تجهیزات دوچرخه سواری چیست

چرا تجهیزات دوچرخه سواری باید تهیه شود؟

08:33۰

اگر در دوچرخه سواری تازه‌کار هستید، پیشنهاد می‌کنیم که تجهیزات دوچرخه سواری را هر چه سریع‌تر تهیه کنید تا آسیب جدی به شما وارد نشود. دنیای تجهیزات دوچرخه می‌تواند شما را شگفت زده کند و هر چه بیشتر در مورد لوازم جانبی دوچرخه و کاربرد آن‌ها می‌دانید، بیشتر به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنید. البته ممکن است که قیمت بالای برخی از لوازم‌ها شما را پشیمان کند، اما باید بدانید که جان شما با ارزش‌تر از مادیات است. در ادامه این مطلب از مجموعه یدک تیمچه، فروشگاه تزئینات موتور سیکلت لیستی از تجهیزات دوچرخه سواری که هر شخصی به آن‌ها نیاز دارد را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

۹ مورد از تجهیزات دوچرخه سواری

اگر تازه‌کار هستید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما برای جلوگیری از آسیب رسیدن، اقدام به خرید تجهیزات لازم برای دوچرخه سواری کنید، زیرا قرار است که زیاد به زمین بخورید. در دوچرخه سواری موقعیت‌های مختلفی برایتان به وجود می‌آید که نیاز به اتخاذ تصمیم درست دارید و تصمیم اشتباه باعث زمین خورد شما می‌شود. بنابراین ممکن است که آسیب زیادی به شما وارد شود و پیشنهاد می‌کنیم برای کاهش این آسیب‌ها از تجهیزات دوچرخه سواری مناسب استفاده کنید.

۱) کلاه ایمنی

داشتن لوازم جانبی دوچرخه ضروری است. اما در مورد کلاه ایمنی باید بگوییم که اگر هیچکدام را نخریدید، حتما کلاه را در لیست خرید خود قرار دهید. دوچرخه سواری بدون کلاه در برخی شهرها غیرقانونی است و حتی اگر دوچرخه سواری بدون کلاه ایمنی در شهر شما قانونی است، مسئولیت محافظت از سَرتان، بر عهده شماست. باتجربه‌ترین دوچرخه سواران نیز برای حفظ ایمنی جان خود از کلاه استفاده می‌کنند، زیرا افرادی را که به دلیل نداشتن کلاه در یک تصادف از دست رفته‌اند را دیده و از آن‌ها درس گرفته‌اند. هنگام انتخاب کلاه ایمنی دوچرخه، حتما کلاه ایمنی را با اندازه سر و سبک سواری خود مطابقت دهید.

بهترین تجهیزات دوچرخه سواری۲) دستکش دوچرخه سواری

دستکش‌ها به دلایلی جزو لوازم ضروری دوچرخه هستند. دلیل اول این است که از دستان شما در صورت تصادف محافظت می‌کنند. دوم اینکه از اصطکاک و تاول در برابر دستگیره فرمان دوچرخه جلوگیری می‌کنند. دستکش‌های متنوعی برای انواع سواری برای مردان و زنان وجود دارد که برای هر سایز و سبک دوچرخه سواری مناسب هستند. سومین مزیت کمتر شناخته شده این است که دستکش‌های دوچرخه سواری از عصب اولنار محافظت می کنند. این عصب از کف دست شما عبور می‌کند. هنگامی که فشار مداوم بر روی عصب اولنار وارد می‌کنید، می‌توانید درد یا بی‌حسی را در انگشت کوچک، انگشت حلقه یا کل دست خود داشته باشد.

۳) لباس مناسب دوچرخه سواری

اگر از دوچرخه برای یک سواری طولانی استفاده می‌کنید، بنابراین باید لباس باکیفیت و مناسبی را خریداری نمایید که در طی روز راحت باشد. معمولا لباس‌های مخصوص دوچرخه سواری به نحوی طراحی می‌شوند که در حرکت کمترین اصطکاک ممکن را تولید کرده و اصلا ساییدگی برای آن‌ها معنی ندارد. بنابراین پس از کیلومترها ورزش باز هم با این لباس کاملا راحت خواهید بود. این لباس دارای یک بالشتک کوچک در بخش نشیمنگاه است که از تعریق جلوگیری خواهد کرد. این لباس‌ها هم برای مردان و زنان تولید شده و شما می‌توانید با توجه به سبک دوچرخه سواری که انجام می‌دهید، برای خرید آن‌ها اقدام کنید.

۴) بطری آب یا بسته مرطوب کننده بدن

درست مانند کلاه ایمنی، تجهیزات هیدراتاسیون یا مرطوب کننده بدن یکی از لوازم جانبی دوچرخه است که صرفا از نقطه نظر برای ادامه دادن راه و زنده ماندن به آن نیاز خواهید داشت. تمام شدن آب در اواسط دوچرخه سواری برای فرد آسان نیست و می‌توان گفت که یک خطر واقعی محسوب می‌شود. بنابراین همیشه باید مقدار  کافی از آب یا هیدراتاسیون را به همراه داشته باشید. قانون استاندارد این است که حداقل هر بیست دقیقه یک بار سه قلپ آب میل کنید، که البته نیاز شما بسته به میزان سختی سواری شما متفاوت خواهد بود.

۵) جعبه ابزار دوچرخه سواری

چه یک خیابان شهری باشد یا یک مسیر خاکی، جاده مکانی غیرقابل پیش‌بینی برای یک دوچرخه سوار است. بنابراین در این جاده‌ها احتمال دارد که پیچ و مهره‌ها در همین موقعیت‌ها شل شوند. داشتن یک جعبه ابزار می‌تواند در زمان مناسب به داد شما برسد و در زمانی که نیاز به سفت کردن پیچ‌ها دارید، جعبه ابزار به دردتان می‌خورد. یک جعبه ابزار سبک وزن برای حمل در جیب یا کیف خود پیدا کنید. حمل چند ابزار دوچرخه سواری نه تنها برای تعمیر به کار می‌رود، بلکه دیگر در راه منتظر نمی‌مانید.

۶) تایر و تلمبه دوچرخه

صحبت از بلایای غیرمنتظره شد، شما به یک تایر اضافه و تلمبه نیاز دارید. تلمبه در کیف کوچک خود قرار دهید و تایر را نیز به صورت فشرده تا کنید. در صورتی که در جاده لاستیک دوچرخه پنچر شد، نیازی به نگرانی نخواهد بود، زیرا یک تایر اضافه برای جایگزین کردن آن دارید. در جعبه ابزار نیز ابزار کافی برای تعویض یک لاستیک وجود دارد.

ابزار دوچرخه سواری۷) روغن زنجیر

با یک روان کننده زنجیر با کیفیت دوچرخه را سرویس کنید تا به بهترین شکل به کار خود ادامه دهد. یک روغن زنجیر خوب ایمنی شما و طول عمر زنجیر را افزایش می‌دهد که در دراز مدت باعث صرفه‌جویی در هزینه می‌شود. ترفند زنجیر گریس این است که بدانید کدام نوع روغن برای آب و هوای محلی و سواری معمول، بهترین است. در شرایط بارانی و برفی می‌توانید از روغن زنجیر چرخ مناسب این آب و هوا استفاده کنید که گزینه ای ایده‌آلی است.

با این حال، اگر در آب و هوای خشک و غبارآلود دوچرخه سواری می‌کنید، روغن مرطوب را کنار بگذارید. آن ماده روغنی گرد و غبار و شن و ماسه را جذب می‌کند و دوچرخه خراب خواهد شد. در تجهیزات دوچرخه سواری برای این موقعیت روغن خشک را انتخاب کنید. این روان کننده نیز مایع است، اما باید قبل از شروع سواری اجازه دهید که خشک شود.

۸) قفل دوچرخه

همانطور که می‌دانید در این اوضاع اقتصادی، قیمت دوچرخه با افزایش چشمگیری روبرو بوده و نمی‌توان برای امنیت این وسیله هزینه نکرد. امروزه امنیت دوچرخه یکی از نکات کلیدی نگهداری از دوچرخه است، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که حتما از قفل که یکی از مهم‌ترین تجهیزات دوچرخه سواری است، استفاده کنید. نوع قفلی که انتخاب می‌کنید، بستگی به میزان نگرانی شما درباره سرقت دوچرخه است. قفل کابلی مناسب‌ترین نوع قفل است، اما فقط در مناطق کم جُرم توصیه می‌شود.

برای افزایش ایمنی پیشنهاد می‌کنیم که از قفل‌های زنجیری یا U استفاده کنید که مقاوم‌تر هستند. اگر دوچرخه ندارید، اما از دوچرخه‌های کرایه‌ای زیاد استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که آن‌ها با قفل به شما تحویل داده می‌شوند. همچنین طوری از آن‌ها نگهداری کنید که انگار متعلق به خودتان است.

۹) چراغ‌ها و بازتابنده‌های نور

در تجهیزات دوچرخه سواری به چراغ‌های دوچرخه و بازتابنده‌های نور نگاه کنید، متوجه خواهید شد که راه‌های بی‌شماری برای روشن کردن دوچرخه‌تان وجود دارد. از بازتابنده‌های لاستیک گرفته تا نوارهای پدال و چراغ‌های LED عقب، مطمئن شوید که با قوانین محلی دوچرخه سواری پیش می‌روید. این کار باعث می‌شود که وقتی در شب اقدام به دوچرخه سواری می‌کنید، راننده خودرو و دیگر وسایل نقلیه شما را مشاهده کرد و از تصادف جلوگیری شود. چراغ‌ها نیز در مسیرهای تاریک به کمک شما می‌آیند که درونه چاله نیوفتید.

تجهیزات مناسب دوچرخهسخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه با شما کاربران گرامی همراه بودیم و سعی کردیم که تجهیزات دوچرخه سواری لازم را معرفی کنیم که از خطر دور باشید. اگر به امنیت فردی خود و دوچرخه اهمیت می‌دهید، پیشنهاد می‌کنیم، همه‌ی این تجهیزات را خریداری کنید، زیرا از آسیب‌هایی که قرار از بعد از زمین خوردن یا تصادف به شما برسد، جلوگیری کرده و هزینه‌هایی که برای دوچرخه می‌پردازید نیز کمتر می‌شود. برای اینکه در سفر با دوچرخه به مشکل بر نخورید، پیشنهاد می‌کنید که حتما آب، تایر و جعبه ابزار را به همراه داشته باشید، تا در صورت بروز مشکل، سریعا به آن رسیدگی کنید.

 

منبع: www.spinlister.com


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند