دوچرخه سواری در باران را یاد بگیرید

نکات دوچرخه سواری در باران را یاد بگیرید

08:15۰

دوچرخه سواری در باران آرام و کم شدت، می‌تواند برای تفریح باشد که سوارکاران آن را به عنوان سرگرمی مورد علاقه خود نیز معرفی می‌کنند. اما باید در نظر داشته باشید که اگر باران به طور غیرمنتظره شروع به شدیدتر شدن کرد، باید چه کاری انجام دهید؟ اگر دوچرخه سواری در باران برای تفریح و چالش باشد، باید تجهیزاتی که برای این شرایط نیاز است را به همراه ببرید تا در مسیر مشکلی برایتان رخ ندهد. اگرچه سواری‌هایی با باران شدید، معمولا چیزی نیست که منتظر آن باشیم، مطمئنا می‌توانیم اقداماتی را انجام دهیم تا باران شدید را نیز لذت بخش کنیم. در ادامه این مطلب از سایت یدک تیمچه، فروشگاه لوازم یدکی موتور سیکلت، با ما همراه باشید تا ۱۰ راهکار برای سواری بهتر در باران را به شما بگوییم.

۱. یک ژاکت ضد آب به همراه داشته باشید.

مهم‌ترین لباس برای جلوگیری از خیس شدن و باران یک ژاکت ضد آب است. یک ژاکت ضد آب خوب نه تنها بدن شما را خشک نگه می‌دارد، بلکه به شما در تنظیم دمای بدن کمک نیز می کند. جنس گرتکس (GoreTex) بهترین ماده در مقابل باران است، زیرا ضد آب و قابل تنفس می‌باشد. یک ماده قابل تنفس ضروری است تا بیش از حد دمای بدن بالا نرود. یک ژاکت بارانی نازک‌تر یا پوسته نیز می‌تواند با لایه‌های صحیح زیرین استفاده شود، اگرچه این لایه‌ای زیرین در باران مداوم یا بسیار شدید در نهایت بی‌تاثیر می‌شوند.

یادگیری دوچرخه سواری در باران۲. بر روی دوچرخه گلگیر نصب کنید.

برای بهبود کیفیت دوچرخه سواری در باران، گلگیر لازم است. برخی از گلگیرها ممکن است عالی به نظر نرسند و صدا نیز داشته باشند، اما وجود آن‌ها در باران کاملا ضروری هستند. گلگیرها تمام آن آب کثیف موجود در جاده را از پاها، صورت، ساق پا و پشت شما دور نگه می‌دارند (جایی که چرخ‌های بدون گلگیر آب را با پرت می‌کنند). حتی اگر زیر باران نیز نباشید، جاده‌ها خیس خواهند ماند. سپس آن آب کثیف توسط چرخ‌ها بالا می‌رود و شما را خیس می‌کنند.

۳. کفش و دستکش بپوشید.

اندام‌های بیرونی شما اولین قسمت‌هایی از بدن هستند که برای حفظ دمای مرکزی بدن قربانی می‌شوند و زمانی که دست‌ها و پاهایتان خیس و سرد می‌شوند، احساس ناخوشایندی خواهید داشت. دستکش‌های دوچرخه سواری باید از دست و پای شما محافظت کند، بدون اینکه آنقدر ضخیم باشند که کنترل دوچرخه‌تان را مختل کند، زیرا باید بتوانید ترمزها و دنده‌ها را از میان تمام آن مواد احساس کنید. با این حال، بسیاری از برندها دستکش‌های نئوپرن تولید می‌کنند که باران را دور نگه می‌دارد و به شما امکان می‌دهد مهارت خود را حفظ کنید.

۴. از چربی‌گیر زنجیره‌ای استفاده کنید.

معمولا بعد از دوچرخه سواری در باران، باید بلافاصله دوش بگیرید و خود را خشک کنید. زنجیر دوچرخه نیز باید این کار را انجام دهد و بعد از اینکه مقدار زیادی آب و گل بر روی آن نشسته است، باید با چربی‌گیر تمیز شود. ایده خوبی است که سایر قطعات متحرک فلزی را نیز تمیز کنید که از آن‌ها می‌توان به دنده جلو و عقب و کالیپرهای ترمز. سعی کنید چربی‌گیر را از توپی‌ها، براکت پایین، رینگ چرخ‌ها و بلوک‌های ترمز دور نگه دارید.

۵. کلاه دوچرخه سواری بپوشید.

دریچه‌های هوا در کلاه ایمنی در گرما عالی هستند، اما در باران هیچ کاربردی ندارند. یک کلاه دوچرخه سواری ارزان که در زیر کلاه خود استفاده می‌کنید، مانع خوبی برای رسیدن آب به سر است. معمولا کلاه‌های سایه‌بان دار از چشمان شما در برابر پخش آب محافظت می‌کند. گزینه‌های دیگر عبارتند از کلاه کامل و کلاه ایمنی هوا که بسیاری از آن‌ها دارای روکش‌های پلاستیکی یا دریچه های کمتری هستند.

دوچرخه سواری هوای باران۶. از روی آب‌های ساکن جاده رد نشوید.

از روی آب‌های جمع شده در جاده‌ها رد نشوید، زیرا در آنجا چاله است و به همین دلیل آن‌جا جمع شده است. البته ممکن است فقط یک گودال ساده باشد، اما بعد از رد شدن از روی آن متوجه می‌شوید که یک گودال عمیق است که باعث بر هم خوردن تعادل شما شده است. هنگامی که آب جمع شده را می‌بینید، با احتیاط از آن دور شوید. معمولا بیشتر آب‌های جمع شده در نزدیکی حاشیه جاده هستند و بهتر است وقتی تصمیم برای رد شدن از روی آن را می‌گیرید، بتوانید که زیر آن را به درستی بگیرید.

۷. لاستیک‌های خود را چک کنید و فشار را کاهش دهید.

آب باران همه نوع گل و لای را به جاده‌ها می‌آورد و وقتی لاستیک‌های دوچرخه خیس هستند، بیشتر از حد معمول گِل را به خود جمع می‌کنند. پس از هر بار سواری، نگاهی سریع به لاستیک‌های خود بیندازید و سنگ ریزه، شیشه و سایر زباله‌ها را بررسی کنید. همچنین وجود بریدگی‌هایی در لاستیک که می‌تواند تایر را تضعیف کند یا اجازه دهد که تیوب سوراخ شود را بررسی کنید.

  • لاستیک زمستانی دوچرخه جاده
  • لاستیک‌های ضد پنچر

بهتر است در زمستان و دوچرخه سواری در باران با لاستیک سنگین‌تر با آج ضخیم دوچرخه سواری کنید. چرا یک لاستیک ۲۵c را امتحان نکنید که فشار کمی پایین‌تر نیز داشته باشد. کار کردن لاستیک با فشار کمی کمتر با پی اِس آی (PSO) 5 تا ۱۰ لاستیک را پهم کرده و در نتیجه چسبندگی روی جاده و راحتی را بیشتر می‌کند.

۸. از کیسه‌های پلاستیکی استفاده کنید.

دوچرخه سواری در باران می‌تواند پاهای شما را خیس کند. اگر در باران شدید یا دائمی دوچرخه سواری می‌کنید، تقریبا هیچ چیز نمی‌تواند پاهای شما را خشک نگه دارد، زیرا آب از پاهای شما جاری می‌شود یا از زیر کفش، وارد می‌شود. یک گزینه ارزان برای بهبود احساس خشکی در پاهایتان این است که یک کیسه پلاستیکی را روی جوراب‌هایتان بکشید، سپس جوراب روی کیسه‌ها پایین بکشید و بعد کفش را بپوشید. نسخه دائمی و کم‌هزینه‌تر، جوراب‌های سیبل اسکینز (Seal Skinz) هستند که به خوبی از پاهای شما محافظت می‌کنند.

۹. از چراغ‌ها و بازتابنده‌ها استفاده کنید.

وقتی که باران می‌بارد، معمولا شیشه خودروها و آینه‌ها بخار می‌کند که دید راننده را کاهش می‌دهد، بنابراین ارزش این را دارد که در زمان بارش باران، حتی در وسط روز، از چراغ و بازتابنده‌ها استفاده کنید. تعداد زیادی از چراغ‌های LED با کیفیت خوب، سبک وزن وجود دارد که می‌توان آن‌ها را به طور محتاطانه به دوچرخه متصل کرد. اگر در شب دوچرخه سواری می‌کنید، چراغ‌هایی که شرایط ایده‌آلی را برقرار می‌کنند، را تهیه کنید. این کار برای دوچرخه سواری در باران از شما محافظت می‌کند.

۱۰. سوار توربو بایک یا دوچرخه خانگی شوید.

این روش به طور کلی از خیس شدن جلوگیری می‌کند، زیرا شما اصلا از خانه خارج نمی‌شوید. وقتی که سوار دوچرخه خانگی یا توربو بایک می‌شوید، معمولا به اندازه‌ای که خودتان نیاز دارید، پایه می‌زنید و می‌توانید وقتی که جلوی تلویزیون نشسته‌اید نیز این کار را انجام دهید.

دوچرخه سواری در باران چگونه استسخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه با شما کاربران گرامی همراه بودیم و سعی کردیم که ۱۰ راهکار برای بهبود کیفیت دوچرخه سواری در باران را بگوییم. اگر تا به حال دوچرخه سواری در باران را تجربه نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که برای تفریح هم که شده، در باران ملایم و آرام این کار را انجام دهید، زیرا لذت خوبی دارد. اگر در منطقه زندگی شما باران زیادی می‌بارد، پیشنهاد می‌کنیم که حتما برای تهیه تجهیزات لازم اقدام کرده و نکاتی را که گفتیم را نیز در نظر داشته باشید تا کیفیت دوچرخه سواری در شرایط بارانی بهبود یابد.

 

منبع: cyclingweekly.com


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند