بهترین موتور سیکلت‌های BMW

بهترین موتور سیکلت‌های BMW

13:45۰

اگر قصد خرید یک موتور سیکلت بی ام و را داشتید، کدام مدل این برند مد نظرتان بود؟ بسیاری از افراد برند بی ام و را با خودروهای آن می‌شناسند که در حال حاضر این خودروی آلمانی تقریبا در همه‌ی کشورها خرید و فروش می‌شود. اما جالب است بدانید که این برند اقدام به تولید و عرضه موتور سیکلت نیز می‌کند که از سال ۱۹۲۳ با نام شرکت بی ام و موتورراد (BMW Motorrad)، تولید موتور سیکلت را شروع کرده است. این برند اقدام به تولید موتور سیکلت‌های مختلف در سری موتورها متفاوتی مانند اندورو، ادونچر، کراس و دیگر سری‌ها کرده است که تنوع محصولاتش را با افزایش چشمگیری افزایش داده. در برخی از سری موتور سیکلت‌های برند بی ام و یک موتور سیکلت دارای قدرت موتور و بدنه‌ای با مشخصات متفاوتی است که کار را برای انتخاب شما بسیار سخت می‌کند. البته مشکل شما انتخاب موتور نخواهد بود، بلکه این سوال برایتان ایجاد می‌شود که کدام موتور سیکلت از دیگری بهتر است. در ادامه این مطلب از سایت یدک تیمچه، فروشگاه اینترنتی لوازم موتور سیکلت با ما همراه باشید تا بهترین موتور سیکلت‌های BMW  را به شما معرفی کنیم.

۱۰ مدل از بهترین موتور سیکلت‌های بی ام و BMW

در این بخش قصد داریم که ۱۰ مدل از بهترین موتور سیکلت‌های BMW را به شما کاربران گرامی معرفی کنید. برخی از این موتور سیکلت‌ها در گذشته و برخی دیگر به نیز به تازگی رونمایی شده‌اند. در ادامه بهترین موتور سیکلت‌های BMW را مشاهده خواهید کرد.

۱۰- بی ام و آر ناین تی (The BMW R nineT)

بیایید با اولین موتور سیکلت پرطرفدار بی ام وی شروع کنیم. بی ام و آر ناین تی تغییرات زیادی را به چشم دیده است، زیرا قبل از این موتور، چند مدل از آن که تفاوت زیادی با این موتور داشتند، در بازار عرضه شده بودند. این موتور برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ معرفی شد که فروش موفقی را نیز تجربه کرد. این زیبایی یکپارچه که از همان ابتدای طراحی، در این موتور در نظر گرفته شده است.

این موتور سیکلت با یک خنک کننده هوا، شمایل یک باکسر کلاسیک را به خود گرفته بود که یک تجربه نوستالژیک را به همراه داشت، اما در اصل از فناوری مدرن در این موتور سیکلت استفاده شده بود. برای این وسیله نقلیه موتوری با حجم ۱۱۷۰ سی‌سی در نظر گرفته شده است که ۹۶.۵ اسب بخار قدرت در ۷۶۱۰ دور در دقیقه و ۷۴.۳ پوند فوت گشتاور را در ۶۰۹۰ دور در دقیقه در چرخ عقب تولید می‌کند.

۹- بی ام و اف ۸۰۰ جی اس (BMW F800GS)

اگرچه بی ام و F800GS ممکن است به ظاهر کمی ظریف به نظر برسد، اما در مقایسه با بقیه موتور سیکلت‌ها، یک سر و گردن بالاتر است. جالب است بدانید که در بین موتور سیکلت‌های بی ام و، اف ۸۰۰ جی اس به کودک وحشی معروف است. برای شروع معرفی این موتور باید بگوییم که یک موتور باکسر دوقلو بر روی آن نصب نشده است. بی ام و تصمیم گرفت که برای این مدل یک موتور دوقلو موازی نصب کند که همین امر ظاهر آن را سبک نشان می‌دهد.

این موتور با داشتن میانگین قدرت ۸۵ اسب بخار​​، ۶۰ پوند فوت گشتاور و حداکثر سرعتی معادل ۱۳۰ مایل در ساعت، حرف زیادی برای گفتن دارد. علاوه بر این، موتور سیکلت اف ۸۰۰ جی اس از سری موتورهای ادونچر است که هم در درون جاده و هم در خارج از جاده قابل استفاده است.

BMW F800GS بهترین موتور سیکلت‌های برند BMW

۸- بی ام و جی اس ۶۵۰ ایکس چلنج (BMW GS650 XChallenge)

موتور سیکلت‌های سری G اغلب نادیده گرفته می‌شوند و در برخی مواقع حتی انتقادهای منفی درباره این موتور نیز افزایش چشمگیری پیدا می‌کند. به طور کلی سه مدل از این موتور سیکلت ارائه داده شده است که با نام‌های  ایکس موتو(XMoto)، ایکس کانتری (XCountry) و ایکس چلنج (XChallenge) یک خانواده بزرگ بودند، اما متاسفانه فقط در سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ در نمایشگاه‌ها قابل مشاهده بودند.

موتور سیکلتی که قصد معرفی آن را داریم، ایکس چلنج است که یک موتور سیکلت دوگانه بوده و از فناوری مدرن در درون آن بهره برده شده است. موتور سیکلت جی اس ۶۵۰ ایکس چلنج، به موتور ۶۵۲ سی‌سی تک سیلندر روتاکس (Rotax) با قدرت تولید ۵۲ اسب بخار در ۷۰۰۰ دور در دقیقه و ۴۴ نیوتن فوت گشتاور در ۵۲۵۰ دور در دقیقه مجهز بود. فرمان آن بسیار سبک بود که هندلینگ این موتور را به طرز شگفت انگیزی بیشتر کرده بود.

BMW GS650 XChallenge بهترین موتور سیکلت‌های برند BMW

۷- بی ام و اچ پی ۲ اسپرت ( BMW HP2 Sport)

در زمانی که بی ام و هیچ موتور سیکلت اسپرتی نداشت، اچ پی ۲ توسط طراحان این شرکت رونمایی شد. در آن زمان که مسابقه‌های موتور سواری نیاز به قدرت و سرعت بالایی داشتند و رانندگان نیز به دنبال جایگاه و مقام بودند، بی ام و از مدل اچ پی ۲ رونمایی کرد. در ابتدا این موتور سیکلت در مراحل آزمایشی قرار گرفت و قطعات زیادی در آن جابه جا شد.

در آخر بدنه این موتور سیکلت، یک مدل اسپرت محور انتخاب شد که دارای یک انجین دوقلو باکسر بزرگ است. شاید باورتان نشود ولی این ترکیب با یکدیگر کاملا سازگار بودند. مسابقات آن زمان نیز با موتورهای سوپر اسپرت امروز روبرو نبودند، بنابراین می‌توان گفت که در زمان خود از بهترین موتورهای ساخته شده در این حوزه قرار می‌گرفتند. آنها موتوری ساختند که لذت بردن از آن در جاده‌ها را به همراه داشت و می‌توانست مسیر را نیز به خوبی طی کند.

در آن زمان منتقدان از موتور ۱۱۷۰ سی‌سی HP2 با قدرت ۱۲۸ اسب بخار و گشتاور ۸۰ پوند فوت نقد بدی را به جای نگذاشتند و اکثر آن‌ها شگفت زده بودند. HP2 حتی چند مدل جانبی (HP2 Enduro و HP2 Megamoto) را در بازار عرضه کرد، اما هیچ کدام از آن به اندازه مدل اسپرت مورد استقبال قرار نگرفتند.

BMW HP2 Sport بهترین موتور سیکلت‌های برند BMW

۶- بی ام و کی ۱۶۰۰ جی تی ال (BMW K1600GTL)

شش سیلندر، حجم موتور ۱۶۴۹ سی‌سی، توانایی تولید ۱۶۰ اسب بخار، این ویژگی‌های موتور سیکلت بی ام و K1600GTL است که لقب آن را موتور سیکلت جهنمی قرار داده‌اند. بزرگ‌ترین رقیب این موتور سیکلت هوندا گلد وینگ (Honda Gold Wing) است که موتور مورد علاقه مسابقه دهندگان می‌باشد. ب ام و K1600GTL با موتور شش سیلندر مستقیم باریک که به عنوان باریک‌ترین موتور شش سیلندر در صنعت موتور سازی شناخته می‌شود و دارا بودن بدنه‌ای لوکس، موفق به کسب جوایز متعددی شده و علاوه بر این تیتر اول مجلات معتبر و روزنامه‌ها را نیز اشغال کرده است. بنابراین می‌توان گفت که ساخت و عرضه این موتور سیکلت با موفقیت همراه بوده و فروش خوبی را نیز تجربه کرده است.

BMW K1600GTL بهترین موتور سیکلت‌های برند BMW

۵- بی ام وی آر ۱۰۰ آر اس (BMW R100RS)

آیرودینامیک اولین رکن مهم در این مدل از موتور سیکلت‌های بی ام و است که دست به دست هم داده‌اند تا بی ام و آر ۱۰۰ آر اس وارد بازار شود. در ابتدا این موتور سیکلت کمی آزمایش و خطا می‌طلبید که بعد از گذشت مدتی، نسخه کامل این موتور سیکلت روانه بازار شد. R100RS تنها موتور سیکلت بی ام و نبود که از مدل نمایشی کامل برای جذب مخاطب استفاده کرد و اولین موتور سیکلتی نبود که بعد از نمایش به تولید انبوه رسید. نشان دادن نسخه آزمایشی در نمایشگاه‌ها، امروزه به امری عادی تبدیل شده است و بی ام و نیز از این ترفند برای نمایش موتور سیکلت‌های خود استفاده می‌کند که معمولا با آشنا شدن افراد با مدل‌های جدید، فروش خوبی را به دست می‌آورد.

BMW R100RS بهترین موتور سیکلت‌های برند BMW

۴- بی ام و کی وان (BMW K1)

بی ام و K1 گران قیمت، از دید منتقدان با نقدهای مثبت و منفی زیادی روبرو شد که برخی از آن‌ها واقعا درست بوده و برخی دیگر با سخت‌گیری بالا گرفته شده بود. بی ام و K1 که برای به کار گیری حداکثر آیرودینامیک و راحتی در اتوبان طراحی شده است، از یک فایبر شیشه‌ای در بدنه خود استفاده می‌کند که اولین نظر منتقدان به این مورد بود و همه‌ی آن‌ها را وادار به صحبت کرد. همچنین آن را به موتور چهار سیلندر ۹۸۷ سی‌سی، خنک کننده مایع و تجهیزات دیگر مجهز کرد.

این موتور سیکلت یک نمونه منحصر به فرد از یک موتور سیکلت کاملا آیرودینامیک است که دیگر شرکت‌های موتور سازی می‌توانند برای ساخت موتور سیکلت‌ها خود از آن استفاده کنند. نکته جالب به توجه درباره موتور سیکلت‌های بی ام و این است که در آن زمان ترمز ABS بسیار کمیاب بود، اما بی ام و برای ارائه خدمات بهتر و امن به مشتریانش، اقدام به جایگذاری ترمزهای ABS در موتور سیکلت‌های خود کرد.

BMW K1 بهترین موتور سیکلت‌های برند BMW

۳- بی ام و آر ۹۰ اس (BMW R90S)

در سال ۱۹۷۳، بی ام و R90S را عرضه کرد که اولین موتور سیکلتی بود که به تولید انبوه رسید و در نمایشگاه بیکینی نیز مورد نمایش قرار گرفت. می‌توان گفت که بی ام و واقعا به آیرودینامیک موتور سیکلت‌های خود اهمیت می‌دهد. سال‌ها قبل اگر می‌خواهستید موتور سیکلت خود را تا حد ممکن کارآمد کنید، باید شیشه‌ای از جنس فیبر را خریداری کرده و بر روی موتور قرار دهید. اما با بدنه جدید موتورهای ب ام و که بر روی مدل R90S نیز قرار گرفته است، نیازی به شیشه جدید نخواهید داشت.

بی ام و این موتور را با انجین باکسر ۸۹۸ سی‌سی و خنک کننده با هوا ساخته است که می‌تواند حداکثر قدرت ۶۷ اسب بخار را تولید کند و سرعت این موتور سیکلت را به حداکثر سرعت ۱۲۴ مایل در ساعت برساند. آر ۹۰ اس می‌تواند یک چهارم مایل را در ۱۳.۵ ثانیه طی کند و در ۴.۸ ثانیه به سرعت ۶۲ مایل در ساعت برسد.

BMW R90S بهترین موتور سیکلت‌های برند BMW

۲- بی ام و آر ۱۱۰۰ اس (R1100S)

یکی از این جانورهای بی شاخ و دم بی ام و، مدل آر ۱۱۰۰ اس است که به عنوان یک موتور سیکلت اسپرت تورینگ شناخته می‌شود. علاوه بر این، یکی از جذاب‌ترین موتور سیکلت‌های این فهرست نیز است که با توجه به عملکرد و ظاهری که دارد، مورد استقبال افرادی زیادی قرار گرفته است و مطمئنا همه کسانی را که سوار آن شده‌اند را تحت تاثیر قرار داد.

اگرچه آنقدر سریع نبود که بتوان آن را یک موتور سیکلت سوپر اسپرت تلقی کرد، فقط آنقدر راحت بود که به عنوان یک موتور تورینگ شناخته شود، اما توانست به خوبی هر دو طرف را راضی نگه دارد و به یک گزینه مناسب و جذاب برای مخاطبان خود تبدیل شود. این موتور سیکلت مجهز به انجین باکسر استاندارد ۱.۰۸۵ سی‌سی است که با مشخصات فنی توانایی تولید ۹۸ اسب بخار، گشتاور ۷۲ پوند فوتی و دارای سیستم Paralever است.

R1100S بهترین موتور سیکلت‌های برند BMW

۱- بی ام و آر ۱۲۰۰ جی اس (R1200GS)

این روزها اگر در مورد موتور سیکلت بی ام و با شخصی صحبت می‌کنید، احتمال اینکه مدل R1200GS موضوع صحبت شما باشد، بسیار زیاد است. از زمانی که این موتور سیکلت برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ عرضه شد، تا به امروز محبوبیت زیادی به دست آورده است. با توجه به عملکرد و فروشی که این موتور سیکلت داشته است، می‌توان آن را یک موتور انتقلابی خواند که فاصله زیادی با موتور سیکلت‌ها دوران خود داشت.

در حالی که مدل‌های R1100GS و R1150GS فوق العاده بوده و عملکرد عالی را ثبت کرده بودند، عموم مردم مدل R1200GS را مورد استفاده قرار می‌دادند. در حالی که انتظار می‌رفت مدل‌های Long Way Round R1150GS مردم را وادار به تعویض موتورهای خود کنند، اما همچنان R1200GS انتخاب اول مشتریان برند بی ام و بود. در واقع، در سراسر اروپا و انگلستان، R1200GS بارها و بارها به عنوان محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین موتور سیکلت در صدر جدول محبویت‌ها قرار گرفت.

R1200GS بهترین موتور سیکلت‌های برند BMW

سخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه با شما کاربران گرامی همراه بودیم و سعی کردیم که بهترین موتور سیکلت‌های BMW را معرفی کنیم. در صورتی قصد خرید هر کدام از این موتور سیکلت‌ها را دارید، در ابتدا باید تحقیق کنید که کدام یک از آن‌ها در ایران موجود هستند، زیرا برخی از مدل‌های موتور بی ام و به طور کلی به ایران وارد نشده و یا راندن آن‌ها غیر قانونی است. قانون ایران درباره موتور سواری گفته است که موتور سیکلت‌هایی که دارای حجم موتور بالایی هستند، اجازه تردد در خیابان‌ها را ندارند که معمولا در پیست‌ها از این موتورها استفاده می‌شود.

منابع:

www.autowise.com

www.hotcars.com


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند