لباس موتور سواری

لباس موتور سواری چیست؟ این لباس شامل چه چیزهایی است و چه مزایایی دارد؟

13:005۰

در ابتدا باید به شما بگوییم که تجهیزات موتور سیکلت هزینه زیادی خواهد داشت، بنابراین با مواجه شدن با قیمت‌های بالا آماده باشید. شاید این موضوع یک خبر بد برای شما باشد، اما خبر خوب را نیز می‌تواند امنیت و اطمینان بالا در نظر گرفت. داشتن تجهیزات موتور سیکلت به قدری مهم است که باید به اولویت اول شما بعد از خرید موتور تبدیل شود. البته لذت‌های موتور سواری بدون تجهیزات آن همچنان وجود خواهد داشت، اما شما کمی نگرانی بابت نداشتن تجهیزات خواهید داشت که از لذت شما کم می‌کند. این وسایل که از موارد مختلفی مانند کلاه، دستکش، شلوار، ژاکت و چیزهای دیگر تشکیل می‌شود، تاثیر زیادی در افزایش لذت موتور سواری دارد. در ادامه این مطلب از سایت یدک تیمچه، مرکز فروش لوازم یدکی موتور با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره لباس موتور سواری را در اختیارتان قرار دهیم.

چگونه باید انتخاب کرد؟

در اینجا، ما توصیه‌های خاصی را برای موقعیت‌های ضروری و عملی برای خرید و پوشیدن هر قطعه از تجهیزات ارائه می دهیم. ما بر روی خرید وسایلی تمرکز می‌کنیم که به اندازه کافی برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی مقاوم هستند، اما به اندازه کافی ظریف نیز هستند که می‌توان آن‌ها را در مکان‌های عمومی بدون اینکه شبیه یک محافظ به نظر برسد، استفاده کرد. اکثر این وسایل را خودمان هنگام سواری استفاده کرده‌ایم. در نتیجه تجهیزاتی که در ادامه گفته می‌شود با توجه به سطح ظریف بودن و مقاومت انتخاب شده‌اند و مورد آزمایش نیز قرار گرفته‌اند.

تجهیزات لازم برای موتور سواری

همانطور که متوجه شدید، برخی از لباس‌های موتور سواری می‌تواند امنیت شما را افزایش داده و لذت موتور سواری را نیز بیشتر کند. در ادامه شما را با نمونه‌هایی از لباس موتور سواری آشنا خواهیم کرد.

کلاه ایمنی موتور سواران جز لباس موتور سواری مهم

یک کلاه ایمنی با کیفیت و مقاوم می‌تواند بین ۸۰۰ تا ۱ میلیون تومان قیمت داشته باشد. اما باید بدانید که قیمت مستقیما با ایمنی ارتباط ندارد. هر کلاه ایمنی جدیدی در یک شرکت تولید شده و همین امر نیز باعث شده تا کیفیت آن‌ها با یکدیگر متفاوت باشد. دارا بودن گواهینامه‌هایی مانند Snell و ECE می‌تواند تضمین کننده این موضوع باشد که این کلاه‌ها با کیفیت هستند. زمان نشان داده است که اکثر سوارکارانی که با کلاه ایمنی تصادف کرده‌اند و یا دچار سانحه شده‌اند، مشکلی برایشان رخ نداده و دوباره سوار موتور شده‌اند. اگر می‌توانید هزینه‌ی بیشتری را متحمل شوید، بهتر است که یک کلاه ایمنی سبک‌تر، کم‌صدا‌تر و راحت‌تر از مدل‌های ابتدایی را خریداری کنید.

می‌توانید کلاه ایمنی با صورت باز، ۳/۴ یا نیم‌کلاه را انتخاب کنید، که حالت نیمه پوششی دارند. اما نکته‌ای که درباره این کلاه‌ها وجود دارد، ظریف بودن آن‌ها است؛ به صورتی که امکان دارد با وارد شدن یک ضربه، پوسته مقاوم آن از بین برود و این نیز به دلیل قیمت پایین آن است. اگر در میان مدت اتفاقی برای این کلاه رخ ندهد، قطعا با باز شدن چسب کلاه و جدا شدن پوسته‌های آن مواجه خواهید شد. موضوع دیگر کلاه‌های ایمنی دست دوم است که اصلا نباید به سمت آن‌ها رفت، زیرا احتمال پوسیده بودن آن‌ها بسیار بالا است. در ادامه ۲ مدل از بهترین کلاه‌های ایمنی موجود در بازار را به شما معرفی خواهیم کرد.

کلاه موتور سواری RF-1400

این کلاه ایمنی یکی از بهترین کلاه‌های موجود در بازار است که برای ساخت هر کدام از آن‌ها آزمایشات زیادی انجام می‌گیرد تا از مقاومت و کیفیت کافی برخوردار شود. این همان کلاه ایمنی است که برای لذت بیشتری باید به آن دست پیدا کنید. دریچه‌های آن در تنظیم جریان هوا موثر است و به راحتی با دستکش باز و بسته می‌شود. ابعاد میدان دید استثنایی دارد و به زاویه‌های مختلف تسلط خواهید داشت. کلاه RF-1400 با دارا بودن یک سیستم گیره با نام Pinlock عرضه می‌شود که اثر مه را در دید شما از بین خواهد برد. اما بزرگ‌ترین مزیت این کلاه نسبت به سایر کلاه‌های گران قیمتی که با RF-1400 مقایسه شده‌اند، آیرودینامیک بودن آن است.

بخش‌های برجسته کوچکی در کناره‌های کلاه وجود دارد که به عبور هوا کمک کرده و نیروی کشش را نیز کاهش می‌دهد، در حالی که برخی کلاه‌هایی که دارای پدهای بزرگ در قسمت گوش هستند و با استفاده از پوشش چانه نیز سفت می‌شوند، مانع رسیدن صدا به گوش شما شده که این موضوع بسیار خطرناک است.  کلاه RF-1400 یکی از تنها مدل‌هایی که ما آزمایش کرده‌ایم که کمتر از سرعت بزرگراه، آنقدر بی‌صدا است که می‌توانید آن را بدون گوش‌گیر بپوشید. کلاه‌های ایمنی دیگر و ارزان‌تر این کار را انجام می‌دهند، اما RF-1400 قیمت آن‌ها را توجیه می‌کند.

کلاه و لباس موتور سواری

گوش گیر موتور سواری

اگر سوار بر موتور در خیابان و یا اتوبان هستید، مسدود کردن صداهایی مانند بوق و موتور خودرو و دیگر موارد، می‌تواند ایده بدی به نظر برسد. اما یک جفت گوش‌گیر خوب همچنان به شما امکان می‌دهد همه چیزهایی را که نیاز دارید بشنوید، در حالی که صدای باد را مسدود می‌کند. اما این موضوع را در نظر داشته باشید که این کار ممکن است در مسیرهای طولانی به شنوایی شما آسیب برساند. همچنین احتمال رخ دادن تصادف نیز به دلیل حواس‌پرتی نیز افزایش خواهد یافت.

گوش گیرهای لیزر لایتس

گوش گیرهای یکبار مصرف مانند لیزر لایتس (Laser Lites)، اگرچه به طور خاص برای موتور سواری ساخته نشده‌اند، اما عملکرد خوبی با توجه به مسدود کردن صداهای خارجی دارد. ساز این گوش گیرهای بسیار کوچک است و در بسته بندی‌های ۱۰، ۲۰ و ۵۰ تایی قابل خریداری است. رنگ روشن آن‌ها باعث می‌شود که در کیف یا روی صندلی موتور سیکلت آن‌ها را پیدا کنید. یکبار مصرف بودن این محصول، جنبه بهداشتی را نیز به همراه دارد، زیرا قرار نیست برای همیشه از یکی از آن‌های استفاده کنید که به محل تجمع میکروب‌های تبدیل شود.

گوش گیرها و لباس موتور سواری

دستکش موتورسواری یک لباس‌ موتور سواری مهم است

هنگامی که زمین می‌خورید و به طور غریزی در ابتدا سعی می‌کنید که دستان را به زمین برسانید تا اولین برخورد را دست‌های انجام شود که ضربه‌ی وارد شده، شدت کمتری داشته باشد. دستکش‌های مخصوص موتور سیکلت دارای کف دست و بند انگشت‌های تقویت‌شده برای جذب ضربه هستند و روی زمین نیز لغزنده است. این بدان معناست که به جای اینکه آسفالت را بگیرید و مچ دستتان در برخورد ثابت شود و احتمال اینکه بیش از حد کشیده شود یا بشکند، افزایش یابد. شما با خرید یک دستکش به مبلغ بیش از ۳۰۰ هزار تومان، می‌توانید یک دستکش با استانداردهای حداقلی را خریداری کنید تا در صورت زمین خوردن با موتور آسیب کمتری به شما وارد شود.

دستکش‌های موتور سواری مخصوص سرعت بالا (Racer’s high speed)

ما دستکش‌های Racer’s High Speed ​​را به دلیل کیفیت چرم و دوختی که دارند، به شما پیشنهاد می‌دهیم. کیفیت این دستکش‌ها بسیار بالا است و مطمئنا رضایت شما را جلب خواهد کرد. این محصول دارای تعادل ایده‌آلی از سفتی محافظ و انعطاف پذیری است تا بتوانید دریچه گاز و اهرم‌ها را به خوبی کنترل کنید. مهم‌تر از همه، لغزنده‌های کف دست است که دستان شما را نجات می‌دهد. این تکه‌های پلاستیکی کف دستکش علاوه بر کمک به محافظت در برابر افزایش فشار و ضربه، گرما را نیز به دست شما منتقل می‌کند که در فصول سرد نیز کمک حال شما است.

دستکش و لباس موتور سواری

دستکش موتور D3

ایده پشت این طراحی غیر معمول با استفاده از پوست گوزن ۲.۷۵ اونسی، با کمترین حفره ممکن برای نقاط ضعف کمتر و محافظت بیشتر نسبت به پوسته‌های فیبر کربنی که می‌تواند شکسته شود و آسیب‌های بدتری ایجاد کند، ارائه می‌کند. آزمایش انجام شده برای یک جفت از این دستکش‌ها در تصادف نشان داده که عملکرد آن‌ها بسیار بهتر از دیگر مدل‌های موجود در بازار است. در دستکش‌های دی ۳، کف دست تقویت شده، مانند زره بند انگشتی D3O دیده می‌شود که علاوه بر مچ، از انگشت‌ها نیز محافظت می‌کند.

این دستکش‌ها با توجه به نظرات خریداران، راحتی بالایی داشته و در سرما و گرما عملکرد خوبی را به همراه دارد. از لحاظ پوششی نیز دی ۳، انتظارات را برآورده کرده و خیلی راحت در حالت‌های مختلف وارد دست می‌شود. محافظ کف دست این محصولات در دمای زیر صفر نیز به خوبی عمل کرده و محافظت و کنترل پدال‌ها نیز به خوبی حفظ می‌شود.

ژاکت موتور سواری

انتخاب شما در این موقعیت به احتمال زیاد چرم یا پارچه است. چرم سنگین‌تر است و محافظت کننده بهترین نسبت به پارچه خواهد بود. مسابقه دهندگان حرفه‌ای کت و شلوارهای یک تکه چرمی می‌پوشند، و به احتمال زیاد حتی پس از خراب شدن، تجهیزات چرمی همچنان به اندازه روز اول خوب هستند که بتوانید از آن استفاده کنید. منسوجات یا همان پارچه‌ها سبک‌تر، ارزان‌تر هستند و وقتی در ترافیک، زیر آفتاب تابستانی بر روی موتور نشسته‌اید، باعث خنک شدن دمای بدن شما می‌شود، اما در مقابل محافظت کمتری از شما می‌کنند. اما اگر ژاکت مخصوص موتور سواری را تهیه کنید که دارای یک محافظ خاص است، امنیت بیشتری خواهید داشت.

هودی سِدار

به طور معمول، وسایل سواری که شبیه لباس‌های خیابانی ساخته شده‌اند که فایده و ایمنی را قربانی غرور می‌کنند. هودی Cedar با نمای بیرونی کردورا (Cordura) طراحی شده که در هنگام سقوط از موتور با سرعت کم در برابر پاره شدن مقاومت می‌کند و جیب‌های مقاوم برای شانه‌ها، آرنج‌ها و پشت نقطه ضعف این قسمت را برطرف می‌کند. در روزهای سرد، پارچه اضافی در پشت گردن به گرم شدن گردن ما کمک می کند تا دمای بدن کاهش پیدا نکند. دیگر ژاکت‌ها ممکن است در مدت طولانی شما را اذیت کنند و برای انجام کاری یا رفتن به یک کافی شاپ، نیاز به پیدا کردن مکانی برای آویزان کردن ژاکت چرمی خود داشته باشید، اما ژاکت سدار به اندازه‌ای راحت است که در تمام مدت آن را بر تن داشته باشید.

هودی و لباس موتور سواری

شلوار موتور سواری یک لباس موتور سواری مهم

حتی شلوار جین ضخیم نیز هنگام سر خوردن روی پیاده رو به سرعت پاره می‌شود، امنیت پوست پای شما با این شلوارها تهدید می‌شود. شلوارهای مخصوص موتورسیکلت با مواد مقاوم در برابر سایش ساخته شده اند که شما را از زخم‌های جاده‌ای نجات می‌دهد. اما برای پیدا کردن طرح‌هایی که شبیه شلوارهای ۵۰ سال پیش نیستند، باید کمی بازار را بگردید.

شلوار موتور سواری داینیز پونی ۳

شلوار موتور سواری Dainese Pony 3 بهترین انتخاب ما برای یک شلوار چرمی است که با سطوح حفاظتی نزدیک به لباس‌های مسابقه‌ای طراحی و تولید شده است. این طراحی به طوری انجام شده است که در هیچ کجا لباس احساس ناراحتی نخواهید کرد و نقاط مناسب برای انعطاف پذیری شناسایی و در نظر گرفته شده است. حتی زمانی که در وضعیت موتور سواری حرفه‌ای هستید، به خوبی می‌توانید راحتی را احساس کنید. همچنین این شلوار دارای یک زیپ کمری نیز است که می تواند با کت‌های Dainese متصل شود.

شلوار و لباس موتور سواری

چکمه یا بوت‌های موتور سواری

از نظر آماری، پاها و پنجه پای شما به احتمال بسیار زیاد در اثر شکستگی آسیب می‌بینند خیلی کم پیش می‌آید که انگشت پای شما از جا در برود. چکمه‌های ساقدار، یکی از راه‌حل‌هایی هستند که پا و پنجه را در جای خود فیکس کرده و حرکت آن‌ها به جهات مختلف را مسدود می‌کند. در صورتی که کفش‌های معمولی فقط از پنجه پا محافظت کرده و مچ پا را فیکس نمی‌کند. اما به طور طبیعی کفش‌های مخصوص موتور سیکلت امن‌ترین و راحت‌ترین پوشش برای قسمت ساق تا انگشتان پا هستند.

بوت موتور سواری میسل استایل مارتین

در دسته چکمه‌های موتورسیکلت که شبیه چکمه‌های کار قدیمی طراحی شده‌اند، بوت راکت جزو معدود کفش‌هایی است که دارای رویه ضد آب است، یعنی اینکه در صورت گرفتار شدن در باران، جوراب‌های شما را خشک نگه می‌دارد. ساختار چرمی آن به اندازه‌ای سفت است که به راحتی روی گیره‌های خود روی برجستگی‌ها بایستید و بالشتک روی کفش نیز از مچ پا محافظت می‌کند. اما چکمه آنقدر انعطاف پذیر بود که برای یک روز کاری کامل راحت باشد. زیپ‌های کناری باعث می‌شود که آن را به راحتی ببندید و سگک بالایی در واقع مانع از گیر کردن توری‌ها به هر چیزی شود.

سخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه با شما کاربران گرامی همراه بودیم تا شما را لباس موتور سواری آشنا کنیم و سعی کردیم که تجهیزات لازم برای موتور سواری ایمنی را به شما معرفی کنیم. همانطور که مشاهده کردید قیمت همیشه ملاک بر بهتر بودن کالا و محصول نیست، بنابراین سعی کنید که کیفیت را در نظر بگیرید. استفاده از این لباس موتور سواری الزامی نیست، اما به شما کمک می‌کند که لذت بیشتری از سفر برده و امنیت خود را نیز افزایش دهید. شما می‌توانید این تجهیزات را می‌توانید از اکثر فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.

منبع:

begin-motorcycling.co.uk


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند