اکسسوری موتور سنگین

۱۰ اکسسوری موتور سنگین که باید داشته باشید

11:00۰

اگر دارای یک موتور سیکلت سنگین هستید، با خرید اکسسوری موتور سنگین و لوازم جانبی آن می‌توانید موتور سواری را برای خودتان به امری لذت‌بخش تبدیل کنید. علاوه بر کیفیت موتور سواری، برخی از این اکسسوری‌های موتور بر روی ایمنی سواری شما نیز تاثیرگذار هستند. لوازم جانبی بسیار زیادی برای موتور سیکلت‌ها وجود دارد که از آن‌ها می‌توان به دستگیر گاز و کلاچ، زین، قفل چرخ، شارژر یو اس بی و موارد دیگر اشاره کرد که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند. در ادامه این مطلب از  یدک تیمچه، خرید اینترنتی لوازم یدکی موتور با ما همراه باشید تا منتخبی از بهترین ابزارها و افزونه‌های مورد استفاده در موتور سیکلت‌ها را معرفی کنیم.

اکسسوری و لوازم جانبی موتور سیکلت

دستگیره گرمایشی

اولین قسمتی از بدن که احساس سرما می‌کند دست‌ها و انگشتان هستند. هنگامی که آن‌ها سرد می‌شوند، گرم کردن آن‌ها در حین سواری غیرممکن است. برای جلوگیری از این امر، دستگیره‌های گرم شونده یکی از بهترین اختراعات موتور سیکلت‌ها برای موتور سواران هستند. سواری در زمستان و در انتهای بهار و پاییز کمی سخت می‌شود، زیرا کاهش دمای زیادی در هوا مشاهده می‌شود. اما در برخی فصول مانند بهار و تابستان نیز علاوه بر راحتی، جنبه‌های مثبت واضح دیگری نیز برای موتورسوار در بر دارد، زیرا دست‌های شما وقتی به سمت یخ نمی‌روند، عملکرد بهتری خواهند داشت.

نصب اکثر کیت‌های دستگیره گرم شونده بسیار ساده هستند که دستان شما را گرم نگه می‌دارند. به طور مثال دستکش‌های گرمکن آکسفورد پریمیوم، یکی از دستکش‌های باکیفیت بازار است که خیلی سریع بر روی موتور سیکلت نصب و جدا می‌شود. این دستگیره‌ها دارای یک لایه بیرونی لاستیکی نرم و پنج حالت تنظیم حرارتی از طریق کنترلر نصب شده روی نوار و همچنین حالت صرفه جویی در باتری هستند.

اکسسوری موتور سنگین

درزگیر یا پنچرگیر لاستیک

پنچری لاستیک موتور سیکلت بلای جان هر سوارکاری است، اما می‌توانید موتور سیکلت خود را در برابر این مشکل بالقوه با درزگیر لاستیک محافظت کنید. درزگیر‌های مختلفی در بازار وجود دارد و برخی از آن‌ها برای حفظ اثربخشی خود نیاز به شارژ منظم دارند. همچنین باید در نظر داشته باشید که بسته به مکانی که به طور منظم سوار می شوید، درزگیر با چه اندازه سوراخ می تواند مقابله کند.

یکی از بهترین درزگیرهای بازار که عملکرد شگفت انگیزی دارد، بایک سیل است که به خوبی لاستیک را عایق کرده و برای لاستیک‌های لوله‌ای و بدون تیوب نیز بهترین عملکرد را دارد. توجه داشته باشید که این درزگیر به صورت مادام‌العمر بر روی لاستیک باقی نمی‌ماند، بنابراین باید آن را برای استفاده‌های موقت در نظر گرفت. استفاده از آن نیز بسیار راحت است و فقط باید مقداری از درزگیر را بر روی محل پنچری بریزید که از قبل آن را تمیز کرده‌اید.

زین موتور سیکلت

هر سوارکاری که از روی یک چاله یا دست‌انداز گذر کرده باشد، قطعا متوجه سفتی زیاد زین یا صندلی موتور سیکلت شده است که درد زیادی را به کمر و حتی پاهای شما وارد می‌کند. زین موتور سیکلت نباید خیلی باریک و نازک باشد، اما کارخانه‌ها به این موضوع توجه نکرده و باز هم از زین‌های بی کیفیت استفاده می‌کنند. از این رو، پدهای صندلی موتور سیکلت وارد بازار شدند تا سفتی زین موتور سیکلت را کمتر کنند. یک پد صندلی می‌تواند راحتی، لذت سواری و کیفیت سواری شما را بهبود بخشد. اکثر پدها از فوم یا سلول های هوا استفاده می کنند و هر کدام مزایای خود را دارند.

اکسسوری موتور سنگین

قفل چرخ

قفل یا زنجیر موتور سیکلت یکی از موثرترین راه‌ها برای دور نگه داشتن سارقان است و به عنوان یک عامل بازدارنده، فروش بسیاری داشته است و محصولات با کیفیت آن‌ها نیز چندین بار از سرقت جلوگیری کرده‌اند. شاید با یک ترکیب سنگین زنجیر و قفل یا یک قفل دیسکی راحت‌تر داشته باشید، هر کدام مزایای خود را برای جلوگیری از دزدیده شدن موتور سیکلت شما دارند. هنگام انتخاب قفل، به دنبال قفل‌هایی باشید که در طولانی‌ترین زمان ممکن در برابر حمله مقاومت می‌کنند، زیرا کلاهبرداران به زودی به سمت هدف آسان‌تری می‌روند.

نام‌های بسیاری در دنیای امنیت موتور سیکلت هستند به چشم می‌‌خورند و انتخاب‌های زیادی برای خرید زنجیر و یا قفل چرخ خواهید داشت. باید بدانید که یک زنجیر یا قفل چرخ از یک سیستم پیوند و حلقه غیرمعمول استفاده می‌کند که در آن قفل به جای گره زدن هر دو انتهای زنجیره به یکدیگر، از عبور پیوند از حلقه جلوگیری می‌کند. این بدان معنی است که زنجیر ۱.۲ متری را می‌توان در اطراف موتورهای بزرگتر رد کرد و در عین حال جمع و جور است و در جای خود قرار داد.

شارژر یو اس بی

با توجه به اتکای ما به تلفن‌های همراه در دنیای امروز، تعجب آور است که چگونه بسیاری از موتور سیکلت‌ها هنوز دارای پورت شارژ USB نیستند. با این حال، اضافه کردن اکسسوری شارژر یو اس بی کار سختی نیست و در مرحله انجام می‌شود و به این معنی است که می‌توانید تلفن خود را بر روی موتور سیکلت شارژ کنید و یا در حال حرکت، نویگیتور را به آن وصل نمایید.

نکاتی که هنگام انتخاب شارژر USB برای موتور سیکلت خود باید به آن توجه کنید عبارتند از: نصب و سیم کشی آن، ضدآب بودن یا نبودن آن و اینکه آیا می‌توانید هنگام پوشیدن دستکش از آن استفاده کنید یا نه، دارای یک قاب محکم و درپوش لاستیکی برای جلوگیری از ورود آب و هوا در صورت عدم استفاده. دو پورت شارژ تطبیق پذیری و دو تنظیم شارژ متفاوت را ارائه دهد.

شارژر یو اس بی

کلاه دوربین دار

دو دلیل اصلی برای انتخاب کلاه دوربین دار ایمنی وجود دارد. اولین مورد برای استفاده تفریحی در روزهایی در پیست، پیاده روی یا گرین لنینگ هستید و متاسفانه دلیل دیگر آن ثبت رانندگی ضعیف دیگران در صورت ادعای بیمه است. در هر صورت، یک دوربین کلاه ایمنی باید فیلم‌هایی با دهند و در عین حال به اندازه کافی سبک و کوچک نیز باشند که در دید شما اختلال ایجاد نکند.

کلاهی که خریداری می‌کنید، نیاز نیست که بسیار گران باشد و البته ارزان‌ترین مدل نیز معقولا کیفیت پایینی خواهد داشت. اما کیفیت بالای دوربین ارزش آن را دارد، زیرا زمانی که همه چیز با کیفیت باشد، چه برای ضبط منظره و یا تصادف، کمک زیادی به شما خواهد شد. همچنین یک ضبط کننده جداگانه در جیب شما قرار می‌گیرد. دوربین و ضبط کننده‌های ارزان معمولا در برابر نور و صدا قوی نیستند و کیفیت را به شدت کاهش می‌دهند.

چراغ‌های پر نور جلو

نصب لامپ‌های جدید یکی از ساده ترین، ارزان‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها برای ارتقاء موتور سیکلت است. تعویض لامپ یک روش ارتقاء است که دید خود را در جاده و خیابان بیشتر از قبل کنید. مجموعه بزرگی از لامپ‌ها وجود دارد که نور روشن‌تر و الگوی پرتوی گسترده‌تر ارائه می‌کنند و همین امر نیز یکی از دلایلی است که باید چراغ‌های موتور سیکلت خود را تعویض کنید.

اکسسوری موتور سنگین

ضربه‌گیر بدنه

هیچ کس دوست ندارد ببیند که موتور سیکلتش آسیب دیده است و بعد از آن مجبور است با هزینه کردن زیاد موتور را به روز اولش برگرداند. موتور سیکلت‌ها می‌توانند به راحتی روی سطوح آسیب زننده مانند آسفالت و یا دیوار بیفتند و بدنه و اگزوز را نیز در معرض آسیب قرار دهند. اینجاست که ضربه‌گیر‌های بدنه ارزش خود را نشان می‌دهند و می‌توانند از وارد شدن آسیب‌های زیادی جلوگیری کنند. این اکسسوری‌ها می‌توانند از شکستگی‌های پلاستیکی، اهرم‌ها و قطعات مکانیکی گران قیمت پیشگیری کنند.

ضربه‌گیرها انواع مختلفی دارند و از مواد اولیه متفاوتی نیز تهیه شده‌اند. اگر می‌خوانید نوع آهنی آن را خریداری کنید که قیمت بیشتری را نیز دارد، ضربه‌گیر فولادی که در مقابل آب، خوردگی و ضربات سنگین مقاومت زیادی دارد، برای موتور سیکلت شما بسیار مناسب است. ضربه‌گیرهای پلاستیکی نیز وجود دارد که با پلاستیک خشک تولید شد و آن‌ها نیز ضربات را به خوبی دفع می‌کنند.

روان‌کننده زنجیر

روغن‌کاری و روان‌کننده‌های زنجیر یکی از کاربردی‌ترین، اما نادیده گرفته‌شده‌ترین ابزارهای تعمیر و نگهداری هر موتور سیکلت هستند. از ساده‌ترین سیستم‌هایی که متکی بر چرخش زنجیر به روغن فیتیله‌ای بر روی سطح آن هستند تا پیچیده‌ترین اقلام الکترونیکی، برای اینکه زنجیر موتور سیکلت به بهترین شکل کار کند و عمر طولانی‌تری داشته باشند، اقدام به روغن‌کاری زنجیر موتور سیکلت می‌کند.

روان‌کننده زنجیر موتور سیکلت باید ویژگی‌هایی داشته باشد تا به یک اکسسوری مناسب تبدیل شود. یکی از آن‌ها داشت ظرفیت بالای روغن است که موتورسوار را در کوتاه مدت مجبور به پر کردن آن نکند. دیگر ویژگی آن خودکار بودن است که با توجه به قطعاتی که در درون این اکسسوری‌های استفاده می‌شود، این امر دور از ذهن نخواهد بود. همچنین تنظیم کردن آن نیز بسیار مهم است تا روغن زیادی مصرف نشود.

نویگیتور یا مسیریاب

در حال حاضر تعداد زیادی از موتورسیکلت‌ها دارای نویگیتور هستند که مسیریابی را بسیار آسان‌تر کرده و راحتی موتورسوار را نیز بیشتر می‌کند. برخی از مسیریاب‌ها پیشرفته‌تر از دیگر مدل‌های تولید شده هستند، اگرچه این همیشه یک مزیت نیست، زیرا وجود دستورالعمل‌های زیاد و نمایش بالای عملگرها ممکن است کمی گمراه کننده باشد. سیستم‌های ناوبری باید در هر شرایطی به کار خود ادامه دهند و فضای ذخیره‌سازی باتری بالایی داشته باشند. این امر یک مزیت محسوب می‌شوند، زیرا اگر به شارژر یو اس بی نیز متصل شوند، تا زمان زیادی قابل استفاده خواهند بود.

در زمان خرید یک نویگیتور باید نکاتی را در نظر داشته باشید که بسیار مهم هستند. یکی از آن‌ها ضد آب و خاک بودن نویگیتور است. دیگر ویژگی یک مسیریاب خوب، صفحه نمایش است که باید نور و وضوح بالایی داشته باشد. ضد ضربه بودن نویگیتور نیز یک مزیت محسوب می‌شود که ضررها مالی را کمتر خواهد کرد.

سخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه با شما کاربران گرامی همراه بودیم و منتخبی از اکسسوری و لوازم جانبی موتور سیکلت را معرفی کردیم. همانطور که مشاهده کردید اکسسوری‌های معرفی شده بسیار کاربردی هستند و استفاده از آن‌‌ها نیز بسیار راحت است. پیشنهاد می‌کنیم که حتما چند مورد از آن‌ها را خریداری کنید تا سواری بهترین را با موتور سیکلت خود تجربه کنید. همچنین به نکات خرید گفته شده نیز توجه داشته باشید، زیرا محصول تقلبی و بی کیفیت زیادی در بازار هستند که معمولا طول عمر بسیار کمی داشته و با فشار یا ضربه‌ی کوچک، خراب می‌شوند.

منبع:

www.kit.honestjohn.co.uk

www.motorcycleworthy.com


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند