معرفی پیست‌های موتور سواری تهران

پیست‌های موتور سواری تهران و آشنایی با شرایط استفاده از این پیست‌ها

11:01۱

موتور سواری یکی از رشته‌هایی است که علاقه‌مندان به آن بسیار زیادی هستند. با توجه به این موضوع باید گفت که کوچه و خیابان جایی نیست که این افراد بتوانند با سرعت زیادی موتور را برانند و تجهیزات لازم برای ایمن بودن موتور سیکلت نیز نیاز است. بنابراین باید مکانی باشد که افراد به صورت آزادانه اقدام به راندن موتور سیکلت با سرعت و هیجام زیاد کنند. در تهران پیست‌هایی وجود دارد که با مراجعه به آن‌ها می‌توان اقدام به راندن موتور سیکلت کرد و هیچ محدودیتی نیز در آن‌ها وجود ندارد. نکته جالب به توجه درباره این پیست‌ها، شرایط ورود به آن‌ها است که در ادامه این مطلب از یدک تیمچه، فروشگاه لوازم یدکی موتور سیکلت می‌توانید با شرایط حضور در پیست‌های موتور سواری تهران آشنا شوید.

معرفی پیست‌های موتور سواری تهران

استان تهران در بخش‌های مرکز و حومه پیست‌هایی دارد که مناسب موتور سواری بود و روزانه افراد زیادی با موتورها خود به آنجا مراجعه می‌کنند. در صورتی که موتور سیکلتی در اختیار ندارید، هیچ جای نگرانی نخواهد بود، زیرا در برخی از این پیست‌ها، امکان اجاره کردن موتور سیکلت وجود دارد و با ارائه مدارک و مبلغی پول، می‌توانید، موتور سیکلت مورد نظر خود را دریافت کنید. توجه داشته باشید که در خسارت زدن به موتور سیکلت اجاره‌ای، هزینه‌ای را برای شما در بر ندارد، زیرا موتور سیکلت‌ها بیمه شده‌اند و شما نیز با ورود به آن ورزشگاه بیمه می‌شوید. در ادامه پیست‌های موتور سواری تهران را معرفی خواهیم کرد:

پیست موتور سواری کوهسار

همانطور که از نام این پیست پیداست، موتور سیکلت شما باید مخصوص کوه و کمر باشد تا بتوانید از سواری در این پیست لذت ببرید. این پیست در مناطق غرب تهران قرار دارد که بسیار زیبا بوده و مسیر سرراستی دارد. برای رسیدن به پیست کوهسار، در ابتدا باید خود را به شهر کوهسار، سپس به پارک جنگلی این شهر و به پیست برسانید. زمانی که وارد پارک جنگلی کوهسار می‌شوید، متوجه زیبایی طبیعت آن منطقه خواهید شد. اگر می‌خواهید تجربه یک موتور سواری خوب در یک پیست خاکی با چشم‌اندازهای فوق‌ العاده زیبا را داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که به این پیست مراجعه کنید.

پیست موتوروسواری کوهسار

قبل از اینکه موتور سواری را شروع کنید، در صورتی که برای اولین بار باشد که به این پیست مراجعه می‌کنید، آموزش‌های لازم و تخصصی موتور کراس توسط مسئول کمیته آموزش موتور کراس استان تهران، در اختیارتان قرار می‌گیرد و تجهیزات شما به خوبی بررسی می‌شود. در صورتی که تجهیزات لازم را نداشته باشید، موارد لازم را در اختیارتان قرار می‌گیرد. شرایط رانندگی در این پیست به این صورت است که نیازی به گواهینامه نخواهد بود و فقط سن شما باید بیشتر از ۶ سال باشد که با موتورهای مخصوص اجازه رانندگی خواهید داشت. این پیست برای موتور کراس و تریال مناسب است.

پیست موتور سواری صحرایی

مدل این پیست هم از نام آن پیداست و می‌توان گفت که یک پیست خاکی است که در شرق تهران قرار دارد. در این پیست علاوه بر موتور سیکلت، موتور چهار چرخ و دوچرخه نیز قابل راندن است و محدودیتی در آن وجود ندارد. در این پیست یک باشگاه نیز وجود دارد که می‌توانید برای دیدن آموزش‌های لازم در آنجا ثبت نام کنید. جاده این پیست دارای چندین تپه خاکی است که برای کراس سواران محیط استانداردی را به وجود می‌‌آورد. در اطراف این پیست دشت زیبایی وجود دارد و مکان‌هایی که برای موتور سواران خطرناک است، حصار کشیده شده تا خطرات جانی کمتر شوند.

در این پیست معمولا از موتورهای چهار چرخ استفاده می‌شود که برای افراد بی‌تجربه و مبتدی نیز وسیله بسیار امنی محسوب خواهد شد. با این نوع موتورها حرکات نمایشی زیادی قابل انجام است و می‌توانید با استفاده از تپه‌های موجود در پیست، حرکات را اجرا کنید. حال تصور کنید که با استفاده از موتور سیکلت وارد این پیست شوید؛ موتور سیکلت انعطاف بیشتری دارد که به رانندگان اجازه می‌دهد، حرکات متفاوت‌تری را به اجرا گذاشته و تجربه یک موتور سواری خوب را به دست آورند. شرایط ورود به این پیست موتور سواری، داشتن کیت کامل موتور سواری و داشتن حداقل ۱۳ سال سن است.

پیست موتور سواری آزادی

پیست موتور سواری آزادی در بین دیگر پیست‌ها از محبوبیت بالایی برخوردار است و به عنوان محل تمرین بسیاری از موتور سواران بزرگ کشور نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به این موضوع، می‌توان گفت که کیفیت ساخت جاده این پیست بالا است، زیرا موتورهای حرفه‌ای زیادی وارد این پیست می‌شوند. همچنین پیست آزادی جزو بزرگ‌ترین مجموعه‌های ورزشی ایران است که در مرکز این استان قرار دارد. این پیست دارای جایگاه‌های خاصی برای نشستن تماشاگران است که ظرفیت آن حدود ۱۵۰۰ نفر است. مساحت کلی این پیست حدود ۴۱ هزار و ۸۰۰ متر مربع است که بسیار پهناور بودن و دور آن نیز مکان‌هایی برای ارائه خدمات قرار داده شده است.

پیست موتورسواری و اتوموبیل رانی آزادی تهران

در این پیست مسابقات نیز برگزار می‌شود که از سراسر ایران و حتی از کشورها خارجی برای رقابت در این پیست به تهران آمده‌اند. پیست آزادی دارای یک خوابگاه است که حدود ۱۵۰ نفر ظرفیت دارد و هر چند صد متر، سرویس بهداشتی قرار داده شده است. علاوه بر پیست آسفالت، یک پیست خاکی نیز در مجموعه ورزشی آزادی قرار دارد که محل تمرینات و مسابقات رانندگان موتور کراس است. شرایط این پیست برای وارد شدن دارا بودن حداقل ۶ سال سن و داشتن کیت کامل موتور سواری و یک موتور مناسب برای پیست انتخابی است. در صورتی که موتور و کیت موتور سواری نداشتید، می‌توانید این اقلام را از آنجا تهیه کنید.

پیست موتور سواری تختی

پیست موتور سواری تختی، یکی از پیست‌هایی است که موتور سواران مختلفی مانند تریل، کراس، اندرو و تریال به آنجا مراجعه می‌کنند. این پیست در کنار باشگاه ورزشی تختی قرار دارد و به عنوان یکی از پیست‌های محبوب و با کیفیت تهران شناخته می‌شود. در این مجموعه، ۴ پیست وجود دارد که با موتورهای مخصوص اجاره وجود به آن‌ها، صادر می‌شود. یکی از ویژگی‌های پیست تختی، این است که امکان برگزاری انواع مسابقات در آن‌ها وجود دارد و به طور همزمان ۴ مسابقه در حال اجرا باشید. پیش از شروع موتور سواری و یا مسابقه، تذکرات ضروری به شما داده می‌شود که آموزش‌های نیز با آن همراه خواهد بود و همه‌ی نکات، توسط مربیان آموزشی بیان خواهد شد.

پیست موتور سواری تختی

از شرایط ورود پیست تختی می‌توان به داشتن حداقل ۷ سال سن و کامل بودن تجهیزات رانندگی اشاره کرد. با ورود به این پیست موتور سواری می‌توانید تجربه خوبی را از یک موتور سواری دلچسب به دست آورده و ۹۰ هیجان داشته باشید. در این پیست هم آقایان و هم بانوان می‌توانند استعداد و توانایی خود را به دیگر افراد نشان دهند. آقایان از جمعه تا چهارشنبه و بانوان فقط پنجشنبه‌ها می‌توانند در پیست تختی حضور داشته باشند. افرادی که یک بار به این پیست آمده‌اند، باز هم به این مکان مراجعه کرده‌اند، زیرا حس و حال خوبی را به آن‌ها منتقل کرده و تجربه هیجان‌انگیزی به دست آمده است.

پیست موتور سواری شهران

از دیگر پیست‌های موجود در تهران، می‌توان پیست شهران را هدف تفریح و خوشگذرانی با موتور سیکلت قرار داد. این پیست در ارتفاعات شمال غرب تهران قرار دارد و پارک جنگلی کوهسار نیز در آن منطقه است که علاوه بر موتور سواری در پیست شهران، می‌توانید به این پارک نیز سر بزنید. برای رسیدن به این پیست، باید مسیری را از جاده وسک طی کنید و منابع نفتی شهران را نیز پشت سر بگذارید تا به این پیست برسید. امکانات این پیست کمی محدود است، بنابراین سعی کنید تجهیز شده در پیست شهران حضور پیدا کنید.

آدرس‌ها و اطلاعات پیست‌های موتور سواری تهران

پیست‌های موتور سواری تهران را در بخش قبل معرفی کردیم که در مناطق مختلف تهران قرار دارند. در ادامه آدرس و اطلاعات مربوط به هر کدام را به شما می‌دهیم که در صورت نیاز، همراه خود داشته باشید.

  • آدرس و اطلاعات پیست کوهسار: شهران، کوهسار، مجموعه پارک جنگلی کوهسار، پیست کوهسار – تلفن تماسی برای مراجعه وجود ندارد.
  • آدرس و اطلاعات پیست صحرایی: ضلع شمالی اتوبان بابایی، خروجی شهرک امید پیست صحرایی – تلفنی تماسی برای مراجعه وجود ندارد.
  • آدرس و اطلاعات پیست آزادی: کیلومتر ۵ آزادراه تهران کرج، مجموعه ورزشی آزادی، پیست آزادی – شماره تماس برای مراجعه: ۰۲۱۴۴۰۱۶۴۱۷
  • آدرس و اطلاعات پیست تختی: تهران، بزرگراه بسیج شمال، بزرگراه هجرت، میدان شهید باکری، ورزشگاه تختی – شماره تماس برای مراجعه: ۰۹۰۲۲۱۱۱۲۹۲ – اینستاگرام پیست تختی: motor_cross_takhti@
  • آدرس و اطلاعات پیست شهران: شهران شمالی، بلوار شهران، بعد از منابع نفت شهران – شماره تماس برای مراجعه: ۰۲۱۴۴۷۳۴۸۷۰۲

موتور سیکلت‌های مجاز در پیست‌های موتور سواری تهران

همانطور که می‌دانید، رانندگی با برخی موتور سیکلت‌ها در خیابان‌ها ممنوع بوده و فقط در پیست امکان راندن آن‌ها وجود دارد. موتور سیکلت‌های مجاز در پیست‌های گفته شده با توجه به نوع آن‌ها است؛ یعنی اینکه موتور کراس فقط باید در پیست موتورهای کراس مورد استفاده قرار بگیرد و استفاده از آن‌ها در دیگر پیست‌ها مجاز نخواهد بود.

سوالات متداول

سوالات افراد درباره این پیست‌ها و موتورها بسیار زیادی بوده و تصمیم گرفتیم که در این بخش جواب مهم‌ترین سوالات کاربران را بدهیم.

اجاره موتورها در پیست‌های موتور سواری تهران چقدر است؟

معمولا اجاره موتورهای مینی ریس که سرعت محدود شده‌ای دارند و معمولا در مدل مینی جی پی ۱۵۰ سی سی اجاره داده می‌شوند، روزانه حدود ۱،۶۰۰،۰۰۰ تومان می‌باشد.

کیت مخصوص موتور سواران شامل چه چیزهای می‌شود؟

  1. موتورسیکلت (دارای لاستیک مناسب (۹۰%)، ترمز مناسب، بدون روغن ریزی، باک پر)
  2. کلاه فک ثابت دارای استاندارد DOT با قفل GP
  3. لباس چرمی موتورسواری یک تکه (اگر ۲ تکه باشد باید کاپشن و شلوار بهم زیپ شوند)
  4. دستکش چرمی موتورسواری پوشش کامل انگشتان و مچ
  5. بوت موتورسواری
  6. بیمه ورزشی

اگر در یک روز باران و برق ببارد، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

بعد از بررسی پیست توسط کارشناسان، با توجه به شرایط پیست، اعلام می‌شود که پیست قابل استفاده است و یا خیر.

از چند سالگی می‌توان شروع به موتور سواری در پیست‌ها کرد؟

از سن ۶ سالگی می‌توان اقدام به موتور سوار کرد و در برخی پیست‌ها با استفاده از موتورهای مخصوص کودکان، اجازه راندن موتور سیکلت داده می‌شود.

سخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه با شما کاربران گرامی همراه بودیم و پیست‌های موتور سواری تهران را معرفی کردیم. اگر قصد حضور در هر کدام از این پیست‌های را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که در ابتدا تجهیزات خود را کامل کرده و سپس در این پیست‌ها حضور پیدا کنید. همچنین سعی کنید که با موتور به سمت پیست حرکت نکنید، زیرا ممکن است از هیجان پیست کم شود. در برخی پیست‌ها، امکاناتی مانند موتور یا کیت‌های موتور سواری وجود ندارد، بنابراین بهتر است که همه تجهیزات لازم را با خود به همراه داشته باشیم.

منابع:

www.mehrnews.com

azadisportcomplex.com


1 دیدگاه

  1. امیرحسین

    اگر موتور خودمون نداشته باشیم پست در اختیار ما قرار میده؟

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند