آشنایی با موتور سیکلت صحرایی دوکاتی دسرت ایکس

05:00۰

دوکاتی که به پادشاه پیست‌ها مشهور است، به نظر می‌رسد که همان مهارت و تخصص را با موتور سیکلت دسرت ایکس (DesertX)، به پیست‌های خاکی آورده است که می‌تواند نوید یک حضور قدرتمند را در رالی‌های خاکی بدهد. موتور سیکلت DesertX که در آخرین قسمت آخر سریال Ducati World Premiere 2022 معرفی شد، اشتیاق دوکاتی را برای تنوع بخشیدن به خط تولید خود نشان می‌دهد. این موتور سیکلت ظاهری تهاجمی و خشن دارد که توسط مهندس‌های دوکاتی طراحی شده است. هدف تولید دسرت ایکس توسط دوکاتی، شرکت در رقابت رالی داکار می‌باشد. این یک مسیر جدید و هیجان‌انگیز برای دوکاتی است، زیرا سازنده ایتالیایی وارد فضایی می‌شود تا با موتور سیکلت‌هایی مانند هوندا آفریقا تویین (Honda Africa Twin) و کی تی ام ۱۲۹۰ سوپر ادونچر آر (KTM 1290 Super Adventure R) مقابله کند. در ادامه این مطلب از سایت یدک تیمچه، مرکز خرید لوازم جانبی موتور  با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره موتور سیکلت دسرت ایکس DesertX به شما بدهیم.

آشنایی با موتور خاکی دوکاتی

در چند سال گذشته، موتور سیکلت‌های ادونچر شاهد رشد انفجاری بوده‌ند، زیرا تولیدکنندگان همچنان به تولید موتور سیکلت‌های جدید که به‌طور خاص برای پاسخگویی به تقاضای خریداران طراحی شده‌اند، ادامه می‌دهند. در حالی که بسیاری از این موتور سیکلت‌ها بیشتر جاده‌گرا هستند، یعنی اینکه فقط در آسفالت قابل استفاده هستند، تعدادی از آن‌ها توانایی‌های یک موتور آفرود واقعی را نشان می‌دهند. دوکاتی به وضوح فرصتی را در این فضا دیده است که اقدام به طراحی و تولید موتور سیکلت صحرایی DesertX کرده است، زیرا ویژگی‌های سواری خارج از جاده را در خود جای داده است.

چرخ‌های پره‌ای ۲۱ اینچی جلو و ۱۸ اینچی عقب مجهز به لاستیک‌های پیچ‌دار پیرلی اسکورپیون رالی STR هستند که انگیزه دوکاتی را برای حرکات سریع و انفجاری نشان می‌دهد. این موتور سیکلت با یک مولتی استرادا (Multistrada) جاده‌ای فاصله زیادی دارد، زیرا به نظر می‌رسد که DesertX شباهت کمی با برادرانش در بولونیا دارد.

در قلب این جانور، موتور ۹۳۷ سی‌سی Testastretta 11° Desmodromic قرار دارد. این منبع نیرو که در مونستر (Monster) و مولتی استرادا وی ۲ (Multistrada V2) استفاده می‌شود، برای دوکاتی کاملا منحصر به فرد است. این انجین V-twin مستحکم، یک پلتفرم قابل اعتماد است، اما در صورت استفاده از آن در یک موتور سیکلت خاکی با چالش‌های جدیدی روبرو خواهد شد. موتور تستاسترتا (Testastretta) با ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۸ پوند فوت گشتاور، به لطف تغییراتی که در کلاچ و گیربکس انجام شده، اکنون تقریبا ۲ کیلوگرم سبک‌تر شده است. این گیربکس توجه زیادی را برای استفاده در خارج از جاده به خود جلب کرد، زیرا مهندسان دنده‌ها را از یک تا پنج کوتاه کردند تا صدای بهتری در دور موتور پایین از آن تولید شود.

DesertX

آیا از موتور سیکلت دسرت ایکس در رالی داکار شرکت می‌کنند؟

آیا دوکاتی دسرت ایکس را در رالی افسانه‌ای داکار قرار می‌دهد یا خیر؟ با توجه به سابقه مسابقه‌ای و توانایی آن‌ها برای رقابت در مسابقات مختلف، از سری MotoGP گرفته تا Pikes Peak International Hill Climb، تصور اینکه دوکاتی می‌خواهد در داکار قرار بگیرد، چندان دور ذهن نیست.

این موتور سیکلت دارای فناوری‌های فراوانی است که آن را برای شرکت در مسابقات خاکی مناسب می‌کند. DesertX دارای شش حالت سواری است که در ترکیب با ۴ حالت قدرت (کامل، زیاد، متوسط، کم) کار می‌کنند که نیاز کاربران تستاترتا Testatretta را تغییر می‌دهند. حالت‌های سواری شامل ورزش، تورینگ، شهری و هوای بارانی و همچنین تنظیمات اندرو و رالی را نیز می‌شوند. حالت‌هایی که برای این موتور تنظیم شده است، باید به سوارکار کمک کند تا با شرایط منحصر به فرد خارج از جاده کنار بیاید. صفحه نمایش ۵ اینچی TFT نیز به صورت عمودی قرار گرفته شده است به طوری که هنگام ایستادن روی گیره‌ها برای سوارکار قابل مشاهده است. برای اینکه موتورسوار بتوانند سواری‌های طولانی خارج از جاده را تجربه کنند، دوکاتی DesertX را به یک مخزن سوخت ۵.۵۴ گالنی مجهز کرد و قابلیت نصب لوازم جانبی را در اختیار کاربران گذاشته است. علاوه بر این موارد فضای ذخیره‌سازی ۲.۱ گالن در این موتور سیکلت قرار گرفته است. ویژگی هایی از این دست نشان دهنده زمان و انرژی است که دوکاتی برای DesertX اختصاص داده.

سخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه با شما کاربران گرامی همراه بودیم و موتور سیکلت دسرت ایکس (DesertS) را معرفی نمودیم. همانطور که متوجه شدید، این موتور سیکلت به احتمال زیاد در رالی داکار مورد استفاده قرار می‌گیرند و حتی این اتفاق نیفتد، نسخه‌های بعدی از این موتور سیکلت قطعا در رقابت‌های داکار حضور پیدا می‌کنند، زیرا دوکاتی به دنبال این است که افتخارات بیشتری برای خود به دست آورد. علاوه بر این برای موتور سیکلت‌هایی که شبیه به دسرت ایکس هستند نیز تبلیغات رایگان انجام می‌شوند، زیرا طرفداران موتور سیکلت‌های رالی افزایش خواهند یافت و فروش این نوع وسایل نقلیه بیشتر می‌شود.

منبع:

www.hotcars.com


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند