دوچرخه الکتریکی چیست

دوچرخه الکتریکی یا برقی چیست و چگونه کار می‌کند؟

07:00۰

اولین چیزی که باید در مورد دوچرخه‌های الکترونیکی بدانید این است که آن‌ها بسیار ترند شده‌اند آمده‌اند که بمانند. بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی اِن پی دی گروپ (NPD Group)، فروش دوچرخه‌های برقی تا سپتامبر سال ۲۰۲۱ در یک دوره ۱۲ ماهه ۲۴۰ درصد نسبت به دو سال قبل افزایش یافته است. این صنعت در سال گذشته نزدیک به ۲۷ میلیارد دلار بوده و هیچ نشانه‌ای از کاهش در این رقم وجود نداشته است.

برخی افراد افزایش تعداد دوچرخه‌های الکترونیکی را یک تهدید می‌دانند، گویی دوچرخه‌های استاندارد باعث پیشرفت بیشتریت شده است و دوچرخه‌های برقی جلوی آن را می‌گیرند. اما باید بدانید که دوچرخه‌های الکترونیکی اینجا هستند تا شیوه زندگی انسان را بهبود دهند و کیفیت زندگی را با افزایش روبرو کنند. در واقع، آن‌ها با تغییر عادات سفر و رفت و آمد به کار یا خانه می‌توانند از شلوغی یا ایجاد آلودگی هوا جلوگیری کنند. بنابراین، همانطور که به سمت فصل تابستان که خرید و فروش دوچرخه بسیار بیشتر می‌شود، انتظار می‌رود که تعداد دوچرخه الکتریکی در خیابان‌ها بیشتر باشد. در ادامه این مطلب از سایت یدک تیمچه، فروشگاه لوازم یدکی موتور سیکلت با ما همراه باشیم تا دوچرخه‌های برقی را به طور کامل به شما معرفی کنیم.

۱. دوچرخه‌های الکترونیکی پدال زدن را آسان‌تر می‌کنند.

به طور کلی، دوچرخه‌های الکترونیکی نوعی وسیله نقلیه هستند که باتری در آن‌ها نقش مهمی دارد و با دستگیره گازی که در آن‌ها قرار گرفته است می‌توان وقتی که از پدال زدن خسته شدید، از آن دستگیره برای فعال کردن باتری و رساندن انرژی به چرخ‌ها استفاده کنید. طریق پدال زدن و در برخی موارد، دریچه گاز ارائه می‌شوند. هنگامی که پدال‌های دوچرخه الکترونیکی را فشار می‌دهید، یک موتور کوچک درگیر می‌شود و به دوچرخه قدرت می‌دهد، بنابراین می‌توانید از تپه‌ها بالا برید و بدون اینکه به شما فشاری وارد شود، بر روی زمین‌های سخت و ناهموار نیز حرکت کنید.

معمولا دوچرخه سواران برای کنترل دوچرخه‌های معمولی، فقط از پاهایشان استفاده می‌کنند، اما در دوچرخه‌های الکترونیکی از دستانتان نیز می‌توانید برای افزایش سرعت  دوچرخه کمک بگیرید ک احساس بهتری نیز دارد.

دوچرخه الکتریکی برای راحتی۲. دوچرخه الکتریکی در برخی مواقع خیلی سریع‌تر از خودروها است.

هرچه رکاب زدن را بیشتر کنید، قدرت بیشتری خواهید داشت و در آخر سریع‌تر حرکت می‌کنید. دوچرخه‌های الکترونیکی به شما این امکان را می‌دهند با سرعت بالاتری حرکت کنید، اما آن‌ها مانند موتور سیکلت نیستند و در یک نقطه برتری خود را از دست می‌دهند. شما هرگز در جاده با سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت سرعت نخواهید داشت و بیشترین سرعتی که می‌توانید با دوچرخه‌های برقی داشته باشید، ۵۵ کیلومتر بر ساعت است.

۳. استفاده از دوچرخه الکتریکی، تعداد سواری را افزایش می‌دهد.

بر اساس نظرسنجی از ۱۸۰۰ دارنده دوچرخه برقی در آمریکای شمالی، دریافت دوچرخه الکترونیکی می‌تواند به طور چشمگیری میزان دوچرخه سواری شما را افزایش دهد. پیش از این، ۵۵ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که روزانه یا هفتگی، اقدام به دوچرخع سواری می‌کنند. پس از خرید یک دوچرخه الکترونیکی، این تعداد ۹۱ درصد افزایش پیدا کرد. باید گفت که این موضوع کاملا منطقی است، زیرا اگر تناسب اندام نیز داشته باشید، باز هم خسته می‌شوید و سوار شدن مجدد دوچرخه‌تان می‌تواند کاری سختی باشد. اگر دوچرخه الکترونیکی دارید، می‌توانید به دوچرخه سواری ادامه دهید و در عین حال به پاهای خود کمی استراحت دهید.

۴. دوچرخه الکتریکی انواع مختلفی دارند.

یک نوع دوچرخه را نام ببری که از همان نوع در دوچرخه‌های الکترونیکی تولید نشده است. اگر علاقه‌ای به دوچرخه برقی جاده‌ای ندارید، ممکن است یک دوچرخه باری الکترونیکی با ظرفیت بالا را پیدا کنید که می‌تواند، ۱۸۱ کیلوگرم کالا را در حالی که هنوز با سرعت ۲۵ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند، حمل کند. دوچرخه‌های الکترونیکی در سبک‌های باری، شهری، تفریحی، هاردتیل، کوهستانی با تعلیق کامل و حتی دوچرخه‌های جاده‌ای توربو موجود هستند.

دوچرخه الکتریکی با باتری

۵. می‌توانید دوچرخه سواری را جایگزین رانندگی کنید.

مردم دوچرخه‌های برقی را به عنوان راهی برای کاهش سفرهای خودرویی می‌خرند. نظرسنجی‌ها و داده‌های به دست آمده نشان می‌دهد که این ۲۸ درصد از افراد برای کاهش استفاده از خودرو خریداری می‌کنند که تعدادی از آن‌ها نیز حامی محیط زیست هستند. از دلایل دیگر که خریداران برای خرید دوچرخه الکترونیکی تمایل نشان داده‌اند، از جمله حمل بار و کودکان، اجتناب از پارک و ترافیک و نگرانی‌های زیست محیطی و همچنین نشان نداشتن تمایل به رانندگی است. به علاوه، نیازی به تعویض لباس یا تمیز کردن هنگام رسیدن به مقصد نیز نیست.

۶. هنوز ورزش کردن را به همراه دارید.

دوچرخه‌های الکترونیکی برخی از کارها را برای شما انجام می‌دهند، اما همچنان به عنوان وسیله ورزشی محسوب می‌شوند، به خصوص برای افرادی که بی تحرک هستند. محققان دانشگاه کلرادو دریافتند که وقتی ۲۰ مرد و زن ورزشکار سه روز در هفته حدود ۴۰ دقیقه با دوچرخه الکترونیکی سواری می‌کردند، فقط در یک ماه آمادگی قلبی عروقی و قند خون خود را بهبود می‌دادند. بسیاری از مردم به اندازه کافی آمادگی لازم برای دوچرخه سواری طولانی را ندارند تا از مزایای سلامتی و تناسب اندام با دوچرخه استفاده کنند. آن‌ها را سوار یک دوچرخه برقی کنید و می‌توانند بیرون بروند و یک ساعت دوچرخه سواری و ورزش کنند.

۷. کیفیت باتری‌ها در حال بهتر شدن هستند.

دوچرخه های الکترونیکی دستگاه دیگری را به عنوان شارژ به شما می‌دهند. در حال حاضر، می‌توانید انتظار داشته باشید که باتری شما بین ۵۵ تا ۱۶۰ کیلومتر، با توجه به نوع باتری شارژ نگه دارد و سپس به شارژ مجدد نیاز داشته باشد. بدیهی است که اگر در تمام طول روز با توربو کار کنید، سریع‌تر از زمانی که در حالت عادی، شارژ دوچرخه پایان می‌یابد.

۸. دسترسی به مسیرهای تریل می‌تواند، مشکل باشد.

دوچرخه‌های الکترونیکی همچنان موضوع بحث در محافل دوچرخه سواری کوهستانی و تریل هستند. ممکن است در حال حاضر نتوانید یکی را برای سواری انتخاب کنید، زیرا بسیاری از مسیرهایی که موتورها در آن تردد می‌کنند، دوچرخه‌ها برای تردد از آن‌ها قدرت کافی را ندارند.

آشنایی با دوچرخه الکتریکیسخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه با شما همراه بودیم و سعی کردیم که دوچرخه الکتریکی را به طور کامل معرفی کنیم. در ترافیک بیشتر مراقب باشید. افرادی که در اتومبیل‌ها هستند، سرعت حرکت دوچرخه سواران را دست‌کم می‌گیرند. تا زمانی که دوچرخه‌های الکترونیکی رایج شوند، رانندگان از شما انتظار نخواهند داشت که به سرعت آن‌ها نزدیک شوید. سرعت خود را در مناطق شلوغ کنترل کنید. با استفاده از چراغ‌ها در تا حد امکان خود را در دید قرار دهید.

 

منبع: www.bicycling.com


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند