خطرناک‌ترین مسابقات موتورسواری جهان

خطرناک‌ترین مسابقات موتورسواری جهان کدامند؟

10:00۱

موتور سواری یکی از جذاب‌ترین مسابقاتی است که در انواع مختلف برگذار می‌شود و طرفداران زیادی این ورزش را دنبال می‌کنند. بسیار از موتورسواران حال حاضر جهان، یک روز جزو طرفداران اسطوره‌های مسابقات موتورسواری بوده‌اند و اکنون خودشان به یک اسطوره برای افراد دیگر تبدیل شده‌اند. باید بدانید که هر ساله مسابقات زیادی در سراسر جهان انجام می‌شود که در برخی از آن‌ها تصادفاتی رخ می‌دهد. در این مطلب از مجموعه یدک تیمچه، فروشگاه اینترنتی لوازم موتور سیکلت قصد دارید که برخی از مسابقاتی که در آن‌ها تصادفات رخ داده است را بررس کنیم و اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید تا خطرناک‌ترین مسابقات موتورسواری جهان را به شما معرفی کنیم!

آشنایی با خطرناک‌ترین مسابقات موتورسواری جهان

مسابقات موتور سواری به طور معمول بسیار خطرناک هستند، زیرا شتاب و سرعت زیادی در موتورسیکلت‌ها وجود دارد و میل به هجوم در رانندگان این وسایل خشمگین و سریع بسیار زیاد است. بنابراین احتمال وقوع تصادف در آن بسیار زیاد می‌شود. برای موتورسواران حرفه ای البته این خطرات جزو جذابیت‌های مسابقه هستند و موتورسواران با اشتیاق و هیجان زیاد این خطرات را می‌پذیرند. در ادامه برخی از خطرناک‌ترین مسابقات موتورسواری جهان را معرفی می‌کنیم که اتفاقاتی جالبی در آن‌ها رخ داده است.

Isle of Man TT

مسابقات جزیره من تی تی (Isle of Man TT)

اولین مسابقه خطرناک لیست ما در سال ۱۹۰۷ در جزیره “من” انجام شد که یکی از خطرناک‌ترین مسابقات تاریخ موتور سواری است. این مسابقه در کوه اسنیفل (Sneafell) برگذار می‌شد که بیش از ۳۷ مایل بود. مسیر آن‌ها از بین چندید روستا، پل و جاده‌های مختلف بود که نکته جالب به توجه آن، عبور از روی کوه بود. این مسیر بسیار پیچیده است و حدود سه سال طول می‌کشد تا آن را فرا بگیرید. در این مسیر دیگر تکنیک مسیرخوانی به کمک شما نمی‌آید و باید بسیار محتاط و با تجربه عمل کنید. اولین قهرمان این پیست در سال ۲۰۱۲، شخص بروس آنستی (Bruce Anstey) بود که پس از طی کردن ۴ دور و حدود ۱۵۰ مایل، با اختلاف ۰٫۷۷ ثانیه کامرون دونالد را شکست داد و قهرمان سوپر اسپرت شد.

پس از مرگ دیوید جفریز (‌David Jeferries) در سال ۲۰۰۳ در تی تی، تصمیم بر این گرفته شد که برای ایمن سازی پیست، اقداماتی انجام شود، زیرا تلفات زیادی به وجود آمده بود. هم‌اکنون در برخی از پیچ‌های مسیر گاردریل‌هایی قرار گرفته که از سقوط موتور سواران جلوگیری می‌کنند. همچنین یک هلیکوپتر نیز همیشه آماده است تا خدمات پزشکی را ارائه دهد. اما باز هم نمی‌توان از بروز حادثه جلوگیری کرد و ایجاد یک پیست امن، بسیار دشوار است، زیرا موتور سوارانی که با سرعت حدود ۱۳۲ مایل بر ساعت در حال حرکت است، رخ دادن برخی اتفاقات بسیار طبیعی خواهد بود. به خاطر همین حوادث می‌توان مسابقات Isle of Man را یکی از خطرناک ترین مسابقات موتورسواری جهان نامید.

National Irish Road Racing

مسابقات جاده‌ای جهانی ایرلند (National Irish Road Racing)

اتفاقاتی که در این پیست رخ داده است، به‌قدری زیاد و شدید بودند که در انتخاب خطرناک‌ترین مسابقه آن به مشکل بر خواهید خورد. تندراگی (Tandragee) یک مسیر بسیار خطرناک و موج‌دار است که باعث می‌شود کنترل کردن موتور به یک کار سخت تبدیل شود. مسیر کوکزتاون (Cookstown) یک مسیر صاف و سریع است که سرعت در آن حرف اول را میزند و اسکریز (Skerries) یک مسیر کاملاً باریک است. اما مسیر خطرناکی که ما به دنبال آن هستیم، آرموی ریس آف لجندز (Armoy Race of Legends) است.

این مسیر تنها تا سال ۲۰۰۹ در دسترس مسابقه دهندگان قرار داشت، اما قبل از آن در سال ۱۹۷۰ یک اتفاق در آن افتاد که این مسیر را خاص می‌کند. در آن زمان یک رقابت سنگین بین دو تیم موتور سواری ایرلندی وجود داشت که از شهرهای آرموی آمدا (‌Armoy Armeda) و درومارا دسترویرز (Dromara Destroyers) دو شهر در ایرلند شمالی آمده بودند. تیمی که از آرموی آرمدا آمده بودند، متشکل از جوی دونلوپ، فرانک کندی و مروین رابینسون بود. آن‌ها بر روی موتورهای خود آزمایش‌ها غیر قانونی انجام داده بودند که مستند آن‌ها در سراسر اینترنت موجود است.

مسیری که این تیم بر روی آن در حال مسابقه بودند، امروزه توجه افراد بسیاری را جلب کرده است، زیرا دارای چند موج می‌باشد که باعث پرش موتور می‌شود. گای مارتین‌ (Guy Martin) و جرمی مک ویلیامز (Jeremy McWilliams) در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ در این مسیرها موتور سواری کرده‌اند. در حال حاضر برگذاری مسابقات در این مسیر انجام می‌شود، اما امنیت آن بیشتر از قبل شده است.

مسابقات جاده‌ای جهانی ایرلند ۲ (National Irish Road Racing 2)

مسابقات این دوره در جاده‌های شمال غربی ۲۰۰ (NW200) و آلستر گرند پریکس (The Ulster) انجام شد. باید بدانید که هر دو مسیر بسیار روان و سریع هستند که با موتور سواران اجازه می‌دهد تا با سرعت ۱۹۰ مایل بر سایت، موتور سواری کنند. رکورد این سرعت در مسیر شمال غربی ۲۰۰ در دستان مارتین جسوپ (Martin Jessopp)  قرار دارد که در یک سرازیری سرعت خود را به ۲۱۰ مایل بر ساعت رساند. مهندسان دوکاتی در تعجب بودند که موتور آن‌ها چگونه توانسته این سرعت را داشته باشد.

مسیر شمال غربی ۲۰۰ را اغلب رانندگان اتومبیل قبول دارند و رانندگی در این مسیر را لذت بخش می‌دانند و بر خلاف آن‌ها موتور سواران مسیر آلستر جی پی را ترجیح می‌دهند. زیرا مسیر آلستر کرنرهای سریع‌تری داشته و موانع کمتری بر سر راه موتور سواران است. رکورد سرعت در مسیر آلستر در دستان کیوی بروس آنستی (Kiwi Bruce Anstey) با سرعت ۱۳۳٫۹۷۷ مایل بر ساعت است. سراسر مسیر آلستر با درخت پوشانده شده است و خانه‌های آجری نیز دیده می‌شود. همین امر باعث شده تا این مسیر بسیار خطرناک شود که برای امنیت بیشتر آن یک خودرو امداد در مسیر وجود دارد و چندید گاردریل در پیچ‌های خطرناک قرار داده شده است. همچنین چندید بوته که دید مسیر را بسته بود نیز برداشته شدند تا امنیت مسیر بیشتر از قبل شود. با همه این تدابیر اما این مسابقه همچنان در دسته خطرناک‌ترین مسابقات موتورسواری جهان قرار دارد.

مسابقات رالی داکار (The Dakar Rally)

رالی داکار یکی از بهترین رالی‌هایی است که تا به امروز برگذار شده و همه چیز داشته است. رفاقت، سرعت و ماجراجویی از چاشنی‌های این سری مسابقات بود که طرفداران زیادی را نیز به خود جلب کرد. مسیر کلاسیک از سال ۱۹۷۸ باز شد که در از پاریس شروع و در داکار به پایان می‌رسید. در بین مسیر موتور سواران می‌توانستند که درختان، تپه‌های شنی و خانه‌های گلی و آجری را مشاهده کنند که جذابیت مسابقه را چندید برابر می‌کرد. اولین قهرمانی که از این مسیر جان سالم به در برد سیریل نئو (Cyril Neveu) بود که پس از قهرمانی با تهدیدات امنیتی روبه رو شده و مجبور به مهاجرت به آمریکای جنوبی شد. جالب است بدانید که برخی از موتور سواران وقتی که رالی داکار را به پایان می رسانند، بسیار خوشحال هستند، اما توبی پرایس (Toby Price) استرالیایی توانست با رکورد ۴۰ دقیقه‌ای خود که فاصله آن با نفر دوم بود. قهرمان مسابقات رالی داکار شود. این شخص تنها موتور سواری است که در تلاش دوم توانسته قهرمان داکار شود.

مسابقات ارزبرگ رودئو (Erzberg Rodeo)

ازبرگ رودئو که به جهنم دو چرخ معروف است، در رده پنجمین خطرناک‌ترین مسابقه موتورسواری ما قرار گرفته است. این مسابقه به عنوان یکی از سخت‌ترین مسابقان آندرو لقب گرفته است که موتورسواران زیاد نیز در مسیر مسابقه آن، با یکدیگر رقابت کرده‌اند. موتور سواران اندورو باید از پایین یک معدن بزرگ به بالای یک کوه آهن صعود کنند تا قهرمان مسابقه شوند. کسانی که در این مسابقه شرکت می‌کنند، حدود ۴ ساعت فرصت دارند که مسابقه را به پایان برسانند. جالب است بدانید که نفرات برتر این مسابقات، تنها در چند دقیقه توانسته‌اند که به بالای کوه صعود کنند.

این مسیر از گذشته تا سال ۲۰۱۵ در حال توسعه و گسترش بود و در سال یک بخش جدید به آن افزوده می‌شد که آخرین بخش آن در سال ۲۰۱۵ بر روی یک تپه که عبور از روی آن بسیار سخت است، ساخته شد. باید بدانید که در آن سال ۴ موتور سوار به این مرحله رسیدند که با کمک به یکدیگر توانستند از آن بخش بگذرند. بعد از به پایان رسیدن آن دوره، مسیر مقداری ویرایش شد تا عبور از روی آن آسانتر شود.

La Baneza road race

مسابقات جاده‌ای لا بنزا (La Baneza road race)

مسابقات جاده‌ای لابنزا یک از خطرناک‌ترین مسابقات موتور سواری جهان است که موتور سواران معتقدند یک جاده واقعی برای یک مسابقه واقعی است. این مسیر در شهر لا بنزا قرار دارد که از تمام مسیرهایی که کشور انگلیس قرار دارد، خطرناک‌تر است. این مسیر از  سال ۱۹۵۴ شروع به کار کرد و با توجه به اینکه در آن زمان خطرات زیادی جان موتور سواران را تهدید می‌کرد، مسابقات این مسیر بازهم به قوت خود باقی ماند. موتورهایی که در این مسیر به کار می‌روند از نوع مدرن ۱۲۵ سی‌سی هستند که با توجه به شتاب نسبتاً کمی که دارند، باز هم مسابقات خطرناکی را ارائه می‌دهند. این مسیر دارای بسته بندی یونجه‌های قدیمی است که بازدید از آن‌ها از سال ۲۰۱۷ آزاد شده است.

جمع بندی از خطرناک‌ترین مسابقات موتورسواری

در این مطلب از وبلاگ یدگ تیمچه به شما کاربران عزیز همراه بودیم و سعی کردیم که خطرناک‌ترین مسابقات موتورسواری جهان را به شما معرفی کنیم. با توجه به اینکه موتورسواری امری است که نیاز به تمرین زیاد دارد، به شما پیشنهاد می‌کنیم که در سطح شهر با موتور خود کارهایی را که موتور سواران حرفه‌ای انجام می‌دهند را نکنید. زیرا نه موتورسیکلت آن کیفیت را دارد، نه امنیت جانی برای شما وجود دارد و نه قطعات موتورتان تحمل فشار بالا را دارند. بنابراین بهتر است که به یک پیست موتورسواری بروید تا انرژی خود را تخلیه کنید.

به نظر شما بهترین موتور سوار جهان چه کسی است و بهترین موتور جهان کدام است؟

منبع
carthrottle.com

1 دیدگاه

  1. Hosein

    خطرناکترین مسابقات موتورسواری جهان فقط مسافربری و باربری تو تهران ?

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند