انواع مختلف کلاس موتور سیکلت

انواع کلاس های موتور سیکلت | آشنایی با طبقه بندی موتور + عکس

12:56۳

موتور سیکلت یکی از محبوب‌ترین وسیله نقلیه موجود در بین دیگر وسایل نقلیه است که طرفداران خاص خود را داشته و سالانه تعداد بسیار زیادی از آن‌ها خرید و فروش می‌شود. معمولا افرادی که طرفدار موتور سیکلت‌ها هستند با انواع کلاس‌های موتور سیکلت آشنایی داشته و می‌دانند که راندن این موتورها چه حس و حالی دارد. هر کلاس موتور سیکلت باعث شده تا مدل موتور سیکلت‌هایی که تولید می‌شود، بیشتر شده و تنوع محصولاتی که برای هر کلاس استفاده می‌شود، بیشتر از قبل باشد. در ادامه این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه، مرکز خرید آنلاین لوازم یدکی موتور سیکلت با ما همراه باشید تا اطلاعاتی بیشتری را درباره انواع کلاس‌های موتور سیکلت در اختیارتان قرار دهیم.

آشنایی با انواع کلا‌س‌های موتور سیکلت

برندهای موتورسازی برای اینکه درآمد بیشتر و تنوع محصول بیشتری داشته باشند، موتور سیکلت‌ها را در انواع مختلفی تولید می‌کنند که در هر کدام از آن‌ها، بدنه، قدرت موتور، کیفیت شاسی و کمک فنر، سایز و ابعاد و وزن با یکدیگر متفاوت است. در ادامه انواع کلاس‌های موتور سیکلت را به شما معرفی خواهیم کرد.

موتور سیکلت‌های استاندارد (Standard)

همان‌گونه که از نام این موتورها پیداست، می‌توانند در هر زمانی مورد استفاده قرار بگیرند. موتورهای استاندارد از یک بدنه، شاسی، کمک فنر و موتور معمولی بهره می‌برند که باعث شده تا قیمت بسیار مناسبی داشته باشند. این موتورها گشتاور و قدرت نسبتا خوبی دارند و با توجه به طراحی که بر روی آن‌ها انجام شده است، نمای بسیار زیبایی داشته و افراد زیادی برای خرید آن‌ها اقدام کرده‌اند. موتورهای استاندارد در جاده‌های آسفالت و هر نوع جاده خاکی، قابل راندن هستند.

طبقه بندی موتور سیکلت: استاندارد

موتورهای اسپرت دوگانه (Dual Sports)

این نوع موتورها به موتورهای سنگین نیز معروف بوده که دارای موتور بسیار قدرتمند بوده که باعث شده تا راندن آن‌ها در سطح شهر غیر قانونی باشد. این موتورها تورنومنت‌های خاص خود را دارند و می‌توان آن‌ها را در پیست‌های تمرین نیز به کار برد. موتورهای اسپرت دوگانه دارای ظاهر بسیار زیبا و خشنی هستند که باعث شده تا بسیاری از افراد به آن علاقه‌مند شده و برای خرید آن اقدام کنند. حجم موتور این موتور سیکلت‌ها به ۱۰۰۰ سی‌سی نیز می‌رسد که قدرت بسیار زیادی است.

انواع موتور سیکلت: اسپرت دوگانه

موتورهای چاپر (Chopper)

موتورهای چاپر یکی از معروف‌ترین موتورهای موجود در بین موتور سیکلت‌ها است که به احتمال بسیار زیاد در فیلم‌ها، نمونه آن را دیده‌اید که دسته‌ یا هندل‌های بسیار بلندی نیز داشته و صندلی آن‌ها ارتفاع نسبتا کمی دارند. موتورهای این موتور سیکلت، صدای بسیار بلندی دارد و مصرف سوخت آن بسیار بیشتر از دیگر موتور سیکلت‌ها است.

اسم انواع موتور سیکلت: موتور چاپر

موتورهای کروزر (Cruiser)

موتورهای کروزر، شباهت زیادی به موتورهای چاپر داشته و تفاوت آن‌ها در طراحی و قدرت موتور می‌باشد. این دسته از موتورها به گونه‌ای نوع بازسازی شده موتورهای چاپر هستند، اما هندل آن‌ها ارتفاع کمتری داشته و صندلی استفاده شده در موتورهای کروزر، استاندارد می‌باشند. به طور کلی موتور سیکلت‌های کروزر نوع استاندارد موتورهای چاپر است و موتور آن، صدای کمتری را تولید کرده و سوخت کمتری را نیز مصرف می‌کند. همچنین موتورهای کروزر، تعادل و قدرت موتور بیشتری را نسبت به موتورهای چاپر دارند.

طبقه بندی انواع موتور سیکلت: کروزر

موتورهای پاور کروزر (Power Cruiser)

همانطور که از نام این موتورها پیداست، نوع دیگری از موتورهای کلاس کروزر هستند که دارای قدرت بیشتری بوده و سرعت بیشتری را نیز نسبت به کروزرهای ساده در اختیار راننده قرار می‌دهند. در موتور این نوع موتورها از توربو استفاده شده است و رانندگی، بسیار سنگین و تهاجمی می‌شود؛ اما با توجه به تعادلی که در عقب و جلوی این موتورها قرار داده شده است، احتمال عدم کنترل آن بسیار پایین بوده و به سادگی کنترل می‌شوند.

خرید هندل کلاچ و ترمز

موتورسیکلتهای جاده خاکی یا آفرود (Off-Road)

همانطور که از نام این موتورها پیداست استفاده از آن در جاده‌های خاکی انجام می‌شود و خیلی کم دیده شده است که آن‌ها در جاده‌های معمولی مورد استفاده قرار بگیرند. با توجه به قدرتی که موتور این موتور سیکلت‌ها دارند، دیده شده است که از یک صخره نسبتا مسطح عبور کرده و بر روی آن ایستاده است. قیمت این موتورها بسیار زیاد است، زیرا در بدنه‌ها از مقاوم‌ترین مواد موجود استفاده شده که مقاومت آن را با افزایش چشمگیری رو به رو کرده است. در انواع کلاس‌های موتور سیکلت، این موتور یکی از پر طرفدارها است.

انواع سبک های موتور سیکلت: موتور آفرود

موتور سیکلت های اندورو (Enduro)

این دسته از موتورها بسیار معروف هستند و دارای طولانی‌ترین زمان مسابقات می‌باشند. بنابراین یک چراغ جلو و عقب پر نور دارند که مسیر جلو را به خوبی نشان داده و از عقب نیز به سادگی قابل شناسایی می‌باشند. موتورهای اندرو اغلب در مسیرهای آفرود مورد استفاده قرار گرفته و دارای سیستم جهت‌یابی هستند. سیستم جهت‌یابی به رانندگان کمک می‌کند که در مسیر مسابقه قرار گرفته و از آن خارج نشوند. بیشتری استفاده از این موتور حدود ۱۶ ساعت بوده که با بنزین اضطراری، شخص را به مقصد رسانده است. همانطور که مشخص است، سازندگان موتور سیکلت‌های اندرو از موتورهای پرقدرت و کم مصرف استفاده کرده‌اند تا بازدهی را به حداکثر برسانند.

اسامی انواع موتور سیکلت: اندورو

موتورهای ترایال (Trial) 

موتورهای تریل یکی از خاص‌ترین نوع موتورها هستند که با توجه به کارایی‌شان، قادر به پیمودن مسیرهای سخت و دشوار می‌باشند. این موتورها در جاده‌های خاکی، آسفالت و جاده‌های سنگی بهترین عملکرد را دارند که همین امر باعث شده تا این موتورها طرفداران خاص خود را داشته باشند. موتورهای تریل دارای بدنه بسیار مقاومی هستند و با توجه به آناتومی بدنه‌ای که دارند، می‌توانند از مسیرهای سخت عبور کنند. این موتورها اغلب برای نمایش‌ها و جاده‌هایی که دارای موانع دستی است، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انواع کلاس موتور سیکلت: ترایال

موتورهای کراس (Cross)

در انواع کلاس‌های موتور سیکلت، این نوع موتورها شباهت زیادی به موتورهای تریل دارند و این شباهت در جاده‌های مورد استفاده آن‌ها است. قطعا در تلویزیون، رقابت‌های موتور کراس را دیده‌اید و می‌دانید که دارای قدرت و سرعت بسیار زیادی هستند. این دسته از موتورها کمک فنر و شاسی‌های بسیار قدرتمندی دارند که با کمک آن‌ها قادر به انجام پرش‌ها و گذر از مسیرهای سخت خواهند بود. افراد کمی هستند که از این موتورها در جاده‌های معمولی استفاده می‌کنند و به طور کلی راندن موتورهای کراس در جاده‌های معمولی، پیشنهاد نمی‌شود.

اسم انواع موتور: کراس

موتورهای نیکد یا بی پوشش (naked)

همانطور که از نام این موتورها پیداست بدنه آن‌ها پوشانده نشده است تا هوا به خوبی از بین قطعات آن عبور کرده و گرمای زیاد را از بین ببرد. در این موتورها از کمترین مقدار فیبر کربن استفاده شده است، زیرا با توجه به گرمای زیادی که تولید می‌کنند، ممکن است به بدنه موتور آسیب برساند. در انواع کلاس‌های موتور سیکلت موتورهای نیکد یا بی پوشش دارای تورنومنت‌های مخصوص خود هستند که در آن فقط از همین نوع موتورها استفاده می‌شود. حجم موتورها اغلب بین ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ سی‌سی است که قدرت زیادی را به موتور سیکلت خواهد داد.

طبقه بندی موتور سیکلت: نیکد

اسکوتر و پاور اسکوتر (scooter )

اسکوترها دارای سایز و ابعاد نسبتا کوچکی در بین دیگر موتور سیکلت‌ها هستند که وزن بسیار کمی نیز داشته و موتور قوی نیز دارند. معمولا موتورهای استفاده شده در آن‌ها از حجم ۵۰ تا ۲۵۰ سی‌سی در بازار وجود دارد. استفاده از اسکوتر و پاور اسکوترها در سطح شهر قانونی بوده و در بسیاری از فروشگاه‌ها موجود هستند. بدنه هر دو نوع این موتورها پوشیده شده که باعث ایجاد زیبایی خاصی در آن‌ها شده است. پاور اسکوترها دارای بدنه، کمک فنر، موتور و شاسی‌های قوی‌تری هستند که برای سفرهای درون شهری و حومه مناسب بوده و با استفاده از آن می‌توان مسیر زیادی را طی نمود.

انواع سبک موتور سیکلت: موتور اسکوتر

آشنایی با انواع کلاس موتور سیکلت‌های مسابقات موتو جی پی

موتو جی پی یکی از پرطرفدارترین و جذاب‌ترین رقابت موتورسواری است که موتور سیکلت‌های استفاده شده در این مسابقات از ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ سی‌سی هستند. این سری مسابقات از سال ۱۹۴۹ شروع شد که در آن زمان بسیار متفاوت بوده و قوانین خاصی داشته است. موتو جی پی که به آن گرندپری و مسابقات جایزه بزرگ نیز می‌گویند، در کشورهای مختلف مانند ایتالیا، اسپانیا، آمریکا، فرانسه، پرتغال، قطر، هلند، آلمان و دیگر کشورها برگزار شده است. به غیر از موتور جی پی، کلاس‌های دیگری نیز وجود دارد که به نام‌های موتو ۲، موتو ۳ و موتو ای (MotoE) شناخته می‌شوند. تا به امروز قهرمانی‌های گرندپری برای والنتینو روسی، مارک مارکز، کیسی استونر، میشل پیرو، استفان بردلی و دیگر افراد بوده است.

سخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه، با شما کاربران گرامی همراه بودیم و انواع کلاس‌های موتور سیکلت را معرفی کردیم. کلاس‌های مختلفی از موتور سیکلت‌ها وجود دارد که باعث افزایش مدل‌ها و دشواری تامین قطعات آن‌ها می‌شود. بنابراین شما با منبع یا مرجعی نیاز دارید که بتوانید لوازم یدکی موتور سیکلت خود را تهیه کنید. در صورتی که با مشکل خرابی هر کدام از این موتورها روبه رو شدید، فروشگاه یدک تیمچه می‌تواند نیاز شما را در حوزه لوازم یدکی مورد نیاز، برطرف کند. حال به ما بگویید که به کدامیک از این موتورها علاقه دارید و کدام را به دیگر کاربران پیشنهاد می‌دهید.

منبع:

www.en.wikipedia.org

سوالات متداول:

 

• موتور سیکلت استاندارد
• موتور سیکلت چاپر
• موتور سیکلت اسپرت دوگانه
• موتور سیکلت کروزر
• موتور سیکلت آفرود
• موتور سیکلت پاور کروزر
• موتور سیکلت اندرو
• موتور سیکلت تریل
• موتور سیکلت کراس
• موتور سیکلت نیکد
• اسکوترها و پاور اسکوتر

هر کدام از کلاس‌ها در بدنه، قدرت موتور، شاسی و کمک فنر، سایز و ابعاد و وزن با یکدیگر تفاوت دارد.

احتمال یکی بودن قطعات موتور سیکلت‌های کلاس مختلف با یکدیگر بسیار کم است، اما برخی از قطعات موتور سیکلت‌هایی که در یک کلاس هستند، با یکدیگر یکسان است.

فروشگاه یدک تیمچه یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌تواند قطعات مورد نیاز موتور سیکلت شما را در کمترین زمان ممکن و با بهترین قیمت در بازار در اختیارتان قرار دهد.

بله؛ کالاهایی که فروشگاه یدک تیمچه موجود هستند، به صورت مستقیم از شرکت تولید کننده دریافت و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.

فروشگاه یدک تیمچه دارای نماد اعتماد الکترونیکی است که علاوه بر قابل اعتماد بودن فروشگاه، معتبر بودن آن را نیز نشان می‌دهد.


3 Comments

  1. یادگاری

    عشق فقط موتور کراس

      1. mmd

        پیوندتان مبارک ☺

      1. mmd

        به تو ربطی نداره

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند