دلایل خاموشی موتور در باران چیست؟

07:42۰

دلیل خاموشی موتور در باران چیست؟ این سوال برای افراد زیادی پیش آمده است که موتورشان در حین بارندگی و یا بعد از اینکه زیر باران بوده‌اند، دیگر روشن نشده است. به دلیل اینکه موتور سیکلت فضای پوشیده‌ای در بدنه برای محافظت از بسیاری از قطعات ندارد، احتمال دارد که پس از بارندگی، برخی از قطعات با مشکل روبرو شوند. همین امر نیز باعث می‌شود که در همان موقع موتور سیکلت خاموش شود و یا بعد از اینکه آن را خاموش می‌کنید، دیگر روشن نشود. در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه با ما همراه باشید تا دلایل خاموشی موتور در باران را با یکدیگر بررسی کنیم.

آیا رها کردن موتور باعث خاموشی موتور در باران می‌شود؟

باران را می‌توان دشمن چرخ دنده‌ها، لاستیک‌ها، ترمزها، و موتورسواران دانست. کسانی که موتور سیکلت علاقه دارند، عاشق شستن، صاف کردن، واکس زدن و نصب اکسسوری‌های این وسیله نقلیه هستند. همچنین هوایی که موتورسوارها به آن نیاز دارند، هوای خنک، گرمای آفتاب، آسمان نیمه ابری است که آرامش درونی ناشی از آن را موتورسواران بیشتر از هر شخص دیگری احساس می‌کنند.

اما مثل اینکه طبیعت برای ماجراجویی‌های ما برنامه‌های دیگری دارد. همانطور که می‌دانید پیش‌بینی آب و هوا به طور دقیق و با اطمینان غیرممکن است، اما تا ۸۰ درصد می‌توان گفت که قرار است چطور فردا را بگذرانیم.

بنابراین با توجه به وضعیت آب و هوا باید بدانید که موتور سیکلت خود را کجا پارک کنید یا اینکه چه اقداماتی را برای محافظت از آن انجام دهید. اگر در بیرون از خانه بودید و نتوانستید کاری برای خیس شدن موتور سیکلت خود انجام دهید، بهتر است که در سریع‌ترین زمان ممکن سرپناهی برای موتور پیدا کنید.

در خانه و حیاط نیز می‌توانید با کشیدن یک مشمای ۲ در ۲ متری، بر روی موتور سیکلت از خیس شدن آن جلوگیری کنید. پیشنهاد می‌کنیم که همچین مشمایی را برای مسافرت‌ها نیز به همراه داشته باشید.خاموشی موتور در باران

اگر به ظاهر موتور سیکلت باران بخورد، چه خواهد شد؟

به طور کلی، اگر موتور سیکلت تعمیر و نگهداری دوره‌ای را به طور مرتب تجربه کند، مشکلی وجود نخواهد داشت و خاموشی موتور در باران را نمی‌بینید. در زمان تولید موتور سیکلت‌ها، استانداردهایی برای بهبود عملکرد در آن‌ها قرار می‌گیرد که موتورها را در برابر پاشش آب مقاوم می‌سازد. ضد آب بودن موتورهای برای حفظ عملکرد درست در موقعیت‌های مختلف است و به طور کامل ضد آب نیست.

این شرایط شامل دمای سرد و گرم، محیط‌های تمیز و کثیف، آب و هوای خشک و مرطوب و دیگر موارد است. علاوه بر این، اجزای الکتریکی حیاتی که عملکرد موتور وابسته به آن‌ها است نیز تحت محافظت قرار می‌گیرند تا آسیبی به سطوح آسیب‌پذیر نرسد. همچنین با ضد آب کردن برخی بخش‌ها، مناطقی که می‌توانند آب را در خود نگه دارند نیز به حداقل می‌رسد.

برای اینکه بدانید موتور سیکلت شما به طور کامل ضد آب است، پیشنهاد می‌کنیم که در ابتدا موتور سیکلت را به مدت سی ثانیه با آب خیس کنید و یا آن را یک بار بشویید. بعد از اتمام شستشو این سوال را از خود بپرسید که آیا موتور سیکلت در حالت عادی کار می‌کند؟

آیا چراغ‌های راهنما، چراغ‌های جلو، عقب و چراغ‌های ترمز هنوز به طور کامل کار می‌کنند؟ آیا خطای در عملکرد موتور وجود دارد یا چراغ چک موتور سیکلت روشن است؟ اگر هیچ یک از این مشکلات برایتان رخ نداده، به احتمال زیادی موتور سیکلت‌تان در مقابل آب مقاوم است.

دلایل خاموشی موتور در باراناگر موتور زیر باران باشد، زنگ می‌زند؟

همانطور که گفتیم، موتور سیکلت‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که در برابر آب و هوا گرم و سرد مقاوم باشند تا شما خاموشی موتور در باران را تجربه نکنید، اما در واقع به طور کامل در برابر آب و هوا مقاوم نیستند. اگر از موتور سیکلت به خوبی نگهداری شده باشد، عملکرد فنی حفظ شده و فقط ممکن است که از نظر زیبایی آسیب ببیند.

البته هر چیزی که از فلز ساخته شده، می‌توانند زنگ بزند و اگر به طور مداوم در معرض رطوبت و بدون نگهداری و محافظت مناسب قرار بگیرند، قطعا زنگ خواهد زد. موتور سیکلت‌ها با مواد و روکش‌های مختلفی ساخته می‌شوند که از آن‌ها می‌توان به فولاد رنگ شده، آلومینیوم و کروم اشاره کرد.

اگر مکرر را زیر باران سوار موتور سیکلت می‌شوید، پیشنهاد می‌کنیم که موتور سیکلت خود را به مراتب بشویید و به طور مرتب از محافظ روی سطوح آسیب پذیر استفاده کنید. سطوح بدون رنگ مانند آلومینیوم برس خورده و صیقلی جزو آسیب پذیرترین سطوح هستند.

بعد از موتور سواری در باران، چه کار کنیم؟

اگر خاموشی موتور در باران را ندیده باشید، قطعا دیدید که موتور سواری در باران همه چیز را خیس و کثیف می‌کند. مطمئنا، بارانی که از آسمان می‌بارد، ممکن است تمیز باشد، اما جاده‌های خاکی یا جاده‌های آسفالتی که در شرایط خوبی هستند، مقدار کمی خاک، باقی مانده روغن و سایر عناصر را بر روی خود دارند که موتور سیکلت‌تان را در کمترین زمان ممکن، کثیف می‌کند.

خشک کردن موتور سیکلت بعد از هر سواری ممکن است که کمی خسته‌ کننده باشد یا شما تنبلی کنید، اما پیشنهاد می‌کنیم که حتما برای حفظ زیبایی موتور نیز این کار را انجام دهید. برخی از لکه‌ها که ممکن است در سریع‌ترین زمان ممکن خشک شود که پیشنهاد می‌کنیم هر لکه را در سریع‌ترین زمان ممکن تمیز کنید.

اگر نتوانستید که در آن لحظه لکه را پاک کنید، پیشنهاد می‌کنیم که بعدا با فشار آب شلنگ و تا آنجا که ممکن است، آلودگی را فقط با قدرت آب از بین ببرید. سپس با استفاده از یک صابون و دستکش یا سایر دستگاه های تمیز کننده، موتور سیکلت را همانطور که می‌خواهید تمیز کنید. صابون‌هایی هستند که مخصوص موتور سیکلت و خودرو هستند که برای روان‌کاری سطح، از بین بردن ذرات کثیف و آلودگی جاده از روی رنگ موتور سیکلت طراحی شده‌اند که موجب افزایش مقاومت در برابر خط و خش نیز می‌شوند.

اگر بعد از یک موتور سواری در باران بلافاصله به آب دسترسی ندارید، اشکالی ندارد که موتور سیکلت را برای مدت کوتاهی (یک یا دو روز) کثیف نگه دارید. به محض اینکه توانستید، موتور سیکلت را کاملا تمیز کنید تا زمان ایجاد زنگ زدگی یا خوردگی به حداقل برسد. بهتر است موتور سیکلت را نیز با صابون بشویید تا خوب تمیز شود و سپس آن را با یک دستمال نرم خشک کنید تا هیچ لکه‌ای بر روی آن باقی نماند.

موتور سواری در بارانسخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه با شما کاربران گرامی همراه بودیم و سعی کردیم که دلایل خاموشی موتور در باران را بگوییم. یکی دیگر از قسمت های کلیدی موتور سیکلت که باید روی آن تمرکز کرد، زنجیر است. زنجیرها به روغن کاری منظم نیاز دارند تا به صورت آزاد و انعطاف پذیر به کار خود ادامه دهند. این کار باعث می‌شود که موتور سیکلت با ثبات و ایمنی بیشتر در جاده رانده شود. هر زمان که موتور سیکلت را در زیر باران سوار می‌شوید، لایه‌ای از روغن آن از بین می‌رود و در صورت رسیدگی نکردن به این موضوع زنجیر را رسوب می‌گیرد که با اختلال در عملکرد موتور نیز همراه خواهد بود. اگر قصد خرید موتور سیکلت و یا فروش موتور سیکلت را دارید، از بخش آگهی می‌توانید، موتور سیکلت خود را برای فروش بگذارید و یا موتور مورد نظر خود را بفروشید.

 

منبع: canadiangearhead


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند