آگوستینی قهرمان پرافتخار موتورسواری جهان

برترین قهرمان موتورسواری جهان | پرافتخارترین موتورسوار دنیا جیاکومو آگوستینی

07:00۱

موتورسواری یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین ورزش‌ها در جهان است که بزرگ و کوچک، پیر و جوان به آن علاقه دارند. اگر شما هم به موتورسواری علاقه داشته باشید و تا حدودی با ورزش موتورسواری آشنا باشید، شاید برای شما هم این سوال پیش آمده که «پرافتخارترین قهرمان موتورسواری جهان کیست؟» اگر دوست دارید قهرمان موتورسواری جهان را بشناسید، با این مقاله از وبسایت یدک تیمچه، فروشگاه اینترنتی لوازم موتور سیکلت همراه باشید.

پرافتخارترین قهرمان موتورسواری جهان چه کسی است؟

جیاکومو آگوستینی (Giacomo Agostini) با ۱۵ برد سالیانه در مسابقات قهرمانی جهان، بیشترین نشان قهرمانی موتورسیکلت را دارد که به همین دلیل به برترین و معروف‌ترین قهرمان مسابقات حرفه‌ای موتورسیکلت جهان تبدیل شده است. با ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر با قهرمان موتورسیکلت جهان آشنا شوید.

جیاکومو آگوستینی کیست؟

جیاکومو آگوستینی در پانزدهم ماه ژوئن سال ۱۹۴۲ میلادی  در ایتالیا متولد شد و به عنوان یکی از قهرمانان ملی کشور ایتالیا شناخته می‌شود. آگوستینی ۱۵ عنوان قهرمانی در جهان به ثبت رسانده است. او در اواسط دهه ۶۰ تا اوایل دهه ۷۰ میلادی در تیم MV Agusta فعالیت می‌کرد که ناگهان در سال ۱۹۷۷ هوادارانش را شوکه کرد و به یاماها رفت. او پس از این حرکت گفت، «آینده من با بودن در تیم یاماها رقم می‌خورد.» که با پخش این خبر در رسانه‌ها، خبرساز شد. آگوستینی با داشتن ۱۳ عنوان قهرمانی به سرعت توانست از تجربیات خود برای فرماندهی یاماها استفاده کند. او در همان سال موفق شد در کلاس ۳۵۰ سی سی قهرمان شود. آگوستینی در سال ۱۹۷۵ با ۴ برد در کلاس ۵۰۰ سی سی، پانزدهمین عنوان سوارکاری خود را ثبت کند. پس از این قهرمانی گفت، «من هنوز هم باورم دارم که رفتن به یاماها بهترین کاری بود که می‌توانستم انجام دهم.» آگوستینی پس از کناره گیری از مسابقات، از سال ۱۹۸۲ مدیریت تیم یاماها (تیم یاماها آگوستینی) را برعهده گرفت و هم‌تیمی‌هایش را به ۳۵۰cc class هدایت کرد. Graeme Crosby، Kenny Roberts و Eddie Lawson از جمله کسانی بودند که با راهنمایی‌های آگوستینی به مسابقات ۳۵۰ سی سی راه یافتند. در سال ۱۹۹۰ و ۱۹۹۱، آگوستینی به مدیریت خود در کلاس ۲۵۰ سی سی ادامه داد.

برترین و بهترین موتورسورا حرفه ای جهان

لقب جیاکومو آگوستینی !

جیاکومو آگوستینی با عنوان قهرمان موتورسواری جهان شناخته می‌شود که نام او برای موتورسواران و علاقمندان موتور نامی آشنا است و موتورسواران را به یاد ۷ قهرمانی (سال ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۲) پیاپی او می‌اندازد. چرا که آگوستینی و MV Agusta توانستند طی ۶ سال عنوان قهرمانی را از آن خود کنند. هرچند در سال ۱۹۶۷ تساوی با هالیوود به نفع او تمام شد و او برنده مسابقه اعلام شد اما در عوض سال بعد با عقب نشینی هوندا و هالیوود، به راحتی توانست لقب قهرمانی را از آن خود کند. او با عبور از پستی بلندی‌های بسیار توانست ۱۵ قهرمانی به نام خود ثبت کند که بعضی از این قهرمانی‌ها را آسان و بعضی‌ها را خیلی سخت بدست آورد.

موفقیت‌ها و افتخارات آگوستینی

  • آگوستینی موفق به کسب ۱۵ عنوان قهرمانی در جهان شد و توانست هفت قهرمانی ۵۰۰ سی سی را به نام خود ثبت کند.
  • آخرین قهرمانی آگوستینی در سال ۱۹۷۵ ثبت شد.
  • او در سال ۱۹۷۷ از شرکت در مسابقات کناره گیری کرد و پس از بازنشستگی، در سال ۱۹۸۲ مدیریت یاماها را برعهده گرفت.
  • نفر اول مسابقات Grand Prix motorcycle در سال ۱۹۶۶ کلاس ۵۰۰ سی سی در ژاپن
  • نفر اول مسابقات Grand Prix motorcycle در سال ۱۹۶۷ کلاس ۵۰۰ سی سی در ژاپن
  • نفر اول مسابقات Grand Prix motorcycle در سال ۱۹۶۸ کلاس ۳۵۰ و ۵۰۰ سی سی در ایتالیا
  • نفر اول مسابقات Grand Prix motorcycle در سال ۱۹۷۰ کلاس ۳۵۰ و ۵۰۰ سی سی در اسپانیا

سابقه خانوادگی آگوستینی پرافتخارترین قهرمان موتورسواری جهان

آگوستینی در خانواده ثروتمند برشیا متولد شد. او اوایل که علاقه خودش را کشف کرد، از ترس خشم پدرش مخفیانه در مسابقات شرکت می‌کرد اما با موفقیت‌هایی که کسب کرد آوازه شهرت او به گوش خانواده و پدرش هم رسید. او در سال ۱۹۶۳ در موتوسواری کلاس ۱۷۵ سی سی قهرمان شد. آگوستینی در لاور، برگامو بزرگ شد که پیش از موتورسواری علاقه زیادی به کوهنوردی داشت و همیشه به کوهنوری می‌رفت. وقتی در سال ۱۹۶۴ تیم مورینی به او پیشنهاد داد، او فورا تحت تاثیر این پیشنهاد قرار گرفت و در این تیم بلافاصله با MV Agusta مسابقه داد که در نتیجه مایک هیلوود استعداد او را کشف کرد و مربی آگوستینی شد. جیاکومو آگوستینی در سن ۲۳ سالگی اولین قهرمانی جهان را با اختلافی کم از دست داد اما پس از آن موفقیت‌های چشمگیری بدست آورد.

پر افتخارترین و برترین موتورسوار جهان آگوستینی در کنار والنتینو روسی

در تصویر بالا می‌توانید جیاکومو آگوستینی را در کنار والنتینو روسی مشاهده کنید که یکی دیگر از برترین قرمانان موتورسیکلت جهان است. اما از نظر آماری هیچ بحثی در این نیست که جیاکومو آگوستینی مجبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین قهرمانان موتور سیکلت است. آگوستینی در ۶۸ مسابقه و هفت قهرمانی جهانی پیروز شد و هیچ کدام از سوارکاران چنین سابقه درخشانی در مسابقات و قهرمانی‌ها ندارند.

در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه، سعی کردیم که پرافتخارترین و برترین قهرمان موتورسیکلت جهان، یعنی جیاکومو آگوستینی را به شما معرفی کنیم. جدا از جیاکومو آگوستینی، موتور سواران جوان زیادی هستند که کارنامه خوبی در موتورسواری دارند. از جمله آنها می‌توان به والنتینو روسی اشاره کرد که افتخارات زیادی را در سالهای گذشته در موتورسواری کسب کرده است، شما می‌توانید برای شناخت والنتینو روسی یه مقاله والنتینو روسی (Valentino Rossi) کیست؟ مراجعه نمایید. اگر علاقه زیادی به موتور سواری دارید و یا موتور دارید، بهترین استفاده را از آن ببرید و در صورتی که به کمک و یا مشاوره در زمینه قطعات موتور نیاز داشتید، تیم یدک تیمچه می‌تواند در اسرع وقت کمک‌رسان شما باشد.

سوالات متداول:

جیاکومو آگوستینی همچنان در تعداد قهرمانی در رتبه اول قرار دارد و سپس والنتینو روسی در تعقیب این شخص است.

لقب جیاکومو آگوستینی “قهرمان موتورسواری” است که هوادارانش آن را با این عنوان صدا میزدند.

این شخص عضو تیمهای اِم وی آگوستا (MV Agusta) و یاماها (Yamaha) بوده است.

جیاکومو آگوستینی در خانواده ثروتمند برشیا متولد شد.

  •  آگوستینی موفق به کسب ۱۵ عنوان قهرمانی در جهان شد و توانست هفت قهرمانی ۵۰۰ سیسی را به نام خود ثبت کند.
  •  آخرین قهرمانی آگوستینی در سال ۱۹۷۵ ثبت شد.
  • ·او در سال ۱۹۷۷ از شرکت در مسابقات کناره گیری کرد و پس از بازنشستگی، در سال ۱۹۸۲ مدیریت یاماها را برعهده گرفت.
  • نفر اول مسابقات Grand Prix motorcycle در سال ۱۹۶۶ کلاس ۵۰۰ سیسی در ژاپن
  • نفر اول مسابقات Grand Prix motorcycle در سال ۱۹۶۷ کلاس ۵۰۰ سیسی در ژاپن
  • نفر اول مسابقات Grand Prix motorcycle در سال ۱۹۶۸ کلاس ۳۵۰ و ۵۰۰ سیسی در ایتالیا
  • نفر اول مسابقات Grand Prix motorcycle در سال ۱۹۷۰ کلاس ۳۵۰ و ۵۰۰ سیسی در اسپانیا
منبع
global.yamaha-motor.com

1 دیدگاه

  1. حسین امیری

    من فکر میکردن بهترین موتورسوار دنیا روسی باشه!

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند