گران‌ترین موتور سیکلت‌های جهان

معرفی ۱۵ مورد از گران‌ترین موتور سیکلت‌های جهان

14:13۰

برندهای موتورسازی برای اینکه خود را در دل لاکچری سواران جا کننده، اقدام به تولید موتور سیکلت‌هایی کردند که از نظر ظاهری و فنی با موتور سیکلت‌های معمولی اختلاف زیادی دارند و حتی در مواد به کار رفته در ساخت آن‌ها نیز فرق گذاشته شده است. همین امر باعث می‌شود تا این نوع موتور سیکلت‌ها بسیار خاص شوند و قیمت آن‌ها نیز افزایش چشمگیری داشته باشند. کسانی که عاشق موتور سیکلت‌ها هستند و پول زیادی نیز دارند، قطعا این نوع موتورها را خریداری می‌کنند. حتی برخی افراد کلکسیونر بوده و برای کامل شدن مجموعه‌ای که در اختیار دارند، اقدام به خرید این وسایل نقلیه می‌کنند. در ادامه این مطلب از سایت یدک تیمچه، فروشگاه لوازم جانبی موتور سیکلت با ما همراه باشید تا گران‌ترین موتور سیکلت‌های جهان را که توسط برندهای مختلف تولید شده معرفی کنیم.

آنچه می خوانید: پنهان
1) گران‌ترین موتور سیکلت‌های جهان

گران‌ترین موتور سیکلت‌های جهان

موتور سیکلت‌های زیادی تولید شده‌اند که هر کدام نیز توسط برند‌های ژاپنی، چینی، آمریکایی، هندی و دیگر کشورها انجام شده و امروزه به عنوان گران‌ترین موتور سیکلت‌های ساخته شده، معرفی شده‌اند. در ادامه از ارزان‌ترین موتور سیکلت گران تا بیشترین قیمت را به شما معرفی می‌کنیم.

۱۵. ان سی آر لجرا ۱۲۰۰ تیتانیوم (NCR Leggera 1200 Titanium Special) – ۱۴۸ هزار دلار

در رتبه ۱۵ NCR Leggera 1200 Titanium Special قرار گرفته است که ۱۴۸۰۰۰ دلار قیمت دارد. برند ان  سی آر لجرا گران قیمت‌ترین موتور سیکلت‌ها با بدنه تیتانیومی سبک وزن را دارد. همچنین دارای چرخ‌های فیبر کربنی BST، ترمزهای برمبو و سیستم تعلیق Öhlins است. بدنه سبک وزن آن، دوچرخه را فوق العاده چابک و سرگرم کننده می‌کند.

گران‌ترین موتور سیکلت‌های جهان

۱۴. آیکون شین (Icon Sheene) – ۱۷۲  هزار دلار

آیکون شین NCT MH TT یک موتور سیکلت تولید محدود است که برای ادای احترام به بری شین – قهرمان موتور سیکلت جهان نامگذاری شده است. این موتور سیکلت با قیمت ۱۷۲ هزار دلاری، با موتور ۴ سیلندر سوزوکی ۱۴۰۰ سی‌سی توربو شارژ و برچسب محدودیت ۵۲ عددی برای نشان دادن محدودیت تولید این موتور سیکلت بر روی آن زده شده است، در بازار عرضه می‌شود. محدودیت این موتور سیکلت‌‌ها باعث شده تا کلکسیونرهای زیادی برای خرید آن‌ها علاقه نشان دهند.

گران‌ترین موتور سیکلت‌های جهان

۱۳. ام تی تی توربین استریت فایتر(MTT Turbine Streetfighter)

ام تی تی MTT که به دلیل شتاب بالا و سرعت دیوانه کننده‌اش شناخته می‌شود، دارای یک موتور یا توربین رولز رویس-الیسون (Rolls Royce-Allison) است که به این موتور سیکلت اجازه تولید ۳۲۰ اسب بخار را می‌دهد. MTT برای اهداف انحصاری ساخته شده و تولید آن به ۵ دستگاه در سال محدود شده است. همین امر باعث شده تا افراد زیادی به دنبال خرید این موتور سیکلت باشند و از این موضوع نیز نگذریم که ام تی تی استریت فایتر از زیباترین و ‌قدرتمندترین موتور سیکلت‌های ساخته شده است. سرعت این موتور سیکلت به قدری بالا است که مسافت ۵۰ کیلومتر را اگر با یک موتور سیکلت معمولی بروید، ممکن است بین ۵۵ تا ۶۰ دقیقه در راه باشید، اما با ام تی تی توربین فایتر، قطعا زیر ۵۰ دقیقه به مقصد خود خواهید رسید.

گران‌ترین موتور سیکلت‌های جهان

۱۲. هوندا آر سی ۲۱۳ (Honda RC213 V-S) – ۱۸۵ هزار دلار

در رده دوازدهم برند بزرگ هوندا را دارید که موتور سیکلت‌های قدرتمند، سریع و پر شتابی را طراحی و تولید کرده است. هوندا RC213 با قیمتی معادل ۱۸۴ هزار دلار با برخی از گران‌ترین موتورسیکلت‌های جهان مقایسه می‌شود. این محصول برند هوندا، یک موتور سیکلت مسابقه‌ای و جاده‌ای ژاپنی می‌باشد که توسط Honda Racing Corporation طراحی و توسعه یافته است. هدف از تولید این موتور، رقابت در سری MotoGP 2012 و ادامه فصل‌های آینده بر اساس عملکرد آن بود. این موتورسیکلت دارای گیربکس ۶ سرعته متوالی، موتور ۱۰۰۰ سی‌سی ۹۰ درجه V4، ۱۶ سوپاپ، DOHC، چهار سوپاپ در هر سیلندر، موتور خنک کننده مایع و وزن ۱۶۰ کیلوگرم است.

گران‌ترین موتور سیکلت‌های جهان

۱۱. سوزوکی اِی ای ام فیبر کربن هایابوسا (Suzuki AEM Carbon Fiber Hayabusa) – ۲۰۰ هزار دلار

در رده یازدهم سوزوکی را داریم که رقیب همیشگی کاوازاکی و هوندا بوده است. سوزوکی AEM فیبر کربنی هایابوسا فقط با ۲۵ هزار دلار اختلاف از رده دهم فاصله دارد. این موتور سیکلت به راحتی می‌تواند به سرعت دیوانه کننده بیش از ۱۸۸ مایل در ساعت یا ۳۰۲ کیلومتر بر ساعت برسد که در سال ۲۰۰۸ که نسخه آپدیت شده آن وارد بازار شد که سریع‌ترین موتور سیکلت جهان در آن سال نیز لقب گرفت. این موتور سیکلت اولین بار در سال ۱۹۹۹ عرضه شد و در سال ۲۰۰۸ فیس لیفت و بروزرسانی شده آن وارد بازار شد.

گران‌ترین موتور سیکلت‌های جهان

۱۰. دوکاتی تستا استردا (Ducati Testa Stretta NCR Macchia Nera) – ۲۲۵ هزار دلار

بالاخره به موتور سیکلت دهم رسیدیم که محصول برند معروف دوکاتی است. معمولا دهمین رده از هر لیست بسیار ضعیف است، اما لیستی که یدک تیمچه جمع کرده است، بسیار فرق می‌کند. در اینجا موتور سیکلت برند دوکاتی Testa Stretta NCR Macchia Nera را با ظاهری تهاجمی و خشم داریم که دل افراد زیادی را برده است. این موتور سیکلت با قیمت ۲۲۵ هزار دلار، یک موتور سیکلت سبک وزن ۱۳۵ کیلوگرمی با تولید محدود، با موتور ۱۸۵ اسب بخار است که توسط طراح افسانه‌ای، آلدو درودی (Aldo Drudi) طراحی شده است.

اما در مقایسه با برخی دیگر از موتور سیکلت‌های موجود در لیست ما، آنقدر قدرتمند یا سریع نیست. با این حال، اگر به دنبال موتور سیکلتی هستید که فقط به مجموعه خود اضافه کنید، دوکاتی تستا استرادا کلاس خاص خود را دارد.

گران‌ترین موتور سیکلت‌های جهان

۹. دوکاتی دسموسدیسی دی ۱۶ آر آر (Ducati Desmosedici D16RR NCR M16) – ۲۳۵ هزار دلار

در رده نهم، Ducati Desmosedici D16RR NCR M16 را داریم. این موتور سیکلت از تیتانیوم، آویونیک و آلومینیوم ساخته شده و دارای گلگیرهای فیبر کربنی است. شاید برایتان تعجب آور باشد، اما این موارد در جاده قانونی هستند و فقط ۱۴۴ کیلوگرم وزن دارد. قیمت این موتور سیکلت با توجه به کیفیت بالایی بدنه و اجزای فنی آن بسیار معقول است و بدنه آن فقط ۷۲ هزار دلار هزینه ساخت دارد. انجین D16RR از یک موتور دسمو درومیک با حجم ۹۸۹ سی‌سی دوکاتی بهره می‌برد و توانایی تولید ۲۰۰ اسب بخار قدرت را دارد که در موتور سیکلت‌های هم‌رده خود تولید می‌کند.

گران‌ترین موتور سیکلت‌های جهان

۸. اکوسی فاندرز ادیشن (Ecosse Founder’s Edition Ti XX) – ۳۰۰ هزار دلار

موتور سیکلت Ecosse Founder’s Edition دارای شاسی و اگزوز تیتانیومی است و حدود ۳۰۰ هزار دلار برای شما به ارمغان می‌آورد. این موتور سیکلت دارای انجینی با حجم ۲۴۰۹ سی‌سی آلومینیومی بیلت بهره می‌برد و قدرت ۲۲۸ اسب بخاری را به چرخ عقب منتقل می‌کند. از نظر زیبایی، موتور سیکلت اکوسی فاندرز ادیشن دارای فیبر کربن در سراسر بدنه است که به کاهش وزن کمک می کند و دارای یک صندلی چرمی دست ساز زیبایی است که باعث افزایش کلاس آن شده. می‌توان گفت که برای موتور سیکلت‌‌های نیکد کمی‌ پول کمتری نیز می‌توان پرداخت کرد و این مقدار پول برای اکوسی کمی زیادی است.

گران‌ترین موتور سیکلت‌های جهان

۷. لجندری بریتیش وینتیج وینتیج بلک (Legendary British Vintage Black) – ۴۰۰ هزار دلار

موتور سیکلت The Legendary British Vintage Black یک موتورسیکلت با سبک کلاسیک است که در سال ۱۹۴۸ عرضه شد. این موتور سیکلت تولید محدودی داشت به طوری که فقط از ۳۳ دستگاه از آن به مرحله تولید رسیدند که طبیعتا قیمت بالای آن را توجیه می‌کند! این محصول در بریتانیا تولید شده و انجینی با حجم ۲۵۰ سی‌سی را ارائه می‌دهد. این موتور سیکلت در زمان خود، سریع‌ترین موتور تولیدی در جهان شناخته می‌شد.

گران‌ترین موتور سیکلت‌های جهان

۶. دوج توماهاک وی ۱۰ سوپربایک (Dodge Tomahawk V10 Superbike) – ۵۵۰ هزار دلار

یکی از کمیاب‌ترین موتور سیکلت‌های دنیا، این موتور سیکلت عجیب است. موتور سیکلت Dodge Tomahawk V10 یکی از گران‌ترین موتور سیکلت‌های جهان است که بیش از نیم میلیون دلار قیمت دارد. وزن این موتور سیکلت بیش از ۶۸۰ کیلوگرم است که می‌تواند در ۲.۵ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت یا ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن ۴۰۰ مایل در ساعت یا ۶۴۳ کیلومتر بر ساعت است. متاسفانه این موتور سیکلت هنوز قانونی نیست و حتی به مرحله تولید نیز نرسیده است. به این نوع وسایل نقلیه که به مرحله تولید نرسیده‌اند، موتور سیکلت مفهومی گفته می‌شود؛ زیرا فقط یک مفهوم اولیه است و نمونه عملی از آن وجود ندارد.

گران‌ترین موتور سیکلت‌های جهان

۵. هارلی دیویدسون کاسمیک استارشیپ (Harley Davidson Cosmic Starship) – 1.5 میلیون دلار

شروع پنج موتور برتر ما و اولین موتور سیکلت با قیمت بیش از ۱ میلیون دلار، هارلی دیویدسون کاسمیک استارشیپ است. این موتور سیکلت توسط هنرمند مشهور جهان، جک آرمسترانگ، نقاشی شده است، به همین دلیل است که قیمت این هیولا بسیار بالاست، زیرا برخی از نقاشی‌های جک بیش از ۳ میلیون دلار فروخته می‌شود. بنابراین، اگر ۱.۵ میلیون دلار اضافی دارید و به دنبال داشتن یکی از گران‌ترین موتورسیکلت‌های جهان هستید، می‌توانید به دنبال آن بگردید.

گران‌ترین موتور سیکلت‌های جهان

۴. یاماها بی ام اس چاپر (Yamaha BMS Chopper) 3 میلیون دلار

در رده چهارم لیست گران‌ترین موتور سیکلت‌های جهان، برند یاماها مدل بی ام اس چاپر را داریم که ۳ میلیون دلار قیمت دارد. این جانور گردن بلند، به هیچ وجه در جاده مورد استفاده قرار نگرفته است و یک کالای کلکسیونی است که به دلیل زیبایی و طراحی تحسین بر انگیز آن باید به عنوان یک قاب و الگو برای موتور سیکلت‌های دیگر در نظر گرفته شود. این موتور سیکلت دارای ۱۷۰۰ سی‌سی حجم موتور است که نسبت به هم‌رده‌های خود یک ظرفیت فوق‌العاده بزرگ محسوب می‌شود. اگر از مشخصات فنی آن بگذریم، به ظاهر بی ام اس چاپر میرسیم. ممکن است برایتان تعجب آور و یا خنده دار باشد، اما باید بدانید که بدنه و چند قطعه یاماها BMS به طور کامل با طلای ۲۴ عیار پوشانده شده است و صندلی روکش مخملی قرمز دارد.

گران‌ترین موتور سیکلت‌های جهان

۳. اکوسی ای اس ۱ اسپریت (Ecosse ES1 Spirit) – ۳.۶ میلیون دلار

موتور سیکلت Ecosse Spirit یک موتور تیتانیومی است که در تعداد بسیار محدودی تولید شده و با اختلاف ۶۰۰ هزار دلار با موتور سیکلت رده چهارم، در رده سوم ایستاده است. تولید محدود و مشخصات فنی آن از عوامل افزایش قیمت چشمگیر این موتور سیکلت هستند. اگر از ظاهر ساده، اما جذاب این موتور سیکلت بگذریم، به انجین آن می‌رسیم که قدرت بسیار زیادی دارد. انجینی که بر روی اکوسی ای اس ۱ اسپریت سوار شده است، توانایی ارائه سرعت ۳۷۰ کیلومتر را دارد.

گران‌ترین موتور سیکلت‌های جهان

۲. ۱۹۸۹ پورکوپین (۱۹۸۹ E90 AJS Porcupine) – ۷ میلیون دلار

در رتبه دوم ۱۹۴۹ E90 AJS Porcupine  قرار دارد. اگر با موتور سیکلت‌‌های قدیمی و مسابقه‌ای حالتان خوب می‌شود و اگر ۷ میلیون دلار پول در حساب خود دارید، می‌توانید با پرداخت هزینه هنگفت، ۷ میلیون دلار، این موتور سیکلت را خریدارید کنید. دلیل قیمت بالای این موتور سیکلت، قدیمی بودن آن است که آن را به یک عتیقه تبدیل کرده و عامل اصلی نیز تولید تنها ۴ عدد از این موتور سیکلت می‌باشد. تنها ۴ پورکوپین ساخته شد است که سال تولید آن‌‌ها در سال ۱۹۴۹ بوده و علاوه بر این لس گراهام با یکی از آن‌ها قهرمان جهان شد. بنابراین دلیل قیمت بالای این موتور سیکلت قابل توجیه است.

گران‌ترین موتور سیکلت‌های جهان

۱. نیمان مارکوس لیمیتد ادیشن فایتر (Neiman Marcus Limited Edition Fighter) – 11 میلیون دلار

گران‌ترین موتور سیکلت جهان، نیمان مارکوس لیمیتد ادیشن فایتر می‌باشد که قیمتی بالغ بر ۱۱ میلیون دلار را دارا است. موتور سیکلت نیمان مارکوس یک فروشگاه زنجیره‌ای لوکس آمریکایی است، بنابراین وقتی تصمیم گرفت یک موتور سیکلت را برای حراج رونمایی کند، تعداد زیادی پیشنهاد دریافت کرد و قیمت آن افزایش چشمگیری پیدا کرد. این موتور سیکلت در حراجی با قیمت ۱۱۰ هزار  دلار شروع شد، اما در نهایت به قیمت ۱۱ میلیون دلار فروخته شد.

گران‌ترین موتور سیکلت‌های جهان

سخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه با شما کاربران گرامی همراه بودیم و گران‌ترین موتور سیکلت‌های تولید شده از گذشته تا به امروز را معرفی نمودیم. همانطور که گفتیم، برخی از این موتور سیکلت‌ها اصلا به مرحله تولید نرسیده‌اند و فقط طراحی و یک نسخه آزمایشی از آن‌ها تولید شده است. دیگر موتور سیکلت‌ها نیز تعداد کمی از آن‌ها ساخته شده که لیمیتد نامگذاری می‌شوند. موتور سیکلت‌هایی که قیمت بسیار بالایی دارند، معمولا افراد معروف و کلکسیونرها اقدام به خریداری آن‌ها می‌کنند. اگر قصد خرید هر کدام از این موتور سیکلت‌ها را دارید، باید به شما بگوییم که قرار نیست در ایران آن‌ها را پیدا کنید، زیرا هر کدام از آن‌ها در دستان کلکسیونرهایی هستند که در کشورهای مختلف زندگی می‌کنند.

منبع:

www.wealthygorilla.com


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند