معرفی برند یاماها و موتورسیکلت‌های یاماها

معرفی برند YAMAHA و موتورسیکلت‌های یاماها

05:58۱

برند یاماها یکی از معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین برندهای سازنده موتورسیکلت در جهان است که از سال ۱۹۵۵ فعالیتش را شروع کرده و تا به امروز بخشی از بازار موتورسیکلت جهان را در دست گرفته است. در این مقاله از وبسایت یدک تیمچه قصد داریم به معرفی برند YAMAHA، دستاوردهای این برند مطرح و موتور سیکلت‌های شاخص این برند جهانی بپردازیم. پس اگر شما هم به کسب اطلاعات در این مورد علاقه دارید، با ادامه این متن از وبسایت یدک تیمچه، فروشگاه لوازم یدکی موتور سیکلت همراه ما باشید.

یاماها ساخت کدام کشور است؟

برند YAMAHA یکی از برندهای محبوب چند ملیتی بوده که در ژاپن راه اندازی شده و تا به امروز در کشورهای مختلف نمایندگی و کارخانه خود را تاسیس و احداث کرده است.

بنیانگذار یاماها کیست؟

توراکوسو یاماها Torakusu Yamaha بنیانگذار YAMAHA بوده که نام برند یاماها از نام بنیانگذار این برند جهانی گرفته شده است.

Torakusu Yamaha

تاریخچه فعالیت از گذشته تا به امروز

در سال ۱۹۵۵ اولین موتورسیکلت YAMAHA تولید شد. این موتورسیکلت تک سیلندر، دو زمانه و ۱۲۵ CC بود که با نام مستعار Red Dragonfly شناخته می‌شد. این موتور سیکت جدید در همان سال در دو مسابقه شرکت کرد که در هر دو مسابقه اول شد. در سال ۱۹۶۱، یاماها اولین بار در مسابقات GP حضور یافت که در دور ۴ مسابقه Isle of Man TT در بریتانیا در کلاس جهانی ۲۵۰ سی سی مقام ششم را کسب کرد. YAMAHA در سال ۱۹۶۳ برای ساخت خودروی اسپرت تویوتا ۲۰۰۰GT با تویوتا همکاری کرد و در سال ۱۹۶۷ یاماها روغن‌های Yamalube را در بازار معرفی کرد که هنوز هم تولیدات روغن Yamalube ادامه داشته و سرتاسر دنیا شناخته شده است.

یاماها در سال ۱۹۷۰ اولین موتور سیکلت چهار زمانه را تولید کرد که هنوز موتورسواران از آن استقبال می‌کنند. YAMAHA پیشگام اولین موتورهای دو چرخ متحرک تک شوک بوده است. این برند مطرح جهانی در سال ۱۹۷۷ در ایالت متحده تاسیس شد تا نیازهای بازار آمریکا را بهتر تامین کند و برای موتورهای تولیدی برند یاماها هویتی جداگانه ایجاد کند. بعد YAMAHA سیستم موتور کم مصرفی معرفی کرد که برای موتورهای ۴ زمانه ساخته شده بود. در سال ۱۹۸۰، دفتر شرکت موتور سیکلت یاماها در کالیفرنیا شروع به کار کرد و چهار سال بعد یعنی در سال ۱۹۸۴ موفق شد اولین موتور ۵ سوپاپ را تولید کند. سپس در سال ۱۹۸۶ شرکت تولیدی موتور YAMAHA در نیوانان، جورجیا تاسیس شد و تولیدات موتور YAMAHA افزایش یافت.

در سال ۱۹۹۰ اولین THE WAVERUNNER III 650 در دنیا معرفی شد و بعد در سال ۱۹۹۳ یاماها دوچرخه کمکی الکتریکی PAS معرفی کرد. در سال ۱۹۹۷ یاماها دفاتر جنوب شرقی خود را در کنزو، جورجیا افتتاح کرد و بار دیگر تولیدات خود را گسترش داد. در سال ۲۰۰۰، THE BIG BEAR 400 4X4 معرفی شد که اولین ATV با بدنه استتار تجهیزات اصلی بود. در سال ۲۰۰۳ RX-1 Snowmobile معرفی شد که هزار سی سی، ۴ زمانه و چهار سیلندر بود و اولین اتومبیل برفی ۴ زمانه در جهان به شمار می‌رود. YAMAHA سال ۲۰۰۵ تاج سه گانه MotoGP را کسب کرد و عناوین قهرمان سوارکار، تیم و تولیدکننده را کسب کرد. سال ۲۰۰۹ FZR WaveRunner را معرفی کرد که این ماشین از موتور ۱۸۱۲ سی سی، ۴ سیلندر، سوپرشارژ و ۴ زمانه بهره می‌برد. یاماها برای سومین سال متوالی، در سال ۲۰۱۰ عنوان سه گانه قهرمان سازنده، تیمی و موتورسوار MotoGP را کسب کرد. امروزه YAMAHA به عنوان برند مطرح موتور سیکلت شناخته می‌شود که همواره در حال رشد، پیشرفت و گسترش تولیداتش است.

 

موتورسیکلت‌های شاخص برند یاماها

نسخه‌ی ادونچر تورینگ Super Tenere ES

موتور سیکلت نسخه‌ی ادونچر تورینگ Super Tenere ES برای مسیرهای طولانی آفرود و جاده‌ای مناسب بوده که حجم آن ۱.۱۹۹ می‌باشد. این موتور سیکلت به سیستم تعلیق الکترونیکی مجهز بوده که به راحتی قابل تنظیم است.

Tracer 900 GT

یاماها Tracer 900 GT

یاماها Tracer 900 GT دارای حجم ۸۴۷ سی سی بوده که سرعت فوق العاده بالایی دارد. این موتور سیکلت به سیستم تعلیق، سیستم QSS، تنظیم ارتفاع شیشه جلوی موتور سیکلت و تنظیم ارتفاع صندلی مجهز است.

YAMAHA FJR1300ES

یاماها ۱۲۹۸ سی‌سی چهار سیلندر بوده که نوعی موتور اسپرت مخصوص مسافرت است. سیستم الکترونیکی کمکی سواری، چراغ‌های LED، شیشه جلو تنظیم‌شونده برقی، فرمان تنظیم‌شونده، تنظیم ارتفاع صندلی و صندوق‌های جانبی یکپارچه از جمله امکانات برجسته یاماها FJR1300ES می‌باشد.

YAMAHA MT-09

یاماها MT-09 یکی ازموتورهای اسپرت و جذابی بوده که سواری این موتور سیکلا فوق العاده راحت است و شاسی اسپرت آن مجهز به سیستم تعلیق تنظیم‌شونده می‌باشد.

یاماها XSR700

یاماها XSR700 ترکیبی از طراحی مدرن و کلاسیک بوده که دارای شاسی اسپرت، ترمز ضد قفل قدرتمند، صفحه‌نمایش LCD و سیستم تعلیق مدرن می‌باشد.

یاماها XSR900

این مدل موتورسیکلت ظاهری قدیمی دارد اما فوق‌العاده قدرتمند است. سیستم تعلیق تنظیم‌شونده در جلو و عقب، سیستم ضدقفل ترمز، کلاچ، سیستم کمک راننده و تنظیمات مختلف برای سیستم کنترل کشش از جمله امکانات موتور سیکلت YAMAHA XSR900 می‌باشد.

جمع بندی

در این مقاله از وبسایت یدک تیمچه شما را با تاریخچه فعالیت‌های YAMAHA و موتور سیکلت‌های شاخص این برند جهانی آشنا کردیم. در صورت تمایل به مطالعه مطالب مرتبط حتما به وبلاگ ما مراجعه کنید و همچنین برای خرید آنلاین انواع قطعات یدکی موتور سیکلت یا لوازم جانبی موتور سیکلت به وبسایت یدک تیمچه مراجعه کنید.

 

منبع
yamaha-motor.com

1 دیدگاه

  1. محسن

    یاماها خوبه ولی هوندا یه چیز دیگست

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند