سوزوکی بی کینگ

آشنایی با موتور سیکلت سوزوکی بی کینگ (B King)

07:13۲

سوزوکی برای اولین بار مردم را با یک موتور سیکلت مفهومی دیوانه کننده که بی کینگ (B-King) نام داشت، در سال ۲۰۰۱ در نمایشگاهی در توکیو آشنا کرد که انتقادهای زیادی را نیز در بر داشت. هنگامی که برند سوزوکی موتور سیکلت B-King را در تابستان ۲۰۰۷ در کنار نسل دوم هایابوسا به معرفی کرد، مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت. از سوی دیگر، برخی افراد نیز استایل بی کینگ را فراتر از یک موتور سیکلت مفهومی می‌دیدند و حتی لقب موتور سیکلت زشت را نیز بر روی آن گذاشتند. در ادامه این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه، فروشگاه لوازم یدکی موتور سیکلت با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را درباره موتور سیکلت بی کینگ در اختیارتان قرار دهیم.

کانسپتی که درصد کمی از آن به مرحله تولید رسید.

سوزوکی برای مدت طولانی پس از نمایشگاه توکیو در سال ۲۰۰۱ اصرار داشت که B-King را به مرحله تولید نرساند. این کمپانی بزرگ در ابتدا موتور سیکلت را به عنوان یک کانسپت پیشرفته و منحصر به فرد فقط برای نمایش در توکیو ساخت. به گفته هیروشی لیو، مهندس ارشد سوزوکی، این شرکت ابتدا تصور کرد که ساخت یک موتور سیکلت نیکد با همان قدرت هایابوسا غیرواقعی است.

خوشبختانه، تست‌های پایداری بی کینگ فراتر از انتظار بود و اکنون موتور سیکلت‌سواران می‌توانند موتور سیکلتی را سوار شوند که اصلا قرار نبود، تولید شود. علیرغم تصمیم ناامیدکننده سوزوکی برای کنار گذاشتن سوپرشارژر که برخی طرفداران را نیز ناراحت کرد، باز هم بی کینگ فروش خوبی را تجربه کرد و یکی از قدرتمندترین موتورهای آن زمان بود.

موتور سیکلت سوزوکی بی کینگطراحی شارپ بی کینگ

از یک نگاه کلی، B-King استایلی رادیکالی جسورانه را به نمایش می‌گذارد که به مذاق برخی افراد خوش نیامد. با بررسی دقیق‌تر این موتور سیکلت، یک چراغ جلوی بزرگ که از سر آن تا صفحه کیلومتر شیشه قرار گرفته است. مخزن سوخت عریض، رادیاتور بزرگ و جعبه هوا با حجم زیاد به ابعاد خیره‌کننده، بی کینگ B-King و کمک می‌کنند و ظاهری بسیار تهاجمی به موتور سیکلت می‌دهند که باعث می‌شود در ابتدا موتور ترسناکی به نظر برسد.

یکی از ویژگی‌های مثبت طراحی موتور سیکلت بی کینگ، دیزاین اگزوزهای زیر صندلی است که احتمالا منحصربه‌فردترین نمونه‌ای است که تا به حال یک موتور سیکلت را زیبا کرده. به طور کلی، B-King سطح قابل توجهی از تناسب و زیبایی را ارائه می‌‌دهد که همین امر نیز طرفداران خود را راضی نگه داشته است. از آنجایی که بی کینگ قدرت و سرعت بسیار بالایی دارد، برای مسافرت‌های خارج از شهر بسیار مناسب است و در داخل شهر نیز رانندگی را اصلا برای موتورسوار خسته کننده نمی‌کند.

انجین قدرتمند هایابوسا

با توجه به اینکه سوزوکی هایابوسا افسانه‌ای زمانی تاج سریع‌ترین موتور سیکلت تولیدی جهان را بر سر می‌گذاشت، وقتی سوزوکی موتور سیکلت مفهومی B-King را با موتور هایابوسا ۱۳۰۰ معرفی کرد، همه تعجب کرده بودند و غوغایی به پا شده بود. با این وجود، موتور سیکلت تولید شده با همان موتور ۱۶ ولت DOHC خطی ۱۸۱ اسب بخاری ۱۳۴۰ سی‌سی به عنوان نسل دوم هایابوسا عرضه شد.

ارگونومی موتور سیکلت سوزوکی بی کینگ

موتور سیکلت سوزوکی بی کینگ با ارگونومی نسبتا نرم و شگفت‌آوری طراحی شده تا اطمینان حاصل شود که موتور سواران از سواری لذت کافی را می‌برند. بر خلاف هایابوسا، جهت‌گیری B-King شبیه به موتور سیکلت‌های تورینگ اسپرت است، با موقعیت راکب به حالت عمودی نزدیک‌تر و کمی به شاسی‌ها خم می‌شود.

موتور سیکلت بی کینگ

هندلینگ و پایداری موتور سیکلت سوزوکی بی کینگ

هنگامی که سوزوکی مدل هایابوسا را از رده خارج کرد، بی کینگ یک قاب کاملا جدید آلیاژ آلومینیومی ریخته‌گری دوقلو دریافت کرد تا استحکام و تعادل موتور سیکلت را بهینه کند. همچنین بسته به نیاز موتورسوار، شاخک‌های جلو معکوس KYB با قابلیت تنظیم کامل و کمک فنرهای عقب، فشرده‌سازی، میرایی برگشتی و پیش‌بار فنری را در خود جای می‌دهند.

پادشاه جاده اینجاست

سوزوکی بی کینگ، موتور سیکلتی است که برای شتاب گیری ساخته شده و سوزوکی اطمینان حاصل کرد که بی کینگ به همان اندازه وحشیانه یا مطیع فرمان‌های سوارکار است. نیرو از طریق کلاچ موتور سیکلت، زنجیره O-ring و جعبه دنده شش سرعته موتور به عقب حرکت می کند تا گشتاور ۱۰۸ پوند فوتی را در ۷۲۰۰ دور در دقیقه ارائه دهد.

قدرت استراتوسفر، B King را برای راندن اطراف شهر مناسب می‌کند، اما هر زمان که در بزرگراه سواری داشته باشد، قدرت واقعی پادشاه جاده را می‌بینید. به لطف انجین قدرتمند و بی عیب و نقص بی کینگ در محدوده دور ۱۱ هزار دور در دقیقه، این موتور سیکلت به حداکثر سرعت ۲۵۴ کیلومتر در ساعت می‌رسد که سریع‌تر از برخی خودروهای امروزی در جاده است.

حرکات نمایشی با B-King

موتور سیکلت سوزوکی بی کینگ از عملکرد تعویض دنده نرم، حداقل شوک انجین، سیستم تزریق سوخت نیز عالی طراحی شده که باعث ارائه قدرت فوق‌العاده توسط پیشرانه می‌شود. معمولا کسانی که با بی کینگ اقدام به شرکت در مسابقات درگ می‌کنند، می‌دانند که احتمال برنده شدن آن‌ها بسیار زیاد است، اما استفاده‌های بهتری نیز می‌توانید از این موتور سیکلت داشته باشید. موتور سیکلت سوزوکی بی کینگ، پادشاه حرکات نمایشی نیز است، زیرا تک چرخ زدن با آن نیز بسیار در چشم خواهد بود.

بی کینگ به راحتی شخصی سازی می‌شود

پس از گذراندن زمان کافی با موتور سیکلت سوزوکی بی کینگ، برخی موتورسواران به سرعت بالای انطباق با تغییرات و قطعات جانبی با هدف بهبود کیفیت و عملکرد سواری پی بردند. ریمپ کردن ECU موتور سیکلت  برای افزایش بهینه‌سازی سوخت و انجین، در حالی که محدود کننده‌ها نیز برداشته شده و پلاگین‌های جدید برای موتور سیکلت خریداری شده است؛ همه‌ی این کارها باعث افزایش چشمگیر تولید اسب بخار توسط این موتور سیکلت می‌شود.

سوزوکی B kingسخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه با شما کاربران گرامی همراه بودیم و موتور سیکلت سوزوکی بی کینگ را معرفی نمودیم. این موتور سیکلت به قدری قدرتمند و قوی است، قطعا شما را شگفت انگیز می‌کند. اما نقطه ضعفی که می‌تواند شما را از خرید این موتور سیکلت منصرف کند، بدنه بزرگ و یوقور این موتور سیکلت است. برای افرادی که قد کوتاهی دارند، راندن بی کینگ بسیار سخت و دشوار است و کمتر کسی پیدا می‌شود که با قد کوتاه بتوانند این موتور سیکلت را براند. بنابراین در زمان خرید این موتور سیکلت، فقط به فکر سرعت نباشید.

منبع: hotcars


2 Comments

  1. جواد

    ممنون از اطلاعات مفیدتون

  1. هموطن

    بینظیر و زیباست
    چطور میگن زشته؟

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند