والنتینو روسی 

والنتینو روسی (Valentino Rossi) کیست؟

10:00۲

موتورسواری یکی از لذت بخش‌ترین کارهایی است که انسان در طول زندگی خود، قادر به انجام دادن آن است و والنتینو روسی (Valentino Rossi) در این عرصه، نام خود را به عنوان یک اسطوره ثبت کرده و افتخارات زیادی را در مسابقات موتورسواری به دست آورده است. این شخص، الگوی افراد بسیاری است، زیرا بهترین موتور سوار جهان لقب گرفته و توانسته افراد زیادی را وارد این عرصه کند. اگر تنها یک بار مسابقات این فرد را دنبال کنید، متوجه هیجان و لذتی که این فرد تجربه می‌کند، خواهید شد و شما نیز به سمت موتورسواری کشیده می‌شوید. والنتینو روسی از نظر افراد بسیاری بهترین موتور سوار تاریخ است، اما از نظر منتقدان روسی فقط یک متقلب است. در ادامه این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه، لوازم جانبی موتور سیکلت با ما همراه باشید تا درباره بهترین موتور سوار جهان، یعنی والنتینو روسی به شما بگوییم.

والنتینو روسی Valentino Rossi کیست؟

برای شناخت بیشتر والنتینو روسی باید بدانید که این شخص در ۱۶ فوریه سال ۱۹۷۹ میلادی به دنیا آمد و محل تولد او، کشور ایتالیا و در شهر اُربینو (Urbino) است؛ اما شهری که در آن بزرگ شد، تاوولیا (Tavullia) نام دارد. این موتور سوار حرفه‌ای، با تشویق‌های پدرش که گرازایانو روسی نام دارد و یکی از پیشکسوتان باتجربه موتورسواری بوده است، پا به این عرصه گذاشت؛ اما والنتینو از کودکی به موتور علاقه داشت و در سن ۲ سالگی نیز سوار موتور شد که بعد از آن، با پیشنهاد مادرش و حفظ امنیت او، یک کوگارت کوچک را برای والنتینو تهیه کردند تا علاقه او به موتورسواری بیشتر از قبل شود.

والنتینو روسی به غیر از موتورسواری، به مواردی همچون گیتار و فوتبال علاقه داشت، اما علاقه‌اش به درس و تحصیل، با گذشت زمان کمتر می‌شد. اولین قهرمانی این شخص در سال ۱۹۹۰ بود که در یک پیست منطقه برگذار شد. با آموزش‌های بسیار پیشرفته و تمرین زیاد، والنتینو روسی وارد کلاس جدیدی از رقابت‌های موتورسواری شد و توانست که عنوان‌های زیادی را به نام خود ثبت کند.

valentino rossi بهترین موتورسوار جهان

القاب والنتینو روسی

اولین لقبی که به بهترین موتور سوار جهان داده شد، روسی فومی (Rossi Fumi) بود که برای احترام و شباهت موتورسواری او به نوری فومی آبه، به والنتینو روسی نسبت داده شد. لقب دیگری که بر روی این شخص قرار گرفته، والنتینیک (Valentinik) بوده که در رقابت‌های کلاس ۲۵۰ سی‌سی به او نسبت داده شد که برگرفته از نام دونالد داک، فوق ستاره ایتالیایی پاپرینیک (Paperinik) می‌باشد.

دیگر لقب وی سلطان است که به دلیل حضور ۲۰ ساله و تجربه بالای او در رقابت‌های موتو جی پی به او اطلاق شده است. معروف‌ترین لقب والنتینو روسی، دکتر (The Doctor) بوده که به دلیل رفتار سرد و بی تفاوتش با منتقدان و مخالفانش، به او نسبت داده شده. جالب است بدانید که والنتینو روسی، در برخی موارد به جای نام اصلی خود، از لقب دکتر در پشت لباس خود استفاده می‌کند.

افتخارات والنتینو روسی

والنتینو روسی بعد از هموطن خود که جاکامو آگوستینی (Giacomo Agostini) نام دارد و ۱۲۲ قهرمانی را دارا است، پرافتخارترین موتور سوار جهان است و با ۱۱۵ قهرمانی در تعقیب آگوستینی می‌باشند. در ادامه افتخارات والنتینو روسی را با تفکیک قهرمانی و دست‌آوردها مشاهده خواهید کرد:

  • ۹ عنوان قهرمانی جهان
  • ۶ نایب قهرمانی جهان
  • دارای ۱۱۵ قهرمانی که ۸۹ قهرمانی در کلاس برتر است.
  • این شخص دارای ۶۵ پل پوزیشن بوده که از این حیث بی‌نظیر است.
  • والنتینو روسی ۹۶ بار فست لپ (Fast Lap) زده است.
  • انتخاب به عنوان مرد سال ورزش ایتالیا در ۴ سال
  • بیشتری صعود به سکو در یک فصل که ۱۶ بار در ۱۶ مسابقه بوده است.
  • رساندن امتیازات خود به بیشتر از ۵ هزار در سال ۲۰۱۴، در رقابت‌های گرند پریکس میسانو
  • والنتینو اولین شخصی است که مجموع امتیازاتش را به بیشتر از ۵ هزار رسانده است.
  • اولین موتورسواری که جمع امتیازات خود را در کلاس برتر، یعنی مسابقات ۵۰۰ سی‌سی و موتو جی پی رساند که در تاریخ ۳ ژوئن سال ۲۰۱۸ میلادی این افتخار به دست آمد.
  • یکی از افتخارات والنتینو روسی حضور یکپارچه در مسابقات گرند پریم آفریقای جنوبی، در سال ۲۰۰۰ تا گرند پریم لمان فرانسه، در سال ۲۰۱۰ بوده که در این بین هیچکدام از این تورنومت‌ها را از دست نداده است (از دست دادن تورنومنت ۲۰۱۱ به دلیل تصادف شدید این شخص بود).
  • والنتینو روسی اولین موتورسواری است که در هر رقابت، امتیازهای خود را به بیش از ۶ هزار می‌رساند و در این عرصه، یک رکورد دار محسوب می‌شود که در تاریخ ۵ آگوست ۲۰۱۸، در مسابقه برنو در جمهوری چک، این افتخار به دست آمد.

مالکیت و عضویت تیم‌های والنتینو روسی

این شخص مالک تیم اسکای VR46 است و مدیریت آن را بر عهده دارد. والنتینو مسابقات موتو ۳ را در سال ۲۰۱۴ با موتورهای رومئو فناتی و فرانچسکو باگنایا آغاز کرد. این موتورسوار پر افتخار در تیم‌های یاماها، اسکای، آپریلیا، هوندا، رپسول هوندا، کمل یاماها، دوکاتی، پتروناس یاماها، موویستار یاماها، فیات یاماها، یاماها فکتوری و مانستر انرژی یاماها عضویت داشته و عنوان‌های مختلفی را در این تیم‌ها به دست آورده است.

تبانی در موتو جی پی

در فصل ۲۰۱۵ در مسابقه فیلیپ ایسلند، تبانی بین دو هم‌تیمی دیده شد که باعث عقب افتادن قهرمانی و تنزل جایگاه برای والنتینو روسی شد. در مسابقه فیلیپ ایسلند، والنتینو روسی و خورخه لورنزو موتور سوار اسپانیایی یاماها درگیری زیادی را برای به دست آوردن جایگاه بهتر در پیست مسابقه داشند. اما در این بین، مارک مارکز که هموطن خورخه لورنزو است، با ایجاد اختلال در کار والنتینو، باعث شد تا این شخص پشت سر لورنزو قرار بگیرد و توان سبقت از او را نداشته باشد.

این اتفاق با درگیری‌های عمدی در حین سبقت رخ می‌داد تا تمرکز والنتینو بر هم بخورد و سرعت او کمتر شود. این کار باعث شد تا لورنزو قهرمانی فصل را به دست آورد و والنتینو در کنفرانس خبری به وضوح اعلام کرد که همه شاهد تبانی مارک مارکز بودید. تبانی مارکز و لورنزو به همینجا بسنده نکرد و در رقابت بعدی که در اسپانگ مالزی بود، باز هم مثال همین اتفاق در آن مسابقه، برای والنتینو روسی رخ داد.

سخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه، سعی کردیم که بهترین موتور سوار جهان، یعنی والنتینو روسی را به شما معرفی کنیم. جدا از والنتینو روسی، موتور سواران جوان زیادی هستند که کارنامه خوبی دارند و می‌توانند افتخارات بیشتری را به دست آورند که از آن‌ها می‌توان به مارک مارکز و خورخه لورنزو اشاره کرد. اگر علاقه زیادی به موتورسواری دارید و یا اگر خودتان یک موتور دارید، بهترین استفاده را از آن ببرید و در صورتی که به کمک و یا مشاوره در زمینه قطعات موتور نیاز داشتید، تیم یدک تیمچه می‌تواند در کمترین زمان ممکن بهترین کمک را به شما برساند.

الگوی شما در موتورسواری چه کسی است و نام بهترین موتوری که رانده‌اید یا دوست دارید که برانید را برای ما در بخش نظرات ارسال کنید.

منبع:

www.en.wikipedia.org

سوالات متداول:

این شخص در ۱۶ فوریه سال ۱۹۷۹ میلادی به دنیا آمد و محل تولد او، کشور ایتالیا و در شهر اربینو (Urbino) است؛ اما شهری که در آن بزرگ شد، تاوولیا (Tavullia) نام دارد. 

  • ۹ عنوان قهرمانی جهان
  • ۶ نایب قهرمانی جهان
  • ۱۱۵ قهرمانی که ۸۹ قهرمانی در کلاس برتر
  • ۶۵ پل پوزیشن
  • ۹۶ فست لپ (Fast Lap)

در فصل ۲۰۱۵ در مسابقه فیلیپ ایسلند، مارک مارکز که هموطن خورخه لورنزو است، با ایجاد اختلال در کار والنتینو، باعث شد تا این شخص پشت سر لورنزو قرار بگیرد و توان سبقت از او را نداشته باشد. تبانی مارکز و لورنزو به همینجا بسنده نکرد و در رقابت بعدی که در اسپانگ مالزی بود، باز هم مثال همین اتفاق در آن مسابقه، برای والنتینو روسی رخ داد. 

اولین لقبی که به بهترین موتور سوار جهان داده شد، روسی فومی (Rossi Fumi) بود که برای احترام و شباهت موتورسواری او به نوری فومی آبه، به والنتینو روسی نسبت داده شد. لقب دیگری که بر روی این شخص قرار گرفته، والنتینیک (Valentinik) بوده که در رقابت‌های کلاس ۲۵۰ سی‌سی به او نسبت داده شد که برگرفته از نام دونالد داک، فوق ستاره ایتالیایی پاپرینیک (Paperinik) می‌باشد. دیگر لقب وی سلطان است که به دلیل حضور ۲۰ ساله و تجربه بالای او در رقابت‌های موتو جی پی به او اطلاق شده است. معروف‌ترین لقب والنتینو روسی، دکتر (The Doctor) بوده که به دلیل رفتار سرد و بی تفاوتش با منتقدان و مخالفانش، به او نسبت داده شده است.

موتور سیکلت‌های رومئو فناتی و فرانچسکو باگنایا مورد علاقه این شخص بودند. والنتینو روسی با برندها یاماها، اسکای، آپریلیا هوندا، رپسول هوندا، کمل یاماها، دوکاتی، پتروناس یاماها، موویستار یاماها، فیات یاماها، یاماها فکتوری و مانستر انرژی کار کرده است.

بله؛ یدک تیمچه هر قطعه‌ای که نیاز دارید را دارا بوده و در صورت سفارش دادن قطعه مورد نظر، در کمترین زمان ممکن به دستتان خواهد رسید.


2 Comments

  1. Hamid

    والنتینو عشقه ?❤

      1. mmd

        فقط ممد دوزاری

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند