راحت‌ترین موتور سیکلت‌های تورینگ

راحت‌ترین موتور سیکلت‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ کدامند؟

11:22۲

افراد بسیاری بر این باورند که هیچ راهی بهتر کشور گردی با یک موتور سیکلت نیست و راحتی زیادی در طول سفر همراهتان است. موتور سیکلت‌ها اغلب با اکثر مقاصد گردشگری سازگار هستند و تقریبا در مسیرهای مختلف نیز سربلند بیرون می‌آیند. اما باز هم کمی ناراحتی در موتور سیکلت‌ها وجود دارد و کسانی که با این وسیله نقلیه سفر کرده‌اند، تجربه آن را دارند. ناراحتی به شما این امکان را می‌دهد که بدانید کار آسانی در پیش ندارید و همین سفر به اندازه خودروها، اتوبوس و قطار سخت است. مشکل اینجاست که اگر با موتور سیکلت نادرست سفر کنید، ناراحتی شما چند برابر خواهد شد و آن زمان است که می‌دانید موتور سیکلت شما اصلا با سلیقه‌تان سازگار نیست. بنابراین شما باید به سراغ خرید موتور سیکلت‌هایی بگردید که راحتی بالایی در سفرها دارند. در ادامه این مطلب از سایت یدک تیمچه، فروشگاه لوازم موتور سیکلت با ما همراه باشید تا راحت‌ترین موتور سیکلت‌های تورینگ که تا به امروز ساخته شده‌اند را معرفی کنیم.

منظور از موتور سیکلت راحت چیست؟

برای اینکه در ابتدا بتوانید مفهوم موتور سیکلت راحت و ناراحت را درک کنید، باید با موتور سیکلت‌های ناراحت و مشکلاتی که در طول سفر طولانی مدت به وجود می‌آورند، آشنا شوید. موتور سیکلت‌هایی که برای سفر طراحی نشده‌اند، اغلب باعث به وجود آمدن پا درد، کمر درد، خمیدگی زانوها، بی حسی انگشتان و مشکلات دیگر می‌شوند که اوقات سفر را به مذاق شما تلخ می‌کند. بنابراین شما باید به سراغ موتور سیکلت‌های راحت‌تری برای شروع سفر بروید. به طور مثال اگر می‌خواهید یک موتور سیکلت تورینگ خریداری کنید، هوندا وی اف آر ۸۰۰ می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اگر درباره این موتور سیکلت شک دارید، می‌توانید درباره این موتور تحقیق کرده و یا از کسانی که از این موتور سیکلت استفاده کرده‌اند، مشورت بگیرید.

معرفی راحت‌ترین موتور سیکلت‌های تورینگ

در ادامه موتور سیکلت‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که به عنوان راحت‌ترین موتور سیکلت‌های تورینگ شناخته شده‌اند و توسط برندهایی معروفی طراحی و در بازار عرضه شده‌اند.

بی ام و آر ۱۲۵۰ آر تی (BMW R 1250 RT)

از منظر راحتی، R 1250 RT دارای برخی از بهترین ارگونومی‌هایی است که تا به حال ساخته شده است. BMW در مورد راحتی سرنشین به تمام جزئیات فکر کرده است و همین امر باعث می‌شود تا ۱۲۵۰ RT یکی از راحت‌ترین موتور سیکلت‌های تورینگ موجود در بازار باشد. سوارکار در زمان راندن موتور سیکلت احساس طبیعی دارد و لذت می‌برد. انتخاب‌های مختلف صندلی، ارتفاع صندلی و شیشه جلو با قابلیت تنظیم الکترونیکی به راحتی هر چه بیشتر تجربه سفر کمک می‌کند. اما بی ام و RT فقط در راحتی سواری نسبت به موتور سیکلت‌های دیگر برتری ندارد. خدمات ویژه آن مانند دسته‌های گرم شونده، کروز کنترل و کنترل کننده موتور در سر بالایی‌ها نیز به بهبود عملکرد این موتور سیکلت کمک زیادی کرده است.

راحت‌ترین موتور سیکلت‌های تورینگ

هوندا گلدوینگ (Honda Goldwings)

گلدوینگ همیشه استاندارد طلایی در مورد راحت‌ترین موتور سیکلت‌های تورینگ بوده است. سپس، درست زمانی که هوندا در حال از دست دادن برتری خود در برابر رقبای مدرن‌تر از خود بود، در سال ۲۰۱۸ با یک اصلاح ریشه و شاخه همراه شد و خود را هرس کرد. در سال ۲۰۲۱، گلدوینگ به روز شده دیگری را داریم که جایگاه خود را به عنوان شاه گردان موتور سیکلت‌های تورینگ تثبیت می‌کند. در نسخه جدید ترکیبی از جیر و چرم مصنوعی به هر دو صندلی اضافه شده است که راحتی را برای سوارکار و مسافر افزایش می‌دهد.

نه تنها این، بلکه صندلی سرنشین در ارتفاع بالایی قرار گرفته است تا به آن شخص زاویه آرامش بیشتری برای افزایش راحتی دهد. همانطور که انتظار دارید، “Goldwing” دارای دستگیره‌های گرم شونده و کروز کنترل است. اما مدل جدید با سیستم صوتی ارتقا یافته نیز همراه است که افراد را بیشتر از قبل به خود علاقه‌مند می‌کند. در نهایت، با کاهش ظرفیت بار در سال ۲۰۱۸، هوندا دوباره آن را به ۱۲۱ لیتر افزایش داده است.

راحت‌ترین موتور سیکلت‌های تورینگ

ایندین چیفتین (Indian Chieftain)

در حالی که موتور سیکلت‌های ایندین در اروپا به اندازه آمریکا و استرالیا محبوبیت ندارند، آن‌ها هنوز هم در این سمت از قاره طرفدارانی خاص خود را دارند. برند ایندین را که دوست داشته باشید یا از آن متنفر باشید، موتور سیکلت راحتی است و به عنوان یکی از باکیفیت‌ترین موتور سیکلت‌های تورینگ نیز معرفی شده است. ارتفاع بسیار کم صندلی Dark Horse به گونه ای ارگونومیک طراحی شده است تا حالت آرامی را ایجاد کند. این موقعیتی است که به خوبی برای سواری از صبح تا شب مناسب است. اما Dark Horse یک بهشت ابزار و کاربرد است و لوازم جانبی زیادی را در خود جای داده است. اگر به گجت‌ها علاقه دارید، شیشه جلو برقی، کروز کنترل، احتراق بدون کلید، صفحه نمایش لمسی و سیستم صوتی را نیز دوست خواهید داشت. نویگیشن این موتور سیکلت دارای به‌روزرسانی‌های مستقیم آب و هوا و ترافیک است و مجموعه کاملی از امکانات رفاهی دیگر را میز برای سوارکار فراهم کرده است.

راحت‌ترین موتور سیکلت‌های تورینگ

یاماها اف جی آر ۱۳۰۰ (Yamaha FJR 1300)

یاماها FJR در حال حاضر کمی قدیمی است و از اینجا به بعد دیگر بروزرسانی نمی‌شود. اما این بدان معنا نیست که این موتور سیکلت قادر به انجام هیچ کاری نیست. موتور سیکلت یاماها یکی از راحت‌ترین موتورسیکلت‌های تورینگ موجود است که گشتاور زیادی داشته و راحتی سفر را با آن به خوبی تجربه خواهید کرد. زمانی که شما مچ دست راست خود را برای افزایش قدرت و سرعت موتور می‌چرخوانید، حس می‌کنید که قدرت موتور سیکلت در حال افزایش است و لذت آن کاملا به شما منتقل می‌شود. موقعیت سواری این موتور، خنثی است و صفحه نمایش برقی برای جلوگیری از وزش باد بسیار عالی عمل می‌کند.

صندلی برای استفاده در تمام روز راحت است و کمک کروز کنترل کاملا سفر راحتی را فراهم می‌کند. آینه‌ها همان جایی هستند که شما از هر زاویه‌ای به آن‌ها تسلط داشته و می‌توانید نقاط ضعف موتور را پوشش دهید. قیمت این موتور سیکلت با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهد و سال ساخت آن، بسیار مناسب می‌باشد.

راحت‌ترین موتور سیکلت‌های تورینگ

تریومف تایگر ۹۰۰ جی تی پرو (Triumph Tiger 900 GT Pro)

برای بسیاری از افراد، تایگر ۸۰۰ موتور سیکلت ایده آلی بود. بنابراین، وقتی Triumph آن را برای سال ۲۰۲۱ بروز کرد، ریسک بزرگی را در ساخت تایگر ۹۰۰ انجام داد. اما موتور سیکلت جدید قدرتمندتر، چابک‌تر و پایدارتر است. تجهیزات فوق‌العاده به صورت استاندارد ارائه شده‌اند و سواری با آن نیز آسان است. اکنون مصرف سوخت بهتری در این موتور سیکلت خواهید داشت، در حالی که هزینه‌های سرویس سالانه نیز کاهش یافته است. بنابراین تایگر ۹۰۰ جدید باعث ایجاد راحتی در رانندگی و پول‌های کیف پولتان می‌شود. سیستم تعلیق این موتور سیکلت کامل است، قدرت کافی دارد و کنترل‌ها آن در هر شرایط و مکان بسیار ساده خواهد بود.

تریومف تایگر ۹۰۰ یک سواری فوق‌العاده راحت است، چه در مسیرهایی که با سرعت زیادی موتور را برانید و چه در ترافیک شهری یا در بزرگراه سواری کنید. علیرغم اینکه شیشه جلوی آن کمی کوچک است، اما وظیفه خود را برای جلوگیری از باد در سفرهای بزرگراهی انجام می‌دهد. در عصری که موتور سیکلت‌های ادونچر سنگین‌تر می‌شوند، Triumph کار بزرگی برای ایجاد یک موتور سبک در دسته‌های سنگین انجام داده است. و مطمئنا یکی از راحت‌ترین موتورسیکلت های تورینگ در دسته سبک ادونچر است.

راحت‌ترین موتور سیکلت‌های تورینگ

بی ام و کی ۱۶۰۰ جی تی ال (BMW K 1600 GTL)

اگر پولتان نقد است، یکی از پیشنهادهای ما برای خرید موتور سیکلت تورینگ، موتور سیکلت بی ام و کی ۱۶۰۰ است که مانند یک لیموزین در دنیای خودروها می‌باشد. موتور سیکلت راحت BMW که از قطعاتی با کیفیت بالا ساخته شده است، قیمت بالایی دارند و کلاس رانندگی با آن نیز بسیار بالا است. ۱۶۰۰ GTL برای راحتی صندلی، دارای صندلی گرم‌کن و قابل تنظیم و راه‌حلی مبتکرانه برای بار موتورسوار است. این برند بزرگ برای اطمینان از اینکه این موتور سیکلت K1600 یکی از راحت‌ترین موتورسیکلت‌های تورینگ باشد، همانند برندهای دیگر، از دستگیره‌های گرم‌کن، کروز کنترل، آپشن‌های مختلف برای راحتی سوارکار و مکانی راحت برای سرنشینان خود، استفاده کرده است.

وقتی که بر روی این موتور سیکلت می‌نشینید، فقط باید انتظار داشته باشید که از سواری لذت ببرید، زیرا چاره دیگه‌ای ندارید. به علاوه مخزن‌هایی که بار در درون آن‌ها قرار می‌گیرد، تا حدودی ضد ضربه هستند و جلوی بروز حوادث مختلف را می‌گیرند. همچنین برای شرایط آب و هوایی مختلف نیز نیازی به نگرانی نخواهد بود، چراکه مخزن‌ها از ورود آب به بار جلوگیری می‌کنند.

راحت‌ترین موتور سیکلت‌های تورینگ

سوزوکی بورگمن ۶۵۰ (Suzuki Burgman 650)

موتور سیکلت سوزوکی بورگمن شکل یک توپ است که ظرفیت آن ۲ نفر بوده و به طوری طراحی شده است که موتورسواران را خسته نمی‌کند. وقتی صحبت از این موتور سیکلت می‌شود، بورگمن صفت‌های سریع، چابک و همه کاره را در دست می‌گیرد و این را نیز به کاربران ثابت کرده است. سرویس کردن آن ارزان است و هزینه زیادی ندارد و جایگاه بار آن از دو مخزن ساخته شده است.

از منظر راحتی، تنها چیزی که صاحبان بورگمن بر روی آن اصرار دارند و به هر خریدار می‌گویند، این است که سواری با این موتور سیکلت چقدر راحت است. به موارد گفته شده، حفاظت از بار در هر شرایط آب و هوایی را نیز اضافه کنید که باعث می‌شود یکی از راحت‌ترین موتور سیکلت‌های تورینگ را خواهید داشت. فضای ذخیره سازی زیر صندلی نیز کمک زیادی به افزایش راحتی موتورسوار می‌کند. تنها ضعف این موتور سیکلت نداشتن کروز کنترل است که باعث می‌شود شما همه چیز را با هم نداشته باشید. نکته‌ای که درباره بورگمن وجود دارد، توقف تولید آن از سال ۲۰۲۱ است. دلیل این توقف تولید نیز وارد کردن نسخه‌های بروزرسانی شده و همه پستندتر است.

راحت‌ترین موتور سیکلت‌های تورینگ

سخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه با شما کاربران گرامی همراه بودیم و سعی کردیم که راحت‌ترین موتور سیکلت‌های تورینگ که برای سفر مناسب هستند را معرفی نماییم. همانطور که مشاهده کردید، هر موتور سیکلت دارای حداکثر خدمات و لوازم جانبی برای راحتی سوارکار بود و مخزن بار آن‌ها نیز برای هر شرایز آب و هوایی مناسب است. همچنین این مخازن ضد ضربه هستند و از به خطر افتادن بار جلوگیری خواهند کرد. علاوه بر اینها در سرما نیز دسته‌های گرم شونده به شما کمک می‌کنند تا دستانتان گرم بماند و کیفیت رانندگی حفظ شود.

منبع:

www.motorcycletourer.com


2 Comments

  1. روزبه

    اینهایی که فرمودید در ایران پلاک میشه یا نه وقتمون فقط تلف شد؟

      1. reyham

        اکثر موتور سیکلت های نام برده شده با کمی پیگیری پلاک میشن

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند