رنگ کردن دوچرخه را یاد بگیرید

آموزش رنگ کردن دوچرخه با اسپری در چند قدم آسان

06:00۰

رنگ کردن دوچرخه چگونه است؟ بهترین رنگ برای بدنه دوچرخه چیست؟ اجزای دوچرخه را باید از آن جدا کرد؟ اگر جواب این سوال‌ها را نمی‌دانید، پیشنهاد می‌کنیم که به هیچ وجه به سمت رنگ کردن دوچرخه نروید، زیرا ممکن است از نتیجه به دست آمده راضی نباشید. رنگ آمیزی دوچرخه کار بسیار ساده‌ای است و تنها در ۶ مرحله انجام می‌شود، اما این مراحل نکاتی دارند که باید به خوبی مطالعه شوند و سپس اقدام به انجام آن‌ها کنید. در این مطلب از سایت یدک تیمچه، فروشگاه اینترنتی لوازم موتور سیکلت با ما همراه باشید تا نحوه رنگ کردن دوچرخه را به خوبی آموزش دهیم.

۶ مرحله رنگ کردن دوچرخه

کسانی که دوچرخه دارند یا داشته‌اند، همیشه انگیزه یا خواسته رنگ کردن دوچرخه برایشان کمی دور از ذهن بوده و یا اگر این کار را انجام میدادند، نتیجه دلخواه را به دست نمی‌آوردند. ممکن است که اخیرا به دلیل گرد و غبار دوچرخه‌تان را تمیز کرده‌اید و ظاهر آن مثل همیشه برایتان جذاب نباشد. در ادامه ۶ مرحله برای رنگ کردن دوچرخه را به شما می‌گوییم.

رنگ کردن دوچرخه با در 6 مرحله۱. ابتدا تمرین کنید.

اگر این اولین بار است که دوچرخه را رنگ می‌کنید، یا اگر از رنگ متفاوتی نسبت به دفعه قبل استفاده می‌کنید، ممکن است نیاز به کمی تمرین داشته باشید. می‌توانید روی یک بدنه ارزان قیمت که بدتان نمی‌آید آن را خراب کنید یا حتی یک لوله فلزی ارزان قیمت، رنگ‌کاری را آزمایش کنید.

۲. دوچرخه را آماده کنید.

باید مطمئن شوید که بدنه برای رنگ آمیزی آماده است. ابتدا آن را با الکل و یک حوله بدون پرز تمیز کنید. مطمئن شوید که بدنه کاملا تمیز است. اگر آلومینیوم خام، فولاد یا کربن نیست، به آن سنباده سبکی بزنید که کمی صاف و صیقلی شود تا رنگ برای چسبیدن سطح خوبی را داشته باشد. از کاغذ سنباده ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ استفاده کنید و به اندازه‌ای مالش دهید که سطح بافت بدنه قدرت جذب خوبی را داشت باشد.

۳. رنگ خود را انتخاب کنید.

مهم است که رنگی با کیفیت بالا انتخاب کنید که ماندگار باشد، بنابراین فروشگاه‌های رنگ و ابزار منطقه زندگی خود را بررسی کنید. به دنبال قوطی کم فشار باشید، هر چه رنگ آهسته‌تر بیرون بیاید، کار با آن آسان تر است. هر چیزی که در نهایت انتخاب می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم رنگی از دو برند مختلف را انتخاب نکنید، زیرا فرمولاسیون هر کدام از رنگ‌ها با یکدیگر متفاوت است و ممکن است که رنگ بدنه دوچرخه به یک شکل نباشد که در کل واکنش خوبی را در بر نخواهد داشت.

۴. برچسب‌ها را از روی بدنه بردارید.

برچسب‌ها و نوارهای نقاشی تزئینی را از روی بدنه بردارید که رنگ به خوبی بر روی بدنه بنشیند. در این صورت بدنه یکدست می‌شود و هیچ بالا و پایین به وجود نمی‌آید. بهتر است برچسب‌های را از این مکان‌ها جدا کنید که براکت پایین، لوله صندلی، لوله سر و قسمت‌های خروجی هستند. مطمئن شوید که رنگی که خریداری می‌کنید اسفنجی یا فومی باشد که واکنش منفی در مقابله با آهن یا کربن نشان ندهند. اگر می‌خواهید بر روی بدنه طرحی داشته باشید، بهتر است که ماکت آن را چسبانده و بعد از رنگ زدن آن را از روی بدنه بردارید تا طرح به خوبی نمایان شود.

رنگ کردن دوچرخه با اسپری۵. مکان رنگ‌کاری را آماده کنید.

توجه داشته باید که در هنگام رنگ کردن دوچرخه دیگر نمی‌توانید به آن دست بزنید، بنابراین در زمان رنگ‌کاری باید مکانی را آماده کنید که دوچرخه را از آویزان کرده و یا به طور ثابت آن را قرار دهید. می‌توانید سر لوله را روی یک رولپلاک فرو کنید و رولپلاک را به یک پایه محکم کنید، یا فقط نخ یا ریسمان را از لوله بالایی بدنه عبور دهید و آن را از یک ستون یا پایه آویزان کنید. بهتر است که یک پارچه‌ی بلا استفاده را نیز زیر دوچرخه بیندازید تا در صورت چکه کردن رنگ، زمین کثیف نشود.

۶. رنگ را از دور اسپری کنید.

برای اینکه رنگ داخل قوطی اسپری روان شود و به خوبی بر روی بدنه دوچرخه بنشیند، قوطی رنگ را سه دقیقه قبل از استفاده به طور مداوم تکان دهید. سپس کمی از رنگ را روی هوا بزنید تا از کارایی صحیح سری قوطی مطمئن شوید. همچنین فشار رنگ را نیز در نظر داشته باشید تا با روش درستی رنگ کردن دوچرخه را آغاز کنید. در زمان اسپری کردن رنگ، باید قوطی را بین ۳ تا ۶ سانتی‌متر دورتر از بدنه نگه دارید تا حبابی روی آن ایجاد نشود. رنگ باید به طور یکنواخت و هر بار با یک لایه اسپری شود. در حین اسپری کردن رنگ نیز باید دست خود را با سرعت ثابت حرکت دهید.

رنگ کردن دوچرخه چگونه استسخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه با شما کاربران گرامی همراه بودیم و روش رنگ کردن دوچرخه با اسپری را گفتیم. اگر موفق نشدید که دوچرخه را به خوبی رنگ کنید، پیشنهاد می‌کنیم که اسپری رنگ را تعویض کنید و اگر رنگ بدنه کامل خشک نشده است، برای اینکه دوباره مجبور به سنباده کشیدن نشوید، می‌توانید با الکل رنگ را از بین ببرید و سپس بعد از خشک شدن الکل و بدنه، دوباره رنگ‌کاری را شروع کنید. اگر می‌خواهید شخص دیگری برایتان فرایند رنگ‌کاری را پیش ببرد، پیشنهاد می‌کنیم که این کار را به تعمیرات دوچرخه محله خود بسپارید که قطعا تجربه بیشتری نسبت به شما دارد.

 

منبع: www.wikihow.com


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند