کوله پشتی موتور سیکلت

کدام کوله پشتی برای موتور سیکلت شما مناسب است؟

08:002۰

کیف کوله پشتی یکی از وسایل ضروری سفر است که می‌توانید وسایل مختلفی را در آن جای دهید. داشتن این اکسسوری زمانی بیشتر ضرورت پیدا می‌کند که شما با موتور سیکلت سفر کنید و نیاز به مکانی برای قرار دادن وسایل خود داشته باشید. همچنین، فرقی نمی‌کند که به چه موتور سیکلتی در حال سفر هستید؛ به طور مثال در موتور سیکلت‌های تورینگ که خودشان دارای فضایی برای قرار دادن ابزار و وسایل هستند نیز باید یک کوله پشتی داشته باشید، زیرا اگر در طول سفر، خرید داشته باشید و یا وسایل‌تان برای حمل زیاد باشد، ممکن است با کمبود فضا مواجه شوید. در ادامه این مطلب از  یدک تیمچه، مرکز فروش لوازم موتور سیکلت با ما همراه باشید تا اطلاعات کوله پشتی موتور سیکلت یا موقعیت مناسب شما را معرفی نماییم.

تجربه استفاده از کوله پشتی

بحث کوله پشتی موتور سیکلت اغلب با موضوع مهم نوع کوله که چرم و یا منسوجات باشد و یا باید کوله پشتی به همراه داشته باشید یا نه، مطرح می‌شود. دلیل اصلی بحث این است که هیچ ارزیابی و مدرک تجربی وجود ندارد که بتواند راه‌های لازم را در اختیار ما قرار دهد. دلیل اصلی فقدان شواهد مدارک، حجم زیادی از متغیرها و عملگرها هستند که بر روی یکدیگر تاثیر می‌گذارند. انواع مختلفی از کوله پشتی‌ها وجود دارد که باعث ایجاد تفاوت حتی در نوع و مدل موتور سیکلت‌ها نیز می‌شود و هر موتور، با توجه به ساختاری که دارد، می‌تواند از کوله پشتی سازگار با طراحی آن استفاده کند.

بنابراین با توجه به گفته‌ها و آزمایشاتی که تا به امروز انجام شده، نمی‌توان نتیجه گرفت که استفاده از کوله پشتی خوب یا بد است. اما تجربیات استفاده از کوله پشتی نشان داده است که همیشه پوشیدن کوله خوب نیست و ممکن است بدی‌هایی نیز داشته باشد. در ادامه خطرات استفاده از کوله پشتی را در هنگام موتور سواری به شما خواهیم گفت:

خطرات پوشیدن کوله پشتی موتور سیکلت

پوشیدن کوله پشتی، زمانی که وسایل زیادی دارید و به همه‌ی آن‌ها نیز نیاز خواهید، بسیار ضروری است و احتمالا چاره‌ی دیگری نیز نخواهید داشت. اما استفاده از کوله پشتی زمانی که با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در حال موتور سواری هستید، چه خطراتی خواهد داشت. خطرات استفاده از کوله پشتی را می‌گوییم.

کوله پشتی موتور سیکلت

عدم تعادل بر روی موتور سیکلت

در ابتدای کار باید به شما بگوییم که کوله پشتی موتور سیکلت می‌تواند باعث ایجاد مشکل عدم تعادل بر روی شود. اگر در زمان پیچیدن با موتور سیکلت، کوله پشتی به سمت دیگر از بدن شما حرکت کند، مجبور هستید که آن را در پشت خود به سر جای خود برگردانید. همچنین در برخی مواقع بندهای کوله پشتی ممکن است که بر اثر فشار بالا پاره شوند که اتفاق بسیاری بدی است. بنابراین ممکن است که کوله پشتی عاملی برای بر هم خوردن تعادل شما باشد که در برخی مواقع که کوله بسیار سنگین است، موجب بروز تصادف نیز می‌شود.

گیر کردن و پاره شدن کوله پشتی

خطر بعدی که کوله پشتی‌ها ایجاد می‌کنند این است که دارای بند هستند و این بدان معناست که آن‌ها می‌توانند به چیزهای مختلف گیر کنند. اما باید این نکته را در نظر گرفت که همه‌ی کوله پشتی‌ها بند ندارند و فقط یک یا دو محفظه برای قرار گیری وسایل را دارا هستند. کوله پشتی‌های مخصوص موتور سیکلت توسط برندهای مختلفی طراحی و تولید می‌شوند که مشکل بند کوله پشتی را برطرف می‌کنند. دیگر مشکلی که کوله پشتی‌های بندی می‌توانند ایجاد کنند، گیر کردن بندها به زنجیر یا تسمه است که می‌تواند باعث بر هم خوردن تعادل شما از روی موتور سیکلت شود. تصور کنید که این اتفاق زمانی که در داخل شهر مشغول راندن موتور خود هستید، بیافتد؛ نتیجه آن اصلا دلنشین نخواهد بود.

اگر با کوله پشتی به زمین بخورید، چه می‌شود؟

خب بیایید تصور کنیم که گیره‌های کوله به تسمه‌های موتور سیکلت گره خورده است. اینجاست که موتور سیکلت واکنش نشان می‌دهد. اگر لباس مخصوص موتور سواری داشته باشید، هنگام برخورد با زمین تا حدودی از شما در برابر ضربه محافظت می‌شود. اما جنس وسایل شما (مخصوصا چرم) باعث می‌شود که از موتور سیکلت دور شوید. زره یا بالشتک از نقاط ضربه مشترک محافظت می‌کند. اگر بند کوله پشتی پاره شود و کوله بر روی بدن شما بماند، مقداری از محافظت را نیز کوله در بر می‌گیرد.

آیا جنس پارچه کوله پشتی بر روی عملکرد شما تاثیر دارد؟

شما می‌توانید استدلال کنید که اگر صاف روی پشت خود فرود بیایید، کوله پشتی‌ از ستون فقرات شما در برابر ضربه مستقیم محافظت می‌کنند. اما کوله پشتی‌های که ابزار سفت و سخت بر روی آن‌ها قرار گرفته‌اند بسیار بزرگی هستند و اگر صاف روی پشت خود فرود بیایید، استدلال متقابل این خواهد بود که با برخورد با زمین، ستون فقرات شما به حالت پرکشش سوق پیدا می‌کند. نه تنها ستون فقرات شما بیش از حد تحت فشار قرار می‌گیرد، بلکه احتمالا در نهایت دچار شکستگی نیز شود. علاوه بر این، چرخشی که با توجه به غلت خوردن بر روی زمین ایجاد می‌شود، باعث ایجاد زخم و آسیب بیشتر خواهد شد.

محتویات کوله پشتی

اگر از موتور سیکلت خود پرتاب شوید و مستقیما روی پشت خود فرود بیایید، فیزیک می‌گوید که تاثیر این ضربه در کل پشت بدن شما پخش خواهد شد و در این حالت از سطح موجود برای تقسیم بار استفاده می‌کند. بنابراین اگر چکمه‌های فولادی یا یا ابزار سفت دیگری را با خود حمل می‌کنید، می‌توان گفت که در بدترین زمان ممکن در بدترین موقعیت ممکن قرار می‌گیرید و باید درد زیادی را تحمل کنید.

چگونه وسایل را روی موتور سیکلت حمل کنیم؟

این روزها پوشیدن کوله پشتی موتور سیکلت کمی غیر ضروری به نظر می‌رسد. مخصوصا زمانی که ما گزینه‌های بسیار زیادی در دسترس داریم. بنابراین چگونه می‌توان یک کوله پشتی را با موتور سیکلت حمل کرد؟ بیایید در ادامه نگاهی بیندازیم به چند گزینه‌ای که در اختیار داریم.

از تاپ باکس استفاده کنید

منطقی‌ترین جایگزین برای یک کوله پشتی، خریداری یک تاپ باکس است. تمام وسایلی را که باید حمل کنید در کوله پشتی خود قرار دهید و سپس کوله پشتی را در تاپ باکس قرار دهید. در این حالت نه تنها کوله در پشت شما نیست، بلکه از خطرات آن نیز به دور مانده و ایمن خواهید ماند.

کوله را به موتور سیکلت ببندید

به طور پیش فرض، کوله پشتی‌ها طوری طراحی شده است که روی پشت شما قرار بگیرند، اما به این معنی نیست که حتما باید اینطور باشد. بستن کوله پشتی به موتور سیکلت بسیار آسان است؛ به خصوص اگر آن را با استفاده از بانجی، تسمه‌های روک یا توری باری به صندلی بیلیون یا پشت موتور سیکلت ببندید. اما حواستان باشد که کوله را به خوبی ببندید، زیرا این امکان وجود دارد که در صورت رد کردن یک چاله یا سرعت گیر، ممکن است که کوله از روی موتور سیکلت باز شود.

حمل چمدان

ماهیت یک کوله پشتی این است که برای قرار دادن وسایل از آن استفاده شود. شما می‌توانید وسایل خود را در درون یک چمدان قرار داده و آن را جایگزین کوله پشتی کنید که حمل ساده‌تر و خطرات کم‌تری دارد، اما شاید کمی برای حمل و نقل آن اذیت شوید.

سخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه با شما همراه بودیم و خطرات حمل کوله پشتی و راه‌حل‌های لازم برای کاهش خطرات را در اختیارتان دادیم. تصمیم گیری در مورد پوشیدن یا عدم استفاده از کوله پشتی برای موتورسواری همیشه بدون هیچ توصیه مشخصی دشوار است. در حالی که شواهد به ما در مورد خطرات کوله پشتی در زمان راندن موتور سیکلت هشدار می‌دهند، به همان اندازه نیز مدرک وجود دارد که استفاده از کوله پشتی در حال رانندگی با موتور سیکلت خطری نداشته و چیزی برای نگرانی وجود نخواهد داشت. بنابراین باید به دنبال وسیله‌ای باشید که مانند یک کوله پشتی عمل کند و خطری نداشته باشد.

منبع:

www.motorcycletourer.com


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند