قاب موتورسیکلت

معرفی بهترین موتور سیکلت‌های جهان | بررسی ویژه ۱۳ مدل‌ موتور سیکلت  

13:29۱۵

 

بهترین موتور سیکلت‌های جهان این لقب را شاید به سختی بتوان بین چند موتور سیکلت از برندهای مختلف تقسیم کرد. قدرت، سرعت و مقاومت از ویژگی‌های بهترین موتور سیکلت‌های جهان هستند که توسط بهترین برندهای جهان ساخته می‌شوند. موتور سیکلت در حالت عادی یک وسیله نقلیه است که ظرفیت آن حداکثر دو نفر و بیشترین سرعت آن‌ها معمولا بین ۱۲۰ تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌باشد. اما اگر به طور حرفه‌ای به موتور سیکلت‌ها نگاه کنید، متوجه می‌شوید که چه قدرت و سرعتی دارند و به طور کامل جذب آن‌ها می‌شوید. در ادامه این مطلب از مجموعه یدک نیمچه، مرکز خرید لوازم جانبی موتور  با ما همراه باشید تا با بهترین موتور سیکلت‌های جهان آشنا شوید. 

بهترین موتور سیکلت‌های جهان چه موتور سیکلت‌هایی هستند؟

هر برند با توجه به معیارهای خود توانسته که موتور سیکلت‌های متفاوت، قدرتمند، زیبا و سریعی را تولید کند و هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. در ادامه می‌توانید با بهترین موتور سیکلت‌های جهان آشنا شوید. 

بهترین موتورسیکلت‌های جهان

موتور سیکلت آپریلیا (RS 660) 

برند آپریلیا یکی از بهترین تولیدکنندگان موتور سیکلت است که مدل RS ۶۶۰ آن یک نمونه کامل از یک موتور سیکلت می‌باشد. این مدل موتور سیکلت آپریلیا از نوع فول سایز می‌باشد که با قدرت بسیار بالایی نیز دارد. موتور سیکلت RS ۶۶۰ در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و در آن زمان فروش خوبی را شرکت تولیدکننده آن تجربه کرد. قلب تپنده این موتور سیکلت ۶۶۰ سی‌سی بوده و توانایی تولید حدود ۱۰۰ اسب بخار را دارد.

امنیت در این موتور سیکلت حرف اول را می‌زند، زیرا دارای بدنه بسیار مقاوم، ترمزهای لنتی و کنترل کننده تعادل می‌باشد. برخی از کسانی که این موتور سیکلت را خریداری کرده‌اند، هنوز هم آن را دارند. 

TesiH2

موتور سیکلت بیموتا (Tesi H2) 

بعد از اینکه برند بیموتا با شرکت کاوازاکی ادغام شد، اولین محصول مشترک آن‌ها، بیموتا Tesi H2 بود که یک محصول موفق ظاهر شد. تجهیزات و امکانات قرار گرفته در این موتور باعث شده تا طرفدارن زیادی در سراسر جهان داشته باشد. موتور ۱ لیتری این موتور دارای سوپر شارژی است که در کاوازاکی نینجا H2 مورد استفاده قرار گرفته است. حجم موتور بیموتا Tesi H2 بیش از ۷۰۰ سی‌سی است که باعث می‌شود، توانایی تولید حدود ۳۰۰ اسب بخار را داشته باشد. استفاده از این موتور سیکلت در خیابان‌ها فقط با دریافت مجوز امکان پذیر است که بسیار سخت دریافت می‌شود. از این موتور سیکلت معمولا در پیست‌های مسابقه استفاده می‌شود، اما برای مسابقه ساخته نشده‌اند. 

v2

موتور سیکلت دوکاتی پانیگال (Panigale V2) 

برند دوکاتی بعد از اینکه نسخه پانیگال V4 را در سال ۲۰۱۹ معرفی کرد، بر روی قول خود ماند و نسخه در دسترس‌تر این موتور سیکلت یعنی، پانیگال V2 را معرفی کرد که دارای قدرت کمتری نسبت به پانیگال V4 است. پیشرانه کوچک‌تری نسبت به پانیگال V4 برای این موتور سیکلت مورد استفاده قرار گرفته است که با حجم موتور ۹۵۵ سی‌سی، توانایی این را دارد که حدود ۱۵۵ اسب بخار را تولید کند. این مدل از موتور سیکلت‌های دوکاتی، دارای یک توربو شارژ کوچک در دنده‌های ۱ و ۲ هستند که به شتاب بیشتر در سرعت پایین کمک خواهد کرد. 

 

Streetfighter

موتور سیکلت دوکاتی استریت فایتر V4 (Street fighter V4) 

یکی دیگر از شاهکارهای برند دوکاتی، سری استریت فایتر است که نسخه V4 بهترین نمونه این سری است. استریت فایتر V4 در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و با پیشرانه ۱.۱ لیتری خود، توانایی این را دارد که حدود ۲۰۰ اسب بخار را تولید کنند که نشان دهنده قدرت بسیار بالای آن است. استفاده از این موتور در خیابان‌ها، تنها با دریافت مجوز امکان‌پذیر است که ارائه آن مجوز به سختی امکان‌پذیر است. 

Z H2

موتور سیکلت کاوازاکی (Z H2) 

کاوازاکی نیز دارای شاهکارهایی است که یک نمونه آن در سری Z تولیدات این برند، دیده می‌شود. کاوازاکی Z H2 در سال ۲۰۱۹ معرفی شد که با توجه به قدرت، سرعت، کیفیت ساخت و قطعات به کار رفته در آن، جزو بهترین‌های جهان به شمار می‌رود. این مدل موتور کاوازاکی دارای یک پیشرانه مجهز به سوپر شارژ بوده که نسبت قدرت به وزن آن بسیار متعادل است. در پیشرانه سوپر شارژ این موتور سیکلت ۱ لیتری، ۴ سیلندر خطی دیده می‌شود که قدرت این را به موتور می‌دهد که حدود ۱۹۷ اسب بخار را تولید کند. 

 

موتور سیکلت دیمون هایپر اسپرت (Hyper Sport) 

شرکت کانادایی دیمون نیز با تولید یک موتور سیکلت برقی، اما پر قدرت، برند خود را وارد بهترین‌های جهان کرد. موتور سیکلت هایپر اسپرت دیمون می‌تواند حدود ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور حدود ۲۰۰ نیوتن را تولید کند که همین امر باعث جذب افراد زیادی به این موتور شده است. جالب است بدانید که این موتورها برای آزمایش فناوری‌ها تولید شده و به تولید انبوه نرسیدند.  

موتور لایتنینگ (LS-218) 

به احتمال زیاد نام شرکت تازه تاسیس لایتنینگ به گوشتان خورده است، زیرا با تجربه کم توانسته که مدل LS 218 خود را وارد رده‌بندی بهترین موتور سیکلت‌ها جهان کند. این شرکت اقدام به تولید موتور سیکلت‌های برقی می‌کند که مدل SL 218 با پیشرانه الکتریکی خود، توانایی تولید ۲۰۰ اسب بخار را دارد که سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند. در نظر داشته باشید که نسخه جاده‌ای این مدل، حدود ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت سرعت دارد.  

موتور یاماها (R1) 

یکی از موتور سیکلت‌های پرچم‌دار یاماها، مدل R1 است که تولید آن از سال ۱۹۹۸ متوقف شده. نام کامل این موتور سیکلت YZF-R1 است که در سال ۲۰۲۰ با حجم موتور ۱۰۰۰ سی‌سی بازسازی شده و توانایی تولید ۲۰۰ اسب بخار را دارد. جالب است بدانید که صفر تا صد این موتور سیکلت حدود ۶.۲ ثانیه انجام می‌شود که قدرت بالای آن را نشان می‌دهد. نهایت سرعت این موتور سیکلت حدود ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت است که موتور سواران زیادی را به خود جذب کرده. 

GSX-R1000

موتور سوزوکی (GSX-R1000) 

زمانی که تولید موتور سیکلت سری هایابوسا تمام شد و دیگر موتوری از آن در بازار عرضه نشد، موتورهای ۳.۱ لیتری سوزوکی به چشم آمد که GSX-R1000 یکی از بهترین نمونه‌های این برند بود. این موتور سیکلت دارای یک موتور ۱۰۰۰ سی‌سی است که قدرت بسیار زیادی داشته و صفر تا صد آن نزدیک به ۵.۹ ثانیه است. نسخه‌ای که بعد از سال ۲۰۱۷ ساخته شده، توانایی تولید حدود ۲۰۲ اسب بخار را دارد که با وزن ۲۰۱ کیلوگرمی آن، تعادل و نسبت مناسبی را بین وزن و قدرت ایجاد کرده است. 

موتور بی ام و (S1000RR BMW) 

کمپانی بی ام و خیلی دیر به عرصه موتور سیکلت‌ها پا گذاشت، اما زمانی که در سال ۲۰۰۹ وارد این عرصه شد، بی ام و S1000RR را معرفی کرد. شرکت بی ام و با معرفی این موتور که دارای قدرت بسیار بالایی بوده و امکانات زیادی را دارا است، بسیار شناخته شد و به معروف شدن بی ام و در این عرصه نیز کمک کرد. نسل سوم این مدل از موتورها بی ام و، دارای پیشرانه ۴ سیلندری خطی ۹۹۹ سی‌سی هستند که توانایی تولید ۲۰۵ اسب بخار را دارند. همچنین لاستیک‌های استفاده شده در این موتور از فیبر کربن بوده که کیفیت رانندگی را بهبود می‌دهد. 

موتور کاوازاکی نینجا (Ninja) یکی از بهترین موتور سیکلت‌های جهان

یکی دیگر از شاهکارهای کاوازاکی، موتورهای سری نینجا است که دارای مدل‌های زیادی می‌باشد. به طور مثال ابر موتور سیکلت‌های نینجا H2 و H2R در سال ۲۰۱۹ رونمایی شدند و بعد از آن، مدل R سری نینجا که با استفاده از یک پیشرانه ۱۰۰۰ سی‌سی مجهز به سوپر شارژر، توانایی تولید قدرت تا ۳۱۰ اسب بخار را دارد، خبرساز شد. موتور سواران زیادی برای آزمایش سرعت این موتور سیکلت، سرعت آن را به ۳۳۰ کیلومتر بر ساعث رسانده‌اند که نشان دهند، سرعت قطعی آن موتور به مقدار ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت است. اما در برخی آزمایشات غیر رسمی دیده شده است که سرعت موتور سیکلت H2R تا ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز رسیده است. همچنین جالب است بدانید که آزمایشان فنی نیز ثابت کرده‌اند که این موتور قابلیت این را دارد که تا سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت را طی کند. 

هوندا (CBR1000RR) 

هوندا که یکی از غول‌ترین کمپانی‌های موتور سیکلت سازی است، در سال ۲۰۰۴ یکی از بهترین موتور سیکلت‌های جهان را ساخت که مدل آن CBR1000RR است و طرفداران زیادی نیز دارد. این کمپانی ژاپنی تصمیم گرفت که در سال ۲۰۲۰، این مدل را بازسازی کند تا به آن موتوری دهد که قدرت تولید ۲۱۵ اسب بخار را داشته باشد؛ این موتور در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۵.۶ لیتر سوخت مصرف می‌کند. این موتور طراحی بسیار زیبا و شیکی دارد که در رنگ‌های آبی-قرمز، مشکی-قرمز و مشکی-آبی در بازار وجود دارد. این مدل نیز یکی از زیباترین و بهترین موتور سیکلت‌های جهان به حساب می‌آید.

جمع بندی از بهترین موتور سیکلت‌های جهان

در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه با شما کاربران گرامی همراه بودیم و بهترین موتور سیکلت‌های جهان را معرفی کردیم. موتور سیکلت‌هایی را که به شما معرفی کردیم، اکثرا برای راندن در خیابان‌ها قانونی نیستند و برای راندن آن‌ها باید برای دریافت مجوز اقدام کنید. در بسیاری از موارد، دریافت مجوز با سختی روبه رو می‌شود، اما در نهایت با پیگیری زیاد موفق به دریافت آن می‌شوید.

 از نظر شما بهترین موتور سیکلت در جهان کدام است و به کدامیک علاقه بیشتری دارید؟ 

سوالات متداول:

از نظر کاربران بهترین موتور سیکلت این لیست، هوندا سی بی است، زیرا در ایران موجود بوده و سواری خوبی را ارائه می‌دهد.

از نظر فنی بهترین موتور سیکلت جهان که در این لیست قرار دارد، موتور سیکلت کاوازاکی نینجا است که سرعت، وزن و مصرف سوخت در رده اول قرار دارد.

گران‌ترین موتور سیکلتی که در این لیست قرار دارد، کاوازاکی نینجا است.

اکثر این موتور سیکلت‌ها در ایران موجود هستند، اما اجازه استفاده از آن‌ها در خیابان و کوچه‌ها وجود ندارد.

دلیل خریداری این موتور سیکلت این است که توسط کلکسیونرها نگهداری شده و یا استفاده از آن‌ها در پیست انجام می‌شود.
منبع
bmwmotorcycles.com

15 Comments

  1. محمدرضا

    بجز نگاه کردن آح کشیدن خوشا بحال اونایی که دارن خدایش وقتی یه ماشین باحال با موتورباحالی از بغلم رد میشه میگم کی اون روز میرسه که منم یکی از اینا……….

  1. امیر

    هیچی بیکینگ نمیشه

  1. امیر

    واقعا دم سازنده این موتور سیکلت ها گرم خیلی زیبا هستند

  1. بدشانس

    ما که پول دار نیستیم دلمونو به همین عکسا خوش میکنیم

  1. سهیل

    من یه روز چندتا از اینا میخرم

      1. موسی

        ۱۰۰ درصدسهل توی منم موسی

  1. بدشانس

    کاش ما حداقل میتونستیم یه دونه موتور چهل پنجاه میلیونی هم بخریم…خریدن موتور سنگین که دیگه برامون رویاست

  1. بدشانس

    کاش من پول داشتم حداقل یه بنلی پنجاه میلیونی میگرفتم..اونو هم نداریم که بخریم…بعد چطوری میتونیم موتور سنگین چند میلیاردی سوار بشیم

      1. امین

        بدشانس انشاالله خدا بهت بده امثال تو خیلی الدنگ بی خواسیتن هر کی میاد این موتورها می بینه ک خودش ی نینجا نداره تو خونه ولی تو بی خاصیتی ک مینالی همش

          1. كوروش كاظمي

            خوب شما كه اينقدر به كاربر بدشانس بی خاصيت بی خاصيت گفتی يكم از خود بی مصرفِ دوزاری ضر بزن تا بدونيم با كدوم گنده گوزه كون پاره فيس تو فيس شديم اوسكوله شاشو از همه آشش و لاشتره چون كسی نميشنناستش عدای تنگ هارو در مياره بی خاصيت عوضی انگار كسی به اين گفت در مورد كاربر بدشانس نظر بده كه درب مستراب رو باز كردش ، سر شيلنگ رو بگير طرف خودت بوي گندت خفمون كرد

          1. اژدر

            بدبخت بیچاره تو هم که اینجوری حرف میزنی معلومه از این هیچ نمیدونی😄😄

  1. میکاءیل

    عالی

      1. reyham

        ممنون

  1. Mehdi

    عجب لیست خفنی واقعا بهترین موتورسیکلت های دنیا اینجان.
    ایکشا میشد تو ایران هم اینارو دید .

      1. امین

        هست فراوونه البته تو شمال تهران

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند