بهترین مدل‌های هارلی دیویدسون

بهترین موتور سیکلت‌ها ساخته شده توسط برند هارلی دیویدسون

13:00۰

هارلی دیویدسون یکی از برندهای موتورسازی است که موتور سیکلت‌های آن در سراسر جهان شناخته شده و طرفداران زیادی دارد. اکثر موتور سیکلت‌های این برند کلاسیک بوده و همین امر نیز باعث شده تا مشتریان زیادی داشته باشد. این برند در سال ۱۹۰۳ توسط ویلیام اس هارلی (William S. Harley)، آرتور دیویدسون (Arthur Davidson)، والتر دیویدسون (Walter Davidson) و ویلیان ای دیویدسون (William A. Davidson) در ایالت میلواکی تاسیس شد و از آن زمان تا به امروز مدل‌های مختلفی از موتور سیکلت‌ها شگفت‌انگیز خود را در بازار عرضه کرده‌اند. در ادامه این مطلب از  سایت یدک تیمچه، فروشگاه لوازم یدکی موتور سیکلت با ما همراه باشید تا ۱۲ مدل از بهترین مدل‌های هارلی دیویدسون را به شما معرفی کنیم.

بهترین مدل‌های هارلی دیویدسون

۱۲ – موتور سیکلت ۱۹۹۰ FLSTF فت بوی (Fat Boy)

این مدل یکی از بهترین مدل‌های هارلی دیویدسون به عنوان یکی از محبوب‌ترین موتورسیکلت‌های تاریخ این وسایل نقلیه شناخته می‌شود. موتور سیکلت فت بوی در سال ۱۹۹۰ با هیاهو و تبلیغ زیادی در بازار عرضه شد. این موتور سیکلت دارای رینگ چرخ‌های ۱۶ اینچی کاملا جدید است که هم در جلو و هم در عقب قرار می‌گیرند. این موتور سیکلت با رنگ نقره‌ای ظریف و برجسته‌ای رنگ‌آمیزی شده است که جذابیت کلی آن را برای موتورسواران آن دوران، تازه کرده بود.

موتور سیکلت فت بوی هارلی را میلیون‌ها نفر دوست داشتند و همین امر نیز باعث شده بود تا میلیون‌ها دلار فروش داشته باشد. این موتور سیکلت دارای یک موتور ۱۳۳۷ سی‌سی چهار زمانه و توین V-Twin OHV با قابلیت خنک سازی هوا بود که می‌توانست ۴۸ اسب بخار قدرت را تولید کند. موتور سیکلت FLSTF Fat Boy تا سال ۲۰۱۷ تولید می‌شد و در سال ۲۰۱۸ با FLFB/FLFBS جایگزین شد.

1990 FLSTF بهترین مدل‌های هارلی دیویدسون

۱۱- موتور سیکلت ۲۰۰۹ FXSTB نایت ترین (Night Train)

این موتور سیکلت به قطار شبانه هارلی دیویدسون معروف است که به دلیل عملکرد شگفت انگیز خود مشهور بوده و فروش خوبی را نیز در زمان عرضه خود، تجربه کرده است. موتور ۱۵۸۴ سی‌سی Twin-Cam 96B آن به گیربکس شش سرعته کروز درایو (Cruise Drive) متصل بود و به اندازه‌ای خوب بود که گشتاور ۸۷.۹ فوت-پوند را در ۲۵۰۰ دور در دقیقه به ارمغان می‌آورد. موتور سیکلت نایت‌ترین، برای سوار کارانی مناسب است که نیاز به آزادی در عمل و سرعت متوسطی دارند؛ به همین دلیل قسمت جلویی این موتور سیکلت کمی بزرگ است و چهره کلاسیک بیشتری را به آن داده است.

زمانی که سوار این موتور سیکلت شده باشید، نزدیک بودن به زمین را حس خواهید کرد و با توجه به ارتفاع کمی که دارد، استایل خاصی را به موتور و موتور سوار می‌دهد. در این موتور سیکلت در تمام قسمت‌ها از روکش مشکی استفاده شده است و با اگزوز شیپوری آن، جلوه خاصی پیدا کرده است. رینگ، بدنه و اگزوز نقره‌ای و براق آن نیز بسیار زیبا بوده و در روشنایی روز، نور را انعکاس می‌دهد.

موتور سیکلت 2009 FXSTB نایت ترین (Night Train)

۱۰ – موتور سیکلت الکترا گلاید استاندارد ۲۰۰۹ (FLHT Electra Glide 2009)

این مدل موتور سیکلت برند هارلی مجهز به موتور Twin-Cam V-Twin با کنترل الکترونیکی دریچه گاز (ETC) بود و یک موتور اضافی نیز در آن قرار داده شده که موتور اطمینان معروف است. موتور چهار زمانه این موتور سیکلت می‌تواند ۹۶.۶ فوت-پوند گشتاور را در حداکثر ۳۵۰۰ دور در دقیقه ایجاد کند. این موتور سیکلت دارای سیستم تعلیق هوشمندی است که دارای قابلیت تنظیم هوا به صورت اتوماتیک بوده که باعث بهبود عملکرد و موتور ۱۵۸۴ سی‌سی الکترا گلاید می‌شود. سیستم خنک کننده این موتور در عملکرد موتور تاثیر مستقیم دارد که کیفیت آن گویای همه چیز است. این موتور سیکلت دارای یک گیربکس شش سرعته کروز می‌باشد که سرعت بالایی بسیار را به موتور می‌دهد. این مدل یکی از بهترین مدل‌های هارلی دیویدسون است.

موتور سیکلت الکترا گلاید استاندارد 2009 (FLHT Electra Glide 2009)

۹- موتور سیکلت اسپورت استر نایت استر ۲۰۰۷ (XL1200N Sportster Nightster)

موتور سیکلت نایت استر متعلق به خانواده هارلی اسپورتستر بود و بیشتر به دلیل عملکرد استثنایی که داشت، شناخته شد. ظاهر چشمگیر این موتور سیکلت باعث شد تا فروش این دستگاه، افزایش چشمگیری داشته باشد. موتور سیکلت استر نایت در سال ۲۰۰۷ آغاز به کار کرد و دارای ویژگی‌های منحصر به فردی مانند گلگیر عقب خراب شده، گتر جلو و پلاکی است که در کنار آن متصل شده است. نایت استر دارای سیستم انتقال قدرت ۱۲۰۰ سی‌سی اولوشن وی-توین با لاستیک با سیستم خنک کننده هوا با سیستم تزریق سوخت پورت پیوسته الکترونیکی (ESPFI) است.

موتور قوی آن به یک گیربکس ۵ سرعته به همان اندازه کارآمد متصل بود. این موتور سیکلت همه کاره، تقریبا چهار سال در بازار موتور سیکلت دوام آورد، اما بدون شک یکی از جالب‌ترین و پرطرفدارترین موتور سیکلت‌ها در عصر خود بود.

موتور سیکلت اسپورت استر نایت استر 2007 (XL1200N Sportster Nightster)

۸- موتور سیکلت وی رود ۲۰۰۲ (VRSCA V-Rod)

موتور سیکلت وی رود (V-Rod) به عنوان یکی از سریع‌ترین موتور سیکلت‌های هارلی دیویدسون که تا به حال ساخته شده است، موتور سیکلتی است که درها را برای مسابقات درگ یا مسابقات باز کرد و همیشه ما را به یاد گذشته مسابقات درگ هارلی می‌اندازد. این موتور سیکلت کاملا سفارشی بوده و دارای استایل خاصی است که بخش جلویی یا فرمان آن، به یک الگو در این حوزه تبدیل شد.

هنگامی که در سال ۲۰۰۲ این موتور سیکلت به بازار آمد، موتور سواری وارد یک سطح جدید شد. این موتور  سیکلت مجهز به موتور ۱۱۳۰ سی‌سی، خنک کننده مایع V-Twin Revolution بود که می‌توانست ۱۱۵ اسب بخار در ۸،۲۵۰ دور در دقیقه و ۷۴ فوت-پوند گشتاور در اوج ۷۳۰۰ دور در دقیقه تولید کند. این موتور سیکلت می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۴۰ مایل بر ساعت برسد که برای هر موتور سیکلتی در اوایل دهه ۲۰۰۰ قابل توجه است.

موتور سیکلت اسپورت استر نایت استر 2007

۷- موتور سیکلت وی آر اس سی اس ای ۲ ۲۰۰۶ (VRSCSE2)

این موتور سیکلت قدرتمند از تیم هارلی در Custom Vehicle Operation’s (CVO) متولد شد. این موتور دارای تغییرات موتور CVO با عملکرد کاملا متفاوت و تقویت شده بود که آن را نسبت به مدعیان خود در این بخش برتر می‌کرد. این موتور سیکلت در واقع وسیله‌ای فراتر از انتظارات بود، زیرا تعادل در زیبایی و قدرت در آن حفظ شده است. این موتور سیکلت قدرت خود را از موتور Screamin ‘Eagle 1247cc Revolution Engine که قادر به تولید ۱۲۳ اسب بخار قدرت است، می‌گیرد. رقیب وی آر اِس، وی رود دسترویر است که سریع‌ترین هارلی دیویدسون ساخته شده تا به امروز است.

موتور سیکلت وی آر اس سی اس ای 2 2006

۶- موتور سیکلت اِف اِل اِچ آر رود کینگ ۲۰۱۲ (FLHR Road King)

موتور سیکلت اِف اِل اِچ آر رود کینگ هارلی کاملا با توجه به نام خود طراحی و ساخته شده است. رود کینگ موتور سیکلت پادشاه واقعی جاده‌ها است. این مدل از موتور سیکلت‌های برند هارلی، در سال ۱۹۹۴ رونمایی شد و به زودی به عنوان معیاری برای هر نام دیگر موتور سیکلت در بخش خود تبدیل شد. این موتور سیکلت دارای یک موتور ۱۶۹۰ سی‌سی Twin-Cam 103 است که به یک گیربکس شش سرعته کروز متصل شده است. این مدل از موتور سیکلت‌های رود کینگ، مجهز به تمام ویژگی‌های یک موتور سیکلت مدرن است. ترمز ABS، سیستم تعلیق قابل تنظیم و کروز کنترل الکترونیکی از این ویژگی‌ها می‌باشند.

موتور سیکلت اِف اِل اِچ آر رود کینگ 2012

۵- موتور سیکلت داینا واید گلاید ۲۰۰۸ (FXDWG Dyna Wide Glide)

موتور سیکلت داینا واید گلاید توسط برند هارلی دیویدسون در سال ۱۹۹۳ معرفی شد. این موتورسیکلت طول زیادی داشت و از دیگر محصولات هارلی، بلندتر بود. این دستگاه دارای اگزوزهای Tommy Gun 2-1-2، در قسمت عقبی خود است که باعث ایجاد تفاوت در طراحی محصولات هارلی دیویدسون و داینا واید گلاید می‌شود.

صندلی آن نیز در قسمت پایین‌تری قرار گرفته که فقط احساس آزادی را به شما می‌دهد. در سال ۲۰۱۷، هارلی مجبور شد که طرح‌های داینا را واگذار کند تا راه خود را برای خط تازه طراحی شده سافت تیل (Softail) باز کند. داینا واید گلاید (Dyna Wide Glide) اکنون از یک جایگاه افسانه‌ای در دنیای موتورسواری دارد. موتور سیکلت داینا واید گلاید یکی از بهترین مدل‌های هارلی دیویدسون است.

موتور سیکلت داینا واید گلاید 2008

۴- اسپورت استر ۴۸ (Sportster Forty-Eight)

از بین مدل‌های مختلف هارلی دیویدسون اسپرت استر که در این سال‌ها دیده‌ایم، می‌توان گفت که فورتی ایت (Forty-Eight) بدترین و تهاجمی‌ترین موتور سیکلت تولید شده‌ی این برند است. البته اگر شاید اسپورت استر اس (Sportster S) را استثنا قرار دهیم، می‌توان گفت که طراحی جدیدی وارد اسپورت استر شده است. لاستیک‌های ضخیم، دسته فرمان، مخزن سوخت و موتور ۱۲۰۰ سی‌سی Evo، تفاوت‌های زیادی را ایجاد کرده است.موتور سیکلت‌های کمی هستند که می‌توانند به اسپورت استرها برسند و در بازار فروش خوبی را داشته باشند. اما استایل و قدرت اسپورت استر ۴۸ هارلی دیویدسون باعث شده تا این وسیله نقلیه فروش خوبی را تجربه کند.

اسپورت استر 48

۳- موتور سیکلت ال ناکل هد ۱۹۳۶ (EL Knucklehead)

موتور سیکلت Knucklehead آخرین موتور سیکلتی است که توسط برادران دیویدسون و ویلیام هارلی طراحی شده‌اند. این موتور سیکلت به لطف طراحی محفظه احتراق hemi موفق به تولید حدود ۴۰ اسب بخار شد. این ویژگی ممکن است زیاد در نظر نباشد، اما در مقایسه با طراحی موتورهای قبلی، قدرت قابل توجهی داشت. ال ناکل هد با موتور ۱۰۰۰ سی‌سی cu-in ساخته شد، اما نسخه نمادین ۱۲۰۰ سی‌سی cu-in در سال ۱۹۴۱ معرفی شد. این موتور سیکلت دارای طراحی قدیمی بود، اما با این حال، کلاچ پا، دست شیفت و اهرم ترمز در فرمان چپ، در آن قرار گرفته که به معنی این است که اکثر موتور سواران می‌توانند از آن استفاده کنند.

موتور سیکلت ال ناکل هد 1936

۲- موتور سیکلت ایکس آر ۷۵۰ (XR750)

در سال ۱۹۷۲، هارلی دیویدسون شروع به تسلط بر تولید و طراحی مسابقات پیست صاف کرد. ایکس آر (XR) در واقع ۲۹ عنوان از ۳۷ مسابقات قهرمانی بزرگ ملی AMA را از سال ۱۹۷۲ تا ۲۰۰۸ به دست آورد که موضوع بسیار شگفت انگیزی است. این شرکت موتورسیکلت آمریکایی دو مدل موتور سیکلت متفاوت تولید کرد که XR-1000 ضعیف واقع شد و چند سال بعد در سال ۱۹۸۳ منتشر شد و XR1200 بسیار موفق‌تر و بهتر بود. موتورهای سیکلت سری XR فقط برای مسابقات مسطح استفاده نشدند، اما سلاحی بود که کنیول اِوِل (Evel Knievel) بین ۱۹۷۰ و ۱۹۷۶ برای تمام رکوردشکنی‌ها از آن استفاده کرد.

موتور سیکلت ایکس آر 750

۱- موتور سیکلت اِف ۱۱ ۱۹۱۵ (۱۱F)

موتور سیکلت اف ۱۱، هارلی دیویدسون را به سطح کاملا جدیدی از طراحی و تولید موتور سیکلت رساند. این اولین موتورسیکلت هارلی دیویدسون بود که دارای گیربکس سه سرعته، روغن گیر اتوماتیک و دریچه‌های ورودی بزرگ بود که به آن اجازه می‌داد تا ۱۱ اسب بخار قدرت تولید کند. همچنین این موتور سیکلت دارای یک سیستم الکتریکی کامل با سیستم احتراق مگنتی و چراغ عقب که در آن زمان منحصر به فرد بود.

موتور سیکلت اِف 11 1915

سخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه، سعی کردیم که ۱۲ مدل از بهترین موتور سیکلت‌های ساخته شده توسط برند هارلی دیویدسون را معرفی کردیم. موتورهای برند هارلی دیویدسون بسیار زیادی هستند و ما فقط چند مورد از بهترین‌های این برند را معرفی کردیم. موتور سیکلت‌های هارلی در ایران موجود هستند، اما راندن همه‌ی آن‌ها در خیابان‌ها آزاد نمی‌باشد. باید بدانید که محدودیت‌هایی برای موتور سیکلت‌ها وجود دارد که راندن برخی از موتور سیکلت‌ها را ممنوع کرده است. از آنجا که موتور سیکلت‌های برند هارلی دیویدسون بسیار قدرتمند هستند، می‌تواند گفت که راندن مدل‌های قدرتمند این برند در خیابان‌ها ممنوع بوده و باید به پیست‌ها موتور سواری مراجعه کرد.

منابع:

www.hotcars.com


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند