دلیل روشن نشدن موتورسیکلت

دلایل روشن نشدن موتور سیکلت، نحوه تشخیص و راه حل‌های آن

11:00۱۲۷

حتما برای شما هم پیش آمده که خودتان را برای موتورسواری آماده کرده باشید اما موتور شما روشن نشده باشد. این خرابی قطعا باعث دلسرد شدن شما از روشن نشدن موتور سیکلت می‌شود، اما نیازی به نگرانی نیست، زیرا هر مشکلی، راه‌حلی دارد. گاهی اوقات اشتباهات خودمان می‌توانند دلیل اصلی روشن نشدن موتور سیکلت باشند. شاید شما هم از روشن نشدن موتور سیکلت‌تان بترسید، اما جای هیچ نگرانی نیست چون در این مقاله از وبسایت یدک تیمچه قصد داریم شما را با دلایل روشن نشدن موتور سیکلت و راه حل‌های آن آشنا کنیم. در ادامه به معرفی ۱۲ دلیل روشن نشدن موتور سیکلت می‌‌پردازیم و برای هر یک از این دلایل راه حل‌هایی ارائه می‌دهیم. با  یدک تیمچه، مرکز فروش قطعات یدکی موتور سیکلت  همراه باشید.

روشن نشدن موتور سیکلت و دلایل آن

باتری ضعیف یا خوابیدن باتری و روشن نشدن موتور سیکلت

باتری مهم‌ترین بخش موتور سیکلت شماست که چرخه حرکت موتور سیکلت را کنترل می‌کند. موتور سیکلت‌هایی که استارت الکتریکی دارند، استارت خوردن موتور کاملا به باتری وابسته است. فقط در صورتی که باتری شارژ کافی داشته باشد، می‌توانید استارت بزنید و موتور را روشن کنید و در غیر این صورت نمی‌توانید موتور را روشن کنید. برخی از نشانه‌های ضعیف بودن باتری این است که وقتی چراغ‌های موتور را روشن می‌کنید، چراغ درست کار نمی‌کنند. باتری ضعیف یا خوابیدن باتری یکی از متداول‌ترین مشکلاتی است که در ادامه روش تشخیص و راه حل رفع آن ذکر شده است. مولتی متر را روی جریان ۲۰ ولت تنظیم کنید. حالا لیدهای جداگانه را روی دو پایه باتری قرار دهید. اگر منفی بود باید لیدها را تغییر دهید و اگر عدد آن ۱۲ یا نزدیک ۱۲ بود، باتری را شارژ کنید و دوباره استارت بزنید. اگر عدد آن ۹ یا پایین‌تر بود، باتری بسیار ضعیف شده و قابل استفاده نیست که یکی از راه‌کارها، خرید باطری جدید است.

نداشتن بنزین

وقتی بنزین موتور کم می‌شود، تشخیص مقدار بنزین برای موتور سیکلت سخت می‌شود و شاید به همین دلیل اصلا روشن نشود. شما می‌توانید با استفاده از چند تکنیک ابتدایی مقدار سوخت موتور را چک کنید. ساده‌ترین راه این است که موتور سیکلت خود را به آرامی تکان دهید و با دقت گوش کنید تا در صورت وجود بنزین در باک موتور سیکلت، صدای تکان خوردن آن را بشنوید. همچنین شما می‌توانید با استفاده از چراغ قوه تلفن همراه‌تان به داخل باک نگاهی بیندازید. این مشکل راحت‌ترین راه حل را دارد، شما می‌توانید با ریختن کمی بنزین در باک مشکل را حل کنید و به مسیرتان ادامه دهید.

مسدود شدن دریچه مخزن سوخت

در مخزن موتور سیکلت شما، دریچه‌ای قرار دارد که سوخت را به سیستم داخلی موتور منتقل می‌کند. زمانی که این دریچه مسدود شود، یه سیستم سوخت نمی‌رسد و در نتیجه موتور روشن نمی‌شود. شما می‌توانید برای رفع این مشکل، دریچه را با یک سیم یا سنجاق بسیار نازک باز کنید.

درست کار نکردن کلاچ

شما باید برای روشن شدن موتور سیکلت، کلاچ را به خوبی فشار دهید. اما گاهی ممکن است کلاچ درست کار نکند و مشکل ساز شود. در چنین شرایطی، کلاچ را رها کنید و بعد دوباره سعی کنید.

مسدود شدن اگزوز

همچنین مسدود شدن خروجی اگزوز می‌تواند یکی از دلایل روشن نشدن موتور سیکلت باشد. شاید یکی از همسایه‌ها یا دوستان برای شوخی مثلا توپی را در اگزوز شما قرار داده باشد. بنابراین برای رفع این مشکل باید اگزوز را چک کنید و هر چیز اضافه را از آن خارج کنید.

شل شدن سیم شمع موتور سیکلت

شل شدن سیم شمع موتور سیکلت مشکل جدیدی برای موتورسواران حرفه‌ای نیست که شما برای سفت کردن آن به مکانیک نیاز ندارید. فقط شمع موتور را قطع و مجدد وصل کنید؛ بعد دوباره استارت بزنید.

نحوه تمیز کردن یا تعویض سوپاپ‌ها و اسپارک پلاگ‌ها

برای تمیز کردن یا تعویض سوپاپ‌ها و اسپارک پلاگ‌ها می‌توانید به شرح زیر عمل کنید:

تمیز کردن سوپاپ‌ها:
۱. ابتدا سیلندرها را باز کنید تا به سوپاپ‌ها دسترسی داشته باشید.
۲. سوپاپ‌ها را با دقت خارج کنید. به یاد داشته باشید که هر سوپاپ در کدام سیلندر بوده است.
۳. سوپاپ‌ها را با مواد تمیز کننده یا پاک‌کننده و یک برس نرم تمیز کنید. مطمئن شوید که کربن و روغن از روی سوپاپ‌ها و لاستیک‌ها کاملا از بین رفته‌اند.
۴. سپس سوپاپ‌ها را با دقت به محل خود برگردانید و درصورت نیاز سیلندرها را به حالت اولیه برگردانید.

تعویض اسپارک پلاگ‌ها:
۱. ابتدا مطمئن شوید که موتور سرد است، تا از خطر برخورد با قطره‌های آب یا روغن جلوگیری کنید.
۲. با استفاده از یک بازوی پلاگ‌، پلاگ‌ها را با دقت باز کنید و از سوکت پلاگ‌ها خارج کنید.
۳. اسپارک پلاگ قدیمی را با یک پلاگ جدید با همان مشخصات و شماره قطعه جایگزین کنید.
۴. پلاگ جدید را با دست به شدت نگرفته و با دقت به محل خود محکم کنید.

لطفاً به دقت کارهای تعمیر و نگهداری موتور سیکلت را انجام دهید یا به یک تعمیرکار ماهر مراجعه کنید، تا از ایجاد هرگونه آسیب به موتور جلوگیری شود.

مشکل فیوز موتور

وقتی شما استارت می‌زنید که موتور سیکلت روشن شود، موتور کاملا طبیعی به نظر می‌رسد اما هر چقدر استارت می‌زنید، موتور روشن نمی‌شود. اگر مشکل از فیوز باشد، هر چقدر تلاش کنید موتور روشن نمی‌شود چون فیوز نمی‌تواند به شمع جرقه ارسال کند. هر موتور یک فیوز اصلی ۳۰ تا ۵۰ آمپری دارد که باید آن را چک کنید. شما می‌توانید فیوز را تعمیر یا تعویض کنید.

هوای سرد و روشن نشدن موتور سیکلت

این مورد فقط برای موتور سیکلات‌هایی که کاربراتور دارند، صدق می‌کند و معمولا روی موتور سیکلت‌هایی که سیستم تزریق سوخت دارند تاثیری ندارد. اگر علت روشن نشدن موتور هوای سرد باشد، صدای چرخش موتور از حالت عادی کندتر به نظر می‌رسد. وقتی بنزین در هوای سرد با هوا ترکیب می‌شود، به درستی تبخیر نمی‌شود و احتراق رخ نمی‌دهد. در صورت ممکن برای رفع این مشکل، موتور سیکلت‌تان را داخل پارکینگ یا گاراژ ببرید، بخاری را به برق بزنید و ۲۰ دقیقه روی موتور و کاربراتور قراردهید. این کار موتور را کامل گرم نمی‌کند اما در مدتی کوتاه روشن می‌شود.

مسدود شدن انژکتور

وقتی شما استارت بزنید، موتور شروع به کار می‌کند اما گاهی ممکن است چون جرقه نزده موتور کار نکند. اگر درست جرقه بزند و در مخزن سوخت کافی باشد، به احتمال زیاد انژکتور مسدود شده است. همچنین شما می‌توانید به صورت دستی انژکتور را بررسی کنید و اگر خیلی کثیف بود، آن را تمیز یا تعویض کنید. شما می‌توانید برای تمیز کردن انژکتور از محلو‌ل‌های مخصوص و ابزارهای پاک کننده استفاده کنید اما چون بطور کلی انژکتوز قیمت بالایی ندارد، شما می‌توانید به جای خرید محلول یا ابزار پاک کننده، انژکتور نو بخرید.

ترک برداشتن سیم پیچی و روشن نشدن موتور سیکلت

هرچند علائم ترک برداشتن سیم پیچی موتور سیکلت مثل بقیه موارد است اما یک نشانه وجود دارد که بطور قطعی نشان دهنده ترک برداشتن سیم پیچی موتور سیکلت است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که با چشم بررسی کنید. سیم‌های شمع را خم کنید و حرکت دهید. توجه کنید هیچ گونه ترک یا شکافی روی سیم نباشد. اگر وقتی موتور روشن است به سیم ترک خورده دست بزنید، این کار می‌تواند فوق‌العاده خطرناک باشد و دچار برق گرفتگی یا سوختگی شدید شوید. این ترک خوردگی سیم‌ها می‌تواند بخاطر گرمای شدید هوا باشد که شما می‌توانید با تعویض سیم، مشکل را حل کنید. اگر متوجه شکننده شدن یک سیم شدید، بهتر است کل سیم پیچی را تعویض کنید چون احتمالا به زودی ترک خواهد خورد.

گیرپاچ کردن موتور

گیرپاچ کردن موتور می‌تواند یکی دیگر از دلایل روشن نشدن موتور باشد. اولین و رایج‌ترین دلیل گیرپاچ کردن موتور می‌تواند به دلیل کمبود روغن موتور باشد. دومین دلیل می‌تواند بخاطر روغن کثیف یا قدیمی باشد. سومین دلیل شایع می‌تواند بخاطر زنگ زدگی دیواره‌های سیلندر باشد. روش‌های زیادی برای حل مشکل گیرپاچ موتور وجود دارد، اما شما با تعمیر موتور آشنا نیستید بهتر است برای پیدا کردن راه حل به مکانیکی مراجعه کنید. تعمیر یک موتور گیرپاچ کرده می‌تواند نسبت به شدت آن سخت باشد و مشکلات بدتری را در پی داشته باشد. بنابراین سعی کنید در خرید روغن موتور مناسب برای موتور سیکلت، دقت بیشتری داشته باشید.

نقش سیستم الکتریکی موتور سیکلت در روشن نشدن آن

سیستم الکتریکی در موتور سیکلت نقش بسیار حیاتی و مهمی در روشن نشدن و کارکرد درست آن دارد. این سیستم شامل مجموعه‌ای از قطعات الکتریکی است که با همکاری هم کار می‌کنند. نقش‌های اصلی سیستم الکتریکی در روشن نشدن موتور سیکلت به شرح زیر است:

۱. باتری: باتری نقش منبع اصلی تغذیه برق را ایفا می‌کند. این باتری مسئول تامین برق برای قطعات الکتریکی مانند کنترلر‌ها، سیستم روشنایی، سیستم‌های امنیتی و سیستم اشتعال موتور است.

۲. استارتر: سیستم استارتر برای راه‌اندازی اولیه موتور استفاده می‌شود. این سیستم با ارسال برق از باتری به موتور و چرخاندن شافت موتور به‌صورت الکتریکی، موتور را روشن می‌کند.

۳. اسپارک پلاگ‌ها: اسپارک پلاگ‌ها مسئول ایجاد جرقه‌های الکتریکی در مخلوط سوخت و هوا در سیلندرها هستند. این جرقه‌ها باعث اشتعال سوخت و آغاز عملکرد موتور می‌شوند.

۴. سیستم اشتعال: سیستم اشتعال مسئول تنظیم زمان اشتعال موتور است. این سیستم با دقت زمان اشتعال را کنترل می‌کند تا سوخت در زمان مناسب به سیلندرها تزریق شود و موتور به‌صورت صحیح کار کند.

۵. سیستم روشنایی: سیستم روشنایی مسئول روشن شدن چراغ‌ها و نشانگرها در موتور سیکلت است. این سیستم شامل چراغ‌های جلو، دم‌نورها، نشانگرها و توقف‌ها است که نقش مهمی در اطمینان و ایمنی سواری دارد.

هر یک از این قطعات الکتریکی، به صورت هماهنگ با یکدیگر، برای روشن شدن موتور سیکلت و اجرای صحیح آن بسیار حیاتی هستند. اگر هر یک از این قطعات مشکل داشته باشند، ممکن است موتور روشن نشود یا به‌صورت مناسب کار نکند. لذا نگهداری و تعمیرات منظم سیستم الکتریکی موتور سیکلت، از اهمیت بالایی برخوردار است.

سخن پایانی

در این مقاله از وبسایت یدک تیمچه ۱۲ دلیل برای روشن نشدن موتور سیکلت معرفی کردیم که شما می‌توانید با آگاهی از آنها مشکل موتور سیکلت‌تان را به تنهایی رفع کنید. در صورتی که در این مورد سوالی داشتید، می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت خدمات مورد نیازتان را دریافت کنید. همچنین تیم یدک تیمچه نماینده فروشنده انواع محصولات یدکی موتور سیکلت بوده که می‌توانید انواع وسایل یدکی موتور را آنلاین تهیه کنید و در اسرع وقت تحویل بگیرید.

منبع
rediff.com

127 Comments

  1. علی

    سلام
    من طرح کلیک کبیر ۱۷۰ تازه خریدم
    موتور خاموش شد و هر چی استارت زدم روشن نشد
    دلیلش چیه
    ممنونم
    و این موتور رو سرعت بالا ایا موتورشرحساسه یا خیر ؟؟؟

  1. بهروز

    سلام من ایروکس طرح دارم بردم کارواش ریموتش از کار افتاده چیکار کنم ؟

  1. پژمان

    درود خسته نباشید na 180 دارم با گرفتن کلاچ استارت میخوره ولی همینطوری استارت میزنی نمیخوره مشکل از کجاست ؟؟

  1. علیرضازمانی

    سلام من یک موتور طرح کلیک دارم شستم بعد رفتم روشن کنم برق توی کیلومتر نمی اید وروشن نمی شود حتی با هندل هم روشن نمی شود چکار کنم ۰۹۱۳*****۹۲

      1. امیر

        باید هندل نزنی بزاری جلو آفتاب چون داخل هواکش یا شمع آب رفته بای صبور باشی

  1. محمدعلی رستمی

    سلام خسته نباشید من یاماها ار اس دارم و
    صبح که میخام برم سر کار روشن نمیشه برای شمع برق میاد و بنزین هم میاد یعنی مشکل از کجا هست؟؟
    ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

  1. امیر

    سلام من موتور هندا کلیک ۱۵۰ سی‌سی دارم مشکلی که الان داره وقتی میخام موتور روشن کنم کلاج میگیریم دکمه استارت که میزنم برق موتور کلا میپره و دیگه به سختی روشن میشه قبلا کم تر اینجوری میشد الان دیگه حتی روشن نمیشه نمیدونم مشکل چیه ممنون میشم راهنماییم کنید .

      1. سام زارع (ادمین)

        سلام امیر جان، این مشکل نیاز به بررسی دقیق داره، حتما به نمایندگی یا تعمیرکار حرفه‌ای مراجعه کنید.

  1. فراز

    سلام ی هندا ۱۲۵ دارم دیروز سیم شمع اوفتاد دوباره ام سیم شمع رو گذاشتم ولی روشن نشد رفتم کیش ی متور ساز گفت بوبینت خرابه برق نمیرسه به متورت ولی یکم دستکاریش کردم درست شد ولی بازم خاموش میکنه مشکل از چیه ممنون میشم راهنمایی کنید با تشکر

  1. پارسا15

    من یک موتور مینی کراس ۷۰دارم درحال رانندگی باهش بدوم که یهو خاموش شد و هرچی هندل زدم روشن نشد در مخزن باک هم به اندازه کافی سوخت هست اما روشن نمیشه
    خواهشاً میشه بگی که چیکار کنم

  1. مجید

    سلام موتور cf150 دارم وقتی موتور سرده روشن میشه یه بار روشن کردی انجین داغ شد خاموش کردی دیگه بااستارت روشن نمیشه ولی با کوچکترین هل روشن میشه.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید عیبش چیه؟

  1. رسول اغشتع

    سلام موتوربنلی ۱۸۰sدارم بنرین معمولی کارمیکرد وتخلیه کردم بنزین سوپرزدم دوچاره نشد ازکارافتاد وهرچی استارت زدم روشن نشد ممکنه بگین علتش چی میتونه باشه ممنون میشم

  1. حامد

    سلام موتور من طرح کلیک۱۵۰سی سی هست داشتم میرفتم یهو ریپ زد و بعد چندثانیه خاموش شد هرکاری کردم روشن نشد روغن داره.بنزین داره داخل کاربرات هم بنزین میاد .کاربرات رو تمیز کردم.شمع نو خریدم . برق به سر شمع میرسه با ی باطری قوی تر هم تست کردم فقط استارات میخوره روشن نمیشه که نمیشه .بنزین یکم ریختم داخلی جای شمع .بعد شمع هم بستم ولی روشن نشد برق هم قوی هست///هندلش خرابه که باهاش تست کنم البته اونم سالم بود بازم فکر کنم روشن نشه.اگه کسی بلده ممنون میشم راهنمایی کنه

      1. حسن

        سلام پیج هوا کاربراتت شل شده

      1. رشید

        موتورت سوپاپ زده

  1. صادقی

    سلام
    موتور کاربراتی دارم چند روز خوبه یه دفعه هر کاریش میکنیم رو شن نمیشه دو روز میذارمش کنار دوباره روشن میشه

  1. میلاد

    سلام موتور گلکسی sym j200 دارم موتورم نو هستش ۳۰۰ کیلومتر کار کرده بنزین هم داره استارت میخوره ولی روشن نمیشه

  1. سبحان بابای

    سلام بنلی ۱۸۰sدارم استارت می خورد روشن نمی شود چه کار کنم

      1. سام زارع (ادمین)

        سلام سبحان جان. اول سیم کشی، رو بررسی کنید، سپس سیستم سوخت رسانی رو چک کنید.

  1. محمد

    سلام من یک موتور تریل gy دارم با هندل موتور روشن میشه ولی با استارت روشن نمیشه موتور استارتش سالمه اون دوتا چرخ دنده هم سالم هسن یعنی مشکل از داخل اینجین میتونه باشه؟؟؟ چون استارت تو خالی میچرخه..

      1. سام زارع (ادمین)

        سلام محمد جان. بهتره که سیم کشی استارت رو چک کنید.

          1. امیرحسین

            سلام ادمین خوبی میگم متور من ۱۲۵ تو راه داشتم تقریبا ۹۰ تا میومدم که یهو خاموش شد بعد زد اون رابط سرسیلند کاربرات رو هم پاره کرد اونو عوض کردم الان هندلش هم خیلی زیاد نرم شده ولی گاز رو نگه میدارم هندل هم میزنم اصلا صدا نشون نمیده از چیشه

  1. محمد

    سلام من یه موتور انژکتوری دارم روشن نمیشه ولی صفحه کیلومترش روشن میشه

      1. شهریار

        😍👏👏👏👏👏👏

  1. علی

    نناتن

  1. رضا خلیلی

    سلام موتور سیکلت پاژنگ ۱۵۰ سی سی دارم مدل ۹۵
    برق تا کیلومتر میاد همه چیش رسیدع..ولی بعضی وقتا برق ب شمع نمیرسه ینی موقع هندل زدن جرقه نمیزنه ..چراغا و کیلومتر همه روشن میشه اما روشن نمشه ..با استارت رو فرمون هم استارت میخوره اما روشن نمشه..یکی خواهشا بم زود کمک کنه چون وسط جاده بین شهری ام و کسی نیس ب دادم برسه

  1. سبحان کارگر

    سلام
    من یه موتور کایتی دسته دوم دارم روشن میشه ولی وقتی گاز رو ول میکنم سریع خاموش میشه
    چیکار باید بکنم؟

      1. سام زارع

        با سلام. لوله کشی ها رو بررسی کنید و ببینید که گرفتگی وجود نداشته باشه.

      1. دانیال

        سلام داداش لابد سلوش پایینه زیادش کن

  1. اشکان

    سلام،دوهفته ست موتور۲۰۰لیفان خریدم مدل۹۵ حالا هرچی هندل میزنم روشن نمیشه با استارتم روشن نمیشه،بردمش دینام برقش رو عوض کردم ،فردا صبحش دوباره روشن نشد
    روغنش رو هم عوض کردم فیوزش هم مشکلی نداشت بابا غلط کردم موتور خریدم ای خداااااا

      1. مهدی

        سلام داداش
        داداش اول ترانزیستورشو بررسی کن اگه سالم بود برو کوئل رو هم بررسی کن اگه این دوتا سالم بودن
        به بوبئن هم نگاه کن ۵۰%شاید از بوبئن باشه اگه این سه تا اوکی بود به سیمکشی هاش نگاه کن شاید ۲یا۳تا سیم ذوب شده به هم چسبیده شده آن هارا ازهم جدا کن و لنت بپیچ حل شه

  1. محمد حسین

    سلام
    من یه لاکی ۱۸۵ دارم. قبلا هم یه آپاچی ۱۸۰ داشتم این ایراد رو‌در هر دو‌ دیدم…اگه میشه برای رفعش راهنماییم کنید.
    وقتی با دنده ۲ در حال حرکتی… مثلا سرپایینی داری میری، کلاچ رو نگه میداری و گازو ول میکنی… موتور تو دنده س ولی شما با گرفتن کلاچ‌ حالت خلاص بهش میدی… بعد مثلا میرسی به سرعت گیر میخوای با رها کردن آروم کلاچ سرعت موتورو بگیری… اینجا دقیقا جاییه که کلاچ زیر دستت پله پله میکنه و‌ یه صدای تقه تقه ی تند شبیه مسلسل ولی با صدای کم حس میکنی. این دلیلش چیه؟

  1. جفلی

    سلام من خودم با کمک یکی از دوستام موتورمو باز کردیم الان که بستیم برق تا شمع میاد ولی روشن نمیش همه کارم درست انجام دادم

      1. ارشیا

        ممکنه بوبینه موتورت باشه که کارش رسانای برق تو موتوره , ببرید موتور سازی چک کنه حتما احتمال خیلی قوی همون بوبینشه

          1. علی تتو

            سلام موتور یاماها ۱۲۵ ژاپنی اهرم ۴ دنده هم بالا میخوره خیلی پرشتاب کله خرابه ولی سخت هندل میخوره مخصوصا صبح ها میخوام روشن کنم دادم موتور سازی بوبین پلاتین هم عوض کردم ولی بی فایده بود
            یکی هم اینکه چراغ جلو خیلی ضعیفه من اومدم از چراغ جلو ب خطر عقب سیم کشیدم جلو خیلی ضعیف شد راه دیگه ایی وجود داره نور جلو رو قوی کنم خیلی ضعیفه

  1. رضا زردکوهی

    سلام من موتور KLD دارم طرح باکسر هست صفر هریدم. امروز میخاستم تلق ببندم واسش ، گیره ها و بست هاشو روی فرمون بستم که میله های تلقو روش نصب کنم اما حواسم نبوده و بست هارو رو سیم هایی بستم که رو فرمون نصب بود و با سفت کردن بست عا اون سیم ها له شد و به رشته سیم رسید ینی اخت شد. حالا موتور روشن نمیشه.
    ایا درست میشه میشه موتور یا باید قیدشو بزنم

      1. امین

        سلام منم موتور من ۱۵۰ سی سی هندا است باطری تازه خریدم ولی یک ۲ ساعتی هست که موتور روشن بوده داشته کار میکردم باهاش بعد که خاموش کردم استارت کنم استارت میزنه خوب هم میزنه ‌ولی استارت خود به خود ضعیف. میشه به نظر شما از چیه ؟؟؟؟؟؟

  1. محمد

    سلام من دیروز موتور م خوب استارت می‌خورد
    اما امروز اصلا استارت نمیخوره

  1. Yones

    با سلام موتور۱۲۵ احسان صفر گرفتم دوسه ماهه دستمه هرچی هندل میزنم روشن نمیسه برقش سر شعم هم میاد چراغو همه چیشم روشن میشه مشکل از چیه؟؟؟؟

  1. ابراهیم

    اگه با هندل روشن میشه ولی با استارت روشن نمیشه از بوبین برقشه

      1. میثم

        از منم همین جوره

  1. امید

    موتورسکلت بنده روغن نداشت سرعت بالا صدای امد خاموش شد نگاه کردم روغن نداشت روغن داخلش کردم دل میزنه واسه روشن شدن اما روشن نمیشه

  1. محمد

    موتور برف تا کویل میاده از کویل به شمع نمیاده مشکلش چیشه

      1. علی

        کویل خرابه

  1. علی

    سلام‌متور‌روشن‌میشه‌امامیخوای‌بزنی‌توی‌دنده‌‌حرکت‌نمیکنه‌ولی‌بایک‌استارت‌روشن‌میشه ‌ولی‌حرکت‌نمیکنه ‌مشکلش‌ازچیه

      1. reyham

        مشکل موتور سیکلت شما نیاز به بررسی تخصصی داره، حتما به مکانیکی مراجعه کنید.

  1. پیمان

    سلام یه کلیک دارم ۳۰تا به بالا ریپ میزد فک کردم از باتریش باشه باتری نو هم گرفتم ولی الانم استارت میخوره ولی روشن نمیشه بعضیا میگن ریپ میزده احتمالا از سوختشه کلیک از کجا راه سوختشو باید باز کردد؟

      1. ابوالفضل

        سلام موتور منم همینطوری شد روشن نشد

  1. یاسین

    سلام موتور انژکتور ۱۲۵ دارم برق میرسونه همه چی ولی روشن نمیشه مشکل چیه

      1. شهاب

        من دیروز متور با آب خالی شستم الان کلید استارت از کار افتاده
        لطفا به من الان چیکار کنم

      1. Yones

        داداش باسه منم اینطوره راهی باسش پیدا کردی هنوز؟

          1. حمید

            سلام ،بنلی ۱۵۰ دارم ، صبح که روشن میکنم حرکت میکنم موتور گاز نمیخوره خفه کار میکنه تا جایی که خاموش میشه ،، بعضی وقتا هم حین حرکت خلاص میکنم خاموش میشه ،باطریشم سالمه

            از چی میتونه باشه

  1. مرتضی رضایی

    سلام
    یه موتور تریل کویر str
    هندل که میزنم انسه میزنه و خاموش میشه

  1. اب

    ی موتور سیکلت جترو مینی ۱۱۰ دارم شمش رو تمیز میکنم روشن میشه وبعد خواموش کاربراتور هم کار میکنه سر سیلندر فنر موتور نگاه کردم شل نشدن شمش هم نو هست جرقه میزنه از چی هست

      1. reyham

        مشکل موتور سیکلت از یک قطعه نیست و چند قطعه با هم درگیر هستند، پیشنهاد میشه که سریعا به تعمیرگاه مراجعه کنید

      1. دانیال

        من یک موتور چهار چرخ دارم و امروز هرچی استارت زدم روشن نشود باتری سالم وبنزین داشت میشه توزی بدید

          1. وحید

            سلام ایرادشو پیدا کردی به منم بگو

  1. علیرضا

    سلام یک موتور ۲۰۰دارم تیزپرتوس امروز باطری خراب شده بود اومدم قطبای باطری رو درست کردم هرچی استارت و هندل میزنم روشن نمیشه یک راهنمایی بکنید ممنون

          1. پیمان

            سلام،قربان یه کلیک دارم روشن نمیشد باتری نو گرفتم الانم استارت میخوره ولی روشن نمیشه قبلنم ۳۰ تا به بالا ریپ میزد احتمالا از سوختشه چطوری و از کجا مسدود شده؟؟

  1. امیرعلی

    سلام
    موتور۲۰۰
    ۵هکتور
    یک هفته هست روشن نکردیم
    الان میخوایم روشن کنیم هرچی استارد
    هندل میزنیم روشن نمیشه از چی هست

      1. reyham

        باتری موتور سیکلت رو بررسی کنید

          1. سینا

            سلام موتور منم ۲۰۰ هرچی استارت میزنم روشن نمیشه هندلم میزنم روشن نمیشه شمع رو نگاه کردم پلاستیک کویلم کنار گزاشتم برق نمی اورد مشکل از چیه ممنون

              1. reyham

                با سلام، مشکل شما باید بررسی بشه، به مکانیک مراجعه کنید

              1. سام زارع (ادمین)

                شیر و یا پمپ بنزین رو بررسی کنید

  1. امیرعلی

    سلام
    موتورهندا۲۰۰
    ۵هکتور
    یک هفته هست روشن نکردیم
    الان می خوایم روشن کنیم روشن نمیشه از چی هست

  1. امیرعلی

    سلام
    موتور ۲۰۰
    ۵هکتور
    یک هفته هست روشن نکردیم
    الان میخوایم روشن کنیم
    هرچی استارد می زنیم روشن نمیشه
    ازچی هست

      1. مهدی

        سلام من موتورم صفره استارت هندل اوکی خوبم کار میکنه خوبم راه میره

        ولی امروز هر جا ترمز میکرذم و خلاص میکردم چه برای توقف کامل چه کم کردن سرعت موتورم خاموش میشد و وقتی روشن میکردم بلافاصله خاموش میشد دوباره
        وقتی گاز نگه میدارم روشن میمونه
        میتونه از سیم گاز یا شدت گاز باشه که مثلا یکم گازش زیاد کنم ؟
        بعدش اومدم تو پارکینک روشن موند دیگه خاموش نشد

  1. محمد

    باسلام یه موتوریاماهاپاکشتی دارم بنزین داره وبرق سرشمع مشکلی نداره وشمع هم سالمه استارت میزنم میخوادروشن بشه ولی روشن نیشه لطفا راهنمایی کنیدممنون میشم

      1. reyham

        مسیر سوخت رسانی رو بررسی کنید

  1. مهدی جاوید

    سلام..موتور بنلی ۲۵۰ مدل ۹۵ دارم..خاموش ک کردم موتور دیگه ستارتش موتور روشن نمیکرد..ستارت میخورد اما ضعیف..بردم باتریشو شارژ کردم..روشن شد..اما فرداش باز همین جوری یعنی ستارت خیلی ضعیف صدا میده و موتور روشن نمیکنه….
    تازه موتور خریدم لطفا راهنماییم کنید تورو خدا

      1. reyham

        پیشنهاد میکنیم که موتور سیکلت رو دیاگ بزنید و یا استارت رو بررسی کنید

      1. امیر

        با سلام , بنده هم مشکل شما رو با بنلی ۲۵۰ تک مدل ۹۹ ۲هزار کارکرد دارم
        کسی می تونه کمک کنه
        ممنونم

  1. مهدی جاوید

    سلام..موتور بنلی ۲۵۰ مدل ۹۵ دارم..خاموش ک کردم موتور دیگه ستارتش موتور روشن نمیکرد..ستارت میخورد اما ضعیف..بردم باتریشو شارژ کردم..روشن شد..اما فرداش باز همین جوری یعنی ستارت خیلی ضعیف صدا میده و موتور روشن نمیکنه….

  1. حسبن

    آیا هوندا ۱۲۵ سی جب اگر بوبین آن خراب باشد کل موتور از کار می افتد یا فقط چراغ عقب و جلو.. موتور خریدم از موتور ساز روشن می شد اما چراغ ها و راهنماها بوق کار نمی کردند ایشان بوبین اول عوض کرد بعد لامپ ها را.. چرا اول لامپ ها را تست نکرد

      1. ببخشید که عرض نشد

        برق بوبین جرقه در دسترس است ولی آیا برق بوبین های چراغ و مصرفی ها در دسترس است پس یک بوبین که با بقیه فرق دارد تولید برق دارد چند بوبین دیگر که تقریبا شبیه یکدیگرند و آیا برق تولید می کنند و آیا برقشان در صورتی که تولید می شود به مصرفی ها می رسد معمولا سیم زرد و سفید برق دارد که باید در اتصال به منفی جرقه بزند

  1. علیرضا

    سلام ns200 دارم چند ماه نبودم باطریش خوابیده بود باطری نو خریدم عوضش کردم برق پشت کیلومتر میاد ولی استارت نمیزنه از چی می‌تونه باشه

      1. reyham

        سیم کشی رو بررسی کنید

  1. matin

    سلام موتور ۱۲۵ دارم هوا سرد بد روشن میشه ولی گرم باشه تک هندل روشن میشه اگه میشه دلیلش بگین

      1. reyham

        در برخی موارد ضعف موتور سیکلت هستش و یا روغن استفاده شده خوب نیست

  1. محمد

    سلام یه موتور همتاز ۱۵۰rs ازین طرح وسپا دارم الان چند روزه وقتی سرده یانی بعد مصلا یروز میخوام استارت بزنم روشن نمیشه و صدا تق توق از انجین میاد بعد هندلم میزنم یهو همون پایین گیر میکنه . و بالا نمیاد تا اینکه یه استارت ریز بزنم رد کنه براچی میتونه باشه؟ وقتی که روشن بشه دیگه تا فردا هیچ مشکلی نداره ولی باز فردا صبح همونطوره

  1. Afshin

    سلام وقت بخیر
    موتور چهارچرخ یاماها ۲۵۰
    فقط با هل دادن روشن میشه استارت ک میزنیم برق برای شمع نمیاره میشه بگین علت چیه؟؟
    ممنون میشم!

  1. امیر

    عالی

  1. مجید

    سلام من بنلی ۱۸۰ دارم امروز کلی راه رفتم بهاش یجا خاموش کردم بعد بیست دقیقه که خواستم روشن کنم روشن نشد صفحه کیلومتر پشت امپر همه بالا میاد ولی استارت نمیزنه توان استارت زدن نداشت باطری رو عوض کردم ولی از باطری هم نبود لطفا راهنمایم کنید

      1. مجید

        سلام
        به احتمال زیاد فیوز سوخته
        فیوز زیر زین بقل باطری هست

  1. نوید

    سلام من بنلی ۱۸۰ دارم امروز کلی راه رفتم بهاش یجا خاموش کردم بعد بیست دقیقه که خواستم روشن کنم روشن نشد صفحه کیلومتر پشت امپر همه بالا میاد ولی استارت نمیزنه توان استارت زدن نداشت باطری رو عوض کردم ولی از باطری هم نبود لطفا راهنمایم کنید

  1. امیر

    سلام موتور طرح کلیک کویر دارم استارت میخوره روشن نمیشه البته باطریش چون زمستون ضعیف شده می خوام بدونم این موتور ها هندل ندارن یا با هل روشن نمیشن

  1. مهدی

    سلام موتور ۲۰۰انژکنور با هندل روشن نمیشه وسفته چیکار کنم

      1. امیرحسین غیاثی

        برا منم سفته

      1. علی

        سلام یک بی کلاج دارم الان داشتم باهاش میرفتم خاموش کرد یهو ودیگر هر چی استارت وهندل میزنم روشن نمیشه دلیلش چیه؟

  1. رضا

    سلام یه موتور ۲۰۰نیکتاز انژکتور دارم جلوی باران بوده استارت میخوره ولی روشن نمیشه به نظرتون مشکلش چیه

      1. احمدیان

        سر شمع باز کن و نزدیک سر سیلندر یا سر شمع بگیر ببین موقع استارت جرقه می زنه یا نه اگر جرقه زد ایراد از برق و باران نیست به شمع و موتور مربوطه
        اگر جرقه نزد احتمالا آب باران رفته تو سویچ و داعم اتصال میشه وقتی سویچ را باز می کنی چون اب داخل مدار رفته مدارها با هم اتصال کردن .مواظب باش دستت به سیم سر شمع نخوره چون برقش قویه.برق گرفتگی نداره ولی حسابی شک میده به دستد

      1. علی

        درودبرشماعالی‌بود??

  1. ابوالفضل

    سلام یه موتور هندا ۱۲۵ مدل ۸۴ دارم که فقط ۴ سال کارکرده تا هفته ی پیش خوب بود قشنگ با دوتا هندل روشن میشد ولی الان هم بنزین داره هم برق میاد سرشمعش ولی اصلا روشن نمیشه چکار باید بکنم هواهم سرده بد تر شده فقط هم رو ساسات روشن میشه ولی تو این هفته اصلا روشن نشده میشه راهنمایی کنید ???

      1. احمدیان

        شمع عوض کن اگر موتور از قبل ایراد نداشته یا بنزین آب قاطیش هست یا شمع سوخته دیگه .اگر تعمیری بود واز قبل دود آبی می کرد و باز هم باید روشن می شد

  1. مهرها

    سلام موتور هندا تازه سیلندرشو صفر گذاشتم برق داره بنزین داره ولی روشن نمیشه چیکار کنم

      1. احمدیان

        سوپاپها را در حالت خلاص با یه نصف تیغ تیم بگیر بزار تیم سوخت یه کم شلتر از تیم هوای خروجی سمت اگزوز باشه

  1. فاضل

    سلام وقت بخیر دوستانی همراهی کنید موتورم همتاز انژکتور است صفر گرفتم سرعت کم دنده ای یک اروم میرفتم خاموش شد دیگه روشن نشد استارت نمیزنه هندل هم روشن نمیشه ممنون میشم همرای کنید…!

      1. محمد

        سلام خسته نباشید موتور ۱۵۰ انژکتوری دارم با هندل روشن نمیشه ولی با استرارت روشن میشه مشکلش چیه

      1. محمد

        سلام خسته نباشید موتور ۱۵۰ انژکتوری دارم با هندل روشن نمیشه ولی با استرارت روشن میشه مشکلش چیه

          1. احمدیان

            احتمالا برق موتور ضعیف باشه.استارت چند دور موتور می چرخانه ولی هندل فقط یک دور می چرخانه

      1. فرید

        موتور تلاش ۸۴دارم سرد میکنه روشن نمیشه ادم واردی جواب بده کجای برقشه کاربراتو شمعا نو انداختم

  1. میعاد

    سلام من موتور ۲۰۰ سی دارم دو روز پیش روشنم کردم بعد روشن نشد بنزین داشت باتری خوابیده بود باطری به باطری کردم روشن نشد اگه مشکل میدنی راهنمایی کنید ممنون

      1. احمدیان

        شمع باز کن بعد سر شمع بنداز رو شمع وبزار کنار سر سیلندر طوری که بدنه شمع اتصال داشته باشه به سر سیلندر استارت بزن ببین نوک شمع جرقه می زنه یا نه فقط دستد بهش نخوره چون برقش قویه و حسابی دستو پس می زنه اگر جرقه نزد شمع سوخته

  1. محمد

    سلام موتورم بنزین تموم کرد صبح بنزین زدم اما الان روشن نمیشه

  1. محمد

    سلام موتورم دیشب بنزین تموم کرد صبح بنزین زدم هرچی استارت میزنم روشن نمیشی هندا ۱۲۵توریست

  1. محسن

    سلام یه موتور ۱۰۰ وایدی دارم هرچقدر هندل میزنم اصلا روشن نمیشه

      1. فرید

        موتور تلاش ۸۴دارم سرد میکنه روشن نمیشه ادم واردی جواب بده کجای برقشه کاربراتو شمعا نو انداختم تلاش ۸۴

  1. Alireza

    باسلام موتور۱۲۵دارم برق واسش میره کاربرات نوشارژنومشکلش چیه لطفاراهنمایی کنین ممنون میشم

  1. مهرزاد ارجمند

    سلام وقت بخیر موتور۱۲۵هرمز مدل۸۹دارم هر لحظه باید با ساسات روشنش کنم
    شمع وایر نو
    کاربرات تمام قعطاش نو
    هواکش تمیز و ازاد
    داخل باک و شیر بنزین و صافی همه نو و آیینه روغن نو همه چی ردیف
    لطفا راهنمایی کنید ممنون.

      1. احمدیان

        شاید رینگهاش ضعیف شدن و قدرت مکش سوخت نداره باید به استا کار نشان بدی

  1. سینا

    باسلام.
    هندا۲۰۰انژکتوری دارم که تازه سیلندروتراش دادم وپیستون ورینگ عوض کردم ولی الان موتورروشن نمیشه،برق داره،شمع سالمه،فقط انگارهندل نرم ترازقبله،قبلاخیلی سفت بود چون فقط بااستارت روشن میکردم،میشه کمکم کنید؟

  1. سینا

    باسلام.
    هندا۲۰۰انژکتوری دارم که تازه سیلندروتراش دادم وپیستون ورینگ عوض کردم ولی الان موتورروشن نمیشه،برق داره،شمع سالمه،فقط انگارهندل نرم ترازقبله،قبلاخیلی سفت بود چون فقط بااستارت روشن میکردم،میشه کمکم کنید؟

      1. محمد

        سوپاپ هوا میده ببر تعمیرکار ابندی کنه یا سوپاپ تاب داره

      1. محمد

        سوپاپ هوا میده ببر تعمیرکار ابندی کنه یا سوپاپ تاب داره

  1. سینا

    باسلام.
    هندا۲۰۰انژکتوری دارم که تازه سیلندروتراش دادم وپیستون ورینگ عوض کردم ولی الان موتورروشن نمیشه،برق داره،شمع سالمه،فقط انگارهندل نرم ترازقبله،قبلاخیلی سفت بود چون فقط بااستارت روشن میکردم،میشه کمکم کنید؟

  1. Mehdi

    موتورم کاربراتش خراب شده بود اصلا روشن نمیشد بردم پیش تعمیر کار
    بعضی اوقات این روشها جواب نمیدن باید حتما تعمیر کار ببینه موتورتون رو

      1. حسین

        باسلام.موتور۵۰سی
        سی پسرم برق موجود بنرین موجود اما روشن نمیشه راهنمایی کنید لطفاً:

          1. مهدی

            یا باتری رو باید عوض کنی
            یا باتری باید شارژ شه
            پس باید به شارژر بخری
            به نظرم

          1. Amir

            سلام یک موتور دارم ۲۰۰ انژکتور روشن نمیشه یعنی کلیومتر روشن نمیشه چه کار کنم بهم بگین اینم شمارم هست اگر کسی میدونه بهم بگه ۰۹۹۳۴۱۵۱۵۰۳

              1. یدک تیمچه 2

                مشکل شما تخصصی است به مکانیک مراجعه کنید.

          1. احمدیان

            وقتی برق و بنزین داره حتما شمع موتور ایراد داره شمع باز کن بعد سر شمع بهش وصل کن و کنار شمع بزار رو سیلندر تا اتصال بشه بعد هندل بزن ببین نوک شمع جرقه می زنه اگر جرقه زد دیگه ایراد تعمیر داره اگر جرقه نزد شمعش سوخته عوضش کن .

              1. احسان

                سلام.پاکشتی هندا دیو دارم.اومدم قابش رو پیچ کنمشل بود با پیچ که پیچ زدم مخزن روغن رو سوراخ کرد.الان روشن نمیشه لطفا راهنمایی کنید

                  1. reyham

                    مخزن رو تعویض کرده و موارد مورد نیاز رو سرویس کنید

      1. مهدی

        داداش از بوبین

          1. یک هموطن

            عوامل سایت یدک تیمچه:
            پرسش من اینست ، اگر در کاری تخصص لازم یا حتی اطلاعات و دانستنه های ما کامل نیست و … با در نظر گرفتن اخلاق و شرافت انسانی ، آیا می توانیم آن اطلاعات ناقص و دارای اشتباه را منتشر کنیم!؟
            آیا این عمل ما سبب گمراهی و صدمه (ضرر مالی) مخاطبینی که به ما اطمینان کرده اند ، و گمان میکنند مطالبی که توسط ما (سایت ما) منتشر می شود دارای اعتبار علمی یا تجربی هستند و راهکار درست و عاقلانه ای می باشد.
            در صورتی که من زمانی که دوستی برای اثبات ادعای خود سایت شما را ، منبع معرفی کرد
            پس از خواندن مطالب بالا (دلایل روشن نشدن موتور…) دانستم که شما متنی را توسط مترجم گوگل ، ترجمه کردید و بدون شخص مسئول سایت ، دانش و اطلاعی از موتورسیکلت ندارد.

            برای نمونه از مطالب نادرستی که در ابتدای این صفحه به چشم می خورد:
            باتری : از غلط های واژگان و به کاربردن کلمه و اسامی که ربطی به مطلب ندارد(دوچرخه ، ماشین ،موتور) که بگذریم
            آیا اگر ولتاژ یک باتری سیلد اسید ۱۲ولت ، کم شده باشد(خالی کردن) ، با چه سندی ادعا میکنید اگر کمتر از ۹ ولت بود آن باتری سوخته است و مخاطب بی اطلاع باید یک باتری نو بخرد.
            اصطلاح سوخته را برای باتری بکار نمیبرند!
            اشکالات بسیار است ، اما متن طولانی می شود و خواننده تمایلی برای خواندن آن ندارد .
            انتقاد مرا از نظر یک هموطن که به پیشرفت میهن و تمام ایرانیان اهمیت می دهد و بر آنها ارج می نهد ، بنگرید
            در سایه خرد، برقرار باشید

              1. سام زارع

                با سلام. ممنون از اطلاعاتی که در اختیار ما قرار دادید. در جهت بهبود صحت اطلاعات، از نظرات بیشتر شما، استقبال می‌کنیم.

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند