سفارشی‌سازی موتور سیکلت‌ها

بهترین موتور سیکلت‌ها برای کاستومایز کدامند؟

12:00۰

کسانی که علاقه زیادی به موتور سیکلت‌ها دارند، قطعا در ذهنشان چندین بار یک موتور سیکلت را سفارشی سازی کرده‌اند. اما اگر بدانید که سفارشی سازی موتور سیکلت‌ها امکان پذیر است و می‌توانید یک موتور سیکلت را با توجه به نیازتان کاستومایز کنید، قطعات این کار را خواهید کرد. موتور سیکلت‌های دست دوم در بازار بسیار زیاد هستند و می‌توانید با خرید هر کدام از آن‌ها و لوازم یدکی جایگزینشان، آن‌ها را سفارشی سازی کنید. البته سفارشی سازی کردن به همین راحتی نیست و شما باید ابزار و علم این کار را داشته باشید تا بتوانید موفق عمل کنید. در ادامه این مطلب از سایت یدک تیمچه، فروشگاه لوازم موتور سیکلت با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره سفارشی‌سازی موتور سیکلت‌ها به دست آورید.

نکاتی باید برای سفارشی‌سازی موتور سیکلت‌ها در نظر بگیرید.

مهم نیست که چه سبک پروژه یا نوع مدل موتور سیکلت را انتخاب می‌کنید، چند دستورالعمل اساسی وجود دارد که در کل اعمال می‌شود. قوانینی که در ادامه به شما می‌گوییم، بسیار حیاتی هستند و رعایت آن‌ها می‌تواند کمک زیادی به پیشرفت کار کند.

با موتور سیکلت‌های دست دوم شروع کنید.

موتور سیکلت‌های دست دوم برای یک تازه‌کار مانند یک نعمت هستند، زیرا می‌توانند هر کاری که در ذهنشان است را بر روی آن پیاده‌سازی کنند. علاوه بر اینکه تجربه بیشتری برای این افراد در پی دارد، با قطعات بیشتری نیز آشنا شده و در تجربه بعدی خود بهتر عمل می‌کنید.

طرحی را که در نظر دارید را روی کاغذ پیاده کنید.

علاوه بر طراحی روی کاغذ و یا پیاده سازی آن در فتوشاپ، باید طراحی واقعی موتور سیکلت را نیز بلد باشید. به طور مثال اگر به علم مکانیک آشنایی نداشته باشید، می‌توانید از ویدئوهای آموزشی یوتیوب استفاده کنید و یا آن را بروس سپاری کرده و از یک متخصص کمک بگیرید. اگر یک گاراژ دارید و ابزار سفارشی سازی موتور سیکلت را نیز در اختیار دارید و علم مکانیک را نیز بلد هستید، دیگر چیزی نیاز ندارید، فقط باید برای خرید لوازم یدکی که می‌خواهید، اقدام کنید.

بودجه خود را برای کاستومایز مشخص کنید.

این موضوع ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما برای افرادی که به تازگی قصد دارند که موتور سیکلت را کاستومایز کنند، می‌تواند از هدر رفت هزینه‌ها جلوگیری کرده و با کمترین هزینه، بیشترین بازدهی را داشته باشند. البته باید به این نکته نیز توجه کنید که کیفیت قطعات خریداری شده تا حفظ کنید تا یک موتور سیکلت یک بار مصرف را نسازید. بنابراین بودجه خود را به طوری تنظیم کنید که جا برای قطعات یدکی باکیفیت باشد و فقط از خرج کردن پول اضافی جلوگیری شود. تنظیم بودجه نیز باید به شکل شروع پروژه تا انتهای پروژه باشد تا همه هزینه‌ها پوشش داده شود.

از قطعات کوچک شروع کنید.

هنگامی که برای اولین بار شروع با کاستومایز موتور سیکلت کردید، می‌توانید برنامه‌ریزی ساخت‌های ساده و پیچیده را شروع کنید. به خصوص پس از اینکه ساعت‌ها صرف نگاه کردن به تصاویر موتور سیکلت‌های از پیش سفارشی سازی شده، کردید. همچنین فکر ساختن یک موتور سیکلت یک بار مصرف را که بعد از روشن کردن آن هزاران مشکل برایش پیش می‌آید را نیز فراموش کنید، زیرا فقط هزینه‌های خود را بیشتر می‌کنید. بنابراین سعی کنید از قطعات کوچک شروع کرده و آن‌ها را به خوبی نصب کنید و سپس به قطعات بزرگ رسیده و یک موتور سیکلت کارستورمایز شده‌ی قدرتمند و زیبا داشته باشید.

کارتان را ایمن شروع کنید.

توجه کنید که اگر فقط به این دلیل که یک مدل خاص را به سفارشی سازی رساندید، لزوما به این معنی نیست که کاستومایز خوبی را انجام داده‌اید. انتخاب یا سفارشی سازی یک موتور سیکلت مناسب از نظر اندازه و قدرت نسبت به توانایی موتورسواری شما، بسیار مهم است.

سفارشی‌سازی موتور سیکلت‌ها

معرفی چند موتور سیکلت مناسب برای سفارشی‌سازی

بی ام و آر ۸۰ / آر ۱۰۰ (R80 / R100)

موتور سیکلت‌های بی ام و به طور کلی پلتفرم مناسبی برای سفارشی سازی هستند و حتی افراد آماتور نیز از این موتور سیکلت برای شروع کار خود استفاده می‌کنند. دلیل این انتخاب نیز فراوانی قطعات یدکی و اکسسوری‌ها و ساده بودن نصب قطعات این موتور سیکلت است. علیرغم محدودیت زاویه انحراف، سر سیلندرهای بیرون زده Beemer ظاهری متمایز و قابل شناسایی را به این مدل از موتور سیکلت‌های بی ام و می‌دهد. موتور سیکلت آر ۸۰ و آر ۱۰۰ با قیمت ۳ الی ۵ هزار دلار خرید و فروش می‌شوند که از موتور باکسر توئین در آن‌ها استفاده می‌شود.

سفارشی‌سازی موتور سیکلت‌ها

بی ام و آر نینت (BMW R NINET)

بی ام و آر نینت توسط اولا استنگارد طراحی شده بود، اولین مدل هریتیج این برند آلمانی بود که برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ عرضه شد و به سرعت به یکی از متداول‌ترین موتور سیکلت‌های سفارشی تبدیل شد. ظاهر کلاسیک این موتور سیکلت باعث شده تا شباهت زیادی به موتور سیکلت‌های هارلی کویین داشته باشد. قیمت این موتور سیکلت بین ۹ الی ۱۳ هزار دلار با انجین باکسر توئین خنک کنندگی با هوا و حجم ۱۱۷۰ سی‌سی خرید و فروش می‌شود.

سفارشی‌سازی موتور سیکلت‌ها

دوکاتی ۹۰۰SS

اگرچه از دوکاتی ۹۰۰SS از زمان خروج از کارخانه، چندین بار سفارشی سازی شده است، اما باز هم نشانه‌هایی از دوکاتی در نمونه‌های سفارشی سازی شده‌ی آن دیده می‌شود. انجین خطی که در درون این موتور سیکلت به کار رفته است، قدرت خوبی را به آن داده است که مشتریان را نیز راضی نگه می‌دارد. دوکاتی ۹۰۰SS با قیمت ۳ تا ۳۵۰۰ هزار دلار خرید و فروش می‌شود.

سفارشی‌سازی موتور سیکلت‌ها

دوکاتی مانستر (Monster)

نکته جالب به توجه درباره دوکاتی مانستر این است که از ابتدا به عنوان یک موتور سیکلت سفارشی تولید شد و میگل گالوزی وظیفه طراحی چراغ جلو، مخزن، بدنه، موتورها و فریم‌ها را بر عهده داشت. سپس قطعات یدکی و اکسسوری‌هایی نیز برای سفارشی سازی دیگر افراد تولید و در بازار عرضه شد که این موتور سیکلت را به یک گزینه مناسب برای سفارشی سازی تبدیل کرد. قیمت موتور سیکلت دوکاتی مانستر بین تا ۹ هزار دلار است که این اختلاف قیمت به دلیل قطعات به کار رفته در آن است.

سفارشی‌سازی موتور سیکلت‌ها

دوکاتی اسکرامبلر (Scrambler)

سری Scrambler این برند ایتالیایی که بیش از یک چهارم کل فروش دوکاتی را به خود اختصاص داده است، خط تولیدی الهام گرفته از سیستم عامل یکپارچه سازی است که برای پاسخگویی به جمعیت گمرک طراحی شده است. خانواده اسکرامبلر دوکاتی مانند بی ام و R9T به گونه‌ای طراحی شده است که سفارشی باشد و به همین دلیل سازنده آن کاتالوگ عظیمی از لوازم جانبی و اکسسوری را از پیش طراحی و عرضه کرده است. بنابراین هر شخصی می‌تواند با توجه به طرحی که در ذهن دارد، این موتور سیکلت را کاستومایز کند. قیمت این موتور سیکلت بین ۷ تا ۹ هزار دلار است.

سفارشی‌سازی موتور سیکلت‌ها

هارلی آیرون ۸۸۳

هارلی Iron 883 به عنوان یکی از کوچک‌ترین مدل‌های هارلی دیویدسون شناخته می‌شود که دارای انجین دوقلو V-Twin مقرون به صرفه آمریکایی است. به علاوه طبیعت اسپارتان و مینیمالیستی، آن را به یک کاندیدای ایده‌آل برای کاستومایز کردن تبدیل کرده است. البته ظاهر خشک و ساده‌ی آیرون ۸۸۳ نیز در این انتخاب بی تاثیر نیست. شما می‌توانید این موتور سیکلت را با قیمت ۶ تا ۷۵۰۰ هزار دلار خریداری نمایید.

هوندا CB750

هوندا CB750 که اولین بار در سال ۱۹۶۹ به جاده‌های آمریکا وارد شد، پس از عرضه کامل، بازی را برای هوندا تغییر داد و تولیدات این برند را به کمی به بازسازی موتور سیکلت‌های قدیمی کشاند. هوندا امروزه این افتخار را دارد که به طور واضح محبوب‌ترین موتور سیکلت را که اغلب برای سفارشی سازی خریداری می‌شود را معرفی نماید. قیمت این موتور سیکلت بین ۳ تا ۶ هزار دلار است که این اختلاف قیمت نیز به دلیل قطعات به کار رفته در این موتور سیکلت است.

هوندا cb750 سفارشی‌سازی موتور سیکلت‌ها

هوندا گروم (Grom)

هوندا گروم معمولا موتور سیکلتی نیست که نامش در زمان بحث و گفتگوها بر سر زبان بیاید. اما شما می‌توانید برای سفارشی سازی آن را در نظر بگیرید. گروم، موتور سیکلت است که تغییرات زیادی را می‌توان بر روی آن اعمال کرد تا طرح و مدلی که می‌خواهید را از داخل این موتور سیکلت به دست آورید. یکی از نقاط قوت این موتور سیکلت آسان بودن نصب قطعات برای روی بخش‌های مختلف موتور سیکلت است. قیمت فروش این موتور سیکلت در حال حاضر بین ۲ تا ۳ هزار دلار است.

هوندا گروم سفارشی‌سازی موتور سیکلت‌ها

رویال انفیلد INT650

این موتور سیکلت با حجم انجین ۶۵۰ سی‌سی با الهام از موتورسیکلت‌های رویال انفیلد در دهه‌های ۶۰ و ۷۰، یک مدل تولیدی نسبتا جدید است که عملکرد خوب و ظاهر کاملا یکپارچه‌سازی با یک انجین دوقلو موازی کلاسیک بریتانیایی را ارائه می‌کند. این موتور سیکلت با ظاهر خشکی که دارد، به کسانی آن را خریداری می‌کنند، اجازه می‌دهد تا به اشکال مختلفی آن را سفارشی سازی کنند. شما می‌توانید این موتور سیکلت را با قیمت ۴۵۰۰ تا ۵۵۰۰ هزار دلار خریداری کنید.

سفارشی‌سازی موتور سیکلت‌ها

سوزوکی GSX-R750 / GSX-R1100

سوزوکی GSX-R750 / GSX-R1100 مانند CB750 که قبل از آن عرضه شد، یک مدل کاملا متحول کننده بود که اولین بار در اواسط دهه ۱۹۸۰ از آن رونمایی شد، با ماکت مسابقه‌ای که به طور کامل کلاس موتور سیکلت‌های اسپرت معاصر را بازتعریف کرد. در حالی که مدل‌های اولیه دارای قیمت‌های بسیار بالایی هستند، نمونه‌های دهه ۱۹۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰ دارای موتورهای چهار خطی قدرتمند، قاب‌های آلومینیومی دوقلوی مدرن و تجهیزات راه‌اندازی هستند. می‌توانید این موتور سیکلت را با قیمت ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ دلار خریداری کنید.

سفارشی‌سازی موتور سیکلت‌ها

سخن پایانی

 در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه با شما کاربران گرامی همراه بودیم و بهترین موتور سیکلت‌ها که برای سفارشی سازی مناسب هستند را معرفی نمودیم. توجه داشته باشید که اگر علم و ابزار سفارشی‌سازی موتور سیکلت‌ها را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم که آن را یاد بگیری و یا کار را به دست کاردان بسپارید تا مشکلی برایتان رخ نداده و در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی شود. همچنین برای پیشرفت کار نیز بهتر است که طرحی که قصد پیاده سازی آن را دارید را بر روی یک کاغذ پیاده کرده و یا طراحی ۳ بعدی آن را انجام دهید تا هدفتان در ابتدای کار مشخص شده و وقفه‌ای در کارتان رخ ندهد.

منبع:

www.iconsumption.com


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند