موتور سیکلت آر 25

سامورایی جدید از راه رسید – با موتور سیکلت یاماها آر ۲۵ آشنا شوید.

07:01۰

وقتی یاماها آر ۲۵ (Yamaha R25) توسط هونگ لئونگ یاماها موتور (Hong Leong Yamaha Motor) در سال ۲۰۱۹ در سانگای (Sungai Buloh) در مالزی تحویل داده شد، افراد بسیاری را سورپرایز کرد و ظاهر جدید آن نوید موتور سیکلت پر شتاب و خشنی را می‌داد که همین طور نیز بود. یک موتور سیکلت مقرون به صرفه که روح موتور سیکلت‌های مسابقه‌ای را در درون شهر زنده نگه می‌دارد که قدرت و شتاب بالای آن می‌تواند خود را به موتور سیکلت برندهای دیگر دیکته کند. در ادامه این مطلب از سایت یدک تیمچه، مرکز خرید آنلاین لوازم یدکی موتور سیکلت با ما همراه باشید موتور سیکلت یاماها آر ۲۵ را به شما معرفی کنیم.

خلاصه‌ای از تاریخچه برند یاماها

شرکت یاماها یک شرکت چندملیتی ژاپنی و چند خوشه‌ای (conglomerate) معروف در جهان است که طیف بسیار گسترده‌ای از محصولات و خدمات را دارد و عمدتا در زمینه طراحی، تولید و عرضه موتور سیکلت، آلات موسیقی، تجهیزات ورزشی قدرتی و الکترونیک فعالیت می‌کند. این شرکت توسط توراکوسو یاماها (Torakusu Yamaha) در ۱۲ اکتبر ۱۸۸۷ به عنوان یک شرکت تولید آلات موسیقی با نام نیپون گاکی (Nippon Gakki Company) در ۱۲ اکتبر ۱۸۹۷ تاسیس شد. دفتر مرکزی یاماها در ژاپن، شیزوکا، هاماماتسو (Hamamatsu، Shizuoka) است.

شرکت انحصاری یاماها موتور (Yamaha Motor Company, Limited)، بخشی از شرکت مادر یا پشتیبان یاماها است و در زمینه تولید وسایل نقلیه موتوری فعالیت می‌کند. این شرکت در ۱ ژوئیه ۱۹۵۵ توسط جنیچی کاواکامی (Genichi Kawakami) مدیرعامل وقت شرکت تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در شیزوکو، ایواتا (Iwata، Shizuoka) است.

این شرکت رویکرد اولیه خود را نسبت به هند در سال ۱۹۸۵ انجام داد و تا آگوست ۲۰۰۱، یاماها هند را زیرمجموعه ۱۰۰ درصدی خود قرار داد. کمپانی انحصاری یاماها موتور (India Yamaha Motor Private Limited) یکی از زیرمجموعه‌های شرکت یاماها موتور است که به طور رسمی در سال ۲۰۰۸ با سرمایه گذاری مشترک با آن شروع به کار کرد.

موتور یاماها آر 25

طراحی موتور سیکلت یاماها آر ۲۵

یاماها R25 با طراحی تهاجمی دو چراغ جلو و بدنه‌های جانبی، وزن خود را در کناره‌ها به تعادل رسانده است که طراحی واقعا چشمگیری را به آن داده. مخزن سوخت پر از طراحی‌های بصری است که بدنه موتور را بسیار عضلانی کرده تا سوارکار احساس قدرت را به همراه خود داشته باشد. موقعیت صندلی موتورسوار به قدری خوب زاویه‌بندی شده که موتور سیکلت یاماها آر ۲۵ برای سوارکارانی که قد متوسطی دارند نیز به گزینه مناسبی تبدیل شده است. این طراحی، تعریف موتور سیکلت مسابقه‌ای را روشن می‌کند، زیرا یک اگزوز برای این موتور قرار گرفته است که صدای خروجی را بسیار خشن کرده است.

مشخصات فنی موتور سیکلت یاماها آر ۲۵

یاماها آر ۲۵ با یک موتور ۲۴۹ سی‌سی، دو سیلندر که با خنک کننده مایع کار می‌کند، توانایی تولید ۳۵.۵ اسب بخار در ۱۲ هزار دور در دقیقه و ۲۲.۱ نیوتن متر در ۱۰ هزار دور در دقیقه را دارد. گیربکس ۶ سرعته دستی با تزریق سوخت برای کارایی و عملکرد بهتر در این موتور سیکلت مورد استفاده قرار گرفته است. حداکثر سرعت این موتور سیکلت ۱۷۳ کیلومتر در ساعت است که برای یک موتور ۲۵۰ سی‌سی نشانه عملکرد بالای آن است.

سیستم تعلیق یاماها آر ۲۵

سیستم تعلیق مورد استفاده در موتور سیکلت یاماها آر ۲۵ برای جلو از شاخک‌های تلسکوپی ۴۱ میلی‌متری استفاده شده است، در حالی که در عقب دارای یک سیستم تعلیق تک شوک می‌باشد. این محصول برند یاماها از یک دیسک شناور ۲۹۸ میلی‌متری در جلو استفاده می‌کند در حالی که قسمت در عقب توسط یک دیسک تک ۲۲۰ میلی‌متری استفاده شده است. لاستیک‌های ۱۱۰/۷۰ و ۱۴۰/۷۰ ۱۷ اینچی به ترتیب برای جلو و عقب مورد استفاده قرار گرفته است.

موتور سیکلت یاماهاسواری و هندلینگ یاماها آر ۲۵

این موتور سیکلت دارای ویژگی‌های هندلینگ فوق العاده‌ای است که یک سواری سرگرم کننده را به راننده ارائه می‌دهد. فاصله بین دو محور ۱۳۸۰ میلی‌متری سواری پایدار و ایمن را به شما می‌دهد. فاصله بالای ۱۶۰ میلی‌متری از سطح زمین، قابلیت‌های را در خارج از جاده اعمال می‌کند که ثبات موتور سیکلت را در آن حالت احساس خواهید کرد.

اطلاعاتی درباره موتور یاماها آر ۲۵

  • رسما در ۲۰ می ۲۰۱۴ در اندونزی از یاماها آر ۲۵ رونمایی شد
  • شعار یاماها درباره آر ۲۵ “سوپر دوچرخه‌ای که می‌توانید هر روز سوار شوید”
  • موتور سیکلت یاماها آر ۲۵ با حجم موتور ۲۴۹ سی‌سی و دو سیلندر با خنک کننده مایع تولید شده
  • حداکثر قدرت ۳۵.۵ اسب بخار در ۱۲ هزار دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور ۲۲.۱ نیوتن متر در ۱۰ هزار دور در دقیقه
  • قیمت پیش‌بینی شده برای این موتور سیکلت ۳۲ الی ۳۶ هزار دلار است
  • گیربکس ۶ سرعته مش ثابت دارد
  • رقبای اصلی یاماها آر ۲۵: هوندا سی بی ۳۰۰، کاوازاکی نینجا ۳۰۰ و هیوسانگ جی تی ۲۵۰ هستند.
  • شاسی کاملا جدید سبک، باریک و جمع و جور
  • الهام گرفته شده از موتور سیکلت YZR-M1 MotoGP والنتینو روسی
  • موتور سیکلت ورزشی سطح پایه برای کشورهای توسعه یافته مانند ژاپن و اروپا
  • موتور سیکلت عملکرد با مشخصات بالا برای بازارهای آسیایی

پنل یا کیلومتر موتور یاماها آر ۲۵

یاماها آر ۲۵ دارای یک پنل کیلومتر ال سی دی است که سرعت، سوخت، کیلومتر شمار و نشانگرهای نور، سوخت، راهنما روغن را نمایش می‌دهد. در برخی از مدل‌ها، پنل کیلومتر به صورت ال سی دی است و فقط سرعت سنج به صورت آنالوگ نمایش داده می‌شود که یک سوزن قرمز روشن نیز مشخص کننده سرعت است. این پنل ضد آب، ضد ضربه و ضد گرد و غبار است، بنابراین در هر شرایط آب و هوایی می‌توان از این موتور سیکلت استفاده کرد.

یاماها آر 25

ابعاد و ظرفیت مخزن سوخت آر ۲۵

موتور سیکلت یاماها آر ۲۵ با طول ۲۰۹۰ میلی‌متر، عرض ۷۲۰ میلی‌متر و ارتفاع ۱۱۳۵ میلی‌متر طراحی و تولید شده است. وزن آن حدود ۱۶۶ کیلوگرم است. این موتور سیکلت دارای مخزن سوخت قَطور با ظرفیت ۱۴.۳ لیتر است.

سخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه با شما کاربران گرامی همراه بودیم و موتور سیکلت یاماها آر ۲۵ را معرفی کردیم. موتور سیکلت یاماها R25 یکی از موتور سیکلت‌های خوش تیپ و استایل به شما می‌رود که سوارکارانی که از آن استفاده کرده‌اند نیز رضایت کامل از سواری با این موتور سیکلت داشته‌اند. موتور سیکلت ۲۵۰ سی‌سی یاماها، برخی افراد را به یاد موتور سیکلت‌های مسابقه‌ای می‌اندازد که معتقدند موتور به سرعت بیشتری نیاز دارد، اما گشتاور میان‌رده، شاسی‌ها و آیرودینامیک موتور سیکلت باعث می‌شود که موتور سیکلت آر ۲۵ رفت ‌و آمد روزانه در شهر را راحت‌تر کند.

منبع: autos.maxabout.com


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند