اسکوتر ادونچر آپریلیا SR GT

اسکوتر ادونچر آپریلیا SR GT

07:25۰

آپریلیا یکی از نام هایی است که به راحتی در دنیای موتور سیکلت و اسکوتر قابل تشخیص است و شما نیز اگر طرفدار موتور سیکلت‌ها باشید، قطعا نامش را شنیده‌اید. در حال حاضر این برند، طیف وسیعی از موتور سیکلت‌های جاده‌ای، دوآل اسپرت، آفرود و اسکوترها را به مرحله تولید رسانده است. جالب اینجاست که این شرکت به عنوان یک تولید کننده دوچرخه شروع به کار کرد، اما موتور سیکلت‌ها را نیز به خط تولید خود اضافه کرد که سود زیادی برای این شرکت داشت. آپریلیا برای افزایش اعتبار برند و محصولات خود، وارد ورزش‌های مختلف موتور سیکلت در سراسر جهان شد. این شرکت تاکنون پیروزی‌های زیادی را در مسابقات برگزار شده به دست آورده که در رده‌های مختلف موتور سواری بوده و سوارکاران تیم آپریلیا نیز از تجربه و حرفه کاری خوبی بهره‌مند بوده‌اند. آپریلیا که اکنون بخشی از گروه برند ایتالیایی پیاجیو (Piaggio) است، راه پیروزی خود را ادامه داد و به یکی از برندهای موفق در تاریخ مسابقات موتور رانی تبدیل شد. در چند سال اخیر این برند در حال تولید اسکوترها بوده که یکی از آن‌ها اسکوتر ادونچر آپریلیا SR GT است. در ادامه این مطلب از سایت یدک تیمچه، فروشگاه لوازم یدکی موتور با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره اسکوتر ادونچر آپریلیا SR GT به دست آورید.

مشخصات فنی اسکوتر ادونچر آپریلیا SR GT

آپریلیا، اسکوتر SR GT را به عنوان اولین اسکوتر ادونچر شهری خود می‌نامد. این اسکوتر سریع‌ترین آپریلیای تولید شده نیست، اما یک اسکوتر جمع‌وجور GT است که سواری مفرح روزمره در شهر را ارائه می‌کند. اسکوتر SR GT با تجهیزات موتور سیکلت‌های سری اندرو ساخته شده است تا اطمینان حاصل شود که می‌تواند در مسافت‌های طولانی و حتی مسیرهای پیچ در پیچ و پر استهلاک سفر کند.

اسکوتر SR GT جدیدترین عضو از سری وسایل نقلیه درون شهری آپریلیا (Aprilia Urban Mobility) است که عضوهای دیگر آن شامل اسکوترهای الکتریکی eSR1 و eSR2 و Aprilia SXR 50 می‌شود. این مدل در دو نسخه قدرتی ارائه شده که دارای دو موتور مختلف نیز هستند SR GT125 و SR GT 200 کامل با سیستم استارت و استاپ اتوماتیک که نیاز به استارت سنتی را برطرف می‌کند. این اسکوتر در تریم اسپورت (SR GT Sport) ارائه می‌شود که دارای گرافیک و جلوه ورزشی است.

اسکوتر SR GT 125 دارای یک موتور ۱۲۵ سی‌سی i-get تک سیلندر است که حداکثر توان خروجی ۱۴.۷ اسب بخار در ۸۷۵۰ دور در دقیقه و حدود ۹ پوند فوت حداکثر گشتاور در ۶۵۰۰ دور در دقیقه را ارائه می‌دهد. از سوی دیگر، مدل SR GT 200 با موتور ۱۷۴ سی‌سی عرضه می‌شود که حداکثر توان خروجی ۱۷.۴ اسب بخار در ۸۵۰۰ دور در دقیقه و بیش از ۱۲ پوند فوت حداکثر گشتاور در ۷۰۰۰ دور در دقیقه دارد.

موتور بزرگ‌تر دارای یک سیلندر آلومینیومی با پوشش نیکاسیل، یک پیستون جدید با هندسه تاج به روز شده و همچنین یک سر جدید است. هر دو موتور خانواده i-get که به CVT با کلاچ بزرگتر متصل شده‌اند، واحدهای مورد تایید یورو ۵ هستند که دارای تزریق روغن الکترونیکی، چهار سوپاپ و خنک کننده مایع هستند.

اسکوتر ادونچر آپریلیا SR GT

سیستم تعلیق اسکوتر ادونچر آپریلیا SR GT

برای اطمینان از اینکه اسکوتر SR GT جدید همیشه برای ماجراجویی آماده است، آپریلیا یک قاب گهواره دوتایی در لوله فولادی با استحکام بالا را با سیستم تعلیق بلند این موتور جفت کرد. در جلو، این اسکوتر دارای یک شاخک Showa با ۱۲۲ میلی‌متر مسیر است. در قسمت عقب، اسکوتر SR GT دارای دو کمک فنر Showa دو کاره با فنر مارپیچ ۱۰۲ میلی‌متری است. با این پیکربندی، SR GT کنترل استثنایی، راحتی و ایمنی را بر روی سطوح ناهموار ارائه می دهد، بدون اینکه لذت سواری کمتر شود.

بر خلاف اسکوترهای جمع و جور GT قدیمی، آپریلیا SR GT نسبتا ارتفاع بیشتری را نسبت به مدل‌ها قبلی پیدا کرده است و حداقل فاصله ۱۷۵ میلی‌متر را دارد. این ارتفاع به اسکوتر اجازه می‌دهد تا از دست اندازها به آسانی رد شود. همچنین افزایش انعطاف پذیری SR GT، با توجه لاستیک‌های فول گراند یا آل ترین (All Terrain) با آج کوتاه، طبیعی است.

طراحی اسکوتر ادونچر آپریلیا SR GT

از نظر وزن، اسکوتر ادونچر آپریلیا SR GT جدید بسیار سبک است و مدل SR GT 125 تنها ۳۱۷ پوند یا ۱۴۴ کیلوگرم وزن دارد و مدل SR GT 200 وزنی معادل ۳۲۶ پوند یا ۱۴۸ کیلوگرم را دارا است. هر دو نسخه SR GT از رینگ‌های آلیاژی سبک استفاده می‌کنند که در جلو ۱۴ اینچ و در عقب ۱۳ اینچ هستند. آن‌ها با لاستیک‌های سطح مقطع پهن پوشیده شده‌اند که در جلو ۱۱۰/۸۰ و در عقب ۱۳۰/۷۰ اندازه دارد.

برای  ترمزگیری، آپریلیا SR GT از ترمز دیسکی ۲۶۰ میلی‌متری در جلوی اسکوتر برای دفع بهتر گرما طراحی شده است و همچنین دیسک ۲۲۰ میلی‌متری در عقب استفاده شده که در هر دو مدل یکی است، استفاده می‌کند. اسکوترهای SR GT 125 و SR GT 200 می‌توانند ترتیب تا ۴۰ کیلومتر به ازای مصرف ۱ لیتر و ۳۸.۵ کیلومتر در ازای مصرف ۱ لیتر سوخت را طی کنند. از آنجایی که هر مدل دارای مخزن سوخت ۹ لیتری است، سواری در مسافت طولانی مشکلی برایتان به وجود نخواهد آمد.

در مقایسه با یک اسکوتر قدیمی، Aprilia SR GT دارای مصرف سوخت کمتر و سواری فعال‌تر است. به لطف جا پای ارگونومیک، سوارکار می‌تواند در موقعیتی قرار بگیرد که سواری آرام‌تری داشته باشد که برای سواری در مسافت‌های طولانی نیز مناسب است.

اسکوتر ادونچر آپریلیا SR GT

امکانات اسکوتر ادونچر آپریلیا SR GT

از دیگر ویژگی‌های آپریلیا RS GT جدید می‌توان به محفظه ۲۵ لیتری زیر صندلی، بدنه آلومینیومی ۳۳ لیتری اختیاری، دسته چراغ‌های LED کامل با چراغ‌های راهنما، دسته چراغ‌های سه عنصری جلو، شیشه جلوی معلق و فرمان عریض و صفحه نمایش LCD بزرگ برای مشاهده آسان‌تر اطلاعات موتور سیکلت اشاره کرد.

اسکوتر ادونچر آپریلیا SR GT جدید در رنگ‌های مشکی، خاکستری خیابانی و آبی بی‌نهایت، همراه با گیره‌های خاکستری نقره‌ای، کناره‌ها و دستگیره‌های سرنشین و همچنین چرخ‌های مشکی و زین مشکی با دوخت خاکستری، تولید می‌شود. نسخه اسپرت را می‌توان در طرح‌های رنگی مات طلایی، خاکستری ایریدیوم و قرمز اتوبانی و چرخ‌های قرمز رنگ و زین دو رنگ مشکی و خاکستری با دوخت قرمز خریداری کرد.

سخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه با شما کاربران گرامی همراه بودیم و جدیدترین اسکوتر ادونچنر برند آپریلیا که مدل SR GT نام داشت را معرفی نکردیم. آپریلیا در درجه اول بر تولید موتور سیکلت‌ها و اسکوترهایی با کیفیت بالا برای مشتریان خود متمرکز شده است. آپریلیا آخرین پیشنهاد اسکوتر خود را در EICMA Esposizione Internazionale Ciclo Motociclo e Accessori یا نمایشگاه موتور سیکلت میلان که اخیرا رونمایی کرد. طبق گفته این شرکت، آپریلیا SR GT جدید یک اسکوتر ادونچر شهری است که می‌تواند شما را به مکان‌هایی که در مسافت‌های دور قرار دارند نیز برساند.

منبع:

www.hotcars.com


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند