گران ترین دوچرخه ایران

۱۰ مدل از گران ترین دوچرخه های ایران را بشناسید

10:00۰

به نظر شما گران ترین دوچرخه در بازار ایران چیست؟ در سال‌های اخیر که قیمت وسایل نقلیه مانند خودرو و موتور سیکلت با افزایش زیادی روبرو بوده، دوچرخه‌ها با قیمت کمتر مورد استقبال مردم قرار گرفته‌اند. دوچرخه که یک وسیله نقلیه نسبتا ارزان است، برخی افراد از آن فقط برای دستیابی به سلامت و تندرستی استفاده می‌کنند، اما تعدادی نیز برای حمل و نقل یا رفت و آمد از دوچرخه استفاده می‌کنند. شاید باور نکنید، اما دوچرخه‌هایی وجود دارند که قیمت بسیار بالایی دارند که البته با توجه به قیمت امکانات و مزایای زیادی را نیز دارای هستند. در ادامه این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه، فروشگاه لوازم یدکی موتور سیکلت با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را درباره گران ترین دوچرخه های موجود در ایران در اختیارتان قرار دهیم.

گرانترین دوچرخه‌های موجود در بازار ایران (مهر ۱۴۰۱)

۱. دوچرخه کوهستان مریدا مدل ۹.۶ (NINETY-SIX 9.6)

اولین مورد از لیست گران‌ترین دوچرخه‌های بازار ایران به برند مریدا تعلق دارد و بهتر است به خواندن این نام عادت کنید، زیرا تعداد زیادی از دوچرخه‌های این لیست، متعلق به این برند تایوانی هستند. دوچرخه ۹۰.۳ مریدا برای بانوان و آقایان مناسب است و استایل اسپرتی نیز دارد. مسیرهایی که می‌توان با این دوچرخه طی کرد، جاده‌های خاکی و کوهستانی هستند و دوچرخه سوار راحتی زیادی را در این دوچرخه احساس خواهد کرد. اگر درباره امنیت مریدا ۹.۶ سوال دارید، باید بدانید که ترمزهای دیسکی هیدرولیکی در این دوچرخه قرار گرفته است که توقف را در کمترین زمان ممکن انجام می‌دهد.

عمق بدنه دوچرخه مدل ۹.۶ از فیبر کربن است که مقاومت بالا و سبکی را به طور همزمان ارائه می‌دهد. برای افزایش مقاومت رویی فریم این دوچرخه از کربن بهره گرفته شده است که از ایجاد خط و خش نیز بر روی بدنه جلوگیری خواهد کرد. تعداد دنده‌های این محصول مریدا ۱۱ عدد است که دوچرخه سوار بر اساس نیاز خود می‌تواند سرعت لازم را داشته باشد. کمک فنرهای مریدا ۹.۶ نیز بسیار نرم است و ضربات را به خوبی کنترل می‌کند. قیمت این دوچرخه بین ۱۴۰ تا ۱۵۵ میلیون تومان است.

گران ترین دوچرخه های ایران

۲. دوچرخه کوهستان مریدا مدل ۳۰۰۰ (۳۰۰۰)

همانطور که گفتیم مریدا باز هم دوچرخه لاکچری دارد و در لیست گران ترین دوچرخه های ایران دومین رده را مدل ۳۰۰۰ این برند تایوانی می‌گیرد. این مدل در سایزهای مختلف ۲۲، ۲۶ و ۲۹ تولید شده و همین امر باعث شده تا از نوجوان تا بزرگسال بتوانند از این دوچرخه لذت ببرند. همچنین مریدا ۳۰۰۰ برای بانوان و آقایان مناسب بوده و با توجه به راحتی راندن آسان آن، می‌توان گفت که فروش خوبی را نسبت به تعداد واردات این دوچرخه داشت. این محصول برند مریدا دارای لاستیک‌های پهن آج‌دار است که طی کردن هر مسیر سختی را آسان می‌کند. تعداد دنده‌های این محصول مریدا ۲۰ عدد است که تنوع بالا را نشان می‌دهد.

مقاومت بدنه این دوچرخه بسیار بالا بوده و در برابر ضربه و خش هیچ ضعفی از خود نشان نمی‌دهد و همین امر نیز باعث شده تا وقتی سنگی به این دوچرخه برخورد می‌کند، هیچ آسیبی دیده نشود. اگر بخواهیم از قطعات این دوچرخه برایتان بگوییم، فقط بحث کیفیت را پیش می‌کشیم. قطعات به کار رفته در مریدا ۳۰۰۰ دارای حداقل عمر ۲ سال در صورت استفاده درست می‌باشد که آن‌ها نیز در برابر ضربه مقاوم هستند. ترمزهای این دوچرخه از نوع دیسکی هیدرولیکی است که در شرایط بحرانی و پرخطر، عملکرد سریع و عالی را از خود نشان می‌دهد. قیمت این دوچرخه بین ۱۳۵ تا ۱۴۸ میلیون تومان است.

۳. دوچرخه کورسی مریدا مدل ری‌اَکتو تیم (Reacto Team)

بالاخره مریدا یکی از دوچرخه‌های کورسی خود را سر تا پا مسلح کرده تا جزو گران ترین دوچرخه ها در بازار ایران باشد. در دوچرخه کورسی ری‌اَکتو تیم همه‌ی استانداردها و فراتر از آن‌ها رعایت شده و همین امر نیز اعتبار برند مریدا را به شدت افزایش داده است. این برند تایوانی در زمینه تولید انواع دوچرخه مهارت دارد، اما مدل‌های کورسی این برند، ورق را در مقابل هر برندی به نفع مریدا برمی‌گرداند. در ابتدا سرعت این دوچرخه که با شانژمان‌های انحصاری مریدا مجهز شده‌اند، توجه شما را جلب می‌کند. سپس وزن سبک دوچرخه که حیرت هر دوچرخه سواری را بر می‌انگیزد. قیمت این دوچرخه بین ۱۲۵ تا ۱۳۵ میلیون تومان است.

۴. دوچرخه کوهستان مریدا مدل دی ۳۰۰۰ کربن (CARBON 3000-D)

در رده چهارم گران ترین دوچرخه، باز هم دوچرخه‌های مریدا ایستاده‌اند که از نوع کوهستانی بوده، پس می‌توان در مسیرهای سنگی و خاکی به آسانی تردد کرد. بدنه‌ای با ترکیب فیبر کربن و کربن مقاومت بالا و سبکی را به همراه دارد، زنجیر دوچرخه کوهستان مریدا از جنس استیل است که امنیت کامل حرکت را تضمین می‌کند، و ترمزهای هیدرولیکی دیسکی نیز امنیت دوچرخه سوار را تامین می‌کند. مدل دی ۳۰۰۰ کربن ۲۰ دنده‌ای است که تنوع سرعت را افزایش داده و کنترل و هدایت دوچرخه را بهبود می‌دهد. قیمت این دوچرخه بین ۱۱۰ تا ۱۲۲ میلیون تومان است.

گران ترین دوچرخه بازار ایران

۵. دوچرخه کورسی مریدا مدل ری‌اکتو ۹۰۷ (REACTO 907-E0)

در رده پنجم نیز باز هم محصولات مریدا جزو گران ترین دوچرخه ها هستند، بنابراین می‌توان گفت که فروش این برند بسیار خوب است که دارد کارش را بهتر از قبل انجام می‌دهد. دوچرخه کورسی دیگری که طرفداران زیادی دارد، مریدا ری‌اکتو ۹۰۷ است که با استفاده از کربن تولید شده است. این دوچرخه در عین سبک بودن، در برابر ضربه، خش، زنگ‌زدگی و پوسیدگی نیز مقاوم است و تقریبا هر امکانی را برای دوچرخه‌سوار فراهم کرده. ترمز به کار گرفته شده از نوع دیسکی است که عملکرد بسیار خوبی را نشان داده. سیستم تعلیق مدل ری‌اکتو ۹۰۷ نوع هارد تِیل (hard tail) بوده که به معنی نداشتن  کمک فنر در قیمت عقب می‌باشد. قیمت این دوچرخه بین ۱۰۸ تا ۱۱۵ میلیون تومان است.

۶. دوچرخه کوهستان مریدا مدل دونکان تیم (Duncan Team R27C)

اگر قصد طی کردن مسیرهایی با شیب تند را دارید، این محصول برند مریدا می‌تواند نیاز شما را رفع کند. البته باید قیمت آن را نیز در نظر بگیرید، زیرا مریدا دونکان تیم با قیمت بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون تومان در بازار پیدا می‌شود. در بدنه این دوچرخه از آلومینیوم استفاده شده است که مقاومت آن را در برابر ضربه، پوسیدگی و زنگ زدگی بهبود می‌دهد. برای افزایش امنیت دوچرخه سواران در مسیرهای کوهستانی و سراشیبی‌های تند، ترمزهای هیدرولیک دیسکی قوی در دوچرخه مریدا دونکان به کار رفته است. این دوچرخه ۱۲ سرعته است که امکان راندن آن را در حالت و سرعت‌های مختلف را به دوچرخه سوار می‌دهد.

۷. دوچرخه کوهستان مریدا مدل بیگ ۹ کربن ایکس تی (Big 9 Carbon XT)

به رده هفتم گران ترین دوچرخه بازار رسیدیم و باز هم نام مریدا به چشم می‌خورد. دوچرخه کوهستانی مریدا بیگ ۹ کربن ایکس تی که می‌تواند مسیرهای سخت و حرفه‌ای که با سنگ و کلوخ پوشیده شده است را به آسانی طی کند، با قیمت بین ۹۵ تا ۱۰۳ میلیون تومان در بازار ایران قابل خریداری است. کیفیت متریال استفاده شده در این دوچرخه بسیار بالا است، زیرا گربن در آن بهره گرفته شده و باعث وزن سبک دوچرخه و مقاومت بالای این دوچرخه در برابر ضربه و پوسیدگی شده است. ترمز های این دوچرخه نیز از نوع هیدرولیکی دیسکی است که امنیت بالایی دارد.

۸. دوچرخه کوهستان مریدا مدل ۱.۲۰ دی ۳۰۰۰ (ONE-TWENTY 3000-D)

آخرین جایی که دوچرخه‌های مریدا را می‌بینید، در رده هشتم گران ترین دوچرخه های ایران خواهد بود. مریدا ۱.۲۰ دی ۳۰۰۰ یکی از دوچرخه‌های میان‌رده این برند تایوانی است که با قیمت بین ۹۳ تا ۹۸ میلیون تومان قابل یافت می‌باشد. طراحی این دوچرخه بسیار ظریف انجام شده و مقاومت بالای آن نیز قابل تحسین است. این دوچرخه به گونه‌ای طراحی شده است که طی کردن مسیرهای صعب‌العبور را بسیار آسان می‌کند. برای سبکی و افزایش مقاومت از آلومینیوم در فریم این دوچرخه بهره برده شده است. در قسمت جلوی این دوچرخه از یک کمک فنر قوی استفاده شده است که فشار را به خوبی جذب کرده و آن را با فنرها دفع می‌کند.

۹. دوچرخه کوهستان جاینت مدل آنتم (Anthem ADV)

در رده نهم برند جاینت را داریم که دوچرخه‌های اقتصادی را تولید می‌کند و کیفیت محصولاتش بسیار بالا است. این برند تایوانی دوچرخه‌ای را با نام آنتم تولید کرده است که قیمت آن در ایران بین ۶۰ تا ۶۵ میلیون تومان است که با توجه به سایز دوچرخه این قیمت قابل تغییر خواهد بود. این دوچرخه دارای دو کمک فنر در بخش عقب و جلوی دوچرخه است که راحتی دوچرخه را بسیار افزایش می‌دهد. برند جاینت برای تولید مدل آنتم از کامپوزیت کربن استفاده کرده که وزن را کاهش داده و مقاومت را افزایش می‌دهد.

۱۰. دوچرخه کورسی تیرک باترفلای مادون (Trek Butterfly Madone)

دلیل قرار گرفتن این دوچرخه در لیست گران ترین دوچرخه شاید بسیار عجیب باشد، زیرا در آن از بال‌های پروانه واقعی استفاده شده است. دوچرخه باترفلای مادون در بازار ایران موجود نیست. همچنین یکی دیگر از دلایل گران بودن این دوچرخه، رانده شدن توسط لنس آرمسترانگ در مسابقات سال ۲۰۰۹ بوده است. دیگر وقت آن رسیده که قیمت این دوچرخه را بدانید؛ باترفلای مادون با قیمت ۵۰۰ هزار دلار در یک مزایده فروخته شد که یکی از گران‌ترین خریدها برای یک دوچرخه است. البته استفاده از بال‌های پروانه خشم مردم بسیاری را برانگیخت.

گران ترین دوچرخه چیستسخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه با شما کاربران گرامی همراه بودیم و گران ترین دوچرخه بازار ایران را معرفی نمودیم. با این وضعیت اقتصادی که در ایران حاکم است، خیلی سخت می‌توان به سمت دوچرخه‌های ۱۰ میلیون یا گران‌تر آمد و افراد بسیاری کمی هستند که حاضرند برای قیمت‌هایی که در این لیست آمد، پول پرداخت کنند. افراد زیادی گفته‌اند که من اگر ۱۳۰ میلیون تومان پول داشتم، هیچوقت این مقدار پول را صرف خرید دوچرخه نمی‌کردم و به جای آن خودرو یا موتور سیکلت را برای رفت و آمد انتخاب می‌کردم. شما کدامیک را برای رفت و آمد خود انتخاب می‌کنید.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند