سیکلت سوزوکی اینازوما

با موتور سیکلت ژاپنی سوزوکی اینازوما آشنا شوید

08:00۰

[advert id=”1″]

در سال ۱۳۹۵ یک موتور سیکلت ژاپنی وارد کشور شد که چشمان زیادی را به سمت خود چرخاند. موتور سیکلت سوزوکی اینازوما (Suzuki Inazuma) یک موتور سیکلت زیبا و شیک با حجم موتور ۲۵۰ سی‌سی و موتور دو سیلندر است که استایل خاصی را در موتور سواری ارائه می‌دهد. موتور شهری اینازوما از نظر قدرت و محبوبیت سطح خوبی را دارد، اما با موتورها امروزی برند سوزوکی فاصله زیادی را دارا است. سوزوکی اینازوما در بازار ایران کمی ناشناخته است و معمولا افرادی که علاقه زیادی به موتور سیکلت‌ها دارند، این موتور سیکلت را به خوبی می‌شناسند. دلیل ناشناخته بودن این موتور سیکلت نیز می‌تواند قیمت بالای آن، واردات محدود اینازوما و قدیمی بودن این موتور سیکلت باشد. البته این موضوع که در آن زمان رقیبان زیادی برای اینازوما وارد کشور شد و تک‌تاز موتور نیز تبلیغات خوبی برای سر پا نگه داشتن محصول شهری سوزوکی انجام نداد نیز باعث شد که اینازوما ناشناخته باقی بماند. سوزوکی اینازوما یک موتور نرم و کم صدا است که سواری راحتی را به سوارکار می‌دهد. در ادامه این مطلب از سایت یدک تیمچه، فروشگاه لوازم یدکی موتور سیکلت با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره موتور سیکلت سوزوکی اینازوما به دست آورید.

سوزوکی اینازوما در کجا ساخته شده است؟

سوزوکی اینازوما توسط برند بزرگ سوزوکی طراحی، تولید و سپس بازارهای آمریکا، انگلیس، اندونزی، هند و پاکستان عرضه شد. موتور سیکلت اینازوما در بازار ایران به صورت مونتاژ توسط تک‌تاز موتور عرضه می‌شد و واردات آن از ژاپن انجام نمی‌شد. اما باید بدانید که تمام طراحی و مهندسی این موتور به طور کامل ژاپنی است. قطعات آن از بازار کشورهای مختلف گرفته می‌شود و در ایران مونتاژ می‌شود، اما اصلیت آن حفظ شده است.

موتور سیکلت اینازوما

شتاب موتور سیکلت سوزوکی اینازوما

اینازوما در زبان ژاپنی به معنی رعدوبرق یا صاعقه است که معنی سریع بودن را به این موتور سیکلت می‌دهد. البته طراحی بدنه این موتور سیکلت نیز به صاعقه نزدیک است، زیرا آیرودینامیک روبه جلوی اینازوما و چهره خشن آن از جزئیات زیادی بهره گرفته است. مدیران سوزوکی با انتخاب لقب صاعقه برای اینازوما خواستند تا به طور مستقیم شتاب بالای این موتور سیکلت را به ذهن طرفداران این برند برسانند.
درباره سرعت و شتاب موتور سیکلت سوزوکی اینازوما باید بگوییم که در دور موتورهای زیر ۷ هزار عملکرد و شتاب خوبی را از خود نشان داده است. در دورهای بین ۷ تا ۱۱ هزار نیز عملکرد معمولی دارد. جدای از این، انجین به کار رفته در این موتور سیکلت تنها می‌تواند ۲۶ اسب بخار را تولید کند که احتمالا برخی افراد که به شتاب بالا علاقه دارند را از خود دور می‌کند. رقیبان اینازوما یعنی کاوازاکی زد ۲۵۰ حدود ۳۲ اسب بخار و یاماها اِم تی ۲۵ حدود ۳۶ اسب بخار توان دارند. بنابراین می‌توان گفت که این صاعقه که مدیران سوزوکی درباره آن حرف می‌زنند، نسبت به رقبای خود کمی عقب مانده است.

مشخصات موتور سوزوکی اینازوما

موتور سیکلت سوزوکی اینازوما دارای یک انجین ۲۴۸ سی‌سی دو سیلندر خطی است که با رادیاتور خنک می‌شود. اینازوما یک موتور سیکلت ۲ سرنشین است، اما برای راننده فضای بیشتری قرار داده شده است و اگر سرنشین دوم سوار موتور شود، به طور کامل به راننده خواهد چسبید. همه چیز به بهترین شکل ممکن برای راننده مهندسی و طراحی شده است.

ارتفاع ۷۸ سانتی‌متری زین نسبت به زمین که پاهای راننده را در راحت‌ترین نقطه قرار می‌دهد و فاصله‌ی مناسب بدن تا دسته‌ی موتور و صفحه‌ی کیلومتر کاربردی و کامل اینازوما، یک رانندگی لذت‌بخش را فراهم می‌کند. یک گیربکس شش دنده برای انتقال قدرت در درون این موتور سیکلت به کار رفته است که با اشاره کوچکی به دنده، تعویض صورت می‌گیرد.

صدای موتور سوزوکی اینازوما

دو اگزوز لوله‌ای در هر دو طرف موتور سیکلت سوزوکی اینازوما قرار گرفته که به عنوان خروجی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر بنلی دو سیلندری را در نظر بگیرید، اینازوما نسبت به آن صدایی درونی و آرامی دارد، اما از همین صدا می‌توانید متوجه انرژی مصرف شده توسط این موتور سیکلت شوید. صدای این محصول سوزوکی کاملا طبیعی و گوش‌نواز است. بنابراین اگر صدای موتور سیکلت‌های خفن را دوست دارید، اصلا اینازوما را پیشنهاد نمی‌کنیم.

بازار دست دوم موتور سوزوکی اینازوما

سوزوکی اینازوما از آن موتور سیکلت‌هایی است، معمولا ارزش معنوی دارد تا ارزش مادی، بنابراین خیلی کم پیش می‌آید که بتوانید یک نسخه تر و تمیز از این موتور سیکلت پیدا کنید. بر خلاف موتور سیکلت برندهای دیگر مانند کاوازاکی، هوندا، کویر و باجاج، بازار موتور سیکلت‌های سوزوکی خیلی سر و صدا ندارد و این احتمال نیز وجود دارد که موتورها این برند با مرور زمان، افت قیمت نیز پیدا کنند. اما می‌توان گفت اگر یک نسخه خوب از اینازوما را پیدا کردید، حتما آن را سفت بچسبید.

تاپ اسپید موتور سیکلت سوزوکی اینازوما

در درون دفترچه راهنمای موتور سیکلت و طبق گفته سوزوکی، حداکثر سرعت موتور اینازوما ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت است که با فشار بیش از حد و ورود به محدوده خط قرمز (Red Line) می‌توان سرعت ۱۵۱ کیلومتر بر ساعت را برای این موتور سیکلت ثبت کرد. البته باید توجه داشته باشید که دور موتور برای این سرعت باید بین ۱۱ تا ۱۳ هزار دور در دقیقه باشد.

موتور سوزوکی اینازومامشکلات موتور سیکلت اینازوما

در تمام بررسی‌هایی که بر روی این موتور سیکلت انجام شده، ضعف در ترمز در موتور سیکلت سوزوکی اینازوما دیده شده است. زیرا در این موتور سیکلت که دارای حجم موتور ۲۵۰ سی‌سی است، هیچ ترمز ABS به کار نرفته و همین امر نیز باعث کاهش امنیت آن شده است. این موضوع زمانی رخ داد که موتور سیکلت‌های رقیب با اینازوما، دارای ترمز ABS در بخش‌های عقب و جلو بودند که امنیت راننده را چندین برابر می‌کردند. اما در نهایت شرکت تک‌تاز موتور در سال ۱۳۹۹ اقدام به جایگذاری ترمز ABS در مدل‌های جدید این موتور سیکلت کرد که البته با افزایش قیمت همراه شد.

قیمت سوزوکی اینازوما چقدر است؟

سوزوکی اینازوما در بازار آمریکا با نام سوزوکی جی دبلیو ۲۵۰ (GW250) شناخته می‌شود. اینازوما در این کشور با قیمت ۴ هزار دلار خرید و فروش می‌شد که از موتور سیکلت‌های میان‌رده بازار نیز بود و خریداران آن نیز به تعداد معقولی رسیدند. نکته جالب به توجه اینجاست که موتور سیکلت و یا هر وسیله نقلیه دیگری که مونتاژی باشد، معمولا قیمت آن از کشورهای دیگر بسیار کمتر خواهد شد. قیمت مونتاژ موتور سیکلت سوزوکی اینازوما در کشور ما کمتر از ۴ هزار دلار هزینه دارد، اما قیمت آن در بازار به بیش از ۶ هزار دلار (نسخه بدون ترمز ABS) می‌رسد که اصلا دلیل منطقی برای این قیمت وجود ندارد.

چرا خرید اینازوما پیشنهاد می‌شود؟

نسخه‌های جدید موتور سیکلت‌های اینازوما دیگر دارای ترمز ترمز ABS هستند و از این بابت دیگر نیازی به نگرانی نخواهد بود. بنابراین تنها مشکلی برای این موتور سیکلت باقی می‌ماند، شتاب نسبتا کم آن است که صدای بی‌آزار و رانندگی نرم آن می‌تواند شما را راضی نگه دارد. ‌همچنین امکانات کم را نیز باید به مشکلات این موتور سیکلت اضافه کنید، زیرا نسبت به رقبای خود در بازار، سوزوکی واقعا کم گذاشته است. به غیر از موارد گفته شده اگر راحتی در راندن و قدرت مانور بالا برایتان اهمیت دارد و می‌خواهید که یک موتور سیکلت کمیاب را در اختیار داشته باشید، موتور سیکلت اینازوما را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

سوزوکی اینازوماسخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه با شما کاربران گرامی همراه بودیم و موتور سیکلت سوزوکی اینازوما را معرفی کردیم. موتور سیکلت اینازوما یکی از موتور سیکلت‌ها خوب و با کیفیت در بازار ایران است که شتاب نسبتا خوبی را دارا بوده و کیفیت ساخت آن نیز بسیار بالا است. بنابراین اگر سرمایه کافی برای خرید این موتور سیکلت را دارید و دوست دارید که یک موتور سیکلت کمیاب را داشته باشید، پیشنهاد ما به شما موتور سوزوکی اینازوما است که خریداران آن بسیار راضی هستند. اسهلاک قطعات این موتور سیکلت بسیار کم است و مطمئنا مبلغی که برای خرید آن می‌پردازید، ارزش خواهد داشت.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند