بهترین موتور برقی بازار موتور برقی سوپر سوکو تی سی

بهترین موتور برقی بازار را بشناسید

10:006۰

به نظر شما بهترین موتور برقی بازار را چه برندی تولید می‌کند؟ موتور برقی در ایران آینده‌ای دارد؟ چرا هنوز موتورهای ۱۲۵ سی‌سی طرفداران بیشتری از موتورهای الکتریکی دارند؟ در جواب این سوال‌ها که پرسش شما کاربران گرامی بوده‌اند، باید بگوییم که واردات موتور برقی در سال‌های اخیر با افزایش روبرو بوده است. یعنی کسانی هستند که برای خرید این نوع موتورها اقدام می‌کنند.

معمولا دلایل خرید موتور سیکلت‌های برقی متفاوت است، اما معمولا به دلیل کاهش تولید آلایندگی‌ها و آلودگی هوا، کاهش مصرف سوخت و کم کردن هزینه‌ها از موتورهای برقی استفاده می‌شود. برندهای تولید کننده و واردکننده موتور برقی در ایران زیاد هستند و تنوع این وسیله نقلیه نیز بسیار بالا است. در ادامه این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه با ما همراه باشید تا بهترین موتور برقی بازار رو بشناسید.

بهترین موتور سیکلت بازار ایران در ۲۰۲۳ را بشناسید

حضور موتورهای برقی در بازار ایران به طور چشمگیری در حال افزایش است و اگر قصد خرید یکی از آن‌ها را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که از چند مورد از آن‌ها اطلاعات کافی داشته باشید تا در انتخابتان اشتباه نکنید.

۱. موتور برقی سوپر سوکو تی سی (Super Soco TC)

اولین موتور برقی که به شما می‌کنیم، سوپر سوکو تی سی (Super Soco TC) است که کیفیت بالایی داشته و قدرت آن نیز شما را شگفت‌زده می‌کند. این مدل مجهز به موتور الکتریکی قدرتمند ۲۰۰۰ واتی ساخت بوش است که بدون لرزش و صدا گشتاوری در حدود ۱۲۰ نیوتن متر تولید می‌کند. موتور الکتریکی نوع سوپر سوکو دارای باتری قدرتمند لیتیوم‌یونی پاناسونیک است که ظرفیت ۶۰ ولت ۳۰ آمپر دارد. اما قابلیت تجهیز همزمان به دو باتری لیتیوم‌یون قابل حمل را دارد. بدنه این باتری از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است که سبک وزن و در عین حال مستحکم و بادوام است. برد موتور در هر بار شارژ حدود ۸۰ تا ۹۰ کیلومتر و با اضافه کردن یک باتری اضافی بین ۱۶۰ تا ۱۸۰ کیلومتر است.

بهترین موتور برقی بازار موتور برقی سوپر سوکو تی سی

موتور سیکلت‌های برقی سوپر سوکو در پنج رنگ طراحی و تولید می‌شوند که دست کاربران را برای انتخاب موتور با سلیقه خود. چراغ LED عقب موتور یک چراغ گردان یکپارچه با زاویه دید ۲۷۰ درجه برای ایمنی بیشتر هنگام رانندگی در شب نصب شده است. فناوری به کار رفته در LEDها مصرف انرژی موتور را به حداقل می‌رساند که نتیجه آن برد و قدرت بیشتر برای پیمایش مسیر است. از دیگر ویژگی‌های این موتور می‌توان به قابلیت اتصال گوشی به سوپر سوکو از طریق بلوتوث اشاره کرد.

۲. موتور برقی دایچی ای سی ۳۰۰۰ (Daichi EC 3000)

موتور الکتریکی دایچی ای سی ۳۰۰۰ در سال ۲۰۱۸ عرضه شد که می‌تواند تا ۱۲۰ کیلوگرم وزن را تحمل کند و با این وزن، حداکثر سرعت آن ۴۵ کیلومتر در ساعت را به راننده ارائه می‌دهد. این موتور در کلاس اسکوترها قرار می‌گیرد. موتور الکتریکی دایچی از باتری استفاده می‌کند که به جای لیتیوم، باتری اسیدی را برای کارایی خود انتخاب کرده است. با این باتری‌های قوی، برد حرکتی این موتور ۶۵ کیلومتر در هر شارژ است. با این حال، می‌تواند دو نفر را حمل کند و در مدت زمان ۶ تا ۷ ساعت شارژ شود.

بهترین موتور سیکلت برقی در بازار برند دایچی

موتور دایچی ۳۰۰۰ EC دارای باتری سرب اسیدی با ظرفیت ۳۲ آمپر بر ساعت می‌باشد. با شارژ کامل در حدود ۶ تا ۷ ساعت می‌تواند ۶۵ کیلومتر را طی کند.  قدرت موتور ۳۰۰۰ وات است و می‌تواند دو نفر با وزن ۱۲۰ کیلوگرم را حمل کند.

 این موتور سیکلت دارای ضربه گیر فنری است که از شدت ضربه‌ها می‌کاهد. هر دو ترمز جلو و عقب دیسکی هستند که قدرت بسیار بالایی کاهش سرعت موتور سیکلت دارند. موتور برقی این دایچی بیش از ۳۰۰۰ وات توان تولید می‌کند و به همین دلیل، سوار شدن بر این موتور سیکلت حسی شبیه موتورسواری با موتور دارد.

ناگفته نماند، این موتور برقی مجهز به درگاه USB برای شارژ گوشی موبایل و همچنین دارای باکس برای قراردادن کلاه ایمنی است. موتور سیکلت برقی دایچی بهترین گزینه برای کسانی است که به دنبال اسکوتر برقی با کارایی و عملکرد مناسب جهت مصارف شهری هستند.

۳. موتور الکتریکی کویر مدل KV1958

همانطور که می‌دانید کویر موتور از برندهای معتبر کشور است که بهترین موتور برقی بازار را نیز تولید کرده. موتور سیکلت برقی کویر مدل KV1958 محصول سال ۲۰۱۹ دارای با وزن ۱۰۶ کیلوگرم و ظرفیت بار ۱۵۰ کیلوگرم می‌باشد که طراحی کلاسیکی دارد. حداکثر سرعت این موتور الکتریکی به ۶۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و از ۵ باتری استفاده می‌کند که شارژ ۰ تا ۱۰۰ آن حدود ۲ ساعت با برق معمولی زمان می‌برد. از مزایای این موتور الکتریکی می‌توان به طراحی باتری‌های آن که برگرفته از هوندا است، اشاره کرد، اما از باتری‌های اسیدی استفاده شده.

بهترین موتور الکتریکی کویر در بازار

موتور سیکلت برقی کویر از انجین هاب موتور BLDC برند QMOTOR بهره برده است. موتور کی وی ۱۹۵۸ از حداکثر توان ۲ کیلووات (۲.۷۲ اسب بخار) در ۴۰۰ دور در دقیقه استفاده می‌کند. این موتور با پنج باتری ۶۰ ولتی اسیدی با ظرفیت ۲۷ آمپر ساعت کار می‌کند. ترمز کاپ، لاستیک‌های سایز ۱۷، چراغ‌های LED و کیلومتر شمار آنالوگ از دیگر ویژگی های این موتور سیکلت برقی هستند.

۴. موتور سیکلت برقی کویر ET1

دیگر بهترین موتور برقی بازار کویر ای تی ۱ (Kavir ET1) است. البته مدل ET1 نام اصلی این موتور نیست، زیرا سازنده اصلی آن یعنی Sun-Ron آن را با نام زنبور سبک یا لایت بی(Light Bee) در بازار کشورهایی مانند انگلستان، آمریکا و استرالیا به فروش می‌رساند. زیرا وزن آن تنها ۵۸ کیلوگرم است، همراه با یک موتور الکتریکی ۳۰۰۰ وات، آن را بسیار نرم و راحت می‌کند.

بهترین موتور برقی کویر در بازار

جالب اینجاست که ET1 می‌تواند به راحتی از شیب ۲۵ درجه بالا برود. همچنین می‌تواند با یک بار شارژ کامل در جاده‌های صاف ۱۰۰ کیلومتر را طی کند. طبق گفته سازنده، حداکثر وزن سوارکار باید تا ۱۰۰ کیلوگرم کمتر باشد، این بدان معناست که تنها یک نفر می‌تواند لذت سواری این موتور سیکلت را تجربه کند. قیمت این موتور سیکلت در سال ۱۴۰۰، ۱۴۰ میلیون را تجربه کرد که در حال حاضر قیمت آن بیشتر است.

۵. موتور برقی نوین سیکلت مدل TDR2232

موتور سیکلت برقی نوین سیکلت از نوع اسکوتر بوده و ۳۰۰۰ وات قدرت دارد. در صورتی که باتری به خوبی شارژ شود قادر است تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت را طی کند و شتاب صفر تا صد آن ۸ ثانیه می‌باشد؛ لامپ‌های آل ای دی به کاررفته در آن از نوع کم مصرف بوده و باتری را مصرف نمی‌کند. شما به راحتی می‌توانید با استفاده از برق شهری این موتور را شارژ کرده و از آن استفاده کنید. این موتور برقی زیبا ساخت ایران و تحت لیسانس انگلستان است؛ موتور نوین سیکلت مدل TDR2232 یک موتور پر قدرت بوده که شما را ناامید نمی‌کند.

بهترین موتور برقی بازار با برند نوین سیکلت

۶. موتور سیکلت برقی همتاز مدل TR800

موتور سیکلت برقی جدید مدل تی آر ۸۰۰ با توان ۳۰۰۰ وات است. اگر توان باتری کافی باشد، حداکثر سرعت می تواند به ۶۰ کیلومتر در ساعت برسد، شتاب ۰ تا ۱۰۰ تنها ۸ ثانیه زمان نیاز دارد. چراغ‌های LED به کار رفته در آن کم مصرف هستند و باتری مصرف نمی‌کنند. شما به راحتی می‌توانید این موتور را با برق اصلی شارژ کرده و از آن استفاده کنید. این موتور الکتریکی زیبا ساخت ایران و دارای لیسانس انگلستان می‌باشد.

موتور سیکلت برقی بازار همتاز مدل TR800۷. موتور برقی ولتاسیتی اسکورت (Volta City Escort)

موتور سیکلت برقی همتاز در سال ۲۰۱۶ تولید و روانه بازار شد و حداکثر سرعت آن ۴۵ کیلومتر بر ساعت است. یکی از مزایای این موتور طراحی زیبا و مناسب برای جوانان است. دیگر معایب آن عدم وجود اطلاعات کافی حتی در سایت سازنده است. موتور سیکلت برقی همتاز ۰.۵ کیلووات قدرت دارد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعت برسد. ترمزهای دیسکی جلو و عقب و دارای کیلومتر شمار دیجیتالی در بخش جلو در دسترس‌تان هستند.

با نمایشگر روی موتور که مواردی مانند سرعت، شارژ و مسافت طی شده را نشان می‌دهد، می‌توانید کنترل را از این طریق در دست بگیرید. در این موتور محفظه‌ای وجود دارد که می‌توانید وسایل را در آن قرار دهید. این موتور مجهز به دزدگیر است که از نظر ایمنی بسیار استاندارد است.

بهترین موتور برقی بازار ولتا سیتی اسکورت۸. موتور برقی X-MEN

آخرین بهترین موتور برقی بازار، موتور سیکلت برقی X-Man است. با توان ۱۵۰۰ وات یکی دیگر از موتورهای الکتریکی عرضه شده توسط ایران است. می‌توانید از این موتور برای رفت و آمدهای شهری استفاده کنید. این موتور از یک باتری سرب اسید ۶۰ ولتی تشکیل شده که شارژ آن ۶ ساعت طول می‌کشد و می‌تواند ۵۰ کیلومتر را طی کند. البته قطعات این موتور سیکلت برقی ساخت ژاپن است و این قطعات در ایران مونتاژ می‌شوند. موتور الکتریکی X من تقریبا به اندازه دو نفر است که می‌توانند به راحتی روی آن سوار شوند. یک صفحه کنترل دیجیتال روی بدنه آن سرعت، شارژ و سایر اطلاعات موتور را نمایش می‌دهد.

موتور برقی ایکس من بهترین بازار

سخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه با شما کاربران گرامی همراه بودیم و بهترین موتور برقی بازار ایران را معرفی نمودیم. همانطور که متوجه شدید موتورهای برقی امکانات بسیار زیادی دارند و می‌توانید با کمترین هزینه از آن‌ها نگهداری کنید. موتورهای برقی برای اینکه مزایای زیادی دارند، خیلی ساده می‌توانند جایگزین موتور سیکلت‌های بنزینی شوند، اما این موضوع بسیار زمان‌بر است. در هر صورت اگر موتور سیکلت‌های بنزینی از رده خارج شوند، بسیاری از مشکلات ترافیکی، آلایندگی، صوتی و سوختی حل خواهد شد. اگر نگران شتاب و یا سرعت موتورهای بنزینی هستید، باید بدانید که تسلا در حال حاضر خودروهای برقی تولید می‌کنید که جزو ۱۰ خودرو پر سرعت جهان هستند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند