تجربه رانندگی با مدل های مختلف اسکوترها

06:42۰

بسیاری از افراد بر این باورند که استفاده از اسکوترها نیازی به گواهینامه ندارند و می‌توان در هر زمان بدون داشتن مدرک از این وسایل نقلیه استفاده کنند. اما این موضوع کاملا اشتباه و اسکوترها نیز نیاز به گواهینامه دارند و در غیر این صورت توقیف خواهد شد. اسکوترها در ایران به موتور سیکلت‌های کم حجم معروف هستند و مدل‌های نو و دست دوم را می‌توانید از نمایندگی‌ها، آگهی‌ها یا فروشگاه‌های خصوصی خریداری کنید. اما به نظر شما اسکوترها بهتر هستند و یا موتور سیکلت‌ها؟ در ادامه این مطلب از سایت یدک تیمچه، فروشگاه لوازم یدکی موتور سیکلت با ما همراه باشید تا تجربه رانندگی با اسکوتر را به اشتراک گذاشته و مقایسه‌ای از موتور سیکلت‌ها اسکوترها داشته باشیم.

آشنایی با اسکوترها و مزایایی رانندگی با آن‌ها

ما سه دسته از اسکوترها و موتور سیکلت‌های اصلی را انتخاب کرده‌ایم که برای راندن هر کدام نیاز به داشتن گواهینامه‌های مختلف مانند پایه ۱، ۲ و ۳ می‌باشد. در ادامه با مزایای هر کدام و تجربه رانندگی با آن‌ها آشنا خواهید شد.

آشنایی با اسکوترهای ۱۲۵ سی‌سی

برای یک موتور سوار تازه‌کار، در درجه اول مسئله این است که با قدرت موتور هماهنگ شود و احساس اینکه می‌تواند با قدرت حرکت کند را داشته باشد. در ابتدا موتور سواران از اینکه در زمان گاز دادن، موتور واکنشی مانند شوک یا پرش نشان می‌دهد را درک نمی‌کنند و بعد از مدت زمان کوتاهی به آن عادت می‌کنند. کسانی که به قدر کافی با موتور سیکلت یا اسکوترها کار کرده‌اند، می‌دانند که وقتی در شهر هستید، ممکن است حواستان پرت شود و تعادل موتور و شوک دریچه گاز را فراموش کنید. اما معمولا در اسکوترهای برقی که رانندگی با آن‌ها نیز بسیار ساده‌تر از موتور سیکلت‌ها است، شما می‌توانید خیلی ساده‌تر در شهر رانندگی کنید.

اسکوترهای ۱۲۵ این قابلیت را دارند که با باک پر و با این حجم موتور پایین تا ۲۱۰ کیلومتر مسافت را طی کنند. از نظر مزایای ایمنی باید گفت که اگر در شب موتور سواری می‌کنید، در ماه‌های زمستان و در هر زمان دیگر، بدنه محکم و چراغ‌های ال ای دی پر نور این موتور سیکلت‌ها به کمک شما می‌آیند و کاملا در دید هستید.

اسکوتر وسیله نقلیه‌ای همه کاره است و سواری بسیار سرگرم کننده‌ای به شما می‌دهد. اگر در اطراف گاراژ یا پارکینگ خود اسکوتر را حرکت دهید، متوجه خواهید شد که وزن سبک دارد و به آسانی می‌توان آن را حمل کرد. در سنین جوانی کسانی که اقدام به خرید اسکوتر می‌کنند، معمولا از آن برای رفت و برگشت به مدرسه و بیا محل کار استفاده می‌کنند.

معرفی هوندا PCX125cc

 

هوندا PCX125 با قیمت ۲۹۲۹ پوند یک اسکوتر با کیفیت است که کار کردن با آن بسیار لذت بخش و آسان می‌باشد، اما ابتدا باید مطمئن شوید که قد و وزنتان با این موتور تناسب دارد. آیا فضای کافی برای زانوهای شما وجود دارد؟ آیا دسته‌ها به اندازه کافی نزدیک هستند؟ آیا برای سوار و پیاده شدن از اسکوتر محدودیت دارید؟ آخرین چیزی که درباره موتور سیکلت نظر افراد زیادی را برگردانده است، متناسب نبودن با ابعاد بدن است.

جنبه عملی اسکوترها نیاز به کاوش بیشتری دارد. بخشی از جذابیت اسکوترها، چرخش و حرکت، فضای ذخیره سازی زیر صندلی است، که فضای خوبی را برای راحتی راننده می‌گذارد. اگر در فصل زمستان با اسکوتر رانندگی می‌کنید، مطمئن شوید که کلاه و لباس شما برای این فصل مناسب است.

همچنین مزایای مالی اسکوتر در مقابل حمل و نقل عمومی قابل توجه است. حتی اگر هزینه اولیه از جمله تجهیزات ایمنی، بیمه و امنیت ممکن است در ابتدا کمی سنگین باشد، در بلند مدت یا طی دو سال رفت و آمد، هزینه بیشتری را صرفه جویی خواهید کرد و شما می‌توانید این امتیاز را با خرید یک اسکوتر داشته باشید که در هر زمان مطابق با برنامه خود، از اسکوتر استفاده کنید. بازدهی سوخت یک اسکوتر برای جیب شما بسیار بالا خواهد بود، در حالی که مالیات و بیمه نیز برای موتور سیکلت‌های زیر ۱۲۵ سی‌سی نیز کمتر است.

جدا از اینکه این که اسکوتر هزینه کمی دارد، با استفاده از آن مسیرهای درون شهر و ترافیک‌ها را نیز به آسانی رد می‌کنید. معمولا اسکوترها با قدرت ۱۲ اسب بخاری که دارند، می‌توانند ۱۳۰ کیلوگرم وزن را تحمل کند. بنابراین اگر کودکی به همراه دارید و صندلی مخصوص آن را نیز دارا هستید، حتی دیگر مشکلی برای سوار کردن کودک نیز نخواهید داشت.

آشنایی با موتور سیکلت ۶۵۰ سی‌سی میدل ویت (۶۵۰ MIDDLEWEIGHT)

در طول یک رانندگی با اسکوتر اتفاقات زیادی می‌افتد، بنابراین توصیه ما این است که به جاده‌هایی بروید که قبلا با آن‌ها آشنا هستید تا هیچ چیز غیر عادی وجود نداشته باشد. اگر از قبل جاده‌ها را می‌شناسید، دیگر لازم نیست نگران آنچه در پیش است باشید و می‌توانید به طور کامل روی یادگیری موتور سیکلت تمرکز کنید. وقتی برای اولین بار سوار موتور سیکلت یا اسکوتر می‌شوید، باید بتوانید حس آن را درک کنید. به طور مثال برخی موتور سیکلت‌ها که به طور روزمره از آن استفاده می‌شود، دارای طراحی ساده و نرمال هستند و برخی دیگر نیز با ظاهر خشنی که دارند، به ما می‌گویند که سرعت هر چه بیشتر، بهتر است.

این موتور سیکلت نیز حالت خشنی دارد که حجم تقریبی آن ۶۵۰ سی‌سی بوده و دارای قدرت ۹۸ اسب بخار می‌باشد. صندلی‌ها و جای پاهای این موتور سیکلت بسیار راحت است و می‌توان گفت که برای افرادی که قد بالای ۱۷۵ سانتی‌متر دارند، مناسب است. با توجه به این موضوع می‌توان گفت که معمولا افرادی که کمتر از ۱۷۵ سانتی‌متر قد دارند، کار سختی برای استفاده از موتور سیکلت‌های ۶۵۰ سی‌سی دارند. معمولا موتور سیکلت‌های ۱۵۰، ۲۵۰ و ۵۰۰ سی‌سی برای این افراد مناسب است، زیرا سایز کمتر داشته و برای هر رده سنی و اندامی مناسب می‌باشد.

سخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه با شما کاربران گرامی همراه بودیم و تجربه رانندگی با اسکوتر و موتور سیکلت‌ها را در اختیارتان قرار دادیم. اسکوترها و موتور سیکلت‌ها تفاوت‌های زیادی دارند که از آن‌ها می‌توان به سایز و اندازه، قدرت و سرعت، امنیت بدنه و دیگر موارد اشاره کرد. هر کدام از این موارد می‌تواند در سیلقه‌ی افراد زیادی تاثیر گذار باشد و انتخاب هر کدام را تغییر دهد. اما اگر به دنبال راحتی در ترافیک، سفرهای کوتاه مدت و هزینه‌ی کمتر هستید، اسکوترها می‌توانند نیاز شما را برطرف کنند. اما در مقابل اگر سرعت بالا، بدنه محکم و ظاهر موتور سیکلت مد نظر شما است، موتور سیکلت‌ها بهترین انتخاب هستند.

منبع:

https://www.bennetts.co.uk


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند