آموزش دوچرخه سواری قدم به قدم

آموزش قدم به قدم دوچرخه سواری – چطور دوچرخه را برانیم

07:00۰

اگر در کودکی دوچرخه سواری را یاد نگرفته‌اید، باید بدانید که تنها نیستید و خیلی دیر نشده است. در این مقاله از سایت یدک تیمچه، فروشگاه اینترنتی لوازم موتور سیکلت، ما شما را در چند گام کوتاه راهنمایی می‌کنیم تا دوچرخه سواری را با ساده‌ترین حالت ممکن یاد بگیرید و اعتماد به نفس خود را روی این وسیله نقلیه افزایش دهید. توجه داشته باشید که حتما موارد ایمنی را در حین آموزش رعایت کنید. قبل از شروع یادگیری سوارکاری با دوچرخه، در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  • صبور باشید: سعی نکنید فرایند آموزش را دور بزنید. اگر متوجه شدید که خسته یا ناامید هستید، استراحت کنید و بعدا به سراغ ادامه آموزش بیایید. جلسات تمرینی کوتاه‌تر و متمرکزتر ممکن است عملکرد بهتری نسبت به تلاش بیش از حد در یک زمان باشد.
  • تسلیم نشوید: ممکن است فورا دوچرخه سواری را یاد نگیرید، اما با تمرین مداوم، قلق سواری کردن به دستتان می‌آید که به مرور زمان دوچرخه سواری را یاد می‌گیرید. به یاد داشته باشید که هر بار فرایند یادگیری کمی آسان‌تر می‌شود.

قبل از یادگیری، مطمئن شوید که تجهیزات مناسب را دارید.

داشتن تجهیزات کامل دوچرخه سواری از جمله لباس، کلاه، زانوبند، ساق بند، محافظ آرنج و کف دست نیاز مبرمی ندارد و برای شروع کار فقط یک کلاه و دوچرخه کافی است. در ادامه دوچرخه سواری در چند گام را یاد می‌گیرید.

آموزش دوچرخهدوچرخه‌ای را پیدا کنید که مناسب شما باشد.

باید بتوانید دوچرخه خود را در حالی که پاهایتان صاف روی زمین باشد و فاقتان حداقل چند سانتی متر بالاتر از بدنه دوچرخه قرار بگیرد، با پا حرکت دهید. دوچرخه‌ای که با آن راحت باشید، هدایت و کنترل آن نیز آسان خواهد بود.

مطمئن شوید که کلاه ایمنی مناسبی دارید.

یک کلاه ایمنی مناسب باید راحت باشد، اما نه خیلی سفت و یا کم کیفیت. کلاه باید هم سطح با روی سر شما قرار بگیرد؛ نه به عقب کج شود. همچنین لبه جلویی آن نیز ۳ سانتی‌متر یا کمتر بالاتر از ابروهای شما باشد تا از پیشانی محافظت شود.

صندلی را پایین بیاورید

باید بتوانید به صورت عمودی روی صندلی بنشینید و هر دو پای خود را روی زمین قرار دهید. بیشتر بزرگسالانی که برای اولین بار سوارکاری با دوچرخه را می‌آموزند، از افتادن می‌ترسند. اینکه بتوانید پاهای خود را برای حفظ تعادل بر روی زمین بگذارید، به ایجاد اعتماد به نفس کمک می‌کند.

یک فضای مسطح و باز برای یادگیری پیدا کنید.

یک منطقه سنگفرش بزرگ و یا آسفالت مسطح پیدا کنید، مانند یک زمین خالی تنیس یا بسکتبال یا یک پارکینگ. بهتر است که از مناطق چمن‌زار دوری کنید، زیرا نمی‌توانید سرعت کافی برای یادگیری را داشته باشد و تعداد زمین خوردن‌هایتان نیز بیشتر می‌شود.

آموزش کار با دوچرخهترمز کردن را یاد بگیرید.

در مرحله بعد آموزش دوچرخه سواری، در حالی که از سوار بر دوچرخه نیستید، کمی با دوچرخه بدوید و سپس ترمز بگیرید تا ببینید برای اینکه سرعت را در هنگام سواری کاهش دهید و یا به طور کامل بایستید، چقدر لازم است که انرژی مصرف کنید. در کنار دوچرخه خود راه بروید و ترمز را تا حدی فشار دهید تا سرعت خود را کاهش دهید. مطمئن شوید که ترمزهای جلو و عقب را همزمان فشار دهید. در مرحله بعد، سعی کنید یک توقف آرام و کنترل شده انجام دهید داشته باشید که هیچ شوکی نداشته و بسیار روان باشد. در هر ۱۵ تا ۳۰ متر توقف را تمرین کنید تا زمانی که بتوانید به خوبی توقف را انجام دهید.

پدال زدن را یاد بگیرید.

هنگامی که تعادل و فرمان را برای مدتی در اختیار گرفتید، زمان آن رسیده است که پدال زدن را یاد بگیرید که اصل مهمی در یادگیری و راندن دوچرخه است. در حال حاضر، در ابتدای کار پیشنهاد می‌کنیم که صندلی را در حالت پایین نگه دارید تا بتوانید همچنان هر دو پا را روی زمین بگذارید تا بایستید.

رکاب زدن از حالت توقف

در این بخش از آموزش دوچرخه سواری باید بدانید که چندین استراتژی برای اینکه از مرحله توقف به حرکت وارد شوید، وجود دارد. در ابتدا باید مطمئن شوید که اگر دوچرخه دنده‌ای است، سعی کنید که آن را در سبک‌ترین دنده قرار دهید. سپس روی صندلی بنشینید و یک پای خود را روی زمین و پای دیگر را روی یک پدال قرار دهید. پدال را در موقعیت بالا قرار گرفته است را فشار دهید به طوری که وزن‌تان به طور کامل بر روی پدال بیفتد. این فشار باعث حرکت رو به جلوی دوچرخه می شود.

گزینه دیگر این است که با یک پا روی پدال در موقعیت پایین شروع کنید و از پای دیگر برای پدال زدن استفاده کنید، که در اسکوترها نیز به همین صورت است. اگر هنوز فکر می‌کنید که مسلط نیستید، پیشنهاد می‌کنیم که دوچرخه را مانند روروک کودک، برانید تا بر حالت دوچرخه مسلط شده و سپس اقدام به پدال زدن کنید. بعد از اینکه کمی با روش روروک سرعت گرفتید، هر دو پای خود را بر روی پدال بگذارید و سعی کنید به طور مداوم و ملایم پدال بزنید تا تعادلتان حفظ شود. راه سوم این است که از هر دو پایتان را به طور همزمان استفاده و سعی کنید قبل از پیدا کردن پدال‌ها به جلو حرکت کنید و همزمان هر دو پا را روی پدال‌ها قرار دهید.

فرمان‌دهی و چرخش

زمانی که توانستید دوچرخه را برای مدت طولانی‌تری رکاب بزنید، چرخش و فرمان‌دهی با دوچرخه را تمرین کنید. شکل هشت انگلیسی را برای بهبود چرخش و فرمان‌دهی بهترین کار است، زیرا چرخش به چپ و راست را در خود دارد. ابتدا بچرخید و سپس پیچ‌های کوچک‌تر را تمرین کنید. به طور کلی، اکثر مردم چرخیدن به یک طرف را بسیار آسان تر از طرف دیگر می‌دانند.

آموزش دوچرخه سواری آسانسخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه با شما کاربران گرامی همراه بودیم و آموزش دوچرخه سواری با چند نکته را در کوتاه‌ترین شکل ممکن گفتیم. اگر بلد نیستید که چطور دوچرخه سواری کنید و قصد دارید که این کار را یاد بگیرید، باید بدانید که ممکن است کمی دشواری داشته باشد. در صورتی که شخص دیگری می‌خواهد دوچرخه سواری را به شما یاد بدهد، کارتان بسیار آسان‌تر خواهد بود، اما اگر تنهایی قرار است که آموزش را شروع کنید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما موارد ایمنی را در نظر داشته باشید و مراقب‌های اولیه را رعایت نمایید.

منبع: www.rei.com


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند