف بعد ۲۰‌سال خرید ۱ هفته نشد بردن ??

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند