بهترین موتور سیکلت‌های سنگین

آشنایی با ۱۰ مدل از بهترین موتور سیکلت‌های سنگین جهان

12:26۱۳

اگر به موتور سیکلت و مسابقات آن علاقه دارید، بنابراین این سوال برایتان پیش آمده است که بهترین موتور سیکلت سنگین جهان کدام بوده و چه برندی آن را تولید کرده است؟ در جواب این سوال باید بگوییم که تولید کنندگان زیادی در کشورهای مختلف وجود دارند که هر کدامشان برای رقابت به یکدیگر اقدام به ساخت موتور سیکلتی کرده‌اند که سرعت بسیار بالایی داشته و طرفداران زیادی نیز جذب آن‌ها شده‌اند. هر کدام از این موتور سیکلت‌ها دارای ویژگی‌های خاصی هستند که در این لیست قرار گرفته‌اند. در ادامه این مطلب از سایت یدک تیمچه، فروشگاه لوازم موتور سیکلت با ما همراه باشید تا بهترین موتور سیکلت‌های سنگین جهان را به شما معرفی کنیم.

بهترین موتور سیکلت‌های سنگین جهان

بسیاری از موتورسازان مانند نورتون ام وی آگوستا، سوزوکی، بی ام و، هوندا، دوکاتی و دیگر برندها، هر کدامشان ادعا دارند که بهترین و با کیفیت‌ترین موتور سیکلت را تیم آن‌ها ساخته است. در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه با تحلیل و بررسی بهترین موتور سیکلت سنگین هر برند، لیستی از ۱۰ مدل از بهترین موتور سیکلت سنگین جهان را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

۱۰. نورتون وی ۴ آر آر (Norton V4 RR)

نمی‌توان انکار کرد که نورتون V4 که در سال ۲۰۱۷ عرضه شد، یک موتور سیکلت اورریتد یا بیش از حد بها داده شده است، اما برخی از ویژگی‌های آن نیز می‌توانست بهتر شود. این موتور سیکلت وقتی که بهبود یافت، ویژگی‌ها و اعداد زیادی را در خود تغییر داد که افزایش ۲۰۰ اسب بخاری از موتوری با حجم ۱۲۰۰ سی‌سی الهام گرفته شده از آپریلیا، تغییر ۷۲ درجه موتور V4، کاهش وزن خشک ۱۷۹ کیلوگرم از قاب لوله آلومینیومی و قطعات آن از جمله سیستم تعلیق Ohlins، ترمزهای Brembo و موارد دیگر از جمله تغییرهای این موتور سیکلت‌ها بوده است. این تغییرات باعث شد تا نورتون وی ۴ در رده دهم بهترین موتور سیکلت‌های جهان در سال ۲۰۲۰ جای بگیرد.

بهترین موتور سیکلت‌های سنگین

۹. ام وی آگوستا راش ۲۰۲۰ (MV Agusta Rush 2020)

ام وی آگوستا راش یک موتور سیکلت جدید دیگر است که به دلیل شیوع ویروس Covid-19 عرضه آن به تاخیر افتاده است، اما مطمئن باشید که این موتور سیکلت ارزش صبر کردن را دارد. ام وی آگوستا اعلام کرده است که ۳۰۰ نسخه محدود شده را با بدنه کربنی، رودستر مفهومی به سبک موتور سیکلت Brutale 1000، عرضه می‌کند.

این موتور سیکلت آنقدر عجیب و قدرتمند است که باید در مکان‌های مناسبی استفاده شود. ام وی آگوستا ادعا می‌کند ۲۰۵ اسب ‌بخار از ۹۹۸ سی‌سی چهار (۲۰۸ با لوله مسابقه)، وزن خشک ۱۸۶ کیلوگرم، حداکثر سرعت بیش از ۳۰۰ کیلومتر در ساعت سرعت در این ۳۰۰ نسخه وجود دارند.

بهترین موتور سیکلت‌های سنگین

۸. ام وی آگوستا بروتیل ۲۰۲۰ (MV Agusta Brutale 1000 Serie Oro 2020)

در رده هشتم نیز یکی دیگر از موتور سیکلت‌های MV آگوستا قرار گرفته است و یکی را شاید جدی تر بگیریم. موتور سیکلت Brutale 1000 RR این شرکت ایتالیایی برای سال ۲۰۲۰ به شدت تغییر یافته و بازسازی شده است و این نسخه اولیه، نسخه محدود “Serie Oro” با چهار اسب بخار اضافی (به لطف اگزوز ECU) و وزن کاهش یافته به دلیل چرخ‌های فیبر کربنی آن کامل شده است. خود ام وی آگوستا ادعا می‌کند که این موتور سیکلت، سریع ترین موتور سیکلت برهنه یا نیکد جهان است.

بهترین موتور سیکلت‌های سنگین

۷. سوزوکی جی اس ایکس (Suzuki GSX-R1000R)

به طرز عجیبی، تقریبا تنها بازمانده از ۱۰ موتور سیکلت سریع قدیمی است که در لیست‌های جدید نیز خود را جای داده. پرچمدار اسپورت سوزوکی با ایجاد تغییر در سوپاپ‌ها کمی رتبه‌بندی را ارتقا داده است، اما این موضوع را کمتر کسی متوجه می‌شود، زیرا جزو تغییرات درونی این موتور سیکلت محسوب می‌شود. یکی از مزایای این موتور سیکلت وزن خشک پایین آن است که به موتورسوار کمک می‌کند، کنترل بهتری بر روی موتور داشته باشد.

بهترین موتور سیکلت‌های سنگین

۶. بی ام و اس ۱۰۰۰ آر آر (BMW S1000RR M Sport)

موتور سیکلتی که تفاوت‌ها را رقم می‌زند، بی ام و اس ۱۰۰۰ آر آر است که جلوه زیبا و مشخصات فنی فوق العاده‌ای دارد. S1000RR که نسخه قبلی این موتور سیکلت است، یک هیولا بود و به دلیل قدرت ۱۹۹ اسب بخاری خود مشهور بوده و از زمان تولید خود در هر لیستی که نامی از سریع‌ترین‌ها و بهترین‌ها آمده است، قرار می‌گرفت.

اما در اینجا حضور پیدا نکرد، اما جایگزین جدید آن قدرتمندتر، پیچیده تر، چابک‌تر و در عین حال، سواری راحت‌تری دارد. در سری M Sport چرخ‌ها و لوله‌های کربنی با صدای بلند، اعداد و ارقام را تغییر داده‌اند که به ترتیب ۲۰۷ اسب‌بخار و ۱۷۳.۳ کیلوگرم هستند.

بهترین موتور سیکلت‌های سنگین

۵. هوندا فایربلید اس پی ۲۰۲۰ (Honda Fireblade SP 2020)

اطمینان از این هوندا فایربلید کمی سخت است، زیرا اطلاعات زیادی درباره وزن خشک این موتور سیکلت داده نشده است، بنابراین اعداد و ارقام کمی تداخل دارد.

بنابراین مجبور شدیم از یک تخمین با درصد خطای کم استفاده کنیم. بر اساس وزن محدود ۲۰۱.۳ کیلوگرمی و مخزن ۱۶ لیتری سوخت با وزن حدود ۱۲ کیلوگرم، SP خشک حداکثر ۱۸۰ کیلوگرم خواهد بود. به همراه خروجی ۲۱۵ اسب بخاری آن، آن را در موتور S1000RR M Sport قرار می‌دهد که احتمالا درست است، زیرا Fireblade قوی‌ترین، حرفه‌ای‌ترین و مسیر محورترین از این سری است.

بهترین موتور سیکلت‌های سنگین

۴. آپریلیا آر اس وی ۴ (Aprilia RSV4 1100 Factory)

مدتی از اولین RSV4 1000 انقلابی، پرقدرت، جمع‌وجور و مملو از وسایل الکترونیکی آپریلیا می‌گذرد که در سطح سوپر موتور سیکلت‌های جهانی، قابل رقابت بود این موتور سیکلت در سال ۲۰۱۰ عرضه شد و ۹ سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۹ آن را ارتقا دادند. موتور ۱۱۰۰ سی‌سی با تغییر روبرو شد و ۱۱۰۰ Tuono در آن مورد استفاده قرار گرفت. موتور قدرتمند و خش دار،. شاسی کوچک آن با هندلینگ مناسب و قطعات الکترونیکی پیچیده و چرخ‌های کلاسیک آن با بهترین‌ها تکنولوژی روز ساخته شده است.

بهترین موتور سیکلت‌های سنگین

۳. دوکاتی پانیگال وی ۴ آر (Ducati Panigale V4 R)

نسخه مخصوص WSB که با قوانین خیابان‌ها نیز سازگار است، سوپربایک دوکاتی پانیگال V4 حیرت انگیز و کاملا جدید می‌باشد که سال گذشته وارد بازار شد و افراد زیادی را شگفت زده کرد. اولین برد این موتور سیکلت در مسابقات با اسکات ردینگ در BSB بود. به طور خلاصه این موتور سیکلت همه چیز را در خود دارد، قدرت هیولای S 214 V4 که از موتورهای MotoGP الهام گرفته شده است. همچنین یک شاسی مونوکوک فوق سبک، بهترین قطعات پیچ و مهره و چرخ‌دنده نیز در آن به کار رفته که با پایونیرینگ aero به استایل ایتالیایی بودن آن افزوده شده است.

بهترین موتور سیکلت‌های سنگین

۲. دوکاتی سوپر لجر وی ۴ (Ducati Superleggera V4)

درست زمانی که فکر می‌کردید دوکاتی نمی‌تواند عجیب‌تر و قدرتمندتر از Panigale V4 R شگفت‌انگیز را بسازد، حال باید ببینید که چه کرده است، شرکت بولونی (Bolognese) از عجیب‌ترین و قوی‌ترین موتور سیکلت‌های خود را برای سال ۲۰۲۰ رونمایی کرد. سوپر لجر نامی است که برای نسخه محدود دوکاتی به کار می‌رود. نسخه‌های فوق‌سبک یا سوپر لایت پرچم‌دار خود، با قدرت فوق‌العاده ۲۳۴ اسب‌بخار (با اگزوز مسابقه) و وزن خشک فقط ۱۵۲.۲ کیلوگرم به دلیل استفاده از فیبر کربن، مطمئنا قوی‌ترین و سبک‌ترین همه‌ی موتور سیکلت‌ها است. قیمت این موتور سیکلت ۱۰۰ هزار یورو است که گران‌ترین موتور سیکلت سبک وزن محسوب می‌شود. شاید برایتان سوال باشد که چرا آن‌ها در WSB مسابقه نمی‌دهند؟ به دلیل اینکه سقف قیمت این کلاس ۴۰ هزار یورو است.

بهترین موتور سیکلت‌های سنگین

۱. کاوازاکی نینجا اچ ۲ آر (Kawasaki Ninja H2/R)

آخرین باری که H2/R سوپرشارژ حیرت‌انگیز ۴۹ هزار پوندی در صدر قرار گرفت رقابت‌ها بسیار نزدیک بود و قدرت این موتور سیکلت هنوز هم بالا است. کاوازاکی تولید قدرتمندترین موتور سیکلت جهان را آغاز کرد و به آن دست یافت. ادعا می‌شود که کاوازاکی در تریم کامل «R» دارای قدرت ۳۰۶ اسب‌بخار است که با جلوه رم هوا، به ۳۲۲ اسب‌بخار می‌رسد.

این، همراه با یک شاسی فولادی لوله‌ای سبک وزن (اگرچه وزن خشک ۱۹۳ کیلوگرمی بر اساس رقم مکمل ۲۱۶ کیلوگرمی آن تخمین زده می‌شود) چیزی است که آن را در صدر نگه می‌دارد. اگر می‌خواهید در مورد قانونی بودن آن بدانید، H2 Carbon با همین مشخصات قانونی است که موتورهای خود را با ۲۴۰ اسب بخار قدرت با وزن خشک تخمینی ۲۱۵ کیلوگرم سنگین‌تر تولید می‌کند.

بهترین موتور سیکلت‌های سنگین

سخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه با شما کاربران گرامی همراه بودیم و با تحلیل و بررسی درباره بهترین موتور سیکلت‌های سنگین هر برند، لیستی از ۱۰ مدل از بهترین موتور سیکلت‌های جهان را در اختیارتان قرار دادیم. هر کدام از این موتور سیکلت‌ها هر ساله بروزرسانی‌های را بر روی موتور سیکلت‌ها قدیمی خود انجام می‌دهند که باعث بهبود عملکرد و کارایی آن‌ها می‌شود. برخی از موتور سیکلت‌ها که سال‌های زیادی از تولید آن‌ها می‌گذرد، به طور کامل بازسازی می‌شوند و شاید یک نسخه سوپربایک از آن‌ها خارج شود. اما باید بدانید که با بازسازی، قیمت آن‌ها افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

منبع:

www.bestbeginnermotorcycles.com


13 Comments

  1. 😂😂

  1. PORYA_HONDA

    فقط هندا ۱۲۵ تمام

  1. هاناااا

    کاوازاکی حق ترینه🤝

  1. Fri

    اینجا ایران قتل گاه آرزوهای جوانان

      1. ا

        ناراحتی برو

  1. Kamran

    با اینکه در ترتیب شما اصولی وجود نداره ولی یاماها رو فراموش کردی

      1. علی

        این ها رو توی ضایعاتی هم نمیخرن

  1. کامبیز

    فقط موتورسیکلتهای ایتالیایی. ژاپن در رده دوم هستش!!! ایتالیا مهد صنعت خودرو و موتورسیکلت هست!!!

      1. عارف رضاییان

        دقیقا 👌🇮🇹 🔥🔥🔥

  1. احمد ذوقی

    اینجا ایران هست ینی یه هندا ۱۲۵جرمه سوار شدنش بعد پلیس هم چیی جلو ادم رو میگیره انگاری یه سی بی ۱۰۰۰ گرفته ??
    بعد موتور سنگین نشون مون میدین

      1. ..

        خوب کو. نی نبین

          1. محی

            بی ادب

          1. امیرعلی

            هوی *یرم تو *ص ن*ت تو چی میگی مرتیکه ***** اومدی برامون ادای فهمیده ها رو در میاری فکر کردی داری فحش میدی مثلاً شاخی ما هم فحش بلدیم حیف این عکسای موتور که چشای *یر* تو داره میبینه خوب عصبی داره ناراحتی شو ابراز می‌کنه خو احمق راست میگه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند